» Blog » Wywiad z Marcinem Podsiadło cz.III
04-09-2010 14:49

Wywiad z Marcinem Podsiadło cz.III

W działach: Gry karciane, Gry planszowe, RPG | Odsłony: 97

Wywiad z Marcinem Podsiadło cz.III

Sz.: Kim będzie można grać? Czyli jakich frakcji można się spodziewać w nowej edycji?
M.P.: Zmiana zasad sprawiła że łatwiej będzie dla nas bez większego obciążenia dla graczy wprowadzać różnorakie frakcje, na motywach których gracze będą mogli przygotowywać odpowiednie dla nich strategie. Podstawą będzie tu wpływ historii i wyborów graczy jakie będą podejmować.
W wersji podstawowej gracze otrzymają do wyboru 9 światów ojczystych na motywach których będą budować swoje strategie. Główne siły z pośród których gracze będą mogli wybierać w wersji podstawowej to Astonia, Smocze Krasnoludy, Imperium Kryształowe, Lodowe Elfy oraz 9 Miast.

Dodatkowo będą mogli korzystać z sojuszy dzięki którym będą mogli bez przeszkód korzystać ze statków i postaci należących do dwóch różnych frakcji.  Każdy ze światów ojczystych posiada własne zdolności i możliwości przygotowywania nie tylko tali jak i strategii podczas gry.

Sz.:A co ze storyline CrystalicuM – co się zmieniło?
M.P.: Czas w historii Znanego Wszechświata przesunął się o 5 lat w stosunku do ostatnich opisanych wydarzeń. Dlatego rok który obecnie mamy w kalendarium CrystalicuM to 1525 rok według rachuby czasu Lodowych Elfów. Gracze rzuceni zostaną w wir walki dwóch tajnych organizacji które od niepamiętnych czasów walczą ze sobą (Nieśmiertelni i Liga Cieni, przyp. aut.). Ich działania, konflikty miały i mają wpływ na wszystkie ważne wydarzenia  w historii Znanego wszechświata. Dokładny opis wydarzeń zostanie przedstawiony na oficjalnej stronie projektu CrystalicuM jednak już teraz możemy zdradzić kilka faktów.

Odkrycie drogi do nowego wszechświata a później opieka Smoczych krasnoludów nad światem Meur (nagroda dla frakcji której przedstawiciel wygrał ostatnie Mistrzostwa Polski) sprawiły iż rozpoczęła się nowa era dla  wszystkich istot zamieszkujących Znany Wszechświat. Oczywiście wpływ ten nie ominął mieszkańców Nowego Wszechświata, tak kolonistów jak i jego rdzennych mieszkańców (Orki i Mroczne Elfy, przy. aut.). Oto kilka faktów:

Koteria Cesarzowej Eiren zdobywa coraz większe wpływy. Lodowe Elfy widzą szanse by dzięki kolonizacji Nowego Wszechświata odzyskać dawną świetność. Jednak wizja młodej cesarzowej – pokojowej egzystencji i kolonizacji - nie pokrywa się z zapędami jej męża a zarazem największego przeciwnika, Gerasimosa Pagos.

Opieka na światem Meur przynosi Smoczym Krasunoludom korzyści zarówno dyplomatyczne jak i finansowe. Kolonie założone w imieniu smoczego królestwa kwitną. Jednak docierające do Smoczego Króla informacje o dziwnych przypadkach zniknięć jego poddanych, którzy wyruszają z koloni w celu poszerzania wpływów Smoczego Królestwa, są wielce niepokojące.

Przebudzenie – odkrycie bezpiecznej drogi prowadzącej do Nowego wszechświata stało się sygnałem dla dwóch potężnych tajnych organizacji (Ligi Cieni oraz Nieśmiertelnych wspomnianych wcześniej, przyp. aut.) do rozpoczęcia swych działań i wyjścia z ukrycia. Odbudowane po ostatnim otwartym konflikcie (podczas drugiej Wyprawy Kryształowej, przyp. aut.) który nieomal doprowadził do zniszczenia obu organizacji, kierują swe oczy ku obu wszechświatom.    

Chcielibyśmy zwiększyć wpływ graczy na historie Znanego Wszechświata a co z tym idzie, rozwój  fabuły całego projektu. Dlatego też zostaną wprowadzone „punkty fabularne” które gracze będą zdobywać nie tylko uczestnicząc w turniejach lecz również pomagając w rozbudowie projektu. Oczywiście na początku przewagę będą mieli gracze grający w grę karcianą jednak i inni fani CrystalicuM (grający w RPG CrystalicuM i w grę planszową, przyp. aut.) nie zostaną pozbawieni możliwości wpływu na fabułę naszego projektu.  

