» Dla Mistrzów Podziemi » Potwory » Urgath (SW: 3) (3 ed.)

Urgath (SW: 3) (3 ed.)

Duża bestia
Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw)
Inicjatywa: +4 (Zr)
Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m
KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny)
Ataki: 2 szpony +7 wręcz
Obrażenia: szpony 1k6+5
Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m
Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok
Specjalne cechy: węch
Rzuty obronne: Wytrw +6, Ref +8, Wola +2
Atrybuty: S 21, Zr 18, Bd 15, Int 3, Rzt 12, Cha 8
Umiejętności: Skakanie +12, Wspinaczka +12

Klimat/teren: lasy w klimacie gorącym
Występowanie: pojedynczo, para, rodzina (2 + 1-3 młodych) lub stado (5-15)
Skala Wyzwania: 3
Skarb: brak
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 5-7 KW (duży); 8-10 KW (wielki)

Urgathy to potężne, silne, acz z reguły pokojowo nastawione bestie, których dalekich ewolucyjnych korzeni niektórzy badacze dopatrują się u odłamu giralionów, które na swoją główną siedzibę obrały drzewa.
Urgathy mają humanoidalny, szarawy w kolorze, pokryty kępkami jasnej sierści tors, zwieńczony rogatą głową o wydłużonej, niemal końskiej szczęce. Swoje ciało transportują na dwóch potężnie umięśnionych, chwytnych ręko-nogach, a do innych czynności służy im druga para ramion, wyrastająca nieco powyżej miejsca, w którym normalne humanoidy mają nogi. Pomiędzy tymi ramionami urgathy mają ogon, służący im w głównej mierze do utrzymywania równowagi podczas poruszania się po ziemi.
Te dziwne stworzenia mają zwyczaje bardzo podobne do małp. Żyją w niewielkich, rodzinnych stadach, które stale przenoszą się z miejsca na miejsce. Urgathy zdecydowanie wolą przemieszczać się po gałęziach drzew, wisząc na nich swobodnie, od czasu do czasu pomagając sobie w podróży parą słabszych ramion. Co ciekawe, te wielkie istoty są do tego stopnia związane z drzewami, że nawet sypiają na nich, zawieszone na większych rękach na podobieństwo nietoperzy.

Walka

Urgathy nie są ściśle przywiązane do jednego terytorium i walczą jedynie wtedy, kiedy ich stado jest zagrożone. Formują wtedy obronne koło, na zewnątrz którego znajdują się najsilniejsze samce, chroniące zebrane w środku samice i młode.
Samotne urgathy, zaskoczone podczas rozpoznawania nieznanego im terenu lub wyprawy po jedzenie, jeżeli tylko mają taką możliwość, wybierają walkę w gałęziach drzew. Dzięki temu mogą natychmiast salwować się ucieczką, jeśli przeciwnik okaże się dla nich zbyt potężny.
Stworzenia te nie ukrywają się dobrze – są raczej przyzwyczajone do tego, że inni mieszkańcy dżungli schodzą im z drogi. Przyparte do muru, bronią się zaciekle za pomocą wszystkich chwytów, które jako młode poznały w pozorowanych walkach i zapasach ze swoimi rówieśnikami. Z powodu ich charakterystycznego sposobu walki, niektórzy poszukiwacze przygód nazywają urgathy "mnichami dżungli".
Oszałamiający cios (zw): Urgathy od małego uczą się o słabych stronach humanoidów oraz o sposobach walki z nimi, jak również z istotami będącymi naturalnymi mieszkańcami dżungli (w ich sekcji Klimat/teren występują "lasy w klimacie gorącym" – nie dotyczy to stworzeń mieszkającym w "każdym regionie"). Trafiony pazurami urgatha przeciwnik należący do którejś z tych kategorii, musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość (ST 13). Jeśli nieudany, jest on oszołomiony na jedną rundę. Pod każdym innym względem zdolność ta jest identyczna ze zdolnością mnicha Oszałamiający atak (zobacz: Mnich w rozdziale 3: Klasy w Podręczniku Gracza).
Naskok (zw): Urgath znajdujący się na ziemi w odległości od 3 do 6 m od swojego przeciwnika może wyskoczyć do góry na parę metrów, by potem z ogromną mocą spaść na ofiarę. Wykonuje wówczas tylko jeden test ataku (+5 wręcz), a jeśli mu się powiedzie, zadaje przeciwnikowi 4k4+4 obrażeń oraz obala go na ziemię, jednocześnie przytrzymując go dwoma większymi ramionami. Obalona ofiara traktowana jest jak przyszpilona - przytrzymujący ją urgath może atakować ją normalnie za pomocą szponów, a ponadto w każdej rundzie zadaje jej 2k4 obrażeń. Urgath przytrzymujący ofiarę może atakować szponami innych przeciwników znajdujących się w jego zasięgu, jednocześnie nie przerywając przyszpilenia. Przyszpilona ofiara może próbować uwolnić się w normalny sposób. Jeśli jej się to uda, jest całkowicie wolna (nie pozostaje w zwarciu) i w następnej rundzie może wstać i normalnie walczyć.
Urgath może skorzystać z tego specjalnego ataku również wtedy, kiedy wisi na drzewie nad swoim przeciwnikiem. Jeżeli urgath spada na ofiarę z wysokości większej niż 6 metrów, zadaje jej dodatkowo +4 obrażenia.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Zed Kraken
   
Ocena:
0
Zdecydowanie najlepszy potwerek na tej stronie :).
08-05-2005 21:15
Lucyfer
    Zaje..ioza :]
Ocena:
0
nic dodać poza d w temacie :D
08-05-2005 21:26
Lukas_the_great
   
Ocena:
0
Ciekawy potworek.Na pewno wykorzystam go w swojej kampanii.
08-05-2005 21:33
Zed Kraken
   
Ocena:
0
Proponuję mu dać atut "Po konarach".
08-05-2005 21:37
Damador.
   
Ocena:
0
Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (28 pw)

4d10 = 22 + 8 = 30
argh :) jak bedziecie konwertowac na 3.5 bedzie fajnie (nie ma typu bestii)

no i bym sie jeszce do statstow doczepil ( Bazowy atak i grapple nie wymieniony i powinien miec chyba + 8 atak z taka sila )
08-05-2005 22:09
Rebound
    Ech.
Ocena:
0
Po raz setny mówię, że póki co publikujemy artykuły stricte do edycji 3.0. Tak więc: a) typ bestii to instytucja z ed. 3.5; b) podobnie stat-block z BAB-em i grapplem.

Liczbę pw już zmieniłem, bo rzeczywiście była błędna (nie dodana ósemka). Co do atutu (=> Zed Kraken), to bestie nie zdobywają atutów wogóle.
08-05-2005 23:05
~Jacek Dobrzyniecki

Użytkownik niezarejestrowany
    ładny!!!
Ocena:
0
Ładny obrazek... przypomina mi jednorożca :)
09-05-2005 09:36
JanF
   
Ocena:
0
Ano spoko rzecz:) Ładnie zrobiona
09-05-2005 17:17
Zed Kraken
   
Ocena:
0
Rebound-> Tak, właśnie kóknołęm do bestiariusza :).

To może zapewnij mu zdolność, analogiczną do tego atutu?
09-05-2005 18:49
Rebound
    Zed.
Ocena:
0
On i tak wspina się ze swoją normalną prędkością, więc jakikolwiek atut tego typu mu niepotrzebny :).
09-05-2005 20:28
Zed Kraken
   
Ocena:
0
Ale ten atut nie daje wspinaczki, tylko dzięki niemu może w sredniozalesionym lesie, przezkakiwać z drzewa na drzewo.
10-05-2005 18:34
Rebound
    Argh.
Ocena:
0
Zed - to co robisz, to "nadumechanicznianie" potworka. Jego wspinaczka z prędkością 12 metrów wskazuje na to, że z taką prędkością porusza się po drzewach. Do preskakiwania między konarami służy mu Skakanie +12. Atut Po konarach przeznaczony jest dla ludzi, których kończyny nie są przystosowane do podróży między drzewami (z normalną prędkością) - stworzenia małpopodobne podobną umiejętność wysysają z mlekiem matki, więc zamiast niej mają dwie przytoczone powyżej cechy. Zauważ, że ŻADNA małpa (czy stwór małpopodobny - np. giralion) w Księdze Potworów nie ma umiejętności duplikującej Po konarach. A to właśnie dlatego, że mają Wspinaczkę (dobrze zresztą rozwiniętą) 12 m oraz Skakanie. EOT.
10-05-2005 23:08
~Łysy

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ten potwór to nic specjalnego
19-05-2005 12:57
Wojnar
    jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego
Ocena:
0
a ten potorek wlasnie taki jest - taki jakis zlepek wszystkiego. Małpa z końskim pyskiem która na dodatek atakuje oszałamiającym ciosem. Poza tym dziwne wydaje mi sie stwierdzenie ze urgathy uczą się od małego o słabych stronach humanoidów zważywszy na to że mają intelekt 3. Ten potwor jest wyjatkowo nieudany
15-06-2005 13:18
~Arimil

Użytkownik niezarejestrowany
    \m/ o'_'o \m/
Ocena:
0
wszystko ładnie , peknie ale ten rysunek to kompletna porażka lepiej to wogule ocenzurować aby nikt nie padł ze śmiechu
22-06-2005 11:01
~Ja

Użytkownik niezarejestrowany
    Niezłe, niezłe
Ocena:
0
sądze ,ze to najlepiej wykonany niehumanoidalny potworek naq tej stronie.
07-07-2005 21:51
~Ja

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A w sumie przypomina mi dość znaną postać z "star wars epizode I" lecz nie powiem kogo:)
07-07-2005 21:53
~Konk

Użytkownik niezarejestrowany
    Jazda !
Ocena:
0
Zarąbisty rysunek i fajny pomysł ! ! !
23-07-2005 13:59
~Merrow

Użytkownik niezarejestrowany
    Gibon z Gwiezdnych Wojen :P
Ocena:
0
No dobra, tylko co to wnosi do gry kiedy zamiast girallona z buszu wyskoczy ta przerośnięta hybryda pawiana z gibonem? Problem jest taki, że mało kto będzie urzywał ich w przygodzie bo takie stwory już są. No i nie podoba mi się ten kawałek o pokojowym nastawieniu bo przez niekompletny opis ich ekologji można stwierdzić, że żywią się humanoidami. Za to rozbawiła mnie wzmianka o kręgu ochronnym, wspaniale wypełniła by go zmaksymalizowana Kula Ognista :].
14-08-2005 14:35
Bakker
    Schodzą z drogi?
Ocena:
0
Co to ma znaczyć "są raczej przyzwyczajone do tego, że inni mieszkańcy dżungli schodzą im z drogi"? Ze SW 3? Taką to ma deinonych, a zwykły tygrys ma wyższą!
16-08-2005 19:02

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.