» Dla graczy » Klasy prestiżowe » Technomag

Technomag


wersja do druku

Symbioza magii i technologii

Redakcja: Tomasz 'Radnon' Cybulski

Technomag

Technomagowie łączą w sobie zalety magów i technologów, jednak sztukę mistyczną opanowują wolniej niż zwykli czarodzieje. Osiągnięcie mistrzostwa w obydwu tych (z pozoru odległych) dziedzinach stanowi wyzwanie, któremu mogą podołać tylko nieliczni. W zamian za to otrzymują różnorakie premie wynikające ze specyficznej synergii - na przykład bardzo dobra znajomość liczb pomaga im w nauce czarów i korzystaniu z metamagii. Są też doskonałymi wytwórcami magicznych i niemagicznych przedmiotów.
Kość wytrzymałości: k8




Wymagania

Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać technomagiem.
Umiejętności: Wiedza (tajemna) 6 rang, Wiedza (technika) 6 rang.
Czary: Umiejętność przygotowywania i rzucania czarów wtajemniczeń 2. poziomu.
Specjalne: Umiejętność wytwarzania gadżetów technologicznych.


Umiejętności klasowe

Oto umiejętności klasowe technomaga (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Odcyfrowywanie zapisków (Int), Otwieranie zamków (Zr), Przeszukiwanie* (Int), Rzemiosło (Int), Unieszkodliwianie mechanizmów (Int), Używanie lin (Zr), Wiedza (wszystkie umiejętności traktowane pojedynczo, w tym: matematyka, fizyka, chemia oraz technika)** (Int), Wspinaczka (S), Wyzwalanie się (Zr), Zawód (Rzt).

  • Podobnie jak łotrzyk dzięki przeszukiwaniu potrafi odnaleźć pułapki.
** Nowe synergie, patrz poniżej.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Int.


Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu: Technomag nie zyskuje żadnych nowych biegłości w broni ani pancerzu.

Premiowe atuty: Technomag co drugi poziom zyskuje premiowy atut. Na pierwszym, piątym i dziewiątym poziomie jest to atut tworzenie przedmiotów. Na trzecim i siódmym - atut metamagiczny.

Czary na dzień/znane czary: Co drugi poziom w tej klasie prestiżowej technomag zyskuje zaklęcia na dzień tak, jakby awansował na kolejny poziom klasy rzucającej czary wtajemniczeń, której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na klasę prestiżową. Nie otrzymuje jednak innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie, z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego. Oznacza to tak naprawdę tyle, iż postać dodaje połowę (zaokrąglając w dół) poziomów technomaga do poziomu innej już posiadanej klasy pozwalającej na rzucanie zaklęć wtajemniczeń, po czym w oparciu o uzyskaną sumę określa najwyższy poziom dostępnych czarów, liczbę zaklęć dziennie oraz poziom czarującego.

Metafizyk: Technomag zyskuje nowe synergie wynikające z klasy prestiżowej. Każde 5 rang w umiejętnościach Wiedza (matematyka) oraz Wiedza (fizyka) daje mu premię +1 do testów Czarostwa wykonywanych przy kopiowaniu zaklęcia do swojej księgi i korzystaniu z pożyczonych ksiąg. Poza tym poziom technomaga sumuje się z poziomami technologa na potrzeby określenia umiejętności technologicznych postaci.

Mistyczny pancerz: Technomag już na pierwszym poziomie uzyskuje specjalną właściwość, która pozwala mu na częściowe zmniejszenie szansy niepowodzenia magii wtajemniczeń wynikającej z używania zbroi i tarczy. Od ogólnej wartości tego niepowodzenia odejmuje się 5% na pierwszym poziomie i kolejne 5% co 2 poziomy w klasie technomaga. Właściwość kumuluje się z innymi podobnymi premiami.

Doskonalsze synergie: Wraz ze wzrostem doświadczenia, technomag coraz lepiej radzi sobie z korzystaniem z magicznych pergaminów i ksiąg. Każde 5 rang w umiejętnościach Wiedza (matematyka) oraz Wiedza (fizyka), daje mu premię +2 do testów Czarostwa używanych przy kopiowaniu zaklęcia do swojej księgi, jak i korzystaniu z pożyczonych ksiąg. Premia kumuluje się z premiami otrzymanymi dzięki zdolności metafizyka.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

The Tainted Temple
Mroczne zagadki i łamigłówki
- recenzja
The Goddess and The Fox
O lisach i boginiach z magicznego lasu
- recenzja
To Dethrone a Dictator
W hołdzie dla kina akcji
- recenzja
Everyday Heroes Quickstart Guide
Wstęp do nowoczesności
- recenzja
Dungeons & Dragons 3.X w 2023 roku
Dwie dekady od rewolucji

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.