Szmaragdowe Trony - Kihryt, Syradia
W działach: Szmaragdowe Trony | Odsłony: 256Witam po dłuższej przerwie. Jak obiecałem będę zamieszczał na poltku wszelakie materiały związane z światotworzeniem Szmaragdowych Tronów. Dziś co nieco o Kihrycie i Syradii.
Kihryt
Barwy narodowe: fiolet i zieleń
Herb: dwa, skrzyżowane w kształt litery „X” srebrne łańcuchy na fioletowym tle
Motto: Wolność naszą potęgą
Inne nazwy: Ostoja Wolności, Ostoja Bezprawia, Królestwo Bezprawia, Przystań Piratów
Kihryt jest małym państwem-miastem powstałym 1445r.A. na skutek wojny zorganizowanych grup pirackich z Keregdą, którą ci pierwsi wygrali. Konflikt przeszedł do historii pod nazwą Wojny Łańcuchów.
Kihryt leży u ujścia rzeki Gerha i jest prawdziwą ostoją dla wszystkich osób wyjętych spod prawa. Wszyscy piraci i złodzieje, aby uniknąć pogoni przyjeżdżają właśnie tu. Ktokolwiek odważy się popłynąć lub pójść za nimi, a następnie zaatakować na terenie miasta, natychmiast spotka się z odzewem innych piratów i złodziei, którzy stacjonują w tym miejscu.
Mimo tak parszywych mieszkańców na terenie Kihrytu panuje porządek. Dzieje się tak głównie przez zakaz noszenia przy sobie broni, który nie obowiązuje jedynie strażników miejskich. Rada rządząca miastem wprowadziła go, aby nie doszło do buntu. Piraci i złodzieje mają niezbyt czyste charaktery i na pewno jeden chciałby ukraść drugiemu łupy z ostatniej wyprawy, korzystając z okazji, że stoją w tym samym porcie. Każdy ma oczywiście obowiązek sam bronić swojej łajby i majątku, ale gdyby do kradzieży doszło, to zamiast rękoczynów o wyniku sporu i karze dla winnego decyduje Maer – rada rządząca Kihrytem, na której czele stoi Maerpek. Poza tym Kihryt utrzymuje się z pieniędzy, jakie piraci płacą w zamian za postój w porcie oraz podatków ściąganych ze wszystkich obywateli.
Jednocześnie Kihryt jest państwem wielokulturowym i wielowyznaniowym, gdyż trafiają tu ludzie z najdalszych krańców świata. W mieście najbardziej czci się jednak Semindora, boga wiatru, szczęścia i złodziei z kultu Emerildium, który tu zwany jest Merktlesem. To właśnie jego świątynia jest największą tego typu budowlą w Kihrycie, a najwięcej stałych mieszkańców - jego wyznawcami.
Syradia
Barwy narodowe: pomarańcz i czerwień
Herb: Srebrny pies na pomarańczowym tle
Motto: My bronimy
Inne nazwy: Prowincja Obronna, Pies Imperium, Legowisko Psa
Formalnie Syradia nazywa się Prowincja Obronna i jest podległa pod Imperium Awtar. Została utworzona w 2580 r.A. przez wspólne starania Imperatora Fellinusa II oraz władców Keregdy, Ezigotii, Pekrainy i Tharii, a jej cel to obrona Rodzimego Lądu przed najazdami plemion laasinów. Nazwa Syradia wzięła się od imienia Cara, który podczas jej tworzenia władał Pekrainą – Syrada I Obrońcy. Na początku używali jej tylko Pekraińczycy, ale później przyjęła się na całym Rodzimym Lądzie.
Cała Prowincja Obronna to właściwie wielkie fortyfikację, twierdze, koszary oraz obozy wojskowe. W 3082 r.A rozpoczęła się budowa wielkiego muru, który ma biec przez całą długość Syradii. Prace trwają do dziś.
W 2581r.A na mocy traktatu z Lebegen (miasto w Lesjii) ustalono, że wszystkie państwa Rodzimego Lądu mają obowiązek przesyłać żołnierzy, aby ci stacjonowali w Syradii. Od podpisania umowy umyły się jedynie niektóre z Księstw Loom, samowystarczalna Awetra, nieufająca przedstawicielom innych religii Khendaria (a wraz z nią Khenna),oraz Republika, która uważa, że wszystko co robi Imperium jest bez sensu. Syradią włada wysłannik Imperatora zwany Punktorem.
Jeśli znajdujecie jakiekolwiek luki, albo macie ciekawe koncepcje - piszcie w komentarzach.