Tytuł: The Spoils: 1st Edition
Gra: The Spoils
Wydawca: Tenacious Games
Data premiery: listopad 2006
Ilość kart: 220
Cena (booster): 11 zł
Cena (starter): 37 zł
The Spoils to kolekcjonerska gra karciana pierwotnie wydana (w 2006 r.) przez Tenacious Games, od 2009 r. będąca własnością duńskiej firmy Arcane Tinmen.
Competition Pack zawiera 69 kart, w tym: kartę frakcji
- 30 kart Resource (po 5 z każdej profesji)
- 38 losowo dobranych kart (3 Rare, 9 Uncomon, 16 Common)
Przeciwnicy grają Frakcjami (ang. Faction), które rywalizują o wpływy nad wielkim miastem. W tym celu używają Profesji (ang. Trade), które walczą między sobą o zdobycie kontroli. W grze jest 5 Profesji – Rouge, Warlord, Banker, Gearsmith i Arcanist.
Tło fabularne gry The Spoils™ osadzone jest w odległej przyszłości naszego własnego świata. Podstawową ideą jest koniec obecnej, współczesnej epoki. Osiąga go ona i znika, lecz nie w apokaliptycznym czy katastroficznym sensie, lecz bardziej w wyniku fundamentalnej i mistycznej transformacji samej natury wszechświata: rasa ludzka znika, gwiazdy zmieniają swe położenie na niebie, prawa fizyki zostają spisane na nowo i większość wytworów człowieka zanika, zostawiając Ziemi czystą, niezapisaną kartę.
The Spoils rozgrywa się głównie wokół zdarzeń mających miejsce wiele tysiącleci od pojawienia się pierwszych ras.
Dokładnie tak, jak moglibyśmy się spodziewać po każdym wielorasowym i wielokulturowym świecie, zdania jego mieszkańców na temat natury i nazwy są mocno podzielone. Na przykład, Wielcy Mau (Great Mau) wierzą, że świat należy do nich z racji boskiego prawa, nazywają go "Terytorium" i czczą cechy jego krajobrazu, podczas gdy Mniejsi Mau (Lesser Mau) zwą świat "Éclair" i wierzą, iż jest wypełniony kremem (i również należy do nich).
Plemiona Lugubrii (Lugubrian tribes) na północy nazywają świat Błoto (Mud), nomadzi z Marmothoa (nomads of Marmothoa) nazywają go Żwir (Grit), a pradawni 31v35 z Nidii (ancient 31v35 of Nidia) nazywają go 73h.0r6, co w przybliżonym tłumaczeniu z 1337 oznacza 'Slajata Dosiadający Grzbietu Nyfooge Niosącego Żelazo Nieprzerwanej Odnowy'.
Ludzka tradycja, poza Kultem Thabbash, odnosi się do świata, jako do "Luridii" i jest to nazwa jaka utkwiła w głównych miastach znanego świata. Większość akcji 1-ej Edycji, jak również nadchodzącego cyklu Seed™ ma miejsce na północnym kontynencie Malapropea, który jest "znanym światem" dla jego mieszkańców.
Źródło: Wikipedia/Rebel.pl