» Blog » [Światotworzenie] Protokół 11
15-12-2010 17:04

[Światotworzenie] Protokół 11

Odsłony: 7

11 września 2021 roku Stany Zjednoczone Ameryki zostały zniszczone. Tej pamiętnej nocy, zachodnia hemisfera rozświetliła się na kilkanaście chwil w blasku atomowych świec. Ośrodki badawcze na całym świecie zanotowały nagły skok promieniowania, po którym nastąpiła martwa cisza. Wszelka łączność z USA została przerwana, a amerykańskie placówki dyplomatyczne ogarnął chaos i paniczny strach. Cały glob zatrząsł się z obawy o jutro!

 

Pierwsze godziny kryzysu spełzły na próbach kontaktu z administracją prezydencką. W międzyczasie kryzys ekonomiczny ogarniał światowe rynki w zatrważającym tempie. Świat chylił się ku upadkowi, a ekonomiczna i polityczna scena zmieniała się nie do poznania. Giełdy upadały, kursy załamywały się w przeciągu kilku chwil. Ekonomiści i analitycy nie nadążali za tym, co się działo dookoła nich. Sytuacja w niczym nie przypominała ostatniego kryzysu finansowego sprzed dekady. Nagłe wyłączenie z globalnej rozgrywki najpotężniejszego mocarstwa nie posiadało precedensu, który pozwalałby wdrożyć plan awaryjny. Dla świata była to prawdziwa dekapitacja.

 

„Wyłączenie” Stanów pozwoliło wyjść z cienia ich polityki, Federacji Europejskiej. Do tej pory spadkobiercy UE uznawani byli za zwolenników miękkich, dyplomatycznych rozwiązań i biurokratyzacji życia społecznego. Ale świat się zmienił. W przeciągu sześciu miesięcy od upadku Amerykanów, Europejczycy zdołali przeprowadzić szereg procesów integracyjnych, które do tej pory wstrzymywane były całymi latami przez partykularne interesy poszczególnych państw. Gdy zabrakło Ameryki wszystko się zmieniło. Europa znów poczuła, że teraz na jej barkach spoczywa odpowiedzialność za losy Zachodniego świata.

 

Dramatyzm sytuacji nie pozwolił żadnemu z państw Federacji zawahać się. 4 maja 2022 roku podpisano i ratyfikowano Traktat Warszawski, który zmienił oblicze Europy. Dokument wprowadzał poważne ograniczenia pomocy socjalnej, ustanawiał liczne restrykcje dla mniejszości reprezentujących nieeuropejskie postawy, a przede wszystkim sankcjonował powstanie Europejskich Sił Zbrojnych wraz z Zachodnim Wywiadem Wojskowym. W jego ramach utworzono jednostkę specjalną, która oficjalnie nigdy nie istniała, a od jej działań zależało bezpieczeństwo, zarówno Federacji, jak i całego świata.

 

Mowa oczywiście o  Komórce.

 

Natura gry

„Protokół 11” to setting zakładający grę w konwencji szpiegowsko-dyplomatyczno-militarnej. Gracze wcielać się będą w członków elitarnej komórki Zachodniego Wywiadu Wojskowego i brać udział w misjach mających na celu ochronę Federacji przed zewnętrznymi zagrożeniami, jak i ingerowanie w sprawy państw trzecich.

Konwencja gry opierałaby się na schematach widzianych w takich produkcjach telewizyjnych, jak:

·         24 Hours

·         La Femme Nikita

·         The Unit

 

Filmach:

·         Trylogia Bourne’a

·         Mission Impossible

·         James Bond (od 2006 r.)

 

Książkach:

·         Robert Ludlum

·         Tom Clancy

·         Colin Forbes

 

Z założenia Gracze będą mieli do wyboru rejon Europy, z którego będą wywodzić się ich Bohaterowie, na wzór rasy. Wybór pochodzenia będzie definiował w czym Gracz wyróżnia się na tle pozostałych członków oddziału.

 

Do wyboru będą następujące rejony, składające się na całość Federacji:

·         Albion

·         Konfederacja Skandynawów

·         Unia Wschodnioeuropejska

·         Związek Państw Południa

·         Sojusz Centralny

 

Setting zakłada dwuwymiarowość interesów poszczególnych rejonów. Przede wszystkim liczy się bezpieczeństwo i stabilność FE, ale interesy narodowe również mają odgrywać ważną rolę i być czynnikiem dodającym pikanterii w relacjach pomiędzy członkami drużyny.

 

Fabuła przygód i sesji rozgrywałaby się wokół światowych konfliktów i niepokojów, jakie nastąpiły po „wyłączeniu” USA. Osoba prowadząca grę określana by była mianem „Szefa”, a sesje tworzyłyby ciąg „odcinków” składający się na „sezony”.

 

Treści „odcinków” mogłyby skupiać się na:

·         Udziale w tajnych misjach i działaniach szpiegowskich „za liniami wroga”

·         Walce z handlarzami bronią, narkotyków

·         Eskortowaniu VIPów

·         Obstawie międzynarodowych konferencji pokojowych, gospodarczych

·         Walce z globalną organizacją terrorystyczną – „Siecią”

·         Poszukiwaniu poradzieckich bunkrów z aktywną bronią jądrową

·         Ratowaniu zakładników i odbijaniu jeńców

·         Wcielaniu się w ambasadorów i posłów międzynarodowych

·         Dociekaniu, co się wydarzyło 11 września 2021 w USA

·         Obalaniu rządów i ustanawianiu nowych reżimów

·         Rozpracowywaniu międzynarodowych konglomeratów przestępczych

 

Wszystko to, co powyżej miałoby się dziać w brawurowej oprawie z licznymi pościgami, strzelaninami oraz pięknymi kobietami i przystojnymi dżentelmenami, którzy niejednego Agenta wyprowadzą na manowce.

 

Agenci

Gracze wcielaliby się w Agentów „Komórki”, czyli najbardziej tajnej organizacji ZWW, która oficjalnie nie istnieje. Rekrutowaliby się z obywateli FE, którzy z różnych powodów postanowili wstąpić do armii, a następnie zaproponowano im pracę w „Komórce”.

 

Przydział do „Komórki” może również zostać „zaproponowany” byłym kryminalistom czy aktualnym przestępcom, którzy poszukiwani listami gończymi będą mogli wykupić swoją kartotekę za kilka „drobnych” przysług dla organizacji. Może dotyczyć również cywili, którzy wykazali się czymś nadzwyczajnym (np. geniuszy komputerowych).

 

Dzięki przyjętej konwencji (szpiegowsko-militarnej) w jednostce zawsze znalazłoby się miejsce zarówno dla technika, cwaniaka czy typowego mięśniaka. Różnorodność zadań narzucać będzie dywersyfikację profesji wśród Graczy.  Każdy z nich będzie wyjątkowym profesjonalistą, ale tylko dzięki współpracy członków zespołu będą w stanie osiągnąć cele misji.

 

Nieokreślony wróg

Świat „Protokołu 11” to rzeczywistość, w której wrogie armie nie noszą mundurów. Największym zagrożeniem dla FE jest „Sieć” – międzynarodowy konglomerat organizacji terrorystycznych, które dążą do dalszej destabilizacji świata po upadku USA, przejęciu rynków finansowych i rozpętaniu globalnej wojny wszystkich ze wszystkimi. To właśnie z jej powodu powstała idea „Komórki”, ponieważ jej agenci działają w strukturze podobnej do tej, w której funkcjonują terroryści. Sieciowość połączeń, brak jasno określonej hierarchii, decentralizacja – Agenci i terroryści działają z dużą autonomią w stosunku do swoich zwierzchników, są głęboko zakonspirowani i oficjalnie nie istnieją.

 

Problemy warunkujące rzeczywistość

Świat roku 2022 jest w wielu miejscach podobny do naszego, szczególnie jeśli chodzi o problemy cywilizacyjne, które go dotykają i implikują funkcjonowanie rzeczywistości:

·         Deficyt pitnej wody zaostrza nastroje w Afryce i na Bliskim Wsch.

·         Nowe ruchy religijne wprowadzają zamęt emocjonalny w Europie i Azji

·         Handel narkotyków nabiera bez USA nowego, dużo groźniejszego dla FE znaczenia

·         Technologie cywilne wykorzystywane są przez biedne kraje w celach militarnych

·         Proliferacja broni masowego rażenia dosłownie „zrywa się z łańcucha” bez USA na politycznej scenie

 

Wybrane implikacje dla świata

        I.            Europa:

01.   Jednocząca się Federacja o nieprzychylnej polityce dla imigrantów i kultur nieeuropejskich

02.   Kontynent staje się centrum ekonomicznym, kulturowym i politycznym Zachodniej cywilizacji

      II.            Azja i Oceania

01.   Rosja – rządzona przez służby specjalne postanawia odzyskać status mocarstwa światowego i rozpoczyna ponowne jednoczenie imperium na podstawie szantażu gazowego i militarnego

02.   Chiny – brak USA zatrzęsie gospodarką „państwa środka”, tani i masowy przemysł przestanie się opłacać, co doprowadzi do niepokojów wewnętrznych i krwawej wojny domowej

03.   Korea PD postanowi zjednoczyć się z Północą – naiwna wiara, że cywilizowana wizja rządów Seulu doprowadzi do złagodzenia komunistycznego reżimu, doprowadzi do eskalacji wojny z Japonią.

04.   Japonia – radykalizacja nastrojów i odrzucenie pacyfizmu doprowadzi do rozpętania regularnej wojny z Koreą i oficjalnego ogłoszenia programu atomowego

05.   Indie i Pakistan rzucą się na siebie bez opamiętania, spychając całą Azję na przepaść atomowej zagłady.

 

    III.          Ameryka Południowa - narkobiznes rozkwitnie doprowadzając do decentralizacji władzy państwowej na rzecz karteli narkotykowych, które faktycznie będą rządzić tym regionem w oparciu o przemoc i terror.

 

    IV.            Afryka – stanie się miejscem globalnej rywalizacji wszystkich ze wszystkimi. „Czarny ląd” nadal skrywa wiele bogactw naturalnych i stanowi doskonałe miejsce dla uciekinierów, handlarzy bronią i watażków wojennych. Poza tym, nie ma lepszego miejsca do testowania nowych machin wojennych niż pogrążona w cywilizacyjnym chaosie Afryka.

 

      V.            Bliski Wschód – najbardziej zapalny region świata, w którym wojny o ropę, dominację i prym będą toczyć przeciwko sobie państwa arabskie. Osamotniony Izrael stanie się Mekką dla 120 tys. Żołnierzy amerykańskich rozrzuconych po świecie.

 

 

Protokół 11

Na kilka chwil przed zniszczeniem USA z Ameryki nadano specjalnie zaszyfrowany protokół, który został przechwycony przez niezidentyfikowaną agencję wywiadu. Domniemywa się, że zawiera on odpowiedź na to, co się wydarzyło 11 września 2021 roku.

 

Jeśli zastanawialiście się, co by się działo ze światem, gdyby USA stanęło w obliczu atomowej zagłady, to Protokół 11 będzie odpowiadał na to pytanie.

 

 Gratulacje dla zwycięzców!

Komentarze


~Sebko

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Chyba za twardo chodzicie po ziemi. Wydaje mi się, że sytuacja jest na tym samym poziomie realizmu co Wampir, Neuroshima, całe fantasy i inne gry RPG. Mnie tam się P11 podoba, widzę potencjał do dobrej zabawy. Może dlatego, że nigdy nie przejmowałem się za mocno ramami jakie wyznaczają settingi.

Przedstawiony tutaj świat/wizja nie musi być wcale odbiciem tego co oglądamy na co dzień za oknem czy w telewizji. Może zmiany w tzw. "realnym" świecie nastąpiły już w 1900? II Wojna Światowa była czymś innym etc. To zarys/pomysł, uwagi z pewnością okażą się cenne, ale nie przeginajmy pały bo oczy bolą.
16-12-2010 17:20
~Wit Witkowski

Użytkownik niezarejestrowany
    @ Gryzoń
Ocena:
0
Gryzonie się tępi. Trutką, pułapkami lub przy pomocy kota. Nie dla ciebie haczyki i przynęty:)
16-12-2010 17:23
Szczur
   
Ocena:
0
@n jak - oczywiście, po przeczytaniu Twojej fascynującej odpowiedzi Gerardowi (zwłaszcza fragmentów o tym, jak to Chiny stracą na amerykańskich obligacjach o których już od kilku lat jest wyraźnie mówione, że Chiny kasy nigdy z nich nie odzyskają albo wiedzy o totalnym zniszczeniu ludności na 40 mln k2) nie jestem w stanie znaleźć odpowiednio chamskich i obraźliwych słów, które by obrażały Twoją inteligencję lepiej niż czynią to Twoje własne.

Wobec tego z niecierpliwością czekam na Twoje dalsze wypociny, gdyż jestem pewien, że zagwarantują mi mnóstwo zdrowego śmiechu.


P.S. Cóż, zawsze możesz pobawić się w moderatora ;)


@Wit Witkowski - dziękuje, że potwierdziłeś że jesteś tak prymitywnym rozmówcą jak sądziłem.
Poczytaj sobie Schopenhauera - przyda ci się do skuteczniejszego obrażania ludzi niż na poziomie podstawówki :)
16-12-2010 17:23
n jak
   
Ocena:
0
Szczur...da się z Tobą normalnie dyskutować, czy wszystko zawsze sprowadzasz do poziomu cynizmu? Średnio ci to wychodzi, bo w sumie nie wiadomo, czy chcesz być *fajny* czy w domu ci ubliżają i musisz w sieci robić to samo innym?

Napisz do mnie jak *zniższysz* się do mojego poziomu, ok? Myślę, że nie jestem zbyt odpowiednim partnerem do dyskusji z tobą. Wybacz.
16-12-2010 17:32
~Wit Witkowski

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@ gryzoń
Dziękuję, że potwierdziłeś jak bardzo wysublimowanym i arystokratycznym bufonem i primadonną internetu jesteś. Od zawsze miałem o tobie takie zdanie. N ma rację chyba coś niedomaga w twoim życiorysie, że usiłujesz wszystkim wokół udowodnić jaki jesteś super. Ale strzeż się szkodniku bo piętach depcze ci niejaki L. de N. Już wkrótce bedziecie musieli stoczyć pojedynek o palmę pierwszeństwa. Wtedy dowiemy się kto jest największym bucem tzw. fandomu:)
16-12-2010 17:51
   
Ocena:
0
Echhhh szkoda, że wpis ma tyle komtów, bo można sobie ponarzekać, to takie…

A tak na marginesie, największą wadą pomysłu jest to, że nie ma w nim miejsca dla graczy. Bo co i będą robić? Do zabawy w szpiegów nie potrzeba wybuchać Ameryki

W sumie fajniejszy byłby pomysł gdyby wszyscy amerykanie ziup, zniknęli, a n terenie stanów powstała strefa jak w stal kerze.
16-12-2010 18:00
vanderus
   
Ocena:
0
Szczur, odpuść już - to nie ta liga. Co nowsi użytkownicy Poltera stwierdzą żeś cham, a co starsi tylko uśmiechną się pod nosem.

A Wam Panowie Wit i N polecam po prostu nie tyle zwracać uwagę na formę wypowiedzi Szczura - bo nie to jest ważne. Liczy się to, co mówi - i jak widzicie nie jest osamotniony w tym poglądzie.

Rozumiem, że każdy autor uważa swoje dzieło za najgenialniejsze - ale to coś jest po prostu słabe. I jako już bardzo chcecie sobie pograć w roku 2020, to ktoś kiedyś już wymyślił system z tą datą w tytule :-)
17-12-2010 08:54

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.