» Blog » System NN
02-08-2014 21:01

System NN

Odsłony: 719

Jakiś czas temu zakończyły się spotkania cykliczne Expowisko. Umieszczam linka do darmowego systemu NN, który został tam zaprezentowany.

 

Klikać tutaj.

5
Notka polecana przez: Andman, KRed, sil, Skavenloft, trx
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Hangman
   
Ocena:
+1

to nie jest system, tylko niegrywalna kompilacja tychze.

to juz n wstepie widac po notce autora. nie znalazl systemu idealnego, wiec postanowil stworzyc wlasny, wyrywajac zeby i sciegna z innych. wyszedl z tego frankenstain bez kosci, wiec nie za bardzo ustoi.

02-08-2014 21:35
Kamulec
   
Ocena:
+1

Wszystko już było, teraz można tylko budować z klocków i przesuwać akcenty.

02-08-2014 21:43
Hangman
   
Ocena:
0

niby masz racje, chociaz tez niby wzyscy mowia ze wszystko juz bylo, az przyjdzie ktos, kto o tym nie wie i wymysli cos o czym inni nie mieli pojecia

skad inad fajnie ze mozna, ale niech to ma sens, a nie ktos tam dolozyl czcionke z diablo rozpis cech ja w warhammerze, fajnie bo w wfrp testujemy zrecznosc i nie mamy percepcji, a tutaj mmy zamiast zrecznosci odpornosc ktora testujemy na parowanie. no komus sie chyba troche nudzilo zeby 100 stron belkotu o niczym napisac, to po prostu zbitka tekstow z innych podreczniow,  wlasciwie ich taka przemielona przezglowe autora wersja

prawie jak te dwory konca swiata, tylko nie bylo balow i mrocznych skrytobojstw

02-08-2014 23:46
KRed
   
Ocena:
+8

Jaki piękny hearthbreaker! Cechy z D&D, testy z Warhammera. Sporo niejasności, kilka ciekawych pomysłów (mnożenie współczynnika za akcję, parowanie na kredyt), nieco kuriozów (zasady inicjatywy, cztery działa w plecaku). Serce mi krwawi, bo nie ma odpowiednich ilustracji, które by wieńczyły to dzieło.

02-08-2014 23:51
Tyldodymomen
   
Ocena:
+4

Jest czcionka z planescape'a

03-08-2014 00:06
Kamulec
   
Ocena:
0

Nie wiem o co z tym współczynnikiem chodzi, ale parowanie na kredyt gdzieś było.

03-08-2014 03:11
Aure_Canis
   
Ocena:
+5

w spisie treści jest odniesienie do szczegółowego spisu treści

strona 44:

"Odgrywając każdego BN'a (dat ortografia dou - aure) warto rozpisać sobie jakim mniej więcej głosem mówi. Jest kilka opozycji-cech, które pomogą określić jak MG powinien mówić w imieniu danego BN'a. Są to przykładowo: mówienie na wdechu lub wydechu, gardłowy lub przeponowy głos, melodyjne lub nieskładne wypowiedz (filologia polska nie pozwala mi zrozumieć tej opozycji - aure), wysoki lub niski głos, mówienie przez zęby lub przez otwarte usta (zazwyczaj mówi się przez zamknięte usta lub potylicę - aure), mówienie pospieszne lub powoli. Przykład: Krasnolud mówi najczęściej przez otwarte usta, niskim i gardłowym, niezbyt składnym głosem (?! - aure), średniej szybkości. Elf mówi wyższym glosem, z przepony, raczej z przymkniętymi ustami, powoli i co najważniejsze melodyjnie."

to prawdopodobnie najlepsza gra na świecie

+ karta postaci stawia Jagmina w cieniu

+ zgaduję, że czcionki nie wzięli z PS-a, tylko z Diablo : D

03-08-2014 08:19
Beamhit
   
Ocena:
+2

Skrót NN jest od Nihil Novi. Tak chce wam przekazać autor.

03-08-2014 09:59
Skavenloft
   
Ocena:
+5

Przeczytałem. Tak w dużym skrócie, raczej mało nowatorska mechanika uniwersalna dla fantasy, oparta o kostki k100. Nie robi niczego zaskakującego, ale jakichś zatrważających baboli też nie widzę. Parę pomysłów jest całkiem sympatycznych - wybór typu osobowości i cech charakteru, oraz celów przyświecających postaci to miłe smaczki.

Podoba mi się też, że autor stara się pisać w miarę prosto, wyjaśniać różne rzeczy i podpowiadać, jak upraszczać pewne kwestie, jak odgrywać, rozwiązywać różne sytuacje itp. Prawda, że nie zawsze robi to w całkowicie perfekcyjny sposób, ale przynajmniej się stara, a to krok w dobrą stronę:)

Największy problem, jaki mam z tą grą to fakt, że tak naprawdę nic nie wnosi. Nie jest w żaden sposób indienowacyjna (Borejce powinni dać nagrodę za to słowo, wytatuowałbym je sobie...) ani lepsza od istniejących już na rynku publikacji (zarówno tych darmowych, jak i płatnych). Czytając to, autentycznie rodzi się pytanie (bez żartów) - po co, skoro jest Warhammer? Który rozwiązuje mechanikę % zdecydowanie lepiej i ciekawiej;)

