string(15) ""
» Blog » Szukam RPG
08-03-2010 14:07

Szukam RPG

W działach: RPG | Odsłony: 1

Szukam rpga który by mi pasował, tudzież samego opisu świata, bo mechanikę zawsze można zmienić. Chodzi mi o:

-świat fantasy o technologii w stanie średniowieczno-renesansowym

-nieprzesycony, czyli:
-niewiele ras, nie potrzeba mi podziału na krasnoludy zielone, czerwone i bordowe
-magia nieodgrywająca kluczowej roli, ani też marginalnej, chcę żeby dało się zmieniać natężenie jej ważności w świecie, bez niszczenia jego spójności(chodzi mi o to, że np. gdyby osłabił magię w Faerunie, wiele rzeczy straciłloby sens i świat znacząco by się zmienił)

-nie dedekowy(chyba że znacie jakiś naprawdę świetny setting), nie chce grać w wowa na papierze

-nie Warhammer

-brak cukierkowości i nadmiernej bajkowości, ale z drugiej strony nie chcę by znacząco dominował mrok

-brak ścisłej konwencji, chcę żeby setting był na tyle pojemny, żeby można w nim było zmieścić dużo różnych wariacji; nie chce rpg dla piratów, fetyszystów, metali, czy kobiet karmiących piersią

Czekam na wasze propozycje:)

Ps. Jeśli błędnie użyłem jakichś pojęć, z góry przepraszam, mam nadzieję że przekazałem to o co mi chodzi;]

Komentarze


dreamwalker
   
Ocena:
0
Mechanikę można SWEX wziąć do tego Greyhawka
Albo FATE
08-03-2010 21:09
~Cross

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ja proponuje Klanarchie, sam niedawno nabyłem, Ten system da ci:technologie jakiej szukasz, 1 rasę 4 klany. Nie jest to DD, ani WH. Mrok ma silna opozycje. Jednak tu nie zwycięży się, tak prosto, jak w Władku. Świat ma sporo miejsca na różne wariacje, jest po prostu wielki. Czeka aż ktoś go wypełni. Prawda mechanika czasem szarpie ale zasady udało mi się płynnie zmienić. Naprawdę gorąco polecam.
08-03-2010 21:25
ment
   
Ocena:
+4
@Specu
Zastanów się jeszcze raz nad tym, co napisałeś.
Jeśli 7th Sea nie jest heroiczne, to co jest?

No chyba, że rozwalanie band przeciwników na jednej akcji nie podpada pod Twoją definicję heroiczności.

Ewentualnie prowadziłeś/miałeś prowadzone Siódemki po swojemu/czyjemuś. Polecam lekturę podręcznika.

[email protected] (~ jako zaprzeczenie)
No kurcze pióro, koleś pisze w podpunktach, czego chce, czego nie chce -w dość prosty, zrozumiały sposób. I co?
Tadam! Wolsung...
Ja rozumiem, że można ten system lubić, ale takie pałowanie się nad nim i wciskanie, gdzie się da (mniejsza o kontekst, przecież W nie umieszcza się w kontekście -On jest kontekstem!), podpada pod pałowanie się w stylu, który zaczyna się na R, a kończy na obotica.

Podobnie zresztą z SW. Fajny jest, szybki jest, ale już na pewno nie można o nim powiedzieć, że ma niesprecyzowaną konwencję. Pulp, szybka akcja i bohaterowie z jajami z granitu (patrz -7th Sea). Bez modyfikacji nie da się poprowadzić na tym horroru, konfliktu przekonań (i nie chodzi mi o odgrywanie), czy czegokolwiek, co przewiduje, że bohaterowie są zwyczajnymi ludźmi.

Zresztą proponowanie gołej mechaniki komuś, kto wyraźnie pisze, że mechanika go średnio interesuje, a chciałby przede wszystkim świata, jest jak na mój gust mało przydatną radą. Godną WDR co najmniej.

