string(15) ""
» Blog » Vulture Mk II - pierwsze prototypy
30-05-2013 22:58

Vulture Mk II - pierwsze prototypy

Odsłony: 4

Vulture Mk II - pierwsze prototypy

Dziś taka szybka wrzutka, bo jestem pozbawiony porządnego aparatu. Szybka fotka pierwszych prototypów myśliwca Vulture Mk II.

 

Porządną sesję fotograficzną zrobimy im pewnie w trakcie weekendu, gdy pójdą do pierwszego boju, a potem zamieścimy fotki na stratoyager.com.

 

W tej chwili mamy maszyny w 4 rozmiarach, długości 5 cm, 6 cm i 7 cm, oraz jednego kolosa długości 12 cm. Docelowo zdecydujemy się najprawdopodobniej na maszynki 5 cm, bo tej wielkości jest też podstawka.

 

Na razie druk ujawnił kilka błędów modelowania 3D, które będziemy sukcesywnie poprawiac. Jak to z prototypami.

 

Vulture ma jeszcze długą drogę przed sobą, R&D dopiero się zaczyna, ale jesteśmy dobrej myśli. W trakcie procesu produkcyjnego wpadliśmy na tyle nowych pomysłów, że aż głowa boli.

 

Na razie jednak skupiamy się na wykonaniu pierwszej HiQ makiety gry i na testach mechaniki.

 

Szukamy także ludzi, zainteresowanych współpracą przy modelowaniu 3D - w kolejce do obróbki czeka jeszcze dobre kilka myśliwców, i cały czas powstają nowe. Jeśli macie znajomych, czy to freelancerów, czy hobbystów, czy profesjonalnych modelarzy 3D - dajcie znac, tutaj albo przez formularz kontaktowy na stronie gry (link wyżej).

 

Pozdrawiam 

 

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

Tyldodymomen
   
Ocena:
0
są pozdrówki, jest lajk
31-05-2013 00:34
Kamulec
   
Ocena:
0
Fajny. Prysnąć trochę różu i można grać.

Podstawka wizualnie bardziej do 6 cm pasuje moim zdaniem. Musi pozwalać na zestawianie bokami z innymi podstawkami i myśliwiec powinien w związku z tym nie wystawać?
31-05-2013 01:03
Z Enterprise
   
Ocena:
+1
Widać to na skrzydłach (słabo na tych zdjęciach) ale maszyny będzie można drukować od razu w kolorze i wybranej fakturze. Kolorów (i ich odcieni) do wyboru będzie całkiem sporo, bo koło 400 tysięcy.
Dobra opcja dla tych, którzy nie lubią malować, a chcieliby mieć ładne modele :)
Oczywiście, zgodnie z życzeniem klienta.

Edyta:
Tak, myśliwce muszą mieć możliwość stawiania podstawek obok siebie. Vulture to jedna z większych maszyn w grze, pozostałe powinny być nieco mniejsze w tej samej skali.
Mi też się 6tki podobają.
W sumie planujemy "stojaki" do podstawek na rożnych wysokościach, więc może tak uda się ominąć problem maszyn haczących o siebie skrzydłami.
31-05-2013 01:13
Hastour
   
Ocena:
0
Na razie wygląda na niespecjalnie szczegółowy, ale że i zdjęcie marne, i model prototypowy, to nie ma co marudzić na zapas.

Bardziej jestem ciekaw modelu biznesowego. Print on demand to na pewno przyszłość w tym biznesie, ale czy ktoś to w ogóle już robi na skalę produkcyjną poza wami?

Te kolory na myśliwcach to oznaczają jeden na całości, czy będzie można całe malowanie zrobić w edytorze przed drukiem?
31-05-2013 13:48
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Będzie można zrobić malowanie w edytorze, a maszynka wypluje "gotowca", oczywiście. Inna sprawa, że nie wiem, kiedy się ten edytor uda złożyc - na początek będzie się najprawdopodobniej wybierać tekstury z katalogu.

Z tego co wiem, raczej nikt tego nie robi na skalę produkcyjną jeszcze. Jest kilka nieśmiałych prób produkcji pionków do gier planszowych na chałupniczych rep-rapach i plujkach PLA, ale rozdzielczośc jest na razie biedna.
My mamy dużo lepszą maszynę przemysłową (w Polsce jest takich tylko kilka, większość na politechnikach itp), ale wciąż jest kilka przeszkód do pokonania by stworzyć w pełni zadowalający model dla hobbysty.

Pracujemy nad tym.

Okazało się też, że nadzieja druku 3D, czyli stereolitografia najprawdopodobniej trafi na rynek z dużą obsuwą, może nawet za 2 lata, ze względu na wstrzymane patenty producentów maszyn (na zamówienie których czeka się dwa lata i kosztują kilka milionów zł).
No ale poszliśmy inną drogą.
31-05-2013 14:34
Hastour
   
Ocena:
0
A jak z jakością / rozdzielczością takiego cyfrowego malowania? Da się uzyskać płynne przejścia, ostre symbole i oznaczenia itd., czy raczej tylko podstawowe kolory większych obszarów?

Fascynująca jest perspektywa, w której zamiast babrania się farbkami i plastikiem, składasz i malujesz całą armię w Blenderze i wysyłasz tylko plik do drukarni.
31-05-2013 16:00
Z Enterprise
   
Ocena:
0
tu masz galerię przedmiotów z takiej samej drukarki (horrendalnie drogich, swoją drogą), zrobione z WoWa.
http://www.figureprints.com/wow/Ga llery.aspx
Przy czym tutaj one są lekko domalowywane ręcznie.

Jak na razie, jak mówiłem, eksperymentujemy. Ale jak najbardziej chodzi nam o moment, w którym będziesz mógł sam zaprojektować własną armię (do dowolnej gry, do jakiej chcesz), razem z malowaniem i wszystkim.
31-05-2013 18:03
Z Enterprise
   
Ocena:
0
http://stratoyager.com/vulture-mk-ii-pierwsze-prototypy/

Tutaj znajdziecie kilka fotografii naszych "Sępów".
07-06-2013 21:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.