Świat Mroku
Działy:» Almanach
» Organizacje
» Bohaterowie niezależni
» Lokacje
» Scenariusze
» Recenzje
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 60.
Sortuj wg:
Przyjdź
Drugie miejsce w konkursie Ekwinocjum Wiosna 2009, cz.2
02-11-2009 00:00 | Paweł 'riotpunk' Walczak | Komentarze: 0
Artykuł zajął drugie miejsce w konkursie Ekwinokcjum, edycja wiosna 2009. Tekst opublikowany został w formie maksymalnie zbliżonej do oryginału.
CZEŚĆ 2:
PRZYJDŹ!
„A Duch i Oblubienica mówią: "Przyjdź!"
A kto słyszy, niech powie: "Przyjdź!"”
Wprowadzenie
Ten scenariusz stanowi w...
Grupa Millenium
Drugie miejsce, cz.1
13-10-2009 00:00 | Paweł 'riotpunk' Walczak | Komentarze: 12
Artykuł zajął drugie miejsce w konkursie Ekwinokcjum, edycja wiosna 2009. Tekst opublikowany został w formie maksymalnie zbliżonej do oryginału.
Grupa Millennium to tajna organizacja typu Konspiracja (Conspiracy), stworzona przede wszystkim z myślą o grze Hunter: The Vigil. Grupę można jednak wyk...
Piliska
Antagonista
03-09-2009 13:35 | Arkadiusz 'kagridurczyk' Graczyk | Komentarze: 7
Cytat: "Little donkey,
Will you play?
If I’ll suck Ya,
You’ll pay..."*
*Cytat pochodzi z artykułu zamieszczonego w czasopiśmie "Another world" wydawanego w latach pięćdziesiątych na terenie Szkocji, w którym kryptozoolog Garry Owen opisywał swoją podróż po Ukrainie i spotkanie z piliską...
Człowiek człowiekowi wilkiem
Zwycięski scenariusz Quentina 2009
%DANE%Pobierz scenariusz Człowiek człowiekowi wilkiem [PDF; 10,4 MB]Dzielnica czerwonych latarni
10-06-2009 22:34 | Gruszczy | Komentarze: 32
Potrzeby seksualne są jednymi z najsilniejszych instynktów, jakie drzemią w człowieku. Nic dziwnego więc, że biznes trudniący się ich zaspokajaniem jest niezwykle rozwinięty i nic nie wskazuje na to, by miał kiedykolwiek upaść. Jednym z elementów tego interesu są dzielnice rozpusty, które przeznaczo...
Inferno
09-04-2009 12:53 | Gruszczy | Komentarze: 9
Uwielbiam opowieści o demonach i aniołach. Odkąd gram w nowy Świat Mroku, czekam, aż White Wolf wyda następcę Demon: the Fallen. Niestety, póki co wydawnictwo decyduje się wznawiać inne linie, a mnie przyszło zadowolić się wyłącznie dodatkiem przeznaczonym dla śmiertelników. Mimo to i tak zaświeciły...
Za Zasłoną Zdarzeń
15-03-2009 15:20 | Mikołaj 'markós' Markowski | Komentarze: 6
Witam w pierwszej odsłonie Za Zasłoną Zdarzeń, nowego cyklu poświęconemu tematyce Świata Mroku. Niżej znajdziecie garść wiadomości z całego globu, które mogą posłużyć jako inspiracje do scenariuszy. Mam nadzieję, że poniższy artykuł przyda się Narratorom i informacje w nim zawarte staną się częścią...
Serce Zimy
Serce Zimy to wyróżniona praca w konkursie Ekwinokcjum 2008. Plik w formacie PDF można ściągnąć stąd.Pomerania Urbana
Tło do Świata Mroku
19-02-2009 16:56 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 12
Artykuł zajął pierwsze miejsce w konkursie Ekwinokcjum, edycja jesień 2008.
