» The Sims

The Sims

Dodała: DearYou

The Sims
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: The Sims
Seria wydawnicza: The Sims
Producent: Maxis
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor polski: Electronic Arts Polska
Data premiery (świat): 14 stycznia 2003
Data premiery (Polska): 5 lutego 2003
Platformy: PS2, GCN, Xbox

The Sims jest strategiczno-logiczno-symulacyjną grą, stworzoną przez projektanta gier Willa Wrighta wydaną przez firmę Maxis.
The Sims nie posiada zdefiniowanego celu, jaki gracz ma osiągnąć. Gracz ma jedynie za zadanie organizowanie czasu kierowanym przez niego wirtualnym postaciom, Simom i pomaganie im w osiąganiu ich własnych celów rozwojowych. Z tego powodu gra może potencjalnie toczyć się w nieskończoność.
Gracz wydaje polecenia, co Simy mają robić w danym czasie, np. czy mają się bawić, czytać, ćwiczyć swoje umiejętności. Simy mają zaimplementowany skrypt wolnej woli, więc nawet mogą zdecydować, przed wykonaniem zlecenia gracza że najpierw powinno być wykonane coś innego lub po prostu zignorować komendę. Simy muszą mieć zaplanowane codzienne czynności, takie jak higiena osobista, jedzenie, czy sen. Jeżeli gracz zapomni o tych czynnościach, Simy najpierw zachorują, a później umrą. Ponadto Simy potrzebują rozrywek w swoim życiu; jeżeli jej nie otrzymają, pasek szczęścia (rozrywki) będzie się obniżał, a Simy popadną w depresję.
Simy są prowadzone przez gracza poprzez instruowanie ich do wykonania pewnych interakcji z innymi obiektami (zestaw telewizyjny, radio, inny Sim). Simy mogą przyjmować gości, lecz gracz nie może bezpośrednio nimi kierować.
Stan finansowy jest regulowany poprzez wysyłanie Simów do pracy, płacenie rachunków, kupowanie produktów żywnościowych i tym podobne czynności.
Simy mogą okazywać sobie namiętność niezależnie od płci adorowanego Sima, jak również zawierać związki homoseksualne. Konieczne jest do tego zdobycie odpowiedniego poziom sympatii między dwoma Simami. Istnieje również możliwość tworzenia związków poligamicznych, typowych dla kultur muzułmańskich. W grze funkcjonuje również element zazdrości, który w kontaktach między "zakochanymi" Simami doprowadza do napadów złości i policzkowania się Simów. Jest to szczególnie zauważalne w związkach poligamicznych, gdy Simy zaproszone do zamieszkania pod jednym dachem łatwo z poziomu miłości przechodzą do nienawiści.
Dodatkowo, gra zawiera rozbudowany system architektury. Początkowo gra była tworzona jako symulacja projektowania wnętrz z Simami jako dodatkiem do całości. Podczas rozwoju gry zauważono, że Simy są bardziej interesujące niż domy, więc postanowiono właśnie o nich zrobić grę.
W "The Sims" nie było możliwe nawiązywanie kontaktów towarzyskich (i ewentualnie później namiętnej miłości) ze sprzątaczkami, ogrodnikami czy kamerdynerami (co zostało zmienione w "The Sims 2").
Gra zawiera również elementy cenzury obyczajowej:, o ile zaprzyjaźnione Simy kąpią się nago wspólnie w jednym basenie czy jacuzzi, rozbierają się do kąpieli w wannie czy pod natryskiem, ich podbrzusze zawsze jest "ocenzurowane" zapożyczoną z amerykańskiej telewizji pikselową plamą.
Tagi: The Sims | Maxis | Electronic Arts Inc. | Electronic Arts Polska


Czytaj również

Dante's Inferno
Opowieść o miłości z piekła rodem…
- recenzja
Star Wars: Squadrons
Czy leci z nami deweloper?
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.