» Blog » Tajemnice GRAmela ujawnione!
28-07-2010 09:41

Tajemnice GRAmela ujawnione!

Odsłony: 3

divider3

Wszyscy, którzy byli na naszych prelekcjach na Avangardzie już to wiedzą, jednak wiemy, że jest rzesza ludzi, krzyczących "Ujawnij plany, ujawnij plany GRAmela". Dziś nadszedł czas, aby nasycić was wieściami z naszego wydawnictwa.

divider4

Pod koniec wakacji, w okolicach Triconu, premierę będzie miał legendarny "Evernight: Noc Bohaterów". Wszystkich, którzy jeszcze o tym settingu nie słyszeli, zapraszamy do ściągnięcia pierwotnej (w nowej edycji troszkę zmienionej) wersji podręcznika gracza oraz przygód, osadzonych w tym świecie. Oczekujących na przedsprzedaż musimy zmartwić - nie będzie jej jeszcze w tym tygodniu, ale za to podzielimy się z wami dwiema rzeczami.

Po pierwsze, podręcznik będzie na pewno szyty (i grubszy niż podręcznik podstawowy), kosztować będzie 54,90 PLN - w przedsprzedaży 49,90 PLN. Edycja limitowana będzie kosztować 69,90 PLN.

Po drugie - już teraz możecie zapoznać się z przedmową Shane`a Hensleya, napisaną specjalnie do polskiego wydania! Może choć trochę zaspokoi ona waszą ciekawość. Uwaga - jest to wersja sprzed korekty, można powiedzieć, że to jeszcze ciepły tekst!

divider4

Na początku roku akademickiego w sklepach pojawi się "Światotworzenie", ciągle wspominany i poszukiwany cykl artykułów Andrzeja "Enca" Stója, w którym autor zawarł wiele przydatnych porad dla każdego, kto chce napisać swój własny setting RPG. "Światotworzenie" zostało przystosowane do Savage Worlds Edycja Polska, ale spokojnie da się go wykorzystać do innych znanych systemów. Swoimi poradami podzielił się nie tylko Andrzej - z dumą informujemy, że ciekawe teksty piszą dla nas takie legendy, jak Artur "Garnek" Ganszyniec, Shane Hensley, Tomasz Z. Majkowski czy Paul "Wiggy" Williams. Obecnie podręcznik znajduje się w redakcji.

Tutaj zaś możecie się zapoznać z komentarzem Enca dotyczącym tegoż cyklu.

divider4

Pod koniec 2010 roku światło dzienne (lub też mroczny cień kosmosu) ujrzy kolejny projekt Andrzeja "Enca" Stója - "Nemezis". Setting jest Wam pewnie dobrze znany z Megakonkursu oraz Dzikich Światów. Andrzej tekst oddał w czasie, kiedy pracowaliśmy na Avangardzie. Świeżutki i jeszcze ciepły manuskrypt trafił do redakcji, razem ze Światotworzeniem - a my negocjujemy powrót grafik ze starej wersji. Ba, mamy już niesamowitą okładkę Sławomira Maniaka!

divider4

Pierwszą rzeczą, jaką wydamy w 2011 roku, będzie kompilacja mini-settingów i pomysłów na nie, pod tytułem "Brawurowe Opowieści". Jako że każdy z nas pisze coś, co nie zawsze da się wydać jako wielki, 200-stronicowy podręcznik, umożliwiliśmy kilku znanym autorom wydanie swoich pomysłów właśnie w takiej formie. Wśród twórców "Brawurowych Opowieści" znajdują się:

