» Blog » Twarze Urdy: Paulus Still
15-09-2011 12:51

Twarze Urdy: Paulus Still

W działach: Wolsung, BNariusz, Plane przedstawia, Twarze Urdy | Odsłony: 9

Ostatnia z postaci, opinie o których posłużą mi w dalszej pracy nad Twarzami Urdy. Tym razem nie jest to wielowarstwowa, pełna nawiązań praca, a krótki tekst oparty na jednym pomyśle. Miłej lektury!

 

Paulus Still, badacz monologów złoczyńców

 


Mówi się, że Nieumarły Kanclerz bez trudu mógłby umknąć przed eksplozją Ymira, gdyby niee zaatakował go bohaterski slawijski agent. Szpieg nie był żadnym wyzwaniem dla licza, ale ven Rier nie mógł się oprzeć pokusie wyjawienia mu swoich błyskotliwych planów – chciał, by wróg umarł oszołomiony geniuszem licza i bez nadziei na zwycięstwo. W czasie monologu uderzył sterowiec.

To być może zwykła plotka, ale Paulus Still – krasnolud, który za Rzeszy zrobił karierę technomanty – bardzo mocno w nią wierzy. Przerażony tym, że cały venrierowski Ordnung zawalił się przez skłonność złoczyńców do wygłaszania monologów, postanowił zbadać ten fenomen. Od razu odrzucił przypuszczenie, jakoby była to kwestia kodeksu zawodowego. Zła Liga Zła to jego zdaniem mistyfikacja – a nawet, jeśli jednak istnieje, Nieumarły Kanclerz nie byłby w jednym mrocznym spisku ze złoczyńcami z innych krajów!

Paulus tak bardzo chciał znaleźć wyjaśnienie, że stał się Uhrwerkiem by upewnić się, że podejdzie do problemu z zimną logiką. Od czasu przemiany bada najróżniejsze hipotezy i, korzystając ze swoich powiązań z Dziećmi Nieumarłej Rzeszy, aranżuje i analizuje konfrontacje bohaterów z geniuszami zbrodni.  

Nasz krasnolud już przed mechanizacją niezbyt dobrze rozumiał emocje. Nie domyślił się bowiem, że badane przezeń monologi mają bardzo proste podłoże – zbrodniarze zwykle są próżni, okrutni albo i tacy, i tacy, a osoby o tych cechach kochają demonstrować innym swoją wyższość i bawić się swoimi ofiarami. Paulus nie potrafi zauważyć nawet tego, że sam ma taki charakter – a przynajmniej miał, gdy jeszcze posiadał jakiekolwiek uczucia. Wtedy jego próżność naprawdę nie miała granic – dumny ze swych niezwykłych badań, wpisał w swoje sztuczne serce jeden odruch, z którym jako Uhrwerk nie będzie mógł walczyć. Tak – odruch opowiadania pokonanym wrogom o swoich genialnych planach.

Można spotkać: wypełniony wycinkami z gazet i biografiami złoczyńców warsztat technomanty pod dowolnym miastem Wanadii.

 

Eksploracja – podobno w kryjówce w samym środku lemuryjskiej pustyni wciąż żyje mumia Czarnego Abdula – geniusza zbrodni z czasów świetności Khemre, który nigdy nie zdradził pokonanym wrogom swoich planów.

Salony – Czyżby geniusze zła zdradzali swoje plany, bo powszechnie wierzy się, że tak robią? By to sprawdzić, Paulus propaguje pogląd, że walka ze złem na własną rękę jest karygodna. Nim kolejny raz uratujemy świat, trzeba to odkręcić i ustalić, kto wymyślił tę bzdurę. Inaczej czeka nas śmierć towarzyska!

Śledztwa – zniknięcie trzech szanowanych dżentelmenów to poważna sprawa – zwłaszcza, że wnet cała trójka okazuje się być zakonspirowanymi geniuszami zbrodni. Zwłaszcza, że inne ukrywające swój fach arcyłotry chcą rozwikłać tę zagadkę na własną rękę i nie będą przebierać w środkach, by pozbyć się konkurencji.

Ryzyko – drużyna otrzymuje niezwykłą ofertę od tajemniczego nieznajomego: da im fortunę lub pomoże w ważnej sprawie, jeżeli nagrają lub zapiszą dla niego monologi trzech złoczyńców. Tylko jak takich znaleźć i dać się pokonać?

 

Domyślna konfrontacja: walka

Przeciwnik, Uhrwerk, pula 3k10, odporność: 5

Zdolności:

  • Wszystkie zdolności Uhrwerk-technomanty (Wolsung, str. 431), przy czym druga moc to Pocisk, a golemizacja daje +3 do walki (potężna łapa);
  • Wsparcie: za żeton wzywa venrierowców: sforę 5 ghuli lub strzygę – agenta. Ta druga przybywa bez przebrania. Wsparcie znika po pierwszym dobiciu drużyny, choć po monologu można je znowu wezwać za kolejny żeton.
  • Monolog: gdy Paulus wygra walkę (cała drużyna zostaje dobita), rozpoczyna monolog złoczyńcy. Wygłasza go tak długo i w takim skupieniu, że bohaterowie mają czas nabrać siły i go zaskoczyć – wracają do walki, odzyskują żeton i przed rozdaniem kart mogą wykonać otwarcie: dowolna stosowana w walce umiejętność przeciwko 6/8+.

 

Walka: walka 12*/8+, strzelanie 6/8+; obrona: 19*.

Pościg: ukrywanie się 6/9+, wysportowanie 6/9+, spostrzegawczość 6/8+; wytrwałość: 17*.

Dyskusja: W przeciwieństwie do większości Uhrwerków, Paulus nie uznaje samego pojęcia dyskusji. Wie, że ma inne cele, niż bohaterowie i nie zamierza z nich zrezygnować – a jak miałby porozumieć się z kimś mającym inne aksjomaty?

Komentarze


38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Takiego miec na przeciwnika - sama radośc! :)
Dobre!
15-09-2011 14:38

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.