» Wieści » Sukces kampanii Pret-a-Porter

Sukces kampanii Pret-a-Porter

|

Sukces kampanii Pret-a-Porter

8 lipca rozpoczęła się kickstarterowa zbiórka trzeciej edycji Pret-a-Porter, ciężkiej gry ekonomicznej o świecie mody autorstwa Ignacego Trzewiczka i Piotra Haraszczaka. Tytuł ufundował się w ciągu zaledwie 41 minut, zaś po 20 godzinach zebrano już blisko 170 tysięcy dolarów przy celu podstawowym wynoszącym 35 tysięcy. 

 Grę można zamówić w dwóch wersjach: podstawowej zawierającej wszystkie odblokowane cele za 60 dolarów, oraz wzbogaconej o autograf Ignacego Trzewiczak i plakat z grafiką zdobiącą pudełko, której koszt wynosi 89 dolarów. Wysyłka do Polski jest darmowa, zaś gra będzie rozsyłana do wspierających w październiku.

Źródło: Kickstarter
Tagi: Pret-a-Porter (trzecia edycja) | Portal Games


Czytaj również

Komentarze


Exar
   
Ocena:
0

"ciężkiej gry ekonomicznej" ?

co w niej takiego ciężkiego? Rozegrałem z 5-10 meczy i sprawiała wrażenie szybkiej i raczej lekkiej.

09-07-2019 14:07
Namurenai
   
Ocena:
+1

co w niej takiego ciężkiego?

(...)

sprawiała wrażenie szybkiej i raczej lekkiej.

Oh come on, wszystko zależy od kryteriów i do czego porównujesz. 

Daj tę grę osobie, która normalnie gra w Catan, Wsiąść do Pociągu czy Dixit i zapytaj czy jest lekka czy nie. 

Jeśli postawisz to obok dowolnej gry 18xx, to jasne, PaP jest "szybki i raczej lekki", ale jeśli nie szukasz na siłę cięższej niszy, tylko zestawisz z tym, co jest popularne na rynku w kategorii gier ekonomicznych (np. Catan, Epoka Kamienia, Caverna, Lorenzo, Klany Kaledonii (ba, technicznie to Jaipur nawet podejdzie pod pewnego rodzaju ekonomię)), to ciężar każdej decyzji jest w PaP dużo większy. 

Fakt, że gra łatwo nie wybacza popełnionych błędów nie świadczy o jej lekkości jeśli grasz kompetytywnie.

Zresztą Portal sam wyjaśnił co czyni tę grę raczej cięższą niż lżejszą - "Why you'll love this game" na stronie kampanii KS:

Prêt-à-Porter is tight. It is a perfect example of a short-blanket euro game, with players have many choices but few rounds in which to execute their plans. With only six actions before each show, players must find a balance between long term goals (hiring employees, signing new contracts, etc.) and short time goals (creating a design collection for an upcoming fashion show). There are always many more things to do than time to do them in!

A z akapitu "Why it's not for you":

Prêt-à-Porter is a heavy economic game, and that means it involves some math! You must calculate upkeep costs for your company; you must calculate expected revenue from the collections you sell, and balance that against the cost of the materials you are buying to produce the clothing.(...)

Prêt-à-Porter is an economic game with a strong interaction. (...) The game is all about competing with other players for limited resources and rewards.

Prêt-à-Porter has a very tight economy. You must keep your upkeep costs in mind; you must carefully manage your expenses and investments, and the room for error is small. It is easy to fall in love with the buildings and employees abilities and overinvest in them - bankruptcy is a real possibility!

----

I żeby nie było - nie jestem specjalnym fanem PaP (przynajmniej nie 2giej edycji), ale nazywanie tej gry "raczej lekką" po prostu nie uchodzi :P

11-07-2019 13:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.