The Wolf Among Us Episode 2: Smoke and Mirrors
Śledztwo trwa
Akcja zaczyna się chwilę po finałowych wydarzeniach z pierwszego epizodu. Bigby znajduje się w pobliskim komisariacie i gdy przejmujemy nad nim kontrolę, właśnie zaczyna się przesłuchanie. Wkrótce nasz protagonista zostaje wypuszczony – nadszedł czas, aby znaleźć mordercę.
Fabularnie Smoke & Mirrors utrzymuje poziom poprzedniej odsłony, choć delikatnie zmieniło się jedno z założeń. Tym razem zarówno gracz, jak i magiczne istoty zdają sobie sprawę, jak twardym zawodnikiem jest szeryf i że nie warto stawać mu okoniem. Nie oznacza to, że teraz każdy pomaga, jak może, a wszystkie drzwi stoją przed Bigbym otworem – chodzi bardziej o napięcie i groźbę wiszącą w powietrzu. Ponownie trafiamy na mroczny i ciężki klimat noir. Nie tylko fabuła, ale i grafika ma duży wpływ na to, co czujemy w trakcie rozgrywki. Całość przesycona jest ciemnymi barwami, a w powietrzu można wręcz wyczuć zawiesisty, tytoniowy dym. Momentami żałowałem jednak, że wszystko nie było bardziej nasączone szarością.
Połowa tego odcinka opiera się na interakcjach z innymi postaciami. Ponownie scenarzyści stanęli na wysokości zadania, tworząc świetne dialogi i dając prawdziwe pole do popisu dla interpersonalnych umiejętności Złego Wilka. W trakcie niespełna godzinnej zabawy spotykamy bohaterów poprzedniej części, poznajemy również nowych. Każde z tych spotkań może oczywiście przebiegać w różny sposób i mieć mniej lub bardziej przyjemne konsekwencje. Niestety, miałem wrażenie, że moje decyzje z poprzedniej odsłony miały zbyt mały wpływ na możliwości w drugim epizodzie. Mam nadzieję, że w kolejnych częściach ludzie z Telltale Games poświęcą temu elementowi więcej uwagi.
Szkiełko i oko
Rozgrywka polega w dużej mierze na szukaniu śladów i poszlak. Sprawdzanie umiejętności śledczych szeryfa stanowi lwią część czasu, jakie przyjdzie nam spędzić na Manhattanie. Prowadzenie śledztwa ponownie nie wymaga zbyt wiele wysiłku i tak właśnie ma być: jego głównym zadaniem jest tworzenie klimatu. Praktycznie wszystkie miejsca, które możemy sprawdzić, są podświetlone, a nasze zadanie ogranicza się jedynie do sprawdzenia, co możemy tam znaleźć i ewentualnie wyciągnięcia odpowiednich wniosków.
Tym razem dostajemy dużo szerszy wachlarz interakcji z postaciami niż tylko wyżej wspomniane dialogi. Nie będę zdradzał szczegółów, ale jeśli chcemy być naprawdę złym wilkiem, to mamy ku temu sposobność. Twórcy, poza jednym momentem, pominęli elementy zręcznościowe. Zapewne powrócą one w niedalekiej przyszłości, jednak wszyscy, którzy liczyli na dużo akcji, będą musieli obejść się smakiem.
Niestety, w drugim odcinku nie obyło się bez błędów. Przez większość czasu nie stanowią wielkiej przeszkody, ale potrafią zirytować. Pierwszym i głównym zarzutem jest zacinanie się gry za każdym razem, gdy włącza się autozapis. Niby dwu- trzysekundowa stop-klatka to nic takiego, lecz tego rodzaju błędy nie powinny się pojawiać. Drugim problemem okazała się desynchronizacja dźwięku z obrazem: na szczęście sporadyczna i bardzo krótka.
Co zatem kryje się za iluzją dymu i luster? Soczysty i smakowity kawał opowieści, który choć nie jest tak dobry jak Faith, nadal przykuwa uwagę i daje nadzieję na niesamowitą dalszą część opowieści. Szczególnie osoby, które ceniły sobie L.A. Noir, będą zachwycone – rozgrywka jest bliźniaczo podobna do tej z gry Rockstar Games. Świetne dialogi, próby zmuszenia rozmówców do powiedzenia prawdy, szukanie poszlak i dowodów sprawia, że można poczuć się jak prawdziwy detektyw.
Mają w kolekcji: 4
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Seria wydawnicza: The Wolf Among Us
Producent: Telltale Games
Wydawca: Telltale Games
Dystrybutor polski: Telltale Games
Data premiery (świat): 11 października 2013
Data premiery (Polska): 11 października 2013
Platformy: PS3, Xbox 360, PC
Strona WWW: www.telltalegames.com/thewolfamongu...