Klanarchia też zresztą pasuje do wymagań jak ogolone jajka do zarośniętej klaty. Sorry, średniowiecze my ass.


@Xolotl -wybacz, że nie pomagam Ci w wyborze systemu/świata -nie mam pomysłu jak na razie -jak na coś wpadnę, to napiszę.
08-03-2010 22:10
zegarmistrz
   
Ocena:
0
-nie dedekowy(chyba że znacie jakiś naprawdę świetny setting), nie chce grać w wowa na papierze

W świetle tego punktu Greyhawk odpada. Jeśli ten świat nie jest DeDekowy, to co innego jest? Szczerze mówiąc mam w domu podręczniki zarówno do Greyhawka i Forgotten Realms. Obu od wielu lat nie używałem, ale światy te wydały mi się do złudzenia podobne. Powiem więcej: odniosłem wrażenie, że Forgotten Realms był lepiej przemyślaną, ciekawszą wersją Greyhawka. Wywarł na mnie też wiele bardziej pozytywne wrażenie.
08-03-2010 22:34
ment
   
Ocena:
0
@zegarmistrz
Niekoniecznie -wydaje mi się, że WoW na papierze odnosi się raczej do 4E, która jest takim MMORPG po amputacji MMO.
08-03-2010 22:37
viagrom
   
Ocena:
0
eberron
08-03-2010 22:52
Xolotl
   
Ocena:
0
7th Sea, Monastyr, Klanarchia. Te systemy są mają swój własny klimat który do moich potrzeb nie pasuje. To rozumiem przez "ścisłą konwencję". Siódme Morze prowadzę, w Monastyr grałem. Przerobiłem trochę rpgów i wymagania które podałem muszą być spełnione w pełni. Nie szukam fajnego rpga, bo takich już znalazłem dużo, szukam takiego, jaki wam w tych kilku punktach opisałem. Może wybredny jestem, ale na tym mi właśnie zależy:)

Gemini to spory rarytas jest i trochę bardziej mroczny. Ale poszukam dokładniej i zobaczę.

Greyhawk, cóż, nawet mam w domu podręcznik do niego:D Ale szczerze mówiąć rzadko zaglądałem do niego. Przejrzę jeszcze raz, może tym razem do mnie przemówi;)

A jesli chodzi o zbiezność z FR, to moim zdaniem jest niewielka. I FR jest światem imho epiej opisanym i ładniejszym, lepiej skonstruowanym. A Greyhawk sprawia wrażenie takiego "niedorobionego" i "wieśniackiego" i podręcznik jest obrzydły. Ale poszperam w nim jeszcze, może nie zauważyłem tego "czegoś".

A jeśli chodzi o mmorpgowość to miałem na myśli 4ed dedeków. Ale jesli znacie jakiś setting który by mi pasował z wcześniejszych edycji, proszę walcie.

O Wiedźminie nawet nie chcę słyszeć:) I nie żebym był wrogiem, wręcz przeciwnie, lubię, ale odpada w 100%.

Eberron też odpada.

@ment
Idealnie zrozumiałeś to o co mi chodzi:)
08-03-2010 23:57
Balgator
   
Ocena:
0
@musk - również polecam The Riddle of Steel ale na pewno nie nazwałbym jego domyślnego świata, high fantasy. I mechanika, i świat jest raczej gritty.
09-03-2010 07:50
~Specu z pracy

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@ment

7th Sea ma bardzo luźną konwencję, która pozwala na nieheroiczność przygód. Wszystko zależy od MG. Inaczej jest w D&D i innych podobnych mu systemach, gdzie wyróżniamy się ponad przeciętność, zarówno cechami, umiejętnościami jak i samą kreacją. Poza tym Wszystko zależy od mechaniki. Osobiście preferuję mechanikę Fate oraz Burning, a nie koniecznie to co jest w podręczniku podstawowym.
09-03-2010 09:20
~musk

