» » Szpieg Bregan D'Aerthe

Szpieg Bregan D'Aerthe


wersja do druku

Drowy dotrą wszędzie

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński
Ilustracje: Marcin 'Luger' Koziełło

Bregan D’Aerthe to znana i bardzo niebezpieczna grupa drowów-najemników z Menzoberanzzan, której członkowie są renegatami wśród swej rasy. Ostatnio dotychczasowy przywódca - Jarlaxle Beanre, zrzekł się władzy na rzecz jednego ze swoich poruczników – Kimuriela Oblodry, sam zaś postanowił zasmakować życia na powierzchni. Jeszcze w czasach, w których grupą dowodził słynny renegat, najlepsi członkowie Bregan D’Aerthe byli szkoleni do zadań na powierzchni. Drowy te doskonaliły również swe umiejętności w Podmroku, stając się jednymi z najbardziej pożądanych w tym niegościnnym miejscu szpiegów do wynajęcia. Jarlaxle osobiście szkolił te elfy w posługiwaniu się wszelkimi magicznymi urządzeniami, wykorzystywanymi i tworzonymi przez drowich czarodziejów i kapłanki. Szpiedzy Bregan D’Aerthe potrafią również niezwykle skutecznie wymykać się z rąk kapłankom Lolth oraz wszelkim innym istotom używającym magii do szpiegowania. Nawet teraz, gdy grupa ma nowego przywódcę i Bregan D’Aerthe wrócili do Podmroku, kolejni szpiedzy nadal są szkoleni i wykorzystywani w misjach na powierzchni, choć już nie w takiej ilości jak dawniej. Kimuriel woli używać swych szpiegów w innych drowich miastach.
Szpiegiem Bregan D’Aerthe może zostać każdy drow spełniający wymagania. Najczęściej przedstawicielami tej klasy zostają łotrzykowie, tropiciele oraz wojownicy, lecz czasem zdarzają się wśród nich również bardowie, zwani wśród drowów Piewcami Śmierci.
Kości wytrzymałości: k6.


Tabela 1-1: Szpieg Bregan D'Aerthe
Poziom
Bazowa premia do ataku
------- Rzut obronny na -------
Specjalne
Wytrwałość
Refleks
Wolę
1
+0
+0
+2
+2
Handlarz, Tropienie
2
+1
+0
+3
+3
Blokada wieszczenia +1
3
+2
+1
+3
+3
Sztuczki drowa +1, Ukrywanie się na widoku
4
+3
+1
+4
+4
Blokada wieszczenia +2, Przystosowanie do światła dnia
5
+3
+1
+4
+4
Sztuczki drowa +2, Zdolność czaropodobna
6
+4
+2
+5
+5
Cień jaskini, Ruchliwość
7
+5
+2
+5
+5
Sztuczki drowa +3, Zdolność czaropodobna
8
+6
+2
+6
+6
Poprawiona ruchliwość, Znajomość powierzchni
9
+6
+3
+6
+6
Sztuczki drowa +4, Zdolność czaropodobna
10
+7
+3
+7
+7
Niewykrywalność


Wymagania

Rasa: Drow.
Bazowa premia do ataku: +6.
Blefowanie: Ranga 8.
Ciche poruszanie: Ranga 10.
Przebieranie: Ranga 10.
Wiedza (lokalna - Podmrok): Ranga 10.
Atuty: Błyskawiczny refleks, Czujność, Renegat*.
Specjalne: Akceptacja Bregan D’Aerthe, na ogół poprzedzona testem w postaci jakiegoś zadania lub zlecenia.
*Nowy atut (patrz: Dodatek).

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe szpiega Bregan D'Aerthe (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Blefowanie (Cha), Ciche poruszanie (Zr), Czytanie z warg (Int), Dyplomacja (Cha), Kradzież kieszonkowa (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Odcyfrowywanie zapisów (Int), Otwieranie zamków (Zr), Półsłówka (Rzt), Przebieranie (Cha), Przeszukiwanie (Int), Skakanie (S), Stosowanie liny (Zr), Stosowanie magicznych urządzeń (Cha), Szacowanie (Int), Ukrywanie (Zr), Unieszkodliwianie mechanizmów (Int), Upadanie (Zr), Wiedza (lokalna – Podmrok), Wiedza (Geografia – Podmrok), Wspinaczka (S), Wyczucie kierunku (Rzt), Wyczucie pobudek (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zastraszanie (Cha), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (Cha). Opisy tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 8 + modyfikator z Intelektu.

Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu: Szpiedzy Bregan D’Aerthe biegle posługują się kuszami (lekką i ręczną), sztyletami (dowolnymi), rapierem, dzirytem, krótkim łukiem i krótkim mieczem. Są biegli w używaniu lekkich pancerzy, lecz nie tarcz.
Handlarz: Szpiedzy Bregan D’Aerthe są często wysyłani w misjach handlowych do innych miast Podmroku, dzięki czemu potrafią doskonale oceniać wartość przedmiotów, które sprzedają bądź kupują. Już na 1. poziomie otrzymują premię +4 do wszystkich testów Szacowania.
Tropienie: Na 1. poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje ten atut za darmo (jeśli jeszcze go nie posiada).
Blokada wieszczenia (zw): Szpiedzy Bregan D’Aerthe są szkoleni w opieraniu się zaklęciom wieszczącym ze względu na anonimowość organizacji. Dzięki temu potrafią znakomicie wymykać się kapłankom Lolth lub istotom chcącym zaszkodzić interesom Bregan D’Aerthe. Na 2. i 4. poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje premię do rzutów obronnych przeciw efektom czarów ze szkoły Wieszczenia zgodnie z tabelą 1-1: Szpieg Bregan D'Aerthe.
Sztuczki drowa (zw): Na 3., 5., 7. i 9. poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje zgodnie z tabelą premię do testów Stosowania magicznych urządzeń, gdyż członkowie tej organizacji specjalizują się w używaniu różnych, często bardzo oryginalnych, magicznych przedmiotów, które wykorzystują w najmniej przewidywalnych sytuacjach.
Ukrywanie się na widoku (zn): Począwszy od 3. poziomu szpieg Bregan D’Aerthe może używać umiejętności Ukrywanie się na widoku identycznej z tą, jaką posiada tancerz cieni (patrz: Przewodnik Mistrza Podziemi, str. 36).
Przystosowanie do światła dnia: Bardziej doświadczeni szpiedzy Bregan D’Aerthe wysyłani są często w niebezpieczne misje na powierzchnię, dzięki czemu przyzwyczajają się do światła słonecznego. Na 4. poziomie otrzymują ten atut za darmo (jeśli jeszcze go nie posiadają).
Zdolność czaropodobna (zc): Na 5. poziomie szpieg może wybrać jeden czar z podanej listy i 3 razy dziennie używać go jako zdolności czaropodobnej tak, jakby był on zaklęciem rzuconym przez zaklinacza na 10. poziomie: Czarne światło^, Pajęcza wspinaczka, Płaszcz mrocznej mocy^, Szybki odwrót, Wiadomość, Widzenie w słabym świetle^^, Wykrycie magii, Wykrycie sekretnych drzwi, Zmiana siebie. Na 7. i 9. poziomie postać może wybrać następne zaklęcie jako zdolność czaropodobną, której może używać 3 razy dziennie, lub używać poprzednio wybranej zdolności kolejne 3 razy dziennie (np. na 5. poziomie postać wybrała Wykrycie magii jako zdolność czaropodobną, której może używać 3 razy dziennie. Na 7. poziomie może wybrać kolejną zdolność, z której może korzystać 3 razy dziennie, lub zdecydować się korzystać z Wykrycia magii 6 razy dziennie itp.). Wybranych zdolności szpieg może używać zarówno w Podmroku, jak i na powierzchni.
Cień jaskini: Szpieg Bregan D’Aerthe, który nie zechce być śledzony, jest praktycznie niemożliwy do wytropienia. Członkowie tej klasy, począwszy od 6. poziomu, otrzymują premię +10 do testów Ukrywania się na terenie Podmroku.
Ruchliwość: Na 6. poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje za darmo ten atut (jeśli jeszcze go nie posiada), nawet jeśli nie spełnia warunków wstępnych.
Poprawiona ruchliwość**: Na 8 poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje ten atut za darmo (jeśli jeszcze go nie posiada), nawet jeśli nie spełnia warunków wstępnych.
Znajomość powierzchni: Szpiedzy, którzy osiągnęli 8. poziom są już doskonale obeznani w Świecie Ponad, że przebywając na nim otrzymują premię z okoliczności +4 do testów Tajników dziczy i Ukrywania.
Niewykrywalność (zc): Najlepsi szpiedzy są praktycznie całkowicie chronieni przed czarami wieszczącymi. Na 10 poziomie szpieg Bregan D’Aerthe znajduje się pod ciągłym działaniem czaru Niewykrywalność (Poziom czarującego 10).

