The Red Dragon Inn 2
Kolejka dla moich przyjaciół!
Redakcja: Joanna 'Senthe' FalkowskaIlustracje: Artur 'GoldenDragon' Jaskólski
Po ciężkich wojażach i przeprawach, wycieczkach do podziemi i starć z przerażającymi bestiami, poszukiwacze przygód trafiają do karczmy. Obsługiwani przez uroczą Wench grają i piją do upadłego. Amerykańskie wydawnictwo Slugfest Games zaprasza po raz drugi do zajazdu Pod Czerwonym Smokiem w grze The Red Dragon Inn 2.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Kolorowy świat zabawy do białego rana
"Będzie zabawa![q] – wydaje się wołać kolorowa scenka rodzajowa z wieczka pudełka. Bohaterowie The Red Dragon Inn 2 grają w kości i karty popijając przy tym całkiem sporo – zachęcające! Pudełko jest z grubej tektury, a pod wieczkiem doskonale zorganizowana wypraska. Wszystkie elementy gry bez problemu się zmieszczą (oczywiście jak to bywa w tytułach z Zachodu – karty w koszulkach już nie wejdą), a nawet można by upchnąć elementy z poprzedniej części The Red Dragon. Tekturowe, lakierowane karty (maty) postaci – rewelacja. Grube, lakierowane żetony w kolorze złota niestety mają mało ciekawe emblematy. Szlaczki w smoki nie są wcale klimatyczne. Przeźroczyste znaczniki do zaznaczenia poziomu Wytrzymałości (czerwone) i zawartości Alkoholu (białe) sprawdzają się bardzo dobrze. Jakość kart również nie pozostawia wiele do życzenia. Cechuje je bardzo dobry [q]layout" i czytelne rozplanowanie elementów. Wielkie brawa należą się twórcom za ładne i do tego zabawne ilustracje na kartach (przede wszystkim w taliach postaci). Świetnie korespondują z nimi równie śmieszne nazwy kart. Wysoka jakość wykonania elementów znacząco zwiększa przyjemność z obcowania z grą.
Z toastem czy bez toastu?
Rozgrywkę wygrywa postać, która jako ostatnia będzie posiadać złoto i pozostanie przytomna przy stole. Jeśli stracimy wszystkie pieniądze lub poziom Alkoholu przekroczy naszą Wytrzymałość, wypadamy z gry. The Red Dragon Inn 2 toczy się przez szereg następujących po sobie tur, z których każda dzieli się na 4 fazy:
- Discard and Draw - Uczestnicy rozgrywki mogą odrzucić dowolną ilość kart i dociągnąć do maksymalnie siedmiu na ręce. Oczywiście można nic nie dobierać.
- Action - W tej fazie można zagrać 1 kartę akcji z ręki. Każda postać w swojej talii ma własne rodzaje czynności, które może podjąć. Zazwyczaj akcje pozwalają na zwiększanie komuś poziomu Alkoholu, zmniejszanie poziomu Wytrzymałości lub zabieranie złota. Specyficzne są karty hazardu, rozpoczynające grę, podczas której uczestnicy podbijają stawkę, zwiększają pulę i walczą o złoto. Biorąc pod uwagę, że posiadanie pieniędzy jest niezbędne do zwycięstwa, jest to jeden z ważniejszych momentów walki o wpływy w grze. Zdecydowanie większe znaczenie odgrywa w rozgrywce wieloosobowej. Oczywiście czasem zdarza się tak, że nie mamy żadnej karty akcji – wtedy możemy pominąć tę fazę.
- Buy Drinks - Gracz ozpoczynający turę bierze ze środka stołu ze stosu kart Napojów jedną zakrytą kartę i kładzie ją na odpowiednim miejscu maty innej postaci. Nie trzeba za nie płacić (uiszczamy jedynie opłatę za przetasowanie talii Napojów). Niektóre karty postaci pozwolą nam nawet dokupić dodatkowe "drinki" dla adwersarzy!
- Drink - Teraz ze swojego stosu kart do wypicia uczestnik rozgrywki odkrywa wierzchnią kartę. Może go spotkać jedna z trzech sytuacji. Najczęściej po prostu odkrywa kartę Napoju i wykonuje jej polecenie (zazwyczaj jest to utrata Wytrzymałości lub zwiększenie poziomu Alkoholu). Czasem zdarzy się odkrycie Wydarzenia, które wywiera specyficzne efekty na postacie w grze. Najrzadziej trafi nam się karta Napoju "z toastem". Obliguje nas ona do odkrycia kolejnej, aż wyczerpiemy talię, natrafimy na Wydarzenie lub zwykłą kartę Napoju. Kumulacja efektu takiej sekwencji kart może być bardzo bolesna dla naszej postaci.
Gdy wszystkie kufle już puste…
The Red Dragon Inn 2 to jedna z tych gier, które trudno opisać, ale mają w sobie coś, co od razu chwyta za serce. Kto by pomyślał, że gra o suto zakrapianej zabawie w karczmie może być tak przyjemna. The Red Dragon Inn 2 nie jest typową grą imprezową z racji rozbudowanych talii postaci, które nomen omen dają spore możliwości strategicznego "główkowania". To pozycja z dużą ilością negatywnej interakcji i mocno zaznaczonym elementem rywalizacjipomiędzy uczestnikami zabawy. Dla jednych będzie dziwaczna, innym (jak mi) bardzo przypadnie do gustu. W życiu spotkanie w barze to miła zabawa, w grze stawianie "drinków" przyjaciołom staje się wyniszczającą walką bez zasad o zachowanie przytomności i zwycięstwo. Naprawdę warto się z tą pozycją zapoznać!
Plusy:- wykonanie
- rozbudowane talie postaci
- ciekawe pomysły mechaniczne
- proste zasady
- nieklimatyczne żetony złota
- niektórym ciężko będzie się oswoić z tematem
Dziękujemy wydawnictwu Slugfest Games za udostępnienie gry do recenzji.
Mają na liście życzeń: 1
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: The Red Dragon Inn 2
Typ gry: imprezowa
Projektant: Cliff Bohm, Geoff Bottone, Colleen Skadl
Ilustracje: Rose Besch, Cold FuZion Studios, Kennon James, Doug Kovacs, Rhonda Libbey, Beth Trott
Data wydania oryginału: 2008
Wydawca polski: SlugFest Games
Liczba graczy: od 2 do 4 osób
Wiek graczy: od 13 lat
Czas rozgrywki: ok. 45 minut
Cena: 37,95 $
Typ gry: imprezowa
Projektant: Cliff Bohm, Geoff Bottone, Colleen Skadl
Ilustracje: Rose Besch, Cold FuZion Studios, Kennon James, Doug Kovacs, Rhonda Libbey, Beth Trott
Data wydania oryginału: 2008
Wydawca polski: SlugFest Games
Liczba graczy: od 2 do 4 osób
Wiek graczy: od 13 lat
Czas rozgrywki: ok. 45 minut
Cena: 37,95 $