» The Halls of Montezuma

The Halls of Montezuma

Dodał: Adam 'Aki' Kasprzak

The Halls of Montezuma
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: wojenna
Wydawca polski: GMT Games
Liczba graczy: 2 osoby
Czas rozgrywki: ok. 180 - 300 minut
Cena: 209,95 zł

The Halls of Montezuma jest nową grą o mechanice karcianej autorstwa Davida Foxa i Michaela Welkera, zapewniającą strategiczny i operacyjny wgląd w wojnę amerykańsko-meksykańską i śledzącą jej zmagania od pierwszych bitew wzdłuż Rio Grande, aż po inwazję USA na Vera Cruz i okupację miasta Meksyk przez przyszłego przywódcę amerykańskiej wojny domowej, Winfielda Scotta. The Halls of Montezuma (HoM) jest grą o mechanice karcianej, znajdującą się na dolnej skali złożoności produktów wydawnictwa GMT, a przy tym doskonale przedstawiającą napięcie, niepewność i chaos charakterystyczne dla tego konfliktu.

Gracz amerykański wciela się w rolę prezydenta Polka, który musi się zmagać z niechętnym Kongresem i dysponuje armią z wyśmienitymi dowódcami, lecz niewielką ilością wojska. Gracz meksykański obejmuje wyjątkową rolę szefa niestabilnego centralnego rządu zależnego od popularnego i patriotycznie nastawionego, lecz niesubordynowanego generała Antonia Lópeza de Santa Anna (który rozpoczyna grę na wygnaniu) Siły militarne poruszają się po obszarze części Meksyku, Teksasu oraz terytorium, które stanie się południowo-zachodnim regionem granicznym ekspansjonistycznych Stanów Zjednoczonych, przedstawionym w postaci punktowej mapy teatru wojny.

Podobnie jak w innych grach o mechanice karcianej, uczestnicy muszą organizować swe ogólne cele wykorzystując wspólną talię kart strategicznych, które sterują kampaniami militarnymi, siłami politycznymi oraz gospodarczymi, a także szeregiem wydarzeń specjalnych, które mogą się stać podstawą zwycięstwa bądź porażki. Głównym punktem zainteresowania HoM jest polityczna wola meksykańskiego rządu, który pragnie szybkich wojskowych sukcesów i podboju niedawno anektowanego terytorium Teksasu, aby zmusić w ten sposób amerykański Kongres do negocjacji oznaczających koniec konfliktu. Z drugiej strony, amerykański gracz może zwyciężyć uzyskując rezultaty zbliżone lub większe niż osiągnięte w rzeczywistości.

HoM proponuje pojedynczy scenariusz kampanijny, który można rozegrać w dwie lub trzy godziny, jeśli wykorzystuje się warunki nagłego zwycięstwa. Dzięki temu gra jest idealna na wieczorne spotkanie przyjaciół, a także na turnieje i rozgrywkę poprzez e-mail. Jeśli podobają wam się inne gry o mechanice karcianej, HoM przedstawia wam wojnę amerykańsko-meksykańską w formacie przypominającym elegancją szaty graficznej oraz czasem rozgrywki We The People ™, przełomową grę autorstwa Marka Hermana. Za pomocą mechaniki oraz kart HoM w doskonały sposób prezentuje napięcie, ekscytację i niepewność tego rzadko symulowanego fragmentu amerykańskiej historii – wojny będącej poligonem dla tak wielu generałów, którzy w kolejnym konflikcie mieli się stać zaciekłymi wrogami. Czy Meksyk stanie się nową północnoamerykańską potęgą, czy też Stany Zjednoczone wypełnią swą koncepcję "Boskiego Przeznaczenia"?
Tagi: The Halls of Montezuma | GMT Games


Czytaj również

1989: Jesień Narodów
Albo my wygramy albo oni
- recenzja
PB9: Dominant Species vs. Bios:Megafauna
Planszowe boje - część 9.
Dominant Species
Mózgożerna walka o przetrwanie
- recenzja
Urban Sprawl
Od wioski do metropolii
- recenzja
FAB: Sicily
Gra wojenna okiem planszówkowicza
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.