02-10-2022 18:14
Testy scenariusza
W działach: ASL | Odsłony: 143Dzisiaj odbyły się pierwsze testy scenariusza do ASLa mojego autorstwa (dodałbym, że w (nie)zgodzie z tekstem publicystycznym, który napisałem pół roku temu, ale ciągle czeka na lepsze czasy). Kilka słów co i jak.
- Scenariusz ten powstał "na motywach" (być może nawet kiedyś pisałem na motywach czego), co oczywiście sprowadzi gromy na mą skromną postać, bo gry wojenne to gry wojenne a nie fantastyczne :P (albo fantastycznonaukowe, spojlerując).
- Scenariusz ten jest kilolekki. Jedna strona ma tylko 4 jednostki i piątą wchodzącą dopiero w trzeciej turze. Druga strona ma tylko 2 jednostki i potencjalnie trzecią, która dołączy w pewnej sytuacji – jest więc trochę "przygodowo".
- Scenariusz będzie miał 4 nowe jednostki – 3 bohaterów (nawet jest kobieta i ^%@#$@) i jedną elitarną jednostkę pół-drużyny (tzw. half-squad).
- W scenariuszu jest most – który "w motywie" był mostem z drzewa u nas jest mostem pontonowym.
- Jak się okazało, ten "drzewny most" jest fajnym motywem taktycznym – bo można na przykład na niego wpłynąć :). Co jest częściowo w zgodzie z "motywem".
- Przeprowadziłem dwie walki solo – póki co jest 1-1. Z racji niskiej liczby jednostek scenariusz ten jest mocno losowy. Powoli szukam kolejnych graczy do kolejnych testów.
- Gra zabrała mi około pół godziny – niby 5 rund, ale jest mało jednostek, więc idzie szybko. Myślę, że jest to zaleta, bo pozwoli szybko pokazać pewne mechanizmy gry, bez potrzeby grania przez 4-5 godzin.
Stan prac wygląda następująco:
- Mam wszystkie jednostki, wszystkie plansze, większość tekstów.
- Zacząłem całość sklejać w internetowym edytorze, ale działa biednie – będę musiał więc popracować dodatkowo na układem strony.
Chyba tyle, mam nadzieję, że już niedługo będę mógł powiedzieć więcej :).