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Balgator
Niezaleznie, czy "high fantasy" czy "gritty", to i tak nie ma "scislej konwencji" wg definicji przedstawionej przez Xolotla. Mozna grac i fetyszystami i rycerzami i egipcjanami i marynarzami i Malym Rycerzem i wszystkim-co-sobie-chcesz-i-co-ma-sens-w-swiecie-fantasy.
Tym samym wyglada na to, ze TRoS spelnia _wszystkie_ wymagania.
09-03-2010 09:27
ment
   
Ocena:
0
@Specu

Nie wiem, w jaki sposób konwencja 7th Sea jest wg. Ciebie luźniejsza od konwencji DnD.
W obu systemach bohaterowie są twardsi od reszty populacji, mogą mieć zdolności magiczne, a i bez magii ich potencjał jest powyżej normy.

Tłumaczenie, że wszystko zależy od MG jest o tyle chybione, że można je zastosować do każdego systemu -więc lepiej od razu porzucić ten tok myślenia.

Tłumaczenie, że wszystko zależy od mechaniki jest sprzeczne z poprzednim punktem, poza tym całkowicie słuszne -przynajmniej, jeśli rozmawiamy o systemach jako takich, a nie tym, co można z nimi zrobić.

Jeśli grasz w 7th Sea na innej mechanice, to w ogóle nie ma o czym rozmawiać -inne rozwiązania mechaniczne zmieniają rozkład sił.

Grając w Exalted na mechanice Monastyra też można by zrobić z tego systemu zupełnie coś innego.
Jak dla mnie -chybione tłumaczenie.

A na koniec -jeśli rozpatrywać 7th Sea pod względem samego świata, to i tak nie łapie się pod przynajmniej jeden z wymogów Xolotla (średniowiecze), a może nawet dwa (konwencja -może nie do końca, ale wydaje mi się, że znacząca różnica okresów gry, jakieś dwieście lat w przełożeniu na naszą historię, wpływa na podejście do problemów, a nawet na same problemy, ich konstrukcję).
09-03-2010 09:54
~snoth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Xolotl a może Middleearth?
Podałeś wszystkie cechy Warhammera i napisałeś "ale nie Warhammer" (to było podłe). Tak myślę że zasługujesz na Śródziemię :)
09-03-2010 10:09
~Sheol

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Popatrz na Artesia: Adventures in the Known World
Eg mnie w 100% pokrywa sie z tym czego szukasz:]
Poczytaj sobie
http://www.theknownworld.com/main. php
A i na REBELu chyba niedostępna

Swego czasu miałem sobie zapodać ten system, ale z powodu przerzucenia sie na inne hobby zrezygnowałem:)
09-03-2010 11:44
Krakonman
   
Ocena:
0
A mnie do głowy przyszło Winterweir na Savage Worlds.
09-03-2010 14:40
~nerv0

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Warhammer i tak jest dobry na wszystko. Można spokojnie pominąć w nim większość aspektu magicznego skupiając się na wojnie, spiskach, intrygach, śledztwach, i tym wszystkim co nie jest z magią związane.

No i nie przesadzał bym z tym mrokiem. Bardzo łatwo dostosowywać tu ilość dowcipu i powagi do swoich potrzeb.
09-03-2010 14:57
   
Ocena:
0
Naukowo udowodniono, że polak ze wszystkiego zrobi mroczne darkfantazy z ogromną śmiertelnością (to do wątku o 7thsea)
A co do meritum, to proponuję seting generickowy na mechanice WODa, mroczne wieki z dodatkami mage lub sorcerer
09-03-2010 15:38
~PanZnieOpoDal

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ALBO
zerknij na Hellfrosta
ALBO
poczekaj na polskie Savage Worlds i tam zmajstrujesz wymarzony setting w jedno popołudnie
10-03-2010 08:10
Balgator
   
Ocena:
0
@musk

Jak najbardziej się zgadzam z Tobą. TROS spełnia wszystkie kryteria.
10-03-2010 08:38

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.