string(15) ""
» Blog » Sukcesy i porażki w RPG
26-05-2012 00:02

Sukcesy i porażki w RPG

W działach: Lawina, RPG | Odsłony: 49

Sukcesy i porażki w RPG
Ze swojego braku czasu chwilę wykroiłem i zamieściłem na Lawinie pierwszy tekst poświęcony ulubionemu sposobowi spędzania czasu. Sukcesy i porażki w grach fabularnych, bo tak go zatytułowałem, omawia koncepcję wyrażoną w zdaniu "Sukcesy odnoszą gracze, zaś porażki ponoszą postacie.", skupiając się na sposobach wprowadzenia jej w życie. Mam nadzieję, że dla mniej doświadczonych RPGowców tekst będzie przydatny, a weteranom ułatwi pamiętanie o jakiejś oczywistej, lecz pozostającej w tyle głowy rzeczy.

Zapraszam do czytania oraz komentowania, najlepiej w tej kolejności.

Komentarze


Planetourist
   
Ocena:
+1
Ciekawa notka. Zwłaszcza podoba mi się pomysł pierwszy, który być może uzdrowi jedną średnio fajną sytuację na mojej sesji - o ile gracze też zaczną tak myśleć:

Jeżeli decyzja była zła – podjęła ją postać. Jeżeli test nie wyszedł – postać czegoś nie umie. Jeśli w kościach były złe wyniki – postać miała pecha.

Obawiam się, że gracze - łącznie z "pacjentem", graczem krytykowanym przez innych za decyzje - uznają to za sztuczne i zbyt łaskawe, ale jeżeli nie - może pomoże. Dzięki!
26-05-2012 00:14
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
dobry tekst.
26-05-2012 09:20
Tyldodymomen
   
Ocena:
+2
Ile dostajesz za odsłonę strony?
26-05-2012 09:23
Headbanger
   
Ocena:
+1
Nie wiem, jakoś tekst mnie nie porwał... trochę wydaje mi się mało konkretów... Nie bardzo rozumiem myśl przewodnią...
26-05-2012 10:14
Kamulec
   
Ocena:
+1
@Plane
Stosuję to, co napisałem.

@zigzak
Dzięki.

@Tyldodymomen
Jeżeli będę na pisanie tekstów poświęcał więcej czasu, może jakąś niewielką reklamę dodam, aktualnie ich brak.

@Headbanger
Dzięki za komentarz. Raczej zaliczasz się do grupy weteranów, których ciężko czymś zaskoczyć. Jak myśl przewodnią odczytujesz lub co jest w niej niejasnego?
26-05-2012 12:07
Headbanger
   
Ocena:
0
nie wiem co ci powiedzieć... Tekst jest dla mnie o tyle niejasny, że nie wiem co tam chciałeś przekazać. Tak jak mówię, brakuje jakiegoś mocnego konkretnego zarysowania tezy...
26-05-2012 20:16
Kamulec
   
Ocena:
0
Nie jest to może sparafrazowanie idealne, ale na lepsze nie mam pomysłu. Przekazać chciałem uwagi dotyczące wprowadzania w życie tezy: na sesji postacie obok sukcesów powinny ponosić też porażki, lecz należy zadbać, aby gracze czerpali radość z tych pierwszych, a te drugie nie psuły im humoru.
27-05-2012 15:46
Headbanger
   
Ocena:
+1
hmm z moich doświadczeń wynika, że najlepiej graczy motywują porażki

tylko wtedy zwycięstwo ma słodki smak... ale nigdy nie jest pełne...

tak prowadzę woda ;P
27-05-2012 17:32
Kamulec
   
Ocena:
0
Zgadzam się, napisałem coś podobnego na początku 4. akapitu.
27-05-2012 17:57
Headbanger
   
Ocena:
0
Dla tego powiedziałem, że to niejasne, a nie, że się nie zgadzam z tezą :P
27-05-2012 18:14

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.