Szpiegiem Bregan D’Aerthe może zostać każdy drow spełniający wymagania. Najczęściej przedstawicielami tej klasy zostają łotrzykowie, tropiciele oraz wojownicy, lecz czasem zdarzają się wśród nich również bardowie, zwani wśród drowów Piewcami Śmierci.
Kości wytrzymałości: k6.
Tabela 1-1: Szpieg Bregan D'Aerthe
Specjalne | |||||
Handlarz, Tropienie | |||||
Blokada wieszczenia +1 | |||||
Sztuczki drowa +1, Ukrywanie się na widoku | |||||
Blokada wieszczenia +2, Przystosowanie do światła dnia | |||||
Sztuczki drowa +2, Zdolność czaropodobna | |||||
Cień jaskini, Ruchliwość | |||||
Sztuczki drowa +3, Zdolność czaropodobna | |||||
Poprawiona ruchliwość, Znajomość powierzchni | |||||
Sztuczki drowa +4, Zdolność czaropodobna | |||||
Niewykrywalność |
Wymagania
Rasa: Drow.
Bazowa premia do ataku: +6.
Blefowanie: Ranga 8.
Ciche poruszanie: Ranga 10.
Przebieranie: Ranga 10.
Wiedza (lokalna - Podmrok): Ranga 10.
Atuty: Błyskawiczny refleks, Czujność, Renegat*.
Specjalne: Akceptacja Bregan D’Aerthe, na ogół poprzedzona testem w postaci jakiegoś zadania lub zlecenia.
*Nowy atut (patrz: Dodatek).
Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe szpiega Bregan D'Aerthe (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Blefowanie (Cha), Ciche poruszanie (Zr), Czytanie z warg (Int), Dyplomacja (Cha), Kradzież kieszonkowa (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Odcyfrowywanie zapisów (Int), Otwieranie zamków (Zr), Półsłówka (Rzt), Przebieranie (Cha), Przeszukiwanie (Int), Skakanie (S), Stosowanie liny (Zr), Stosowanie magicznych urządzeń (Cha), Szacowanie (Int), Ukrywanie (Zr), Unieszkodliwianie mechanizmów (Int), Upadanie (Zr), Wiedza (lokalna – Podmrok), Wiedza (Geografia – Podmrok), Wspinaczka (S), Wyczucie kierunku (Rzt), Wyczucie pobudek (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zastraszanie (Cha), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (Cha). Opisy tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 8 + modyfikator z Intelektu.
Właściwości klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Szpiedzy Bregan D’Aerthe biegle posługują się kuszami (lekką i ręczną), sztyletami (dowolnymi), rapierem, dzirytem, krótkim łukiem i krótkim mieczem. Są biegli w używaniu lekkich pancerzy, lecz nie tarcz.
Handlarz: Szpiedzy Bregan D’Aerthe są często wysyłani w misjach handlowych do innych miast Podmroku, dzięki czemu potrafią doskonale oceniać wartość przedmiotów, które sprzedają bądź kupują. Już na 1. poziomie otrzymują premię +4 do wszystkich testów Szacowania.
Tropienie: Na 1. poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje ten atut za darmo (jeśli jeszcze go nie posiada).
Blokada wieszczenia (zw): Szpiedzy Bregan D’Aerthe są szkoleni w opieraniu się zaklęciom wieszczącym ze względu na anonimowość organizacji. Dzięki temu potrafią znakomicie wymykać się kapłankom Lolth lub istotom chcącym zaszkodzić interesom Bregan D’Aerthe. Na 2. i 4. poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje premię do rzutów obronnych przeciw efektom czarów ze szkoły Wieszczenia zgodnie z tabelą 1-1: Szpieg Bregan D'Aerthe.
Sztuczki drowa (zw): Na 3., 5., 7. i 9. poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje zgodnie z tabelą premię do testów Stosowania magicznych urządzeń, gdyż członkowie tej organizacji specjalizują się w używaniu różnych, często bardzo oryginalnych, magicznych przedmiotów, które wykorzystują w najmniej przewidywalnych sytuacjach.
