» Recenzje » The Crew

The Crew


wersja do druku

Sen o amerykańskich kierowcach

Redakcja: Jan 'gower' Popieluch, Alicja 'cichutko' Laskowska

The Crew
Czym jest amerykańska wolność? Jedni stwierdzą, że jest to prawo do posiadania broni, dla innych będą to republikańskie fundamenty państwa i wolność wypowiedzi. Znajdą się też tacy, którzy wolność czują w zapachu benzyny, słyszą w ryku V8 i widzą za horyzontem, gdzie zmierza ich droga. A co pozostaje nam, Europejczykom? Jedynie marzyć o amerykańskim śnie i szukać jego namiastki w The Crew.

Amerykańska zemsta

Rzadko gry wyścigowe mają pociągającą fabułę, często w ogóle jej nie mają i pozwalają skoncentrować się na najważniejszym. W The Crew mamy jednak wielki świat i to scenariusz jest siłą napędową, która poprowadzi nas w praktycznie każdy jego zakątek. Historia głównego bohatera, Alexa, skupia się na poszukiwaniu zabójców brata i jednoczesnym rozpracowywaniu grupy urządzającej nielegalne wyścigi. Momentalny infantylizm scenariusza można zrzucić na barki inspiracji filmami spod szyldu Szybcy i wściekli. Przerywniki filmowe są zrealizowane w całkiem klimatycznej oprawie graficznej, a brodaty protagonista sprawia wrażenie twardziela z krwi i kości napędzanego swoimi własnymi celami.

Linia fabularna ma tę zaletę, że targając nas od zadania do zadania, pozwoli zaznajomić się z większością mapy. A jest co zwiedzać, gdyż twórcy postawili sobie za cel odwzorowanie pokaźnej części Stanów Zjednoczonych. Znajdziemy większość dużych miast od wschodniego do zachodniego wybrzeża, autostrady i trasy w pełnym off-roadzie, bagna Luizjany oraz góry Skaliste. Cały przekrój kraju jest do naszej dyspozycji zaraz po ukończeniu kilku misji wprowadzających. Stany nie są też puste – prócz innych samochodów (w tym graczy) na drogach zobaczymy pieszych, a czasem zdarzy się stado krów czy innych zwierząt przebiegających w poprzek szosy.

Zadania początkowo wydają się zróżnicowane, ale szybko wyłapiemy pewną powtarzalność. Doświadczymy między innymi zwykłych wyścigów, ucieczek przed policją i pościgów za uciekającym przeciwnikiem. Do tego wszystko ma kilka wariantów, jak wyścig po torze czy po bezdrożach. Czasem z głównego auta przesiądziemy się na pojazd specjalnie przygotowany do zadania. Poziom trudności niektórych wyzwań potrafi odstawać od reszty i o ile większość jest prosta, o tyle potrafią się zdarzyć etapy, na których można połamać gałki pada.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Amerykańska współpraca

Gdy jest trudno, z pomocą przychodzi tytułowa ekipa. The Crew posiada rozbudowane opcje sieciowe i w dowolnym momencie można połączyć swoje siły z innymi graczami. Jest to ważne, gdyż koledzy na wyższym poziomie, dysponujący samochodami o lepszym przyspieszeniu, przyczepności i prędkości maksymalnej, biorąc razem z nami udział w wyścigu, mogą wygrać go nawet za nas. Wystarczy że choć jedna osoba z naszej drużyny dojedzie do mety na pierwszym miejscu, by gra przyznała zwycięstwo wszystkim członkom.