Ogólnie rzecz ujmując - jest to gra co najwyżej przeciętna, przynajmniej moim skromnym zdaniem. Nie mam pojęcia ile autor dotychczas stworzył gier (domyślam się, że niezbyt wiele), ale jest to... całkiem niezły start, wprawka, żeby zacząć tworzyć bardziej dojrzałe, ciekawsze publikacje w przyszłości. Nie ma "tragedii" (mi się zdarzyło i czytać i pisać gry serio "tragiczne" więc wiem co mówię...) a to już "coś" :)

Piwko dla autora za chęci i wysiłek włożony w naskrobanie NN i życzę powodzenia w dalszej pracy nad - oby lepszymi - systemami w przyszłości:)

03-08-2014 10:42
Paweł Jakubowski
   
Ocena:
+5

@ Skavenloft, fajne podejście, wartościowe uwagi. Szacunek, że przeczytałeś, wytknąłeś niedociągnięcia, ale i nie zniechęciłeś autora do dalszego tworzenia.

03-08-2014 11:06
Tyldodymomen
   
Ocena:
+2

Bez pozdrówek się nie liczy.
 

03-08-2014 11:49
Skavenloft
   
Ocena:
+2

@Torgradczyk - widzisz, na MGF (zwanym kiedyś "tym złym, paskudnym RPGM") dość szybko załapaliśmy, że nie ma ludzi na tyle genialnych, żeby od ręki stworzyć arcydzieło. Robienie gier to piekielnie trudna sprawa i tak samo jak pisania kryminałów, malowania figurek i budowania domów - trzeba się tego nauczyć. A najlepiej się uczyć poprzez praktykę. Większość osób zaczyna od przeróżnych "heartbreakerów", co nie oznacza, że nie zaczną z czasem pisać wartościowych gier docenianych przez fanów. Grunt, to dać szansę na rozwój, zanim się kogoś pojedzie. Zwłaszcza, że niektórzy komentują tak srogo, jakby zapłacili za grę co najmniej 120zł, a nie dostali ją za darmo od początkującego, który "uczy się starać" ;)

03-08-2014 11:52
Hangman
   
Ocena:
0

a jednak tacy ludzie sa zdarzaja, ale to rzadkosc

niektorych rzeczy nie d sie nauczyc nie majac do nich predyspozycji

srogie komentarze moze nie sa dobre, ale z drugiej strony, po co chwalic cos, co jest bez sensu? klepanie po plecac tez nie jest dobre, bo do niczego poza trzymaniem kogos w zlym przekonaniu nie prowadzi

 

to jest raczej bolesny fakt, ze ktos wysmazyl 100 stron czegos co sie do niczego nie nadaje, bo nawet jesl ido konca nie jest beznadziejne, to jedynie miesza i powiela rozwiazania z innych gier, a do tej pory istnieje duzo zasad domowych, ktore ich bledy poprawiaja i nie trzeba od razu do tego wymyslac uniweralnego kogla mogla, zeby pograc sobie w fantasy

robota na marne zawsze glupio wyglada. bo i po co skoro s a inne systemy, jak zauwazyles? obojetnie ile by to nie mialo zalet w stosunku do wd, to nikomu sie nie przyda o niczego. chyba, ze ktos bedzie na sile chcial sie w to bawic

 

ja bym autorowi zyczyl zeby nastepnym raze, zanim cos zrobi, przemyslal, czy warto...  chyba ze on to zrobil dla satysfakcji z robienia, to ok, inaczej to jst kupa roboty na marne, a za ten czas ktory na nia powiecil moglby dolozyc, premyslec i zrobic cos naprawde wartosciowego, bo ma zaciecie i nie brakuje mu checi

03-08-2014 12:12
Skavenloft
   
Ocena:
+1

Hm. Ja tu chwalę samo podjęcie wyzwania, a nie produkt. Lepiej być ostatnim w wyścigu, niż w ogóle nie pobiec.

A czy warto? Warto, żeby odebrać naukę i następnym razem zrobić coś lepszego:)

03-08-2014 13:23
Wernyhora
   
Ocena:
0

Azaliż powiadam wam!

Wszystko co swe powinowactwo wyciąga z Dupmiasta złem skalane jest wrodzenie!

Napiętnować, spalić, zapomnieć!

Mistrz Lukrecjusz jest zniesmaczony, a jednakże na nowo wzmocniony. Nie damy Dupmiastu oddychać z ulgą. Dupmiasto będzie znało wagę swoich przewin!

03-08-2014 20:14
Headbanger
   
Ocena:
+3

Gdzie gower kiedy potrzebny? Myślę, że powinno się zbanować już dawno to jawne multikonto lukrecjusza.

03-08-2014 21:04
KFC
   
Ocena:
0

Nie tylko to jedno...
 

03-08-2014 21:13
Beamhit
   
Ocena:
0

O, przypomniało mi się. Na sesji w Deadlads przechrzciliśmy Dupmiasto na Los Bułos. Bardziej nam do klimatu pasowało.

03-08-2014 22:09
Malaggar
   
Ocena:
+1

Los Bułos znane jaki Miasto Upadłych Buł?

03-08-2014 23:01
Beamhit
   
Ocena:
0
Jakoś tak.
04-08-2014 08:32

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.