Rola tła
Poniższy artykuł nie jest kampanią, choć zawiera pomysły na przygody. Po prostu jest zbiorem elementów, które mogą stworzyć tło dla akcji, wzbogacić czasem lub dodać kolejny wątek fabularny albo stać się miejscem...
Washington Cash
16-02-2009 19:03 | Piotr 'Odol' Odoliński | Komentarze: 6
Artykuł został nagrodzony wyróżnieniem w konkursie Ekwinokcjum, edycja Jesień 2008.
Jack wytoczył się z pubu i omal nie przewrócił o wysoki krawężnik. Chyba wypił o jedną kolejkę z dużo. Przytrzymał się ściany budynku i poczekał, aż przestanie mu się kręcić w głowie. Stał tak przez chwilę, po czym...
Czarnobyl
12-02-2009 16:04 | Wojciech 'Onslo' Chełstowski | Komentarze: 34
Artykuł zajął drugie miejsce w konkursie Ekwinokcjum, edycja Jesień 2008.
Wprowadzenie
Czarnobyl to niezwykłe miejsce. Jeszcze 25 lat temu okolice miasta Czarnobyl i Prypeć były wzorem do naśladowania w komunistycznej Rosji. W nowoczesnych blokach ludzie wiedli spokojny i wyjątkowo sielankowy żywo...
Ghost Stories
09-02-2009 12:20 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 7
W niniejszym artykule ze względu na wygodę czytelnika zrezygnowano z właściwego dla Świata Mroku rozgraniczenia między Duchami (Spirits) i Zjawami (Ghosts).
Ghost Stories było jednym z pierwszych podręczników do Świata Mroku i wyraźnie zniknęło w cieniu Antagonists, Oczyma Duszy i innych, z pozoru...
Volatofelis
Kocur z Bestiariusza
22-01-2009 18:22 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 15
Uczniu, który czytasz te notatki, wiedz, że u progu trzeciego millenium od narodzin Wyroczni Jerozolimskiej, Jezusa z Nazaretu zwanego Chrystusem, treści poniższe są równie aktualne, jak przed wiekami. Choć nasz Zakon posiada liczne zapiski o theriomorfach (theriotropach) jak i sanguinofagach, świat...
Oczyma Duszy
08-01-2009 16:50 | Arkadiusz 'arro' Firus | Komentarze: 11
Wiele już wody upłynęło odkąd po raz pierwszy czytałem Oczyma Duszy. Wiele również upłynęło od czasu, gdy miałem szansę sprawdzić się jako korektor tego właśnie podręcznika. Planowałem napisać recenzję już dość dawno temu jednak różne przeciwności losu (czyt. lenistwo) nie pozwoliły na popełnienie j...
Xin
24-12-2008 15:39 | Katarzyna 'Alchemist' Sałak | Komentarze: 3
Wszystko zaczęło się, gdy zegar wybił trzecią w nocy. Niektórych zadziwiłby fakt, że pomimo później pory, mieszkanie tonęło w świetle, rzucanym przez zaskakująco dużo lamp. Każda z nich była na swój sposób wyjątkowa, a kilka wyglądało na naprawdę cenne. Niestety, ta jasna poświata nie mogła przynieś...
Monte Cook's World of Darkness
WoD20 Modern, czyli Świat Mroku spotyka D&D
24-11-2008 23:45 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 8
Nie sposób zliczyć, ile już razy obwieszczano koniec świata, w jak wielu tragicznych wydarzeniach, które dotknęły ludzkość, dopatrywano się znaków nadchodzącej Apokalipsy. Epidemia dżumy w XIV wieku, najazd Mongołów, Wielki Kryzys, obie wojny światowe, ataki terrorystyczne z 11 września – wszy...
Elektryczny poltergeist
Antagonista
30-10-2008 22:30 | Kamila 'Faviela' Zalewska | Komentarze: 3
Jest to specyficzny podtyp zjawy gatunku poltergeist, który nauczył się manipulować mechanicznymi urządzeniami, zwłaszcza zaś napięciem elektrycznym i światłem. Pierwszy odnotowany przypadek jego działalności pochodzi z drugiej połowy XX wieku, który obfitował w coraz to nowocześniejsze próby zbadan...
Reliquary
23-10-2008 20:33 | Gruszczy | Komentarze: 6
Tego zabrakło w podręczniku głównym. Choć potężne, tajemnicze artefakty nie raz pojawiały się w opowiadaniach czy nawet bezpośrednio w materiale przeznaczonym do gry, White Wolf w żadnym miejscu nie wyjaśnił, jak one działają i jakiego rodzaju przedmioty można wprowadzić w kronice dla śmiertelnych...
Prawie "Pogromcy mitów" #2
16-10-2008 18:13 | Kamila 'Faviela' Zalewska | Komentarze: 9
Poniższy tekst jest drugim z cyklu artykułów dotyczących "prawdziwych" zjawisk nadnaturalnych. Podobnie jak w pierwszej części podane są oryginalne nazwy, daty, nazwiska i miejscowości. Własne interpretacje oraz zainspirowane pomysły podane są w ramkach, pozostała treść nie posiada żadnych mechanicz...
Prawie "Pogromcy mitów"
11-08-2008 18:15 | Kamila 'Faviela' Zalewska | Komentarze: 13
Artykuł jest zbiorem różnych nietypowych zjawisk. Nie mam zamiaru poruszać ich autentyczności, a możliwie dokładnie przedstawić o czym mowa. Podaję oryginalne daty, nazwiska i nazwy, co przy wprowadzeniu na sesji ma dodać im realizmu, lub ułatwić szukanie dokładniejszych informacji.
Poniższe motywy...
Na celowniku
04-08-2008 18:00 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 17
Słowem wstępu
Poniższy artykuł stanowi poradnik radzący Narratorowi, jak ubarwić sesje, które toczą się dookoła zabójstw. W swoim poprzednim artykule pt. Śladami zbrodni, omawiałem postacie psychopatycznych morderców. Ten tekst dotyczy z kolei sytuacji, w której gracze wcielą się w postacie rządowy...
Innocents
31-07-2008 21:42 | Piotr 'Odol' Odoliński | Komentarze: 5
Właśnie tego mi brakowało w Świecie Mroku: możliwości poprowadzenia opowieści w stylu The Goonies, Labiryntu Fauna czy serii Home Alone. Twórcy filmowi już dawno temu odkryli potencjał, jaki drzemie w postaciach dziecięcych. Z natury beztroskie i ciekawskie, dzieci same aż pchają się ku nieznanemu...
Pociąg
Zwycięski scenariusz X. edycji Quentina
21-07-2008 19:00 | Piotr 'Odol' Odoliński | Komentarze: 13
"Postaci graczy trafią do tajemniczego Pociągu, który zabierze ich w nieznane. Zwiedzą jego wnętrze i poznają jego niezwykłych pasażerów. Początkowo podróż może wydawać się ciekawym doświadczeniem, z czasem jednak okaże się, że środek transportu jest tak naprawdę przerażającym więzieniem, którego mi...
A on zjadł kotka
17-07-2008 20:10 | Katarzyna 'Panthera' Borecka | Komentarze: 26
Artykuł zajął trzecie miejsce w konkursie Ekwinokcjum, edycja wiosna 2008.
Podziękowania za betareading dla Jimmy.
"Bo każdy czasem musi gdzieś mieszkać". Tak powinna brzmieć nazwa tej historii, która, oczywiście, wydarzyła się naprawdę. Jak powszechnie wiadomo każdy mieszkać gdzieś powinien, bo t...
Krakowski Kazimierz
10-07-2008 22:54 | Szymon 'neishin' Szweda | Komentarze: 31
Artykuł zajął drugie miejsce w konkursie Ekwinokcjum, edycja wiosna 2008.
Kraków jest starym miastem o wielu tradycjach, ze znaczną ilością mniejszości. Kiedyś Żydzi byli jedną z największych, tak dużą, że mieli własną dzielnicę-miasto. Kazimierz. Niestety prawie wszyscy mieszkańcy zginęli podczas...
Podopieczny
03-07-2008 12:51 | Piotr 'Odol' Odoliński | Komentarze: 14
Artykuł zajął pierwsze miejsce w konkursie Ekwinokcjum, edycja wiosna 2008.
Gdy klucz szczęknął w zamku, chłopiec leżał już cichutko pod łóżkiem. Z tego miejsca słyszał doskonale trzask drzwi wejściowych i pierwsze przekleństwa, jakie padły pod adresem rozrzuconych w sieni zabawek. A potem zapadła...
O modzie w WoDzie
05-06-2008 20:53 | Kasia 'Morphea' Ochman | Komentarze: 32
Jeśli w 7th Sea chce się stworzyć postać, która będzie zawsze ubierała się szykownie i zgodnie z najnowszymi trendami, wystarczy, że zajrzymy do książki z historią ubioru na przełomie XVII i XVIII wieku. Et voilà, mamy największego dandysa na balu w Charouse! No, ewentualne dodajmy mu dodatkowy...
Midnight Roads
22-05-2008 22:31 | Krzysztof 'Szczur' Hryniów | Komentarze: 3
Midnight Roads to jeden z nowszych dodatków do "czarnej linii" Świata Mroku poświęconej głównie śmiertelnikom, jednak zawierającej również pomysły dla pozostałych linii. I, co dziwne, w przeciwieństwie do wielu pozycji które White Wolf wydał, ten dodatek spełnia całkiem porządnie to założenie.
Midn...
Nuda, pierścień i pasek
15-05-2008 18:01 | Kamila 'Faviela' Zalewska | Komentarze: 9
Od pewnego czasu krążą plotki na temat nowego rodzaju internetowych firm usługowych.
- Mam z tobą zostać?
- Nie, mogę spać sama.
- Jesteś pewna?
- Tak, poradzę sobie.
- Zadzwonię rano...
- Jak chcesz - Edyta odwróciła się, otwierając drzwi czuła na sobie wzrok koleżanki. Weszła do domu bez słowa, z...
Shadows of Mexico
Niepozorny gigant
08-05-2008 12:33 | Gruszczy | Komentarze: 26
Nie było zbyt głośno o tym dodatku. Pośród rzeszy innych zdaje się niezbyt wyróżniać - ot, setting, jak wiele innych wśród linii nowego Świata Mroku. Nie imponuje ani rozmachem, jak Chicago, ani oryginalnością, jak Requiem for Rome, nie jest nawet tak jasno sprofilowany jak Boston Unveiled. Skryty p...
O tamtym pamiętnym Sierpniu
Przygoda do Świata Mroku dla trójki śmiertelników
05-05-2008 19:44 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 6
O tamtym pamiętnym Sierpniu to przygoda przygotowana specjalnie dla postaci nieświadomych prawdziwej natury Świata Mroku. Jeśli Twoi gracze po raz pierwszy zasiadają do gry, to ten scenariusz pozwoli Ci łagodnie - na tyle, na ile to możliwe - wprowadzić ich w realia tej ponurej rzeczywistości. Zapra...
Problematyczna moralność
analiza zasad degeneracji
14-04-2008 20:58 | Krzysztof 'Szczur' Hryniów | Komentarze: 8
Termin Moralność użyty w artykule dotyczy Moralności oraz jej odpowiedników u istot nadnaturalnych – Człowieczeństwa, Mądrości, Harmonii…
Ten krótki artykuł poświęcony jest zagadnieniu obniżenia Moralności (lub analogicznego współczynnika) przy tworzeniu postaci. Zajmę się w głównej mie...
Tworzenie postaci w Świecie Mroku
Alternatywne podejście
04-04-2008 18:55 | Krzysztof 'Szczur' Hryniów | Komentarze: 24
System tworzenia postaci przedstawiony w podręczniku podstawowym do Świata Mroku jest szybki i wygodny, ale ma kilka wad, które potrafią zmniejszyć przyjemność czerpaną z rozrywki. Tworząc początkową postać, mamy bardzo sztywne kryteria, na co możemy wydać ile kropek i brak żadnej dodatkowej możliwo...
Nocne Pociągi
część 2. Podróże
31-03-2008 21:00 | Artur 'Garnek' Ganszyniec | Komentarze: 9
Do pociągu wsiedli w ostatniej chwili.
- Jesteś pewien, że możemy sobie tak po prostu wpieprzać się do InterCity bez biletu?
- Do EuroCity. Jasne... – pociąg ruszył z szarpnięciem - Kupimy od konduktora, dopłata to tylko sześć złotych.
- Plus konsumpcja. Bierz plecak, ładujemy się do WARSu.
-...
Strach się bać
O horrorze w Świecie Mroku
20-03-2008 16:58 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 17
Świat Mroku wydaje się być doskonałym systemem do poprowadzenia horroru. Stylistyka podręcznika, ilustracje, zawarte w nim wstawki fabularne czy pomysły na przygody doskonale do tego nastrajają. Problem polega na tym, by ów nastrój i fajne inspiracje umieć zaprezentować na sesji. Jeśli jednak nie wi...
Gwiaździsty Sztandar
Prawdziwi patrioci
06-03-2008 18:00 | Krzysztof 'Szczur' Hryniów | Komentarze: 11
Prawdziwi patrioci
Cytat: "Import japońskich samochodów tylko wygląda na dobroczynny dla naszego kraju. Co z tego, że obywatele mogą kupić je taniej, skoro jednocześnie likwidowane są miejsca pracy w amerykańskich fabrykach? W ten sposób zaczynamy przegrywać z narodem, który pobiliśmy podczas wojny...
Dealmakers Inc.
24-01-2008 20:39 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 36
"Co chcę zrobić? Ubić interes. Dosłownie.” - Doradca handlowy Dealmakers Inc. podczas spotkania z klientem specjalnym."
Dealmakers Inc. sprawia wrażenie typowej, bezdusznej korporacji, która wykorzystuje pracowników, oszukuje klientów i niszczy konkurencję wszelkimi dostępnymi środkami. Jest...
Dwugłos o Świecie Mroku
recenzja polskiego podręcznika podstawowego
Artur 'Garnek' Ganszyniec: No to wydali nam po polsku Świat Mroku. Czekaliśmy na niego długo – od premiery w Stanach minęło ponad trzy lata, zaliczyliśmy też tradycyjny dla polskich wydawnictw poślizg – ale wreszcie jest. Nie jest to cegła grubości np. d20 Modern, ale prezentuje się bar...Nocne Pociągi
część 1. Przyjazdy, odjazdy
10-01-2008 17:00 | Artur 'Garnek' Ganszyniec | Komentarze: 12
Jest coś niepokojącego w podróży pociągiem. Stukot kół, monotonny i hipnotyczny, anonimowy kalejdoskop twarzy, za oknem szachownice pól, odrapane ściany familoków, brudne wnętrzności miast. Albo czarna otchłań nocy, zostawiająca nas obojętnie z odbiciem twarzy w szybie. Nic nieznaczące fragmenty roz...
Urban Legends
Szczypawki składają jajka w mózgu!
27-12-2007 20:33 | Artur 'Garnek' Ganszyniec | Komentarze: 12
"I ty możesz obudzić się bez nerki w wannie z lodem!", "Kobieta w New Jersey urodziła diabła!", "Aligatory-ludojady opanowały miejskie ścieki!" – nagłówki rodem z amerykańskich brukowców rozpoczynają kolejny dodatek do głównej linii Świata Mroku. Tym razem jest to, skierowany głównie do Narrat...
Przejdź do strony: