» Wieści » Tworzenie doskonałej burzy

Tworzenie doskonałej burzy

|

Tworzenie doskonałej burzy
Na stronie Fantasy Flight Games zamieszczone zostały kolejne informacje, dotyczące pierwszej kampanii do trzeciej edycji Warhammera, The Gathering Storm. Z zamieszczonych materiałów możemy dowiedzieć się między innymi, co dokładnie zawierać będzie dodatek.

Przejdź dalej: Tworzenie doskonałej burzy

Źródło: Fantasy Flight Games
Tagi: Fantasy Flight Games | FFG | The Gathering Storm | WFRP 3e


Czytaj również

Komentarze


DevilaN
    Ale wodolejstwo
Ocena:
+21
Czytam to i czytam na oryginalnej stronie i widzę niezłe wodolejstwo. Prawie sam dałem się przekonać ;-) Mam nadzieję, że przygoda będzie chociaż w połowie tak dobra jak zachwalają twórcy. Poniżej pozwoliłem sobie co nieco przetłumaczyć po swojemu. Notki z procesu projektowania od starszego projektanta RPG Jay Little'a Jedną z tych podniecających rzeczy w kampani "The Gathering Storm" jest to, że jest to pierwszy produkt będący przygodą dla WFRP [zapewne chodzi o nową edycję - przyp. tłum.]. Niecierpliwię się na myśl, że dla wielu ludzi będzie to pierwsze spotkanie z WFRP, a dla wielu innych wraz z ich bohaterami - kolejny krok uczyniony w Starym Świecie zaraz po zakończeniu przygody "Oko za Oko" zawartej w podstawowym podręczniku. Biorąc to pod uwagę, wymagania i wyczekiwanie wśród zarówno fanów jak i graczy są z pewnością ekstremalnie wysokie. Wiem, że zadanie nam powierzone jest na pewien sposób onieśmielające i przerażające - zaprojektować i dostarczyć przygodę na najwyższym poziomie, która zarówno zapewni zróżnicowane i intrygujące spojrzenie na świat Warhammera jak i życie w Imperium, ale również zaprezentuje mechanikę WFRP i unikatową grywalność tego systemu. Z pomocą utalentowanej drużyny projektantów i pisarzy rozpoczęliśmy przez wyróżnienie pewnych kluczowych cech, co do których chcieliśmy mieć pewność, że zostaną umieszczone w przygodzie. Oprócz niektórych klasycznych elementów tematycznych znanych z WFRP chcieliśmy poruszyć tematykę nowych obszarów i wprowadzić trochę nieoczekiwanych zwrotów akcji oraz splotów zdarzeń. Bez streszczania czegokolwiek z przygody, oto kilka projektowych i tematycznych elementów, co do których wiedzieliśmy, że znajdą swoje miejsce w kampanii:
  • Środowisko z wszechobecnym brudem, błotem [taki jesiennogawędowy mhrok w wersji light? - przyp. tłum.]
  • Kilka zdarzeń podczas których rzeczy nie są takimi jakimi by się mogły wydawać
  • Moralne dylematy i pytania, które gracze będą musieli zadać samym sobie i swoim bohaterom
  • Dziwactwa, osobliwości i czarny humor, z którego znany jest Warhammer
  • Dobra mieszanka elementów społecznych i dedektywistycznych oraz walki
  • Interesujące opcje kończenia potyczek (jak to mawiają, zawsze jest więcej niż jeden sposób aby zedrzeć skórę ze Skavena)
  • Wiele informacji dla MG jak prowadzić grę
  • Interesujące zastosowania dla wszelakich dostępnych narzędzi i komponentów
  • Bohaterowie Niezależni, których nie zapomnisz i sytuacje, które gracze będą wspominać latami
  • Zakończenie kampani w wielkim stylu
Mieliśmy wiele więcej celów, ale te dają dobry pogląd na podstawy, na których wszystko oparliśmy, a wygląda to i tak dosyć ambitnie. Nie zamierzałem jednak zaakceptować braku czegokolwiek z tej listy w "The Gathering Storm". Następnie rozpoczęliśmy burzę mózgów w poszukiwaniu historii, która spełni owe oczekiwania. Miałem już kilka pomysłów w głowie, ale rzeczy naprawdę ruszyły, gdy Steve Darlington, Dylan Owen, Dave Allen i inni pisarze przedstawili dodatkowe szczegóły aby rozjaśnić pewne kwestie. Steve Darlington nadał kształ o poprowadził główny wątek i całą sieć wątków, które przeplatają się przez całą kampanię. Dave Allen wyklarował Stormdorf tworząc koncept przesiąkniętego deszczem, podniszczonego miasteczka w samym środku nikąd sprawiając, że wygląda, brzmi a nawet da sie odczuć (na nasze nieszczęście nawet węchem) w sam raz jako centrum wydarzeń dla przygód zawartych w scenariuszu. Dylan Owen pomógł zaporjektować sposób w jaki zaadaptowano wątki Steve'a i podzielono je na różne sekcje - prolog, aby odpowiednio wprowadzić scenerię, kilka ekscytujących rozdziałów eskalujących napięcie i pasjonujący moment kuliminacyjny zdarzeń z kampani, aż po epilog podczas którego gracze będą musieli się zmierzyć z konsekwencjami tego co się wydarzyło w kampani. Następnie Clive Oldfield, Gary McBride i Dylan uporali się z różnymi częściami z kampanii aby pomóc zazębić te interesujące historie w część jednego wątku jednocześnie upewniając sie, że każda z części jest w pełni zrealizowaną, ekscytującą przygodą, którą mogą podjąć bohaterówie. Bardzo polegałem na osobach Daniel Lovat Clark'a i Tim Uren'a jeśli chodzi o pomoc przy udoskonalaniu starć, scen i historii. Pomogli oni również przy notkach oraz sugestiach dla MG jak równeiż przy tworzeniu mechaniki i zasad, które sprawiają, że przygoda przebiega gładko i jest łatwa do zarządzania. Wiedziałem, że byliśmy na właściwej scieżce, gdy otrzymaliśmy raporty z pierwszych serii testów. Były ekstremalnie pozytywne i zawierały komentarze o tym jak niektórzy z graczy całkowicie oczekiwali jednej rzczy, a historia zakończyła się w zupełnie odmienny sposób. Gracze napotkali wiele bardzo ciężkich wyborów w czasie przebiegu przygody. Niektóre grupy polegały na dyplomacji, inne na mieczach i magii. Postacie były strasznie poranione, a niektórzy zginęli podczas gdy inni oszaleli. Tajemnice zostały wyjaśnione. Gracze mieli całą masę zabawy. Gdy napłynęło więcej raportów z prób prowadzenia przygody, byliśmy w stanie dopieścić przebieg i sszczegóły sprawiając, że ostateczny produkt będzie zawierał narzędzia i zasoby, które MG będzie chciał posiadać pod ręką w czasie prowadzenia gry. Aby to odzwierciedlić, pudełko "The Gathering Storm" zawiera:
  • 80-stronicową książkę z kampanią w pełnym kolorze
  • 13 kart akcji
  • 13 kart lokacji
  • 10 kart przedmiotów
  • 8 kart stanów
  • 5 kart nieudanych czarów
  • 6 kart zranień
  • 6 kart talentów
  • 3 karty szaleństwa
  • 6 arkuszy z pomocami (mapy, odnośniki, pomoce dla graczy)
  • 2 arkusze śledzenia postępu burzy
  • 23 znaczniki NPC i przeciwników
  • tokeny do śledzenia postępu
Więc gdzie cały proces projektowania, pisania, testowania, przetwarzania opinii testerów i dopieszczania nas doprowadził? Do "The Gathering Storm", ekscytującej, przystępnej kampanii dla WFRP, przygody którą mam nadzieję, że Ty i Twoi przyjaciele zapamiętacie i o której będziecie rozmawiać nie raz przez długie lata. Tak jak jest napisane na spodzie pudełka: "The Gathering Storm" ma w sobie to wszystko. Śmierć. Tajemnicę. Zagrożenie. Cierpienie. Katastrofę. A mowa tu tylko o samej pogodzie.
25-01-2010 13:28
~hallucyon

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+7
Ogromny plus dla Ciebie za chęć i poświęcony na tłumaczenie czas, DevilaN!
25-01-2010 13:34
karp
   
Ocena:
0
Matko, ale propaganda ;)
25-01-2010 14:29
Gol
    Gol
Ocena:
+1
DevilaN dzięki za tłumaczenie.

25-01-2010 16:42
SassoV
   
Ocena:
0
80 stronicowy podręcznik?To coś nie za dużo jak na taką wypasioną KAMPANIE.To przecież dodatki do 1ed czy2 miały powyzej 100 stron a kampanie składały sie z najmniej 3 podręczników.
Cos mi sie zdaje że to taka przygoda na jedną nocke
25-01-2010 17:18
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+4
80 stron to nie tak mało, jeżeli cała część mechaniczna i pomoce dla graczy są wyłączone z podręcznika i zamieszczone na kartach.

@Karp - reklama dźwignią handlu.
25-01-2010 17:23
SassoV
   
Ocena:
0
To tak,ale w podręczniku bedzie zapewne opis miasta,może trochę histori czy polityki,gotowi BG,a to trochę zmniejszy cześc fabularną.Tak czy owak warto czekać i samemu zweryfikować te rewelacje
25-01-2010 19:29
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
# 13 kart akcji
# 13 kart lokacji
# 10 kart przedmiotów
# 8 kart stanów
# 5 kart nieudanych czarów
# 6 kart zranień
# 6 kart talentów
# 3 karty szaleństwa

Przydałby się artykuł jak złożyć ciekawą talię
25-01-2010 20:43
Ifryt
   
Ocena:
0
Cóż, ja też raczej podejrzewam, że to będzie tylko nieco dłuższa przygoda - ot, takie "Popioły Middenheim". Ale nie sądzę, żeby była przez to mniej ciekawa. Zdecydowanie czekam na nią z niecierpliwością.
25-01-2010 22:31
Krishakh
    Gathering Storm
Ocena:
+3
Przygoda z podręcznika jest opisana w miarę zwięźle i w mojej opinii jest na wskroś warhammerowa, ciekawa, a do tego daje dużą swobodę MG.
Właśnie dzięki jej lekturze daję kredyt zaufania Jayowi i spółce.
26-01-2010 09:52
~Troll Slayer

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"Przydałby się artykuł jak złożyć ciekawą talię". Przydałoby się wreszcie przenieść wątki dotyczące Warhammera 3ed do właściwego działu - GIER KARCIANYCH
26-01-2010 12:06
karp
   
Ocena:
+3
@ Troll Slayer
Przydałoby się też oznaczać komentarze osób, które nigdy nie grały w WFRP 3ed, a wydaja dość kategoryczne osądy. Nie znudziło się jeszcze?
26-01-2010 13:07
Armoks
   
Ocena:
0
FFG robi to, co na co dzień widzimy w telewizji, czyli reklamuje swój produkt jako najlepszy. Jest to raczej normalne podejście do sprawy.

Osobiście spodziewałem się czegoś na wzór 'Ścieżek Przeklętych' (czy jakoś tak), ale w jednym pudle... dobre i tyle. Ważne, że coś się dzieje.
26-01-2010 13:13

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.