string(15) ""
» Blog » Takie pomysły
29-01-2013 15:19

Takie pomysły

Odsłony: 5

Takie trzy pomysły na setingi, jakie sobie umyśliłem.
1 Słynne Kingdoms of Sztampa. Vel Ankilion Ma to być proste sztampowe fantasy, jakiego de fakto nie ma na rynku. Ma zawierać wszystkie najbardziej charakterystyczne cechy typowego fantasy. Ze trzy rodzaje elfów, krasnoludy, dwa trzy ludzkie królestwa. Ma być heroicznie, ale nie głupio. Pomysł utknął przy wyliczaniu motywów.
2. Dungeon Cube. Jest sobie loch, gigantyczny zawieszony w przestrzeni. Ludzie tu trafiają porwani przez tajemnicze portale. Loch składa się z nieprawdopodobnej liczby pomieszczeń. Każde z nich jest inne. Niektóre są wielkie a inne małe, albo posiadają dziwne urządzenia. Niektóre są ogrodami, inne zautomatyzowanymi zbrojowniami, a jeszcze inne istnymi piekłami. W wielu znajdują się straszliwe pułapki, uwięzione demony lub automatyczni strażnicy. Co gorsza układ pomieszczeń zmieniania się całkowicie co dwanaście godzin. Można odnaleźć blokady, czasowe lub stałe, które pozwalają połączyć ze sobą pomieszczenia. W pewnym rejonie lochu powstała osada uwięzionych. Loch został stworzony przez pradawnych do obrony Miasta. Pradawni zostali wybici przez Bronie. Prócz tego Część lochu zajmują najeźdźcy
3. Pamiętacie taki stary serial Ziemia 2? Był głupi, ale sam pomysł ciekawy. Wyobraźmy sobie, że na jakiejś planecie rozbiło się kilka grup kolonistów, a na samej planecie są pozostałości pradawnej wojny między dwiema rasami. Pozostałości zębatolaserowate.

Komentarze


banracy
   
Ocena:
+2
1.Mnie nie ciągnie do tego.
2.Takie sobie, raczej nie materiał na dłuższą kampanię IMO.
3.Niezły pomysł, przypomina mi Alpha Centauri. Jakbym miał w coś zagrać to właśnie w to.
29-01-2013 15:25
Albiorix
   
Ocena:
0
Nie wiem czemu Forgotten Realms miałoby nie być wystarczająco dobre dla (1).

2. to spoko pomysł na kampanię. Gdyby przemieszczanie lochu nie było losowe tylko miało geometryczny sens, gracze mieliby fajną łamigłówkę logiczno-taktyczną.

3. Sprawdź Blue Planet. Ja robię mniej więcej właśnie o tym CR. Tzn bez starożytnych wojen, tylko konflikt między kupionymi za punkty koloniami.
29-01-2013 18:08
earl
   
Ocena:
0
Trudno się wypowiadać na podstawie szczątkowych informacji, ale gdybyś przekuł przynajmniej jeden z tych pomysłów w cały setting i go zaprezentował, to można by o nim podyskutować.
30-01-2013 13:36
   
Ocena:
0
Albiorix: Forgoteny są zbyt rozwodnione i kraje za mało wyraziste. Na dodatek za dużo tam dziczy i źli są za mało konkretni.
Tak, jest schemat przemieszczania się, a większość pomieszczeń się restartuje w każdym cyklu. Seting lekko surwiwalowy Niezwykła przedmioty są bardziej dostępne niż żywność czy opał. Przenośne wierze są używane jako broń, a przyzwane potwory to ważny składnik diety.
Blue planet znam, ale z razem z Gemini i Kultem uważam za nieco przereklamowany.
Pomysł jest bardziej rozbudowany. Z ziemi wyruszyły cztery wyprawy, pierwsza najbardziej zbliżona do współczesności, była hibernacyjna, ale następne już pokoleniowe. Druga to statek psionko mormonów z fanatycznym SI. Trzecia to technokratyczni cybernetycznych technokratów lecących usilnikowionym asteroidem, a ostatni to ostatnia flota ludzi będąca bioinżynieryjnymi spartanami. Dwa kontyngenty nieludzi się prawie wniszczyły walcząc o kontyngent trzeciej rasy.
Earl: Kingdoms of sztampa idzie na pierwszy ogień, ale nie zbyt szybko bo mam dużo roboty.
30-01-2013 15:15
Salantor
   
Ocena:
0
1. Rozwodnione czy nie, Forgotteny to generic fantasy pełną gębą. Pewnie dałoby się go zrobić lepiej, ale to będzie kupa roboty.
2. Kiedyś kiedyś widziałem podobny motyw, ale loch posiadał tylko jedno piętro. Sam pomysł jest w porządku, sam chciałem kiedyś zrobić coś podobnego.
3. I znów kupa roboty, ale chyba najciekawszej, bo robionej całkiem od zera (w przeciwieństwie do jedynki, gdzie pojawiłoby się sporo znanych motywów).

Jeśli miałbym wybierać, to 2 albo 3. Z braku czasu raczej 2.
30-01-2013 15:33

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.