^Czar z podręcznika Zapomniane Krainy – Opis świata.
^^Czar z podręcznika Magia Faerunu.
**Nowy atut (patrz: Dodatek do mistrza improwizacji).

Dodatek: Nowy atut

Przedstawiony poniżej atut może być wykorzystywany przez dowolną inną klasę podstawową i prestiżową.

Renegat [Ogólny]
Uciekłeś ze swego domu - jesteś wyrzutkiem wśród drowów. Dzięki temu masz znacznie utrudniony kontakt z większą częścią drowiego społeczeństwa (która wyznaje Lolth), lecz w zamian zyskałeś szacunek innych drowów-renegatów, którzy odrzucili wiarę w Pajęczą Królową.
Region: Drowy.
Korzyści: Otrzymujesz premię +4 do testów umiejętności opartych na Charyzmie w stosunku do innych drowów posiadających ten atut, lecz także karę -2 do testów Dyplomacji i Blefowania w przypadku reszty drowów.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~INFERNUS

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ciekawy pomysł. wykorzystam w swojej kampanii.
17-03-2005 20:37
~mysterious vel aesgareth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No nie wiem, co o tym sądzić. W każdym bądż razie zamiast zdolności czaropodobnych powinno byc coś związanego ze zbieraniem informacji lub przebieraniem (coś bardziej łotrzykowskiego niż magicznego).
17-03-2005 20:39
~Kejmur

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
PrC ciekawa, ale nie zgodzę się z jednym - ta klasa nie powinna być ograniczona do drowów. Członkowie Bregan D'Aerthe nie zawsze są przedstawicielami drowów - przynajmniej tak było za czasów Jarlaxle'a. Wystarczy wspomnieć o Sharloccie Vespers czy samym Artemisie Entrerim. Zresztą nie wykluczyłbym tutaj bardziej egzotycznych ras np. Deep Imaskari z "Underdark". Pozdrawiam.
17-03-2005 22:30
Ralmevik The Prub
   
Ocena:
0
Szczeze średnio mi się podoba, choć nie jest zła. Uwazam ze powinna byc silniejsza (i to duzo) oraz nie powinna się ograniczac tylko do drowów. Ale ogólnie mogło byc gozej :P
18-03-2005 13:51
~Devil00PL

Użytkownik niezarejestrowany
    no no:D
Ocena:
0
czytałem wszystkie prestiżuwki ale ta mnie przykuła mysle ze jest na tyle ciekawa ze kazdy zaawansowany MG wprowadzi ja w swoja rozgrywke , choc moze nie jest za mocna :] pasuje mi tu !!!!K!A!Ż!D!A!!!! rasa !:D wiec to tyyle.
18-03-2005 14:44
~Nordrasill

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Klasa robiona chyba na wzor Valasa z wojny pajeczej krolwej...uwarzam ze klasa jest niezla ;] ale faktycznie nie powinno sie ograniczac tylko do drowow
18-03-2005 15:55
Rebound
    Drowy.
Ocena:
0
Klasa jest ograniczona do drowów z takich, a nie innych powodów, które mi osobiście wydają się logiczne. Po pierwsze - pełnoprawnym szpiegiem Bregan D'Aerthe może być tylko drow. Żaden przedstawiciel "niższej" rasy raczej nie osiągnie tej pozycji, a to z racji stosunku drowów do niego. Entreri i Sharlotta byli tylko "uszami" grupy na powierzchni, a nie pełnoprawnymi szpiegami. Po drugie - niektóre ze zdolności klasy są typowo drowie - przyzwyczajenie do światła dziennego, cień jaskini, wreszcie zdolności czaropodobne. Inne rasy - owszem, mogą zostać "pionkami" Bregan D'Aerthe, ale prawdziwymi szpiegami, którym wyznaczane są najważniejsze zadania, zostają tylko drowy.
Tak więc zarzuty o 'nierasowość' klasy wydają mi się całkowicie chybione i po prostu nielogiczne.
19-03-2005 10:05
~Domin

