Transmutacja
Poziom: Cza/Zak 5
Komponenty: W, K
Czas rzucania: Jedna akcja
Zasięg: Bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy)
Cel: Jedna żywa istota
Czas trwania: 1 minuta/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na zaklęcia: Tak
W momencie rzucania czaru z dłoni maga wystrzeliwuje lśniacy, przejrzysty promień. Aby zaklęcie odniosło skutek, konieczny jest udany atak dotykowy na dystans, po którym ciało istoty trafionej promieniem w ciągu krótkiej chwili zmienia swoją strukturę - tkanki zamieniają się w substancję przypominającą kruche szkło i mającą podobną wytrzymałość oraz właściwości. Zaczarowana istota jest w stanie poruszać się, mówić i wykonywać wszystkie inne czynności w normalny sposób, ale jednocześnie staje się mniej lub bardziej narażona na niektóre typy obrażeń. Udane trafienie, w zależności od rodzaju użytego przez przeciwnika oręża lub typu energii, może spowodowac następujące efekty:
Typ obrażeń | Efekt |
Sieczne | Normlane obrażenia + Specjalny krytyk (patrz niżej) |
Obuchowe i od dźwięku | Podwójne obrażenia + Specjalny krytyk (patrz niżej) |
Od kwasu i od elektryczności | Niewrażliwość |
Od ognia i od mrozu | Połowa obrażeń |
Obrażenia odniesione w efekcie trafienia nie wyszczególnionym w tabeli typem broni lub energii (także magicznej, wliczając w to magiczny ogień, zimno itp.) nie ulegają żadnym zmianom.
Dodatkowo, każde trafienie krytyczne z zakresu obrażeń siecznych, obuchowych oraz od dźwięku skutkuje rzutem obronnym na Wytrwałość o ST 10+zadane obrażenia. Jeśli nie zdany, istota zostaje rozbita na kawałki niczym szklana statua.
Komponent materialny: Garść piasku.