To oczywiście nie koniec, znajdziemy także liczne wyścigi PvP i PvE. Grzać opony można zarówno przy krótkich 10-minutowych przejazdach, jak i kilkugodzinnych rajdach przez kilka stanów. W grze pojawiają się także wojny frakcji, za udział w których również jesteśmy nagradzani, acz całość sprowadza się głównie do wybrania jednego z dostępnych stronnictw (część z nich odblokujemy dopiero wraz z postępami w fabule) i brania udziału w wyścigach. Jeśli to byłoby komuś mało, to przejeżdżając różnymi trasami, napotkamy bramki z wyzwaniami, które można często ukończyć bez zbaczania z głównej trasy. Wymagać będą od nas jak najszybszej jazdy przez określony czas czy wykonania wyczynowych skoków.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Amerykański kapitalizm

Nie wszystko w The Crew zasługuje na pochwałę – jedną z bolączek produkcji są mikropłatności. O ile większość samochodów można kupić za fundusze z wygranych misji, o tyle część jest do dostania jedynie za prawdziwe pieniądze. Narzekać można na trochę zbyt wolny proces zarabiania – nie licząc kilku tanich samochodów pokroju Volkswagena Golfa, trzeba się sporo najeździć. Mój drugi samochód – Camaro RS '69 – kupiłem dopiero w połowie kampanii fabularnej, mimo że nie stroniłem od dodatkowych (dużo lepiej płatnych niż misje fabularne) wyścigów, a nadal nie jest to samochód nawet ze średniej półki cenowej. Oczywiście cały proces zawsze można przyspieszyć, sięgając po rzeczywisty portfel.

Prócz zmian samochodów przez całą grę usprawniamy podzespoły zdobywane za wykonywanie zadań i wyzwań. Rośnie nam także poziom kierowcy, a wraz z jego wzrostem możemy dodać kilka umiejętności i używać coraz lepszych części w autach. Prawie każdy samochód występuje w kilku odmianach, są wersje przystosowane między innymi do jazdy po ulicy, do off-roadu czy jazdy po torze. Ciekawym elementem jest bogaty tuning wizualny, dzięki któremu można naprawdę się wyróżnić.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Ostatnim wartym uwagi niedociągnięciem jest system kolizji. Przy zderzeniach widać, że co rusz odpadają jakieś elementy, ale samochód co najwyżej będzie mocno poobijany i nabędzie kilka wgnieceń. Natomiast piesi i zwierzęta magicznie przesuwają się tuż obok samochodu, tak że w żaden sposób nie dzieje im się krzywda.

Graficznie gra jest lekko w tyle względem niektórych tytułów, ale nadrabia to otwartym światem. Posiada też świetnie dobraną i bardzo rozbudowaną ścieżkę muzyczną opartą o utwory od rocka po industrial.

Francuska gra

Po The Crew powinni sięgnąć wszyscy fani Need For Speed i innych produkcji z podobnym modelem jazdy, a także ci, którzy poszukują w grach wyścigowych dużego świata i są stęsknieni za długim zwiedzaniem i wytyczaniem własnych ścieżek. Francuskiemu studiu Ivory Tower udało się wyprodukować wspaniałą wizję amerykańskiego snu.

Plusy:

  • opcje sieciowe
  • żywy, wielki, otwarty świat
  • dużo zadań i wyzwań

Minusy:

  • mikropłatności
  • graficznie trochę odstaje
  • ubogi system kolizji i zniszczeń
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
8.0
Ocena recenzenta
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: The Crew
Producent: Ivory Tower
Wydawca: Ubisoft
Dystrybutor polski: Ubisoft
Data premiery (świat): 2 grudnia 2014
Data premiery (Polska): 2 grudnia 2014
Wymagania sprzętowe: Intel Core 2 Quad 2.5 GHz/AMD Athlon II X4 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce GTX 260/ Radeon HD 4870 lub lepsza, 18 GB wolnego miejsca na dysku, Windows 7(SP1)/8/8.1 64-bit
Strona WWW: thecrew-game.ubi.com/portal/en-GB/h...
Platformy: PC, X360, Xbox One, PlayStation 4
Sugerowana cena wydawcy: 149,99 zł.
Tagi: The Crew

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.