Wywiad z Marcinem Podsiadło cz.III
W działach: Gry karciane, Gry planszowe, RPG | Odsłony: 97Sz.: Kim będzie można grać? Czyli jakich frakcji można się spodziewać w nowej edycji?
M.P.: Zmiana zasad sprawiła że łatwiej będzie dla nas bez większego obciążenia dla graczy wprowadzać różnorakie frakcje, na motywach których gracze będą mogli przygotowywać odpowiednie dla nich strategie. Podstawą będzie tu wpływ historii i wyborów graczy jakie będą podejmować.
W wersji podstawowej gracze otrzymają do wyboru 9 światów ojczystych na motywach których będą budować swoje strategie. Główne siły z pośród których gracze będą mogli wybierać w wersji podstawowej to Astonia, Smocze Krasnoludy, Imperium Kryształowe, Lodowe Elfy oraz 9 Miast.
Dodatkowo będą mogli korzystać z sojuszy dzięki którym będą mogli bez przeszkód korzystać ze statków i postaci należących do dwóch różnych frakcji. Każdy ze światów ojczystych posiada własne zdolności i możliwości przygotowywania nie tylko tali jak i strategii podczas gry.
Sz.:A co ze storyline CrystalicuM – co się zmieniło?
M.P.: Czas w historii Znanego Wszechświata przesunął się o 5 lat w stosunku do ostatnich opisanych wydarzeń. Dlatego rok który obecnie mamy w kalendarium CrystalicuM to 1525 rok według rachuby czasu Lodowych Elfów. Gracze rzuceni zostaną w wir walki dwóch tajnych organizacji które od niepamiętnych czasów walczą ze sobą (Nieśmiertelni i Liga Cieni, przyp. aut.). Ich działania, konflikty miały i mają wpływ na wszystkie ważne wydarzenia w historii Znanego wszechświata. Dokładny opis wydarzeń zostanie przedstawiony na oficjalnej stronie projektu CrystalicuM jednak już teraz możemy zdradzić kilka faktów.
Odkrycie drogi do nowego wszechświata a później opieka Smoczych krasnoludów nad światem Meur (nagroda dla frakcji której przedstawiciel wygrał ostatnie Mistrzostwa Polski) sprawiły iż rozpoczęła się nowa era dla wszystkich istot zamieszkujących Znany Wszechświat. Oczywiście wpływ ten nie ominął mieszkańców Nowego Wszechświata, tak kolonistów jak i jego rdzennych mieszkańców (Orki i Mroczne Elfy, przy. aut.). Oto kilka faktów:
Koteria Cesarzowej Eiren zdobywa coraz większe wpływy. Lodowe Elfy widzą szanse by dzięki kolonizacji Nowego Wszechświata odzyskać dawną świetność. Jednak wizja młodej cesarzowej – pokojowej egzystencji i kolonizacji - nie pokrywa się z zapędami jej męża a zarazem największego przeciwnika, Gerasimosa Pagos.
Opieka na światem Meur przynosi Smoczym Krasunoludom korzyści zarówno dyplomatyczne jak i finansowe. Kolonie założone w imieniu smoczego królestwa kwitną. Jednak docierające do Smoczego Króla informacje o dziwnych przypadkach zniknięć jego poddanych, którzy wyruszają z koloni w celu poszerzania wpływów Smoczego Królestwa, są wielce niepokojące.
Przebudzenie – odkrycie bezpiecznej drogi prowadzącej do Nowego wszechświata stało się sygnałem dla dwóch potężnych tajnych organizacji (Ligi Cieni oraz Nieśmiertelnych wspomnianych wcześniej, przyp. aut.) do rozpoczęcia swych działań i wyjścia z ukrycia. Odbudowane po ostatnim otwartym konflikcie (podczas drugiej Wyprawy Kryształowej, przyp. aut.) który nieomal doprowadził do zniszczenia obu organizacji, kierują swe oczy ku obu wszechświatom.
Chcielibyśmy zwiększyć wpływ graczy na historie Znanego Wszechświata a co z tym idzie, rozwój fabuły całego projektu. Dlatego też zostaną wprowadzone „punkty fabularne” które gracze będą zdobywać nie tylko uczestnicząc w turniejach lecz również pomagając w rozbudowie projektu. Oczywiście na początku przewagę będą mieli gracze grający w grę karcianą jednak i inni fani CrystalicuM (grający w RPG CrystalicuM i w grę planszową, przyp. aut.) nie zostaną pozbawieni możliwości wpływu na fabułę naszego projektu.
Każda osoba która zostanie zarejestrowana na naszej stronie i/lub forum będzie musiała określić swoje poparcie dla jednej z tajnych organizacji. Każde działanie takiej osoby (np. zwycięstwa w turniejach) będą wpierać ich działania i cele. Oczywiście nie oznacza to z rezygnacji z poparcia i walki w imieniu jednej z podstawowych frakcji (jak np. Lodowe Elfy czy Gnomy). Działania naszych fanów również będą wspierały los ich ulubionych frakcji.
Sz.: Jak będzie wydawane CrystalicuM? I czego można się spodziewać w przyszłości?
M.P.: Na początku na pewno skupimy się na nowej edycji gry karcianej. Jednak w miarę możliwości będziemy strać się rozwijać i inne domeny projekty Crystalicum. Liczymy że dzięki wparciu i pomocy fanów uda się nam stworzyć projekt z którego wszyscy będziemy mogli być dumni. Chcielibyśmy wspólnie z fanami rozwijać ten projekt.
Pierwszym nowym poza Kryształową Grą Karcianą będzie gra planszowa. Będzie ona w pełni kompatybilna z grą karcianą. Co do gry karcianej to przygotowywane dodatki będą wydawane w trochę innej formule niż w innych kolekcjonerskich grach karcianych. Chcemy żeby każdy z dodatków wprowadzał nowe możliwości i strategie jak również dodatkowe „gadżety” które będą urozmaicać graczom rozgrywkę. Dlatego też podzielone zostaną one na dwa typy:
1) Zamknięte dodatki – podobne do tych stosowanych w grach LCG
2) Standardowe dodatki – w formie losowych zestawów dodatkowych CCG
Wszystkie dodatki obojętnie od formatu będą kompatybilne tak z grą karcianą jak i gra planszową. Na pewno jednak częstotliwość wydawania zamkniętych dodatków będzie wynosiła 2-3 miesiące.
Pierwszy dodatek wprowadzać będzie frakcje gnomów.
Sz.: Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia przy projekcie CrystalicuM!
M.P.: Dziękuję i korzystając z okazji chciałbym pozdrowić wszystkich fanów i zainteresowanych CrystalicuM!
Pierwsza część wywiadu: tutaj
Druga część wywiadu: tutaj
CrystalicuM na facebook'u: tutaj