Każda osoba która zostanie zarejestrowana na naszej stronie i/lub forum będzie musiała określić swoje poparcie dla jednej z tajnych organizacji. Każde działanie takiej osoby (np. zwycięstwa w turniejach) będą wpierać ich działania i cele. Oczywiście nie oznacza to z rezygnacji z poparcia i walki w imieniu jednej z podstawowych frakcji (jak np. Lodowe Elfy czy Gnomy). Działania naszych fanów również będą wspierały los ich ulubionych frakcji.

Sz.: Jak będzie wydawane CrystalicuM? I czego można się spodziewać w przyszłości?
M.P.: Na początku na pewno skupimy się na nowej edycji gry karcianej. Jednak w miarę możliwości będziemy strać się rozwijać i inne domeny projekty Crystalicum. Liczymy że dzięki wparciu i pomocy fanów uda się nam stworzyć projekt z którego wszyscy będziemy mogli być dumni. Chcielibyśmy wspólnie z fanami rozwijać ten projekt.

Pierwszym nowym poza Kryształową Grą Karcianą będzie gra planszowa. Będzie ona w pełni kompatybilna z grą karcianą. Co do gry karcianej to przygotowywane dodatki będą wydawane w trochę innej formule niż w innych kolekcjonerskich grach karcianych. Chcemy żeby każdy z dodatków wprowadzał nowe możliwości i strategie jak również dodatkowe „gadżety” które będą  urozmaicać graczom rozgrywkę. Dlatego też podzielone zostaną one na dwa typy:

1)    Zamknięte dodatki – podobne do tych stosowanych w grach LCG
2)    Standardowe dodatki – w formie losowych zestawów dodatkowych CCG

Wszystkie dodatki obojętnie od formatu będą kompatybilne tak z grą karcianą jak i gra planszową. Na pewno jednak częstotliwość wydawania zamkniętych dodatków będzie wynosiła 2-3 miesiące.

Pierwszy dodatek wprowadzać będzie frakcje gnomów.

Sz.: Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia przy projekcie CrystalicuM!
M.P.: Dziękuję i korzystając z okazji chciałbym pozdrowić wszystkich fanów i zainteresowanych CrystalicuM!

 

Pierwsza część wywiadu: tutaj

Druga część wywiadu: tutaj

CrystalicuM na facebook'u: tutaj

1
Notka polecana przez: Repek
Poleć innym tę notkę

Komentarze


~Av

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ciężkom będzie im przyciągnąć starych graczy, po tym jak zakończyli pierwszą edycję gry...

Chciałbym się mylić, ale myślę, że projekt nie wypali...
04-09-2010 18:22
Szkielko
   
Ocena:
0
Ze swojej strony wydawnictwo robi co może. Reszta zależy od graczy. Jeśli dadzą oni Wolf Fangowi kredyt zaufania, myślę że tym razem postarają się bardziej żeby go spłacić.
04-09-2010 18:39
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Kolejne pytanie: Dlaczego gra została nazwana w alfabecie pokemonów (CrystalicuM?!) miast łacińskiego (Crystalicum)?
05-09-2010 07:11
Szkielko
   
Ocena:
0
To już moja inwencja, wzorowałem się na logo Crystalicum, gdzie pierwsza i ostatnia litera napisane są kapitalikiem. Ta pisownią posługuje się sporo osób, jest to coś co zwraca w pewien sposób uwagę, prawda Aureus?:P
05-09-2010 09:35
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"Nie jest ważne, jak mówią - ważne, że mówią"?
05-09-2010 22:58
Szkielko
   
Ocena:
0
Nie o to mi chodziło. Ważne żeby się wybić ponad przeciętność.
06-09-2010 09:36
~Żorż

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Noooo, jeśli coś się z grą ruszy to tylko się cieszyć. Kiedyś mogłem kupić za 30pln i poskąpiłem i teraz nie wiem o czym mowa. A nie znać polskiego RPG nie jest zbyt dobrze widziane (przeze mnie samego:D).
06-09-2010 14:43
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Lepiej wybijcie się ponad przeciętność świetną mechaniką, ilustracjami i atrakcyjną ceną. Zachęcanie do dodatkowego wciskiwania shiftu nie jest wybijaniem się w żadną stronę.
06-09-2010 15:02
Szkielko
   
Ocena:
0
No to już niedługo będziesz mógł nadrobić zaległości, i to za niewiele większą kasę;) Jak mówił Marcin, na rozwinięcie RPG trzeba jeszcze chwilę poczekać.
06-09-2010 15:06
Szkielko
   
Ocena:
0
Aureus, taki jest plan. Mechanikę będzie można poznać już niedługo, wrzucą instrukcję na sieć. O ilustracje też jestem spokojny, to co widziałem zaspokaja moje gusta i poczucie estetyki. Cena- kto zdąży przed lordem VAT-erem pewnie nie będzie narzekał że zdzierają.
06-09-2010 22:07

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.