» Magic: the Gathering » Talie » Stasis

Stasis


wersja do druku

Stasis (przykładowy)

[img left]Beta/Stasis.jpg[/img]4x Forsaken City
20x Island
4x Stasis
4x Counterspell
4x Force of will
4x Brainstorm/ Impulse
4x Gush
4x Thwart
3x Powder Keg
2x Claw of Gix
3x Rescue
2x Morphling
2x Daze



Spróbuje wam przybliżyć deck zwany Stasisem. W głównej mierze opiera się on na uroku (Stasis), którego efekt polega na tym, ze żaden z graczy nie ma fazy Untapu. O to właśnie chodzi w tej talii: nie dopuścić do odtapowania permanentów przeciwnika i nie pozwolić mu zagrywać żadnych czarów.
Wszystko ogranicza się do tego, aby w okolicach 4 tury wystawić Stasis, utrzymywać go w upkeep'ie i kontrować wszystkie czary przeciwnika.
[img right]Planeshift/139.jpg[/img]"Staszka" możemy utrzymywać na 2 sposoby: mając w grze Forsaken City, którego możemy odtapować remove'ujac kartę z ręki poza grę w naszym upkeep'ie. Drugi sposób, to pozostawienie co najmniej jednej odtapowanej wyspy, dzięki której w następnej turze utrzymujemy nasz urok. To właśnie z powodu utrzymywania Stasisa talia ta posiada bardzo dużą liczbę lądów (w granicach 22-25), gdyż co turę musimy wystawiać jeden (tak przynajmniej było przed City).
Powróćmy jeszcze na chwilę do Forsaken City. Od chwili ukazania się, karta ta okazała się kluczowa dla Stasisa. Po pierwsze, jest to jedyny ląd, który możemy odtapować pomimo Stasis na stole, co okazuje się bardzo pomocne, gdyż jest to (prawie) nieskończone źródło niebieskiej mana. Unikamy dzięki niemu bardzo niemiłej dla nas sytuacji, w której tracimy Stasisa, a nasz przeciwnik uzyskuje Untap i zwykle wygrywa grę.
[img left]Visions/Impulse.jpg[/img] Przejdźmy teraz do sprawy samej rozgrywki:
Oczywiście grę najlepiej jest zacząć mając Stasisa na ręce. Bez niego raczej nie należy kontynuować gry, gdyż a nóż na złość (szczególnie na turniejach) nam nie dojdzie i z wygraną możemy się już praktycznie pożegnać. Jeśli jednak zaryzykujemy, do jego odszukania używamy Brainstorm'ów bądź Impulse'ów, które pozwalają nam przeglądać karty z wierzchu biblioteki, wybrać jedną z nich i wziąć ją do ręki (ja osobiście preferuję Brainstrom'y, gdyż nie lubię odkładać kart na spód biblioteki).
Stasis jest talią kontrolną, toteż w większości składa się z dużej ilości rożnych czarów kontrujących, takich jak: Counterspell, Daze, Force of Will, Thwart cze Foil. (duza zaleta Twarta czy Daze'a jest alternatywny koszt, dzięki któremu nie musimy martwić się o manę. Wyspy wracają nam na rękę, dzięki czemu mamy je "w zanadrzu" na utrzymanie Stasisa, czy wykorzystanie na Foila). Gdy już Stasis jest na stole to przede wszystkim go utrzymujemy(jak to zrobić napisałem powyżej) oraz kontrujemy wszystko, czym próbuje nas zaskoczyć nasz przeciwnik, co z całą pewnością nie będzie trudne, gdyż nie posiada on Untapu i jego zasoby mana są znacznie ograniczone. Nie należy załamywać się, ze czasem cos wpuścimy bo nawet jeśli wejdzie jakiś stwór, to za wiele nie zwojuje: zaatakuje raz i będzie sobie leżeć tąpnięty i bezużyteczny (chyba ze się nie tapuje w czasie ataku). Należy oczywiście wspomnieć o bardzo ważnym dla tej talii, prostym i skutecznym techu: Stasis + Rescue. Zasada jego działania jest dziecinnie prosta, na koniec tury przeciwnika rzucamy Boomerang lub Rescue w Stasisa w ten sposób uzyskujemy Untap. W swojej turze ponownie wystawiamy urok aby powstrzymać Untap przeciwnika.
Rozgrywkę możemy prowadzić na 2 sposoby:
[img left]US/85.jpg[/img][img right]Visions/Chronatog.jpg[/img]1) Kontrujemy wszystko co wystawia nam przeciwnik... a następnie kopiemy, kopiemy i kopiemy, aż dokopiemy się do Morphlinga, którym powoli zajeżdżamy przeciwnika.
2) Wystawiamy Howling Mine'y i Chronoatogi lub Thran Foundry, dzięki którym przewijamy naszego przeciwnika. Howling Mine'y zwiększają ilość kart dociąganych na przez nas nawet do 5 na turę (!!!), a żeby się samemu nie przewinąć, umieszczam w talii Chronