» Blog » Świat Mroku - teraz także dla wampirów!
17-08-2013 02:49

Świat Mroku - teraz także dla wampirów!

W działach: RPG, Wampir: Maskarada | Odsłony: 638

Świat Mroku - teraz także dla wampirów!

Przeglądając anglosaski Internet natrafiłem na ciekawy zbiór zasad domowych. Dzięki ich zastosowaniu początkujące wampiry ną naprawde bezbronne w starciu z starszyzną, bycie bezklanowcem naprawdę boli, a świat mroku wreszcie jest mroczny także dla krwiopijców.

Tworzenie postaci:

Atrybuty: żaden nie większy niż 4 (maksymalnie 2 na czwórce).
Umiejętności: żadne nie większe niż 3 (maksymalnie 2 na trójce).
Cechy pozycji: jak zazwyczaj, lecz bez możliwości wykupu Pokolenia.
Zalety: bez dodających kości do puli bezpośrednio lub wpływających na trudność wykonania rzutu.
Wady: muszą mieć duże konsekwencje dla postaci.
Cechy charakteru: najwyżej 4.
Siła Woli: nie większa niż 5.
Dyscypliny:

  • Klanowe: największa dyscyplina klanowa nie może być większa niż 2 od najniższej dyscypliny klanowej. 
      Przykład: Ventrue z Dominacją 3 musi mieć Odporność i Prezencję 1. Będzie mógł on zdobyć 4 kropkę w Dominacji dopiero po zwiększeniu innych Dyscylin klanowych do 2.
  • Pozaklanowe:  muszą być zawsze o 1 mniejsze od najmniejszej z dyscyplin klanowych.
     Przykład: Ventrue z Nadwrażliwością 2 musi mnieć co najmniej 3 w Dominacji, Odporności i Prezencji.
  • Bezklanowcy: wampiry bez klanu muszą posiąść 1 kropkę w każdej z 8 podstawowych Dyscyplin zanim będą mogli podnieść którąś z nich do 2. Potrzebują także po jednej kropce we wszystkich 8 dyscyplinach, zanim nauczą się podstaw bardziej wyspecjalizowanej Dyscypliny. Bezklanowcy są niezwykle różnorodni, lecz pozbawieniu mocy.
  • Wszystkie dyscypliny są ograniczone przez wartosć odpowiednich atrybutów (fizycznych, mentalnych lub społecznych).
     Przykład: By posiąść Prezencję 3, trzeba mieć trzy kropki we wszystkich atrybutach społecznych (Nosferatu mogą sobie odliczyć Wygląd).

Komentarze


54591

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Xellosie, mam nieodparte wrażenie, że twoją letnio-jesienną depresję leczyłeś właśnie Światem Mroku. Creepy...

A rzeczowo - strasznie srakowate te zasady, plewią wampiry niepomiernie. Rozumiem, że 13 pokolenie to właśnie takie wampir punki które szaleją, ale bez przesady.

,,Klanowe: największa dyscyplina klanowa nie może być większa niż 2 od najniższej dyscypliny klanowej."
>>> Sztuczne ograniczenie rozwoju wampirów. Niby dobre, bo nie pozwala na maszynki w stylu Dominacja 5, Potencja 5, Akceleracja 5.

,,Pozaklanowe:  muszą być zawsze o 1 mniejsze od najmniejszej z dyscyplin klanowych."
>>> Rzadko kiedy brało się pozaklanowe. Jak się chciało pykać na tej dyscyplinie, to się brało taki klan i szlus. Dziwna zasada.

,,Bezklanowcy: wampiry bez klanu muszą posiąść 1 kropkę w każdej z 8 podstawowych Dyscyplin zanim będą mogli podnieść którąś z nich do 2. Potrzebują także po jednej kropce we wszystkich 8 dyscyplinach, zanim nauczą się podstaw bardziej wyspecjalizowanej Dyscypliny. Bezklanowcy są niezwykle różnorodni, lecz pozbawieniu mocy."
>>> Super mega plew. Zbiór słabych dyscyplin jest mniej wart niż jedna na 3. Mam wrażenie, że ludzie co to tworzyli chcieli stworzyć jeszcze plewniejsza niż 13 pokolenie wampiry i jakoś obejść Thin-Blood i Dhampiry.

,,Wszystkie dyscypliny są ograniczone przez wartosć odpowiednich atrybutów (fizycznych, mentalnych lub społecznych)."
>>> Też sztuczne wymuszanie PDków. Ma sens jeśli gra się regularnie i dostaje dużo PD, tak to moim zdaniem po co wampirowi z Siłą 5 jeszcze większa Siła? Po to była ta Potencja i inne, by obchodzić takie rzeczy. Zasada z czapy.
17-08-2013 08:31
   
Ocena:
+3
Jak mówi mój chłop - prawdziwe RPG stało się jeszcze prawdziwsze.

@Lukrecjusz - wiadomość dla ciebie od Beamhita: Miej jaja i dopuść tyldy do głosu.
17-08-2013 09:47
von Mansfeld
   
Ocena:
0
Realizm FTW!

Xelioss, czekamy na Jesienną Polskę By Night.
17-08-2013 11:14
Petra Bootmann
   
Ocena:
+2
I don't even. Szanowny Xellosie, sięgnij ponownie do podręcznika, przeczytaj dokładnie zasady. Kiedy zaczniesz rozumieć, do czego służą zasady, i pograsz trochę na nich, wtedy może zacznij je zmieniać. Albo lepiej nie rób tego.

Większość zasad wprowadzonych w tej rozpisce w oryginalnych zasadach samoreguluje się. Jeśli zdecyduję się wymaksować jedną dyscyplinę, to naturalnie zabraknie mi punktów na inną. (Jak długo moja postać będzie mogła rozwiązywać wszystkie problemy Potencją na 5?). Pozostałe z kolei drastycznie ograniczają możliwość wydania punktów na cokolwiek prócz umiejętności - co jest w grze o wampirach najmniej potrzebne.

[O Bezklanowcach: "Bezklanowcy są niezwykle różnorodni, lecz pozbawieniu mocy"] Jeśli wszyscy muszą awansować po jednej kropce od dołu, to aż tacy różnorodni nie są.
Te zasady są w nieuzasadniony sposób ograniczające. Dziwi mnie, że promuje to ktoś, kto chwilę temu narzekał na sztywne klasy D&D.
17-08-2013 11:59
chimera
   
Ocena:
+5
Po co to? Przecież już wampiry tworzone według zasad z podręcznika to straszne cieniasy.  
17-08-2013 11:59
karp
   
Ocena:
+2
Śmiat Mroku


Xellosie, przez szacunek dla czytelników Twojego bloga, czytaj to co na niego wrzucasz. Literówki zdarzają się każdemu, ale żeby "ŚMIAT mroku" w temacie? Liczyłem na jajcarski wpis, taką przeciwwagę dla poprzedniego.
Ogarnij się. Czytanie wpisu przed wrzuceniem ma jeszcze jedna zaletę, zawsze to jedna szansa więcej, aby go sobie odpuścić.
17-08-2013 12:33
Kaworu92
   
Ocena:
0
Yyy... ludzie? A wy wiecie, że to tylko propozycja zasad, a nie "macie grać wedle tych zasad", prawda...?
17-08-2013 16:41
Salantor
    @Xelloss
Ocena:
+4
Witaj na Polterze.
17-08-2013 18:31
Behalior
   
Ocena:
0
That post gave me a cancer. 
17-08-2013 22:57
jakkubus
   
Ocena:
0
Powergamerzy i munchkini. Wszędzie powergamerzy i munchkini.
Do odgrywania weltschmerzu nie potrzeba żadnych kropek!
17-08-2013 23:52
54591

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Behalior >>> polter jako leczenie paliatywne?

Petra >>> tak bez złośliwości, to można powiedzieć że na Potencji 5 można rozwiązać naprawdę dużo problemów. Jak MG zaczyna farmazonić, to się obrażamy, mówimy że sesja była kitowa a prowadzący pomylił ją z DDkami i wychodzimy. Jako, że w mieście nie ma innych ,,ambitnych" graczy - dzwoni do nas po dwóch dniach i pyta czy chcemy grać.

Chimera >>> niekoniecznie. Trzeba wykupić sobie sensowne Pokolenie i można grać.

Von Mansfeld >>> może ,,Shadows of Polter"?

TRW >>> wiadomość od Lukrecjusz do Beamhita - ,,Miej gest i edukuj zadupne TWA, bo miast w RPG to cisną w jakieś planszówy".
17-08-2013 23:55
Behalior
   
Ocena:
+1
nie odpowiem na to pytanie bo :

1. jestes pokemonem :P

2. dostane kolejnego bana od gofera czy innego zwierzaka jakiegos za mowienie oczywistosci i prawdy ;)
18-08-2013 00:14
54591

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Behalior >>>
1. wypraszam sobie, /tg/poke to już pełnoprawny byt niezależny.
2. Hm, a to te bany można zbierać jak acziwmendy? Haha, można powiedzieć ,,polterschmerz":)
18-08-2013 09:02
Rag
   
Ocena:
0
"Kiedy zaczniesz rozumieć, do czego służą zasady, i pograsz trochę na nich, wtedy może zacznij je zmieniać. Albo lepiej nie rób tego."

Zarzucanie komuś w chamski sposób nierozumienie sensu zasad to taka trochę (straszliwie) gówniarska zagrywka.


W oWampira grywam od jakichś 10 lat i zdecydowanie wiele zasad nadaje się tam do wymiany (zresztą tyczy się to całego oWoDu). Trzeba to oczywiście robić z głową, ale system jest tak bardzo połamany w wielu miejscach, że bez łatania zaczyna się wyjątkowo łatwo rozpadać (Naddźwiękowe piry, Magowie napierdzielający księżycem w technokrację i inne kwiatki, które dosyć łatwo jest osiągnąć korzystając z oryginalnych zasad)

Ze swojej strony polecam v20 - Nie jest to rewolucja, ale system(systemy) został pozbierany do kupy i połatany na tyle dobrze, że mozna w niego grać bez WTF co chwila ;)

Pozdrawiam
Rag  

Edit - sam z zaproponowanych zasad raczej nie skorzystam, bo sporo z nich (szczególnie te o bezklanowcach) uważam za delikatnie mówiąc słabe :)
18-08-2013 19:22
Salantor
    Rag
Ocena:
+1
Masz coś do napierdzielania księżycami w Technokrację? Czyżbyś wspierał ich sprawę? :>
18-08-2013 23:48
Behalior
   
Ocena:
0
Straszna z Ciebie Menda, Grzybiarz i Cyklista Rag jak tak wspierasz Technokrację. 
19-08-2013 00:35
Rag
   
Ocena:
0
@Sal
W głębokiej Umbrze czemu nie, ale w każdym innym miejscu paradoks powinien takiego maga zeżreć jeszcze zanim pomyśli o tym księżycu :P

Zresztą - masz coś do technokracji? :P

Pozdrawiam
Rag
19-08-2013 11:04
Salantor
   
Ocena:
0
@Rag
No i jeśli MG pamięta o czymś takim, jak Paradoks, to rzucania się księżycami nie będzie :P I oczywiście, że mam! Nie dają mi bawić się magyą :P
19-08-2013 11:44
Rag
   
Ocena:
0
@Sal
Właśnie w tym problem, że korzystając z oryginalnych zasad da się dosyć łatwo obejść problem paradoksu :P
19-08-2013 12:17

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.