  • Paweł "Hajdamaka" Chełmiński i jego Дикий Мир - postapokaliptyczna wizja tego, co może się dziać u naszych wschodnich sąsiadów bo "końcu świata".
  • Paweł "Gerard Heime" Jasiński, który przedstawi Las Torres, miasto zbrodni na zachodnim wybrzeżu USA. Wiecie: gangi, policja, mafia, yakuza i inne, ciekawe motywy.
  • Marcin "Paladyn" Roszkowski z "Operacją: Gotterdammerung". Operacja: Gotterdammerung to jedna z tajemnic Wojny, która nie została do końca wyjaśniona. Przeprowadzona z niespotykanym rozmachem, w kompletnej tajemnicy, znikła z kart historii, zanim zdążyła się na nich pojawić. A jednak, coraz więcej znaków na niebie i ziemi mówi, że jej cel niedługo zostanie wykonany, a wtedy dzieje świata mogą potoczyć się zupełnie nieprzewidzianym torem. Czy ktokolwiek będzie w stanie obronić ludzkość przed zagrożeniem, o którym nikt nic nie wie? Jak toczyć wojnę, z której rozpoczęcia nikt nie zdaje sobie sprawy? Pierwszą przygodę, "Tajemnicę Więźnia numer 7" już znacie, a teraz można ją ściągnąć z naszej strony.
  • Kolejny świat, to tak naprawdę zasady do tworzenia settingu autorstwa Shane Lacy Hensleya, Clinta Blacka, Piotra Korysia i Paula “Wiggy” Wade-Williams, w Pinnacle wydane jako "Super Powers Companion". Dostaniecie więc wszystko, co potrzebne do stworzenia kampanii dla superbohaterów w trykotach!

Mało? To jeszcze nie koniec! Tak na prawdę, "Brawurowe Opowieści" czekają na Was, drodzy fani! Z tym, że znacie Ramela - nie byłby sobą, gdyby jakiejś niespodzianki nie zostawił na później! Więc już niedługo znajdziecie więcej informacji!

divider4

Mamy jeszcze jedną rzecz, nad którą obecnie pracuje Jakub "Erpegis" Osiejewski i Tomasz "Smartfox" Smejlis. Na razie zdradzę tylko, że jest to obszerny setting RPG, osadzony w bardzo klimatycznych latach 30. Ale na rozwiązanie tej tajemnicy musicie jeszcze poczekać!

divider4

Na osłodę zaś proponujemy "Zagubionych w Andach", autorstwa wzmiankowanego już Erpegisa. To krótka, pulpowa przygoda do Savage Worlds Edycja Polska, oparta o klasyczny komiks Carla Barksa pod tym samym tytułem. Ponieważ jest to komiks dla dzieci, niewiele jest w niej przemocy; za to pole do popisu będą mieli odkrywcy i negocjatorzy. Spokojnie można poprowadzić ją drużynie brawurowych odkrywców, np. bohaterom przygody "Oko Kilquato".

A miłośników Wolsunga zapraszamy wkrótce, specjalnie dla nich, w porozumieniu z Kuźnią Gier (ze szczególnymi podziękowaniami dla Mariusza 'Kota' Butrykowskiego), będziemy bowiem mieli dla was pewien prezent!

divider4

Na koniec chcielibyśmy się pochwalić - nasze pudło i wzorniki dostępne będą w specjalnym startowym zestawie wydawnictwa Pinnacle - dostępnym tylko na tegorocznym GenConie. Z tej okazji, tylko do 8 sierpnia (lub do wyczerpania zapasów), w naszym sklepie dostępny będzie zestaw startowy Savage Worlds! I to z dwiema taliami kart i kompletem fuksów!

Komentarze


Garnek
    Nie na temat...
Ocena:
+4
...ale źle przeczytałem ostatnie zdanie notki i przyszła mi do głowy słaba gra słów:
- Z czego wróżą brawurowe wróżki?
- To zależy, z kart albo z fuksów :)
28-07-2010 10:24
Kastor Krieg
   
Ocena:
0
OSUM!