Ukrywanie się na widoku (zn): Począwszy od 3. poziomu szpieg Bregan D’Aerthe może używać umiejętności Ukrywanie się na widoku identycznej z tą, jaką posiada tancerz cieni (patrz: Przewodnik Mistrza Podziemi, str. 36).
Przystosowanie do światła dnia: Bardziej doświadczeni szpiedzy Bregan D’Aerthe wysyłani są często w niebezpieczne misje na powierzchnię, dzięki czemu przyzwyczajają się do światła słonecznego. Na 4. poziomie otrzymują ten atut za darmo (jeśli jeszcze go nie posiadają).
Zdolność czaropodobna (zc): Na 5. poziomie szpieg może wybrać jeden czar z podanej listy i 3 razy dziennie używać go jako zdolności czaropodobnej tak, jakby był on zaklęciem rzuconym przez zaklinacza na 10. poziomie: Czarne światło^, Pajęcza wspinaczka, Płaszcz mrocznej mocy^, Szybki odwrót, Wiadomość, Widzenie w słabym świetle^^, Wykrycie magii, Wykrycie sekretnych drzwi, Zmiana siebie. Na 7. i 9. poziomie postać może wybrać następne zaklęcie jako zdolność czaropodobną, której może używać 3 razy dziennie, lub używać poprzednio wybranej zdolności kolejne 3 razy dziennie (np. na 5. poziomie postać wybrała Wykrycie magii jako zdolność czaropodobną, której może używać 3 razy dziennie. Na 7. poziomie może wybrać kolejną zdolność, z której może korzystać 3 razy dziennie, lub zdecydować się korzystać z Wykrycia magii 6 razy dziennie itp.). Wybranych zdolności szpieg może używać zarówno w Podmroku, jak i na powierzchni.
Cień jaskini: Szpieg Bregan D’Aerthe, który nie zechce być śledzony, jest praktycznie niemożliwy do wytropienia. Członkowie tej klasy, począwszy od 6. poziomu, otrzymują premię +10 do testów Ukrywania się na terenie Podmroku.
Ruchliwość: Na 6. poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje za darmo ten atut (jeśli jeszcze go nie posiada), nawet jeśli nie spełnia warunków wstępnych.
Poprawiona ruchliwość**: Na 8 poziomie szpieg Bregan D’Aerthe otrzymuje ten atut za darmo (jeśli jeszcze go nie posiada), nawet jeśli nie spełnia warunków wstępnych.
Znajomość powierzchni: Szpiedzy, którzy osiągnęli 8. poziom są już doskonale obeznani w Świecie Ponad, że przebywając na nim otrzymują premię z okoliczności +4 do testów Tajników dziczy i Ukrywania.
Niewykrywalność (zc): Najlepsi szpiedzy są praktycznie całkowicie chronieni przed czarami wieszczącymi. Na 10 poziomie szpieg Bregan D’Aerthe znajduje się pod ciągłym działaniem czaru Niewykrywalność (Poziom czarującego 10).
^Czar z podręcznika Zapomniane Krainy – Opis świata.
^^Czar z podręcznika Magia Faerunu.
**Nowy atut (patrz: Dodatek do mistrza improwizacji).
Dodatek: Nowy atut
Przedstawiony poniżej atut może być wykorzystywany przez dowolną inną klasę podstawową i prestiżową.
Renegat [Ogólny]
Uciekłeś ze swego domu - jesteś wyrzutkiem wśród drowów. Dzięki temu masz znacznie utrudniony kontakt z większą częścią drowiego społeczeństwa (która wyznaje Lolth), lecz w zamian zyskałeś szacunek innych drowów-renegatów, którzy odrzucili wiarę w Pajęczą Królową.
Region: Drowy.
Korzyści: Otrzymujesz premię +4 do testów umiejętności opartych na Charyzmie w stosunku do innych drowów posiadających ten atut, lecz także karę -2 do testów Dyplomacji i Blefowania w przypadku reszty drowów.