Oddaję Ci dzieło pracy mych rąk. Mam nadzieję, że przygoda i prawdy w nim zawarte uraczą Twój umysł i odkryją przed Tobą fakty, które wzbogacą Twą duszę.
Jeśli masz jakieś wątpliwości, posłuchaj mych wskazówek.
Oto pierwsza. Dzieło, które masz przed sobą nie jest zwykłą mini-powieścią czy opowiadaniem. Nie czyta się go od pierwszej do ostatniej strony, lecz od paragrafu do paragrafu. Na końcu każdego z nich zostajesz obarczony ciężarem decyzji, która wpłynie na Twą dalszą historię i albo zaprowadzi Cię do szczęśliwego końca, albo na zatracenie. Jest kilka sposobów ukończenia gry; w tym dwa z nich w miarę bezpiecznych, inne zaś oznaczają zgubę.
Druga wskazówka. Nie czytasz opowieści o jakimś obcym człowieku, nie jesteś tu widzem. Jesteś osobą, która żyje w tym świecie i w nim podróżuje.
Trzecia wskazówka. By zacząć tę grę musi Twój umysł odrzucić na chwilę swą cielesną powłokę i wcielić się w człowieka, który żyje w świecie przeze mnie przedstawionym. Od teraz tym człowiekiem jesteś Ty i Ty w nim żyjesz.
Czwarta wskazówka. Ostatnia karta dzieła mego może być Ci bardzo użyteczna. Na niej jest miejsce, gdzie możesz wpisywać znalezione w czasie gry przedmioty. Nie jest ich dużo, lecz każdy na wagę złota. Bacz, byś nie zapomniał wpisać przedmiotu, który znajdziesz, gdyż przez to czekać Cię może "płacz i zgrzytanie zębów". Z tyłu karty masz też napisane słowo „wytrzymałość”, a pod nim kilka kresek. Za każdym razem, gdy odniesiesz jakąś ranę, skreśl tyle kresek, ile WT(współczynników wytrzymałości) zostało Ci odjęte.
Piąta wskazówka. Choć w tę grę możesz grać na komputerze, zastanów się czy warto. Nie taka jest idea gier paragrafowych. Lepiej wydrukuj ją sobie i w nocnej ciszy, kiedy nikt widzieć Cię nie będzie, wyjmij ją z ukrycia, zapal świeczkę, przygotuj kość sześcienną i rozpocznij grę. Niech mrok i cisza będą Twoimi towarzyszami. O wiele lepiej przeżyjesz to, co przeżył Twój awatar.
Kimże jest Twój awatar? To przeciętny człowiek... a może i nie? Pracuje dzień w dzień w firmie komputerowej by zarobić na swój nieszczęsny żywot na tym padole łez. Zdolny, inteligenty, acz trochę chuderlawy. Pewnego dnia znajduje przed swym domem dziwną wiadomość... i od tego momentu Ty się nim stajesz i zadecydujesz, jak potoczą się jego losy.
Mało jest fikcji w moim dziele. Informacje w nim zawarte pochodzą z wiedzy przeze mnie nabytej. Studiuję nauki tajemne i wiedzę o religiach wszelaką, stąd możesz być pewien, że niewiele tu moich wymysłów. Gdy skończysz grę i wierzyć mi nie będziesz - napisz ([email protected]), a polecę Ci dzieła, gdzie prawdy o których mówię, zostały opisane, lub podeślę któreś z moich żakowskich opracowań, gdzie w skrócie dziwne zjawiska opisuje i podaję informacje, w jakich księgach przeczytać możesz o tych dziwach.
Plik PDF z grą "Tajemne Oblicze Świata" (493 KB) możecie ściągnąć stąd. Oprócz samej gry, autor przygotował pracę pt."Szamanizm" (323 KB), która pozwoli lepiej zrozumieć pewne sprawy związane z fabułą.