W poszukiwaniu ideału bezmyślności
W działach: rpg, nierpg, chybarpg, możerpg, jednakraczejnierpg | Odsłony: 831Dziś coś z zupełnie innej beczki, z dedykacją dla Adeptusa, który był napisał:
Ok, powiedzmy, że niektóre gry prezentowane na stronie "Gry narracyjne" mieszczace się w schemacie "Rzuć kostką. Jeśli wypadła ci 6=wygrana, koniec gry. Jeśli wypadła ci 1=przegrana, koniec gry. Jeśli wypadło ci 2-5, rzuć jeszcze raz" zbliżają się do ideału bezmyślności, ale raz, nawet one tego ideału nie sięgają, dwa, nie są typowymi przedstawicielkami RPG.
Gra RPG dla dowolnej ilości graczy plus oczywiście Mistrz Gry.
Aby stworzyć postać, rzuć kostką aby określić profesję swojej postaci:
1. Rycerz zakonny (wali ze sworda), złożył śluby, że odnajdzie miejsce X.
2. Herszt bandytów (wali z axa, jego ludzie też), wszedł w posiadanie mapy, która doprowadziła go do miejsca X.
3. Wietrzniak Arcymag (wali z fajerbola k6 kręgu), MG dał mu karteczkę z informacją, że w miejscu X splatają się wątki legendarnej księgi.
4. Wioskowy głupek (wali z kolana), odkąd przestał wciągać cukier, prześladują go sny na temat miejsca X.
5 Akolita Inkwizycji (wali z blastera), został delegowany do odnalezienia miejsca X, na temat którego wyduszono zeznania od jednego z plugawych sług Chaosu.
6 Wampir (wali smutne miny), medytując pośród posągów pancerników w mętnej zielonej wodzie dostąpił wizji miejsca X.
Na początku MG powinien przeczytać lub sparafrazować poniższy fragment:
Pośrodku pustyni, w szalejącej śnieżycy, zebraliście się wszyscy, choć jeszcze się nie znacie. Na ziemi lśni purpurowy znak X. A nad nim lewituje łyżeczka. Co robicie?
Od tej pory zaczyna się właściwa gra
Gdy Postać Gracza kopie studnię, rzuć kostką:
1 - Postać dochodzi do wniosku, że zajęcie któremu się oddaje nie jest typowe dla RPG. Porzuca łyżeczkę i odchodzi w stronę zachodzącego słońca. Gracz przegrywa grę.
2-5 - Postaci udało się wykopać odpowiednio 2-5 stóp studni.
6 - Postać dokopała się do steammagicznego artefaktu w kształcie jabłka. Wszyscy bohaterowie zyskują jedność z Ideałem Bezmyślności, a wszyscy gracze wygrywają.
Oczywiście gdy postać chce zrobić cokolwiek innego, o powodzeniu działań decyduje MG.
No i oczywiście zapraszam na grynarracyjne.pl.