Choć znowu nic o lwie, ani o eksplodującym chomiku. Jestem rozczarowany. :P

Przy okazji, na prelekcji wspominaliście o nadsyłaniu settingów własnego autorstwa, do potencjalnego wydania w ramach takiej kompilacji. Jaki jest preferowany format - niewielki zalążek będący esencją pomysłu do późniejszego rozwinięcia, czy raczej w miarę gotowy tekst wypełniający te 40-50 stron podręcznika? Jeśli to drugie, to ile to mniej więcej słów / znaków wynosi?
28-07-2010 10:28
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dobre, dobre! Bedzie to trzeba wykorzystac :)

Kastor - na razie zalazki. Z bardzo prostej przyczyny, jakbym mial czytac to, co dostaje juz w tym momencie, to bym umarl :d

A lew - zobacz ostatnia zapowiedz i Nemezis :) hic sunt leones :)
Musze pomyslec o chomiku... I ataku z jelita grubego, jako boa dusicielku :)
28-07-2010 10:38
~snoth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fajnie, jak zdążę to zamówię jeszcze w przedpłacie a jak nie to zamówię razem ze światotworzeniem co by rabat objął więcej rzeczy. Czekam na wieści o Dwuch Mieczach, Nesesery Evil i Trolkitach pod wszelakie realia. Myślę że te ostatnie razem ze Świato-tworzeniem mogą stanowić niezłą całość.
28-07-2010 12:29
Kastor Krieg
   
Ocena:
0
Na Dwa Miecze sobie niestety jeszcze poczekamy, tak samo na Wydział X. Chlip. 2012, Wolsung już wyszedł, a termin na te dwa po Apokalipsie. Co później, Duke Nukem Forever? :_(
28-07-2010 12:37
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Toolkity beda w jakiejsc dogodnej postaci w 2011, Dwa Miecze - licze na Grunwald, ale nie jak Scobin mowil, na 700 lecie, czy nawet 610 lecie. Wydzial X - wszystko zalezy od jednej sytuacji - od sprzedazy :)
28-07-2010 13:10
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
snoth, mozesz sie do mnie odezwac jakos prywatnie? na gg, albo na maila?
28-07-2010 13:21
Kastor Krieg
   
Ocena:
0
@Dwa Miecze
Eh, rok. Cóż, trzeba ciehpieć i czekać :(

@Wydział X
Słyszeliście wszyscy? Kupować SW! A ja nie, to spotka was Akcja Bezpieczny Konwent!
28-07-2010 13:37
Gerard Heime
   
Ocena:
+1
No, to teraz nie można się obijać, trzeba zakasać rękawy i solidnie się wziąć do pisania :-)

Tak przy okazji, chyba się wkręciłem w Dikij Mir. Jak Hajdamaka pozwoli, to z chęcią coś tam skrobnę ponad tabelkę z bronią :-)
28-07-2010 17:58
~snoth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Ramel
-ok. odezwę się privem z forum Twojego wydawnictwa :)
28-07-2010 19:27
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wlasnie, chcialem zauwazyc, ze "Dikij mir" to nie jest gra autorstwa Hajdamaki. Hajdamaka dal pomysl, wykonanie to juz na starcie rzecz kolektywna (wszak to projekt o Rosji).
28-07-2010 19:34
~snoth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Ramel
Nie spamuj :P No dobra wygląda na to że wszystkim rzeczywiście bardziej się kalkuluje kupić EN w przedpłacie.

Zobaczę jak to będzie z finansami bo limitka autentycznie mi się uśmiecha.
28-07-2010 20:31
banracy
   
Ocena:
0
Zmierz bohaterów raczej sobie odpuszczę po z materiałów udostępnionych wynika, że świat przed inwazją to jakiś cholerny Disneyland. Rasy żyjące ze sobą w harmonii? Ludzie, których wszystkie problemy rozwiązują śmiałkowie ochotnicy? Gdybym chciał prowadzić kampanię o inwazji Ilithidów na Faerun (chociaż nawet on nie ma takich pokładów lukru) to bym kupił sobie DnD i opis Faerunu.

Wszystko inne pasi i nie ma projektu, który by wyglądał gorzej od tego potworka.
28-07-2010 23:16
Scobin
    @banracy
Ocena:
0
Wydaje mi się, że ciut zbyt serio podchodzisz do tego świata. ;)
28-07-2010 23:44
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
banracy - nie jest tak zle z EN, uwierz mi. To swiat mocno ironiczny - nie tylko pod tym wzgledem, co piszesz (ale tak, to jedna z inspiracji). To tez lamacz serc nad lamacze serc, w ktorym nagle zaczyna sie robic tak ciezko, ze mroczny warhammer wysiada.
28-07-2010 23:45
banracy
   
Ocena:
0
Mogę uwierzyć skoro tak mówisz, ale nie rozumiem czemu materiały udostępnione wcześniej wskazują na zupełnie coś innego. Na to, że świat może być pastiszem heroic fantasy wskazuje tylko fragment o odmóżdżonych bohaterach. Jak czytałem o mrocznym ataku i epickich bitwach to myślałem, że autorzy biorą ten świat zupełnie na serio. Nie zmienia to faktu, że darmowe przygody to zupełnie sztampowe fantasy i ktoś kto grał wcześniej przynajmniej 3 sesje WH lub DnD nie ma powodu, żeby się nimi zainteresować

EDIT:
Jedyne co zachęca do gry to opis i obrazek na stronie zachodniego wydawcy przedstawiający kosmitę na tle fabryk. Można by zrobić jakiś opis, bo obecnie jestem trochę zdezorientowany, bo wiem tylko tyle że:
-to na początku standardowy świat fantasy (ale co dowiedziałem się teraz będący równocześnie owych światów pastiszem/parodią/czymśtam
-przylatują kosmici z technologią rodem ze sci-fi
-jest naprawdę mrocznie i naprawdę fajnie
Powiem szczerze, bardziej wiem czego się spodziewać po Wydziale X, a on jeszcze nie istnieje.
29-07-2010 01:04
Gulthank
    RE: banracy
Ocena:
+1
Pamiętasz może klimat z Aliena? No zestaw to sobie z klimatem a`la WoW i przerysowanym high fantasy.
Najpierw fragujesz moby, aż miło, a potem nagle robi się przykro i już nie jesteś najmocniejszym sk... w okolicy, a stajesz się zwierzyną.
29-07-2010 08:20
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dlatego, zeby pokazac ten wielki kontrast miedzy sytuacja przed i po inwazji. Poza tym, w ostatnim materiale autor pisze o swoich przeslankach.
29-07-2010 09:27
banracy
   
Ocena:
0
Gulthank - Akurat powtórzyłeś jedyną rzecz, którą wiem, że na początku jest sielanka rodem z fanfica o wesołych przygodach Froda i Sama, a potem inwazja taka, że gracze pospadają z krzeseł.

Ramel - Każdy się domyśla jak to wyglądało przed inwazją, bo każdy w jakieś fantasy kiedyś grał raczej. Za to nie wiem nic o świecie po inwazji. Wszystko co mam to jeden obrazek i jakaś darmowa figurka robaka. Game Geeks jak na złość nie zrecenzowało Evernighta, na Geekodo ma średnią 7 z hakiem z zaledwie kilkoma głosami. Będą przed premierą jakiekolwiek materiały o tym o czym jest to RPG?

Najbardziej interesuje mnie kwestia tego czym ten setting różni się od Midnighta oprócz tego, że w tym pierwszym zagrożenie było magiczne a nie kosmiczne, że w Midnight'cie wróg był niepokonany i że Midnight lata na mechanice D20, a nie SWEX.
29-07-2010 10:11
Gulthank
   
Ocena:
0
Faktów w moim komentarzy nie ma za dużo, ale uważam, że o konkretach może się wypowiadać wydawca (czyt. Ramel). Chodziło mi raczej o przybliżenie klimatu, wywołanie skojarzeń.
Nie znam Midnighta - ale powiem, że na pewno EN nie jest tak statyczny - działania BG mają wpływ na świat i to znaczący. Jeśli znasz inne produkty spod znaku SW - wiesz, że na końcu kampanii splotów świat różni się dość mocno od zastanego - i to na skutek działań graczy.
29-07-2010 10:21

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.