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak najbardziej udana klasa choc jako MP
chetniej skorzystal bym z niej jako dla BN niz dla BG ale oprócztego to nie wydaje mi sie zbyt silna troche bym ja podpakowal. Skoro to szpieg to dalbym jakies premie do przebierania i czytania z warg.
22-03-2005 14:50
~elfmaster

Użytkownik niezarejestrowany
    małę wymagania!!!!!!
Ocena:
0
Klasa spox. Ale wymagania do niej są za małe!!!! Bregan D'Aerthe to elita. No i rzeczywiście rasizm mi tu nie pasi.....
25-03-2005 13:33
~little_diner

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jedno zastrzeżenie co do obrazka : moim zdanie ma zbyt "ludzkie rysy". Powinien miec bardziej pociągła twarz. Ale ogólnie klasa spox
27-03-2005 10:27
~Garagrim

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak dla mnie jedynym dosyć dużym błędem jest Wiedza [podmrok] powinno to być raczej wiedza Geografia .... (jakiegoś rejonu powierzchni)
27-03-2005 17:44
~Czera

Użytkownik niezarejestrowany
    prestiżówka
Ocena:
0
Fajna prestiżowka nie powiem całkiem całkiem, zgodze sie z tym kto ją wymyślił,że tylko dla drowów. Wkońcu czym było by Bregan D'Aerthe,gdyby pracowałyby tam jakieś leszcze. Pozdrowienia dla wszystkich
29-03-2005 09:09
kapturnik
    Naprawde fajna prestiżówka lecz...
Ocena:
0
Wymagania są naprawde małe, w książce oni wydają sie lepsi przynajmniej pod względem refleksu. Uważam że w wymaganiach powinna znajdować się umiejętność zbierania informacji. Za to czary są świetnie dobrane jak dla takiej postaci. Ta klasa prestiżowa powinna być dostępna jedynie Drowom.
31-03-2005 15:14
~Baal

Użytkownik niezarejestrowany
    hmm
Ocena:
0
Prestiżówka niezła. Oryginalna i widać że się natrudziłeś a nie szedłeś na łatwiznę ;] Jednak z tymi wymaganiami to źle zrobiłeś. Bregan D'Aerthe są wymagający a tu widzę że każdy wieśniak może być szpiegiem ;]
31-03-2005 20:44
~Scorpio

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Bardzo ciekawa klasa. Doskonała dla kogoś kto lubi mroczne elfy i ich sposób bycia. Chociaż osobiście grałem drowem czarodziejem to ta klasa jest dla mnie interesująca.
21-04-2005 11:29
~Inmemorial

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Kiedy trafiam na cos takiego zaluje, ze jestem MG'mem ;)
Mi sie bardzo podoba, gdybym gral drowem nie wachal bym sie z wyorem klasy prestizowej. Szczegolnie podoba mi sie blokada wieszczenia i nie wykrywalnosc.
26-04-2005 11:03
~jamnior_mistrz

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Klasa całkiem, całkiem, ale mam za dużo drowów w swojej kampanii żebym mógł ją wprowadzić, a to z powodu za małych wymagań! Wszyscy, którzy grają drowami mogą je spełniać nawet na 5 poziomie.
26-04-2005 20:52
J.J.Chomik
    nielogiczne
Ocena:
0
napisałeś że t klasa ma premie na powierzchni dlatego że często na niej przebywa ale taki zwykły człowiek który mieszka całe życie mieszka na powierzchni nie ma żadnych premii.Dla mnie to troche dziwne.Reszta jest wporzo ale mógłbś dodać więcej zdolnosci do walki.
27-04-2005 17:05
Xewius
   
Ocena:
0
drowy są slabe
12-05-2005 14:37
~sebastian

Użytkownik niezarejestrowany
    Wymagania
Ocena:
0
Klasa jest spoko ale mam jedno pytanie. Możliwe że to pytanie bedzie durne ale zadam je. Po co mu przepranie się ????
16-05-2005 21:04

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.