string(15) ""
» Blog » Tajemnice GRAmela ujawnione!
28-07-2010 09:41

Tajemnice GRAmela ujawnione!

Odsłony: 3

divider3

Wszyscy, którzy byli na naszych prelekcjach na Avangardzie już to wiedzą, jednak wiemy, że jest rzesza ludzi, krzyczących "Ujawnij plany, ujawnij plany GRAmela". Dziś nadszedł czas, aby nasycić was wieściami z naszego wydawnictwa.

divider4

Pod koniec wakacji, w okolicach Triconu, premierę będzie miał legendarny "Evernight: Noc Bohaterów". Wszystkich, którzy jeszcze o tym settingu nie słyszeli, zapraszamy do ściągnięcia pierwotnej (w nowej edycji troszkę zmienionej) wersji podręcznika gracza oraz przygód, osadzonych w tym świecie. Oczekujących na przedsprzedaż musimy zmartwić - nie będzie jej jeszcze w tym tygodniu, ale za to podzielimy się z wami dwiema rzeczami.

Po pierwsze, podręcznik będzie na pewno szyty (i grubszy niż podręcznik podstawowy), kosztować będzie 54,90 PLN - w przedsprzedaży 49,90 PLN. Edycja limitowana będzie kosztować 69,90 PLN.

Po drugie - już teraz możecie zapoznać się z przedmową Shane`a Hensleya, napisaną specjalnie do polskiego wydania! Może choć trochę zaspokoi ona waszą ciekawość. Uwaga - jest to wersja sprzed korekty, można powiedzieć, że to jeszcze ciepły tekst!

divider4

Na początku roku akademickiego w sklepach pojawi się "Światotworzenie", ciągle wspominany i poszukiwany cykl artykułów Andrzeja "Enca" Stója, w którym autor zawarł wiele przydatnych porad dla każdego, kto chce napisać swój własny setting RPG. "Światotworzenie" zostało przystosowane do Savage Worlds Edycja Polska, ale spokojnie da się go wykorzystać do innych znanych systemów. Swoimi poradami podzielił się nie tylko Andrzej - z dumą informujemy, że ciekawe teksty piszą dla nas takie legendy, jak Artur "Garnek" Ganszyniec, Shane Hensley, Tomasz Z. Majkowski czy Paul "Wiggy" Williams. Obecnie podręcznik znajduje się w redakcji.

Tutaj zaś możecie się zapoznać z komentarzem Enca dotyczącym tegoż cyklu.

divider4

Pod koniec 2010 roku światło dzienne (lub też mroczny cień kosmosu) ujrzy kolejny projekt Andrzeja "Enca" Stója - "Nemezis". Setting jest Wam pewnie dobrze znany z Megakonkursu oraz Dzikich Światów. Andrzej tekst oddał w czasie, kiedy pracowaliśmy na Avangardzie. Świeżutki i jeszcze ciepły manuskrypt trafił do redakcji, razem ze Światotworzeniem - a my negocjujemy powrót grafik ze starej wersji. Ba, mamy już niesamowitą okładkę Sławomira Maniaka!

divider4

Pierwszą rzeczą, jaką wydamy w 2011 roku, będzie kompilacja mini-settingów i pomysłów na nie, pod tytułem "Brawurowe Opowieści". Jako że każdy z nas pisze coś, co nie zawsze da się wydać jako wielki, 200-stronicowy podręcznik, umożliwiliśmy kilku znanym autorom wydanie swoich pomysłów właśnie w takiej formie. Wśród twórców "Brawurowych Opowieści" znajdują się:

  • Paweł "Hajdamaka" Chełmiński i jego Дикий Мир - postapokaliptyczna wizja tego, co może się dziać u naszych wschodnich sąsiadów bo "końcu świata".
  • Paweł "Gerard Heime" Jasiński, który przedstawi Las Torres, miasto zbrodni na zachodnim wybrzeżu USA. Wiecie: gangi, policja, mafia, yakuza i inne, ciekawe motywy.
  • Marcin "Paladyn" Roszkowski z "Operacją: Gotterdammerung". Operacja: Gotterdammerung to jedna z tajemnic Wojny, która nie została do końca wyjaśniona. Przeprowadzona z niespotykanym rozmachem, w kompletnej tajemnicy, znikła z kart historii, zanim zdążyła się na nich pojawić. A jednak, coraz więcej znaków na niebie i ziemi mówi, że jej cel niedługo zostanie wykonany, a wtedy dzieje świata mogą potoczyć się zupełnie nieprzewidzianym torem. Czy ktokolwiek będzie w stanie obronić ludzkość przed zagrożeniem, o którym nikt nic nie wie? Jak toczyć wojnę, z której rozpoczęcia nikt nie zdaje sobie sprawy? Pierwszą przygodę, "Tajemnicę Więźnia numer 7" już znacie, a teraz można ją ściągnąć z naszej strony.
  • Kolejny świat, to tak naprawdę zasady do tworzenia settingu autorstwa Shane Lacy Hensleya, Clinta Blacka, Piotra Korysia i Paula “Wiggy” Wade-Williams, w Pinnacle wydane jako "Super Powers Companion". Dostaniecie więc wszystko, co potrzebne do stworzenia kampanii dla superbohaterów w trykotach!

Mało? To jeszcze nie koniec! Tak na prawdę, "Brawurowe Opowieści" czekają na Was, drodzy fani! Z tym, że znacie Ramela - nie byłby sobą, gdyby jakiejś niespodzianki nie zostawił na później! Więc już niedługo znajdziecie więcej informacji!

divider4

Mamy jeszcze jedną rzecz, nad którą obecnie pracuje Jakub "Erpegis" Osiejewski i Tomasz "Smartfox" Smejlis. Na razie zdradzę tylko, że jest to obszerny setting RPG, osadzony w bardzo klimatycznych latach 30. Ale na rozwiązanie tej tajemnicy musicie jeszcze poczekać!

divider4

Na osłodę zaś proponujemy "Zagubionych w Andach", autorstwa wzmiankowanego już Erpegisa. To krótka, pulpowa przygoda do Savage Worlds Edycja Polska, oparta o klasyczny komiks Carla Barksa pod tym samym tytułem. Ponieważ jest to komiks dla dzieci, niewiele jest w niej przemocy; za to pole do popisu będą mieli odkrywcy i negocjatorzy. Spokojnie można poprowadzić ją drużynie brawurowych odkrywców, np. bohaterom przygody "Oko Kilquato".

A miłośników Wolsunga zapraszamy wkrótce, specjalnie dla nich, w porozumieniu z Kuźnią Gier (ze szczególnymi podziękowaniami dla Mariusza 'Kota' Butrykowskiego), będziemy bowiem mieli dla was pewien prezent!

divider4

Na koniec chcielibyśmy się pochwalić - nasze pudło i wzorniki dostępne będą w specjalnym startowym zestawie wydawnictwa Pinnacle - dostępnym tylko na tegorocznym GenConie. Z tej okazji, tylko do 8 sierpnia (lub do wyczerpania zapasów), w naszym sklepie dostępny będzie zestaw startowy Savage Worlds! I to z dwiema taliami kart i kompletem fuksów!

Komentarze


Majkosz
   
Ocena:
+6
Moja pozycja nie jest wprawdzie tak mocna, jak Ramela, ale też pozwolę sobie kilka słów:

1. To oczywiste, że EN nie spodoba się wszystkim graczom na świecie. Jest zupełnie prawdopodobnym, że bankracemu po prostu nie podejdzie. Zupełnie jak ze mną i "Neuroshimą": to jest bardzo dobra gra, ale mnie nie pasuje (bo nie lubię postapokalipsy i już).

2. Trudno się tłumaczyć z ironii. W kampanii parodystyczny wymiar Waluzji jest jeszcze mocniej podkreślony - ale mam nadzieję, że nagromadzenie cytatów i mrugnięć okiem w "Zmierzchu bohaterów" jednak mówi samo za siebie. "Evernight", zwłaszcza przed inwazją, w znacznej mierze służy do zabawy z znane, sprawdzone schematy, ujęte w nieco parodystyczną ramkę, która pozwala je odświeżyć.

3. To nie musi każdemu odpowiadać. Na pewno są osoby, które lubią grać na całkiem poważnie.

4. I właśnie dlatego, że zaczyna się bardzo lekko i śmiesznie, kiedy wszystko diabli biorą, gracze (przynajmniej moi!) odczuwają autentyczną przykrość. Poczucie straty, które ma charakter emocjonalny, a nie tylko intelektualny - jak jest w "Midnight", gdzie wszyscy wiedzą, że świat opanowało zło, ale nie mieli okazji oglądać go w czasach, kiedy był dobry.

5. Specyficzny rodzaj wrogów przewraca trochę początkową konwencję, bo tego rodzaju najeźdźcy są z całkiem innego porządku, niż dotychczasowe elementy świata, które są zapożyczeniami z innych tekstów fantasy.

6. No i, najważniejsza różnica: "Evernight" to świat i kampania, a nie setting per se. Służy do tego, żeby rozegrać opowieść, w której bohaterowie zmagają się z najeźdźcami i mają realne szanse ich pokonać. Choć można bawić się w nim bardzo długo, nie jest obliczony na dziesięć lat gry w eksplorowanie otoczenia. Nie spodziewajcie się zatem serii dodatków, wymieniających wszystkich kowali świata po imieniu.

pozdrowienia!
29-07-2010 11:34
~Paladyn

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@banracy - Broń Boże nie robię sobie jaj, ani nie ironizuję. Rozumiem, że lubisz wiaty "prawdziwe", a nawet posępne, mroczne? Taka polska szkoła WFRP? Mnie osobiście takie Disney Fantasy (TM) bardzo odpowiada i bardziej mnie ciekawi Waluzja przed inwazją, a nie same obce z kosmosa.

Pozdrawiam!
29-07-2010 12:03
banracy
   
Ocena:
0
Majkosz - Muszę przyznać, że punkt 4 brzmi zachęcająco, tylko nie wiem czy gracze przetrwają sielankowe sesje, bo mało znam ludzi, którzy lubią takie klimaty. Tak czy siak dzięks za rozjaśnienie tej i paru innych kwestii.

Paladyn - No niestety nie da się ukryć, że wolę bardziej poważne światy, może akurat nie Jesienną Gawędę i jej pochodne. Po prostu po DnD, grach komputerowych opartych o nie, Jade Empire itp. kiedy widzę sielankowe fantasy pluję dalej niż widzę. Rozwinęło się to u mnie do tego stopnia, że nie mogę już czytać większości komiksów Marvela i DC. Chociaż to ostatnie niektórzy uznaliby za pozytywny objaw :-D
Z Waluzją przed inwazją jest taki problem, że nie wytrzymuje konkurencji z jakimkolwiek innym settingiem Fantasy Parku Rozrywki, jak Forgotten Realms. Przyznam szczerze, że jeśli zdecyduje się kupić Evernight to raczej albo spędzę jak najmniej czasu prowadząć Waluzję, albo po prostu odmaluje ją paroma ciemniejszymi barwami.
29-07-2010 17:13
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@banracy

Jakie światy są Poważne?
29-07-2010 17:26
Kastor Krieg
   
Ocena:
0
@Aureus
Na przykład Świat Mroku jest bardziej poważny od Toona czy Paranoi.

Możesz, proszę, odpuścić sobie szyderę i trollowanie? Na czym ci zależy, pyskówce na temat tego, co jest Poważne i nabijaniu się z tych śmiesznych wariatów, którzy lubią czasem pograć w dramat lub thriller zamiast w komedię czy film akcji?
29-07-2010 17:33
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
barnacy - w podreczniku masz odpowiednio wiele miejsca po inwazji.

A co do wygrywania - nie jest to jej zadaniem.
29-07-2010 17:37
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
(censored - trolling)
29-07-2010 17:39
644

Użytkownik niezarejestrowany
    Kastor i Aureus:
Ocena:
+3
Mozecie przeniesc sobie rozmowe w inne miejsce?
29-07-2010 17:47
banracy
   
Ocena:
0
Aureus - Poważne w znaczeniu niehumorystyczne i nieprzerysowane. Lubię Świat dysku, ale granie w RPG na jego podstawie by mnie drażniło.
29-07-2010 18:47
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Hehe, ja w ŚD bym po prostu nie był w stanie grać - chyba każda sesja byłaby po prostu próbą dorówniania Pratchettowi w tym, w czym dorównać nikt nie jest stanie. Wolę poczytać książkę, niż próbować ją przepisywać.

Problem w tym, że zazwyczaj świat ma niewiele do gadania, kiedy dochodzi do samej sesji. Za to podejście uczestników sesji - jak najbardziej. Można zagrać w FR epicką historię o zdradzie, zaufaniu i miłości, stawiając przed graczami trudne dylematy. Można zagrać w Wampira w stylu emogoth, i to dla mnie nie jest szczególnie poważne. Można poprowadzić w WFRP sesję a'la przedstawiona w "O bitwach" w Jesiennej Gawędzie i to też nie będzie poważne - będzie śmieszne.

Właściwie trudno mi wskazać popularne na polskim rynku, nieprzerysowane RPGi. Tu Chaos, tu wilkołaki, tam spanie dla czarow, tam macki. Wszystko da się wykorzystać humorystycznie. Nigdy nie widziałem jeszcze strony internetowej / forum, na której w temacie "kwiatki z sesji" nie byłoby jakże nudnego i wytartego do granic możliwości "to ja spuszczam się za okno". Co zrobić - życie sesyjne nie przylega do ambicji nas, biednych prowadzących. : )
29-07-2010 18:58
Scobin
    @banracy
Ocena:
+6
"Evernight" – z tego, co mi o nim wiadomo – jest świadomie autoironiczny. Zakłada, że klisze są tak sztuczne, że aż cieszą. Oczywiście, nie będą cieszyć wszystkich (i to już kwestia gustu), ale to jednak inna sytuacja niż np. w niektórych książkach Weis i Hickmana, gdzie schematyczne rozwiązania są traktowane ze śmiertelną powagą. Parafrazując Majkosza: kiedy w Warhammerze do karczmy wchodzi nieznany BG mężczyzna i zleca im questa, jest to sztampowe. Kiedy to samo dzieje się w "Evernighcie", gdzie MG pieczołowicie podkreśla, że mężczyzna jest zakapturzony, w środku lata nosi długi i ciężki płaszcz, a do tego nikt poza BG nie zwraca na to uwagi – mamy do czynienia z pewnym poziomem dystansu do samego siebie, który wielu zblazowanym już nieco graczom dostarczy świetnej zabawy. :)

Naturalnie, rozumiem, że Tobie i ten typ przerysowania może nie odpowiadać, jednak chcę zaznaczyć, iż w przeciwieństwie do wielu innych światów jest to świadome przerysowanie. Oni wiedzą, co robią! ;)
29-07-2010 19:00
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Scobin - swiete slowa :)
29-07-2010 22:02
Sethariel
   
Ocena:
0
Czy redakcja Poltergeist o planach wydawniczych GRAmela poinformuje w wieściach w dziale RPG? Czy też od dzisiaj o aktualizacjach GRAmela czytelnicy dowiadywać się będą jedynie na blogach? Czy obecna sytuacja jest jedynie wynikiem nieobecności osób odpowiedzialnych za tego typu wieści?
30-07-2010 11:33
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Redakcja Poltergeista ma swoje konta, na które można wysyłać PW i z których można zgarnąć ich GG.
30-07-2010 12:00
Sethariel
   
Ocena:
+2
@Aureus

Skorzystałem wczoraj w innej sprawie, nie dostałem żadnej odpowiedzi, stwierdziłem więc, że w komentarzach szybciej się czegoś dowiem, nawet kosztem nieuprzejmości takiego rozwiązania.

(Inna sprawa, że z zakładki Redakcja RPG zgarnąć GG można jedynie Rincewinda, zakładka LARP z kolei jest całkiem pusta)
30-07-2010 12:18
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"zakładka LARP z kolei jest całkiem pusta"
Masz rację, paskudna sprawa i wymagająca poprawy. Na szczęście Fingrina i tak łatwo złapać wśród userów.

"nie dostałem żadnej odpowiedzi"
Tu już Ciebie nie potrafię poprzeć, ponieważ trochę dziwne mi się zdaje niedowierzanie, że ktoś potrafi przez Cały Dzień wytrzymać bez Poltera. : )

Swoją drogą - wysłałeś newsa o treści, jakiej oczekujesz, czy tylko przeszkadza Ci, że nikt inny tego nie zrobił?
30-07-2010 12:32
Sethariel
   
Ocena:
0
@Aureus

Zapytuję jedynie z ciekawości, nie poczuwam się w obowiązku do pisania newsów na Polterze (choć czasem mi się to zdarza). Najzwyczajniej zastanowiło mnie, że w międzyczasie w wieściach RPG pojawiły się informacje o wpisach na blogach, tymczasem nie pojawiło się nic o planach GRAmela, tymbardziej, że o ile pamiętam, Poltergeist jest patronem medialnym wydawnictwa GRAmel.

I doskonale rozumiem, że na Polterze świat się nie kończy ;) W niektórych przypadkach (jak na przykład przy "gorących" newsach) jednak fajnie, gdy reakcja jest w miarę szybka.

To tyle. Nie będę już marudził. Obiecuję.
30-07-2010 13:36
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Tylko jeszcze dopowiem, że zdarzało się, że pod newsem o Gramelowych wieściach środowych użytkownicy niezalogowani odzywali się, że z takich wieści warto zrezygnować, bo skoro się pojawiają co tydzień, to po co to komu? Nie zgadzam się z tym podejściem, jednak pokazuje, jak różnie można sporzeć na ten temat. : )

Swoją drogą - informację o Tajemnicach Gramela widać na głównej stronie Poltera w "Polecane notki na blogach". : )
30-07-2010 13:43
Scobin
    @Sethariel
Ocena:
+3
Widocznie akurat trafił się martwy sezon. :) Masz rację, że warto by wrzucić wieść – oto jest.
30-07-2010 14:47
Repek
   
Ocena:
0
@Seth
Rince na urlopie - ot, i cała tajemnica. :)

Pozdro
30-07-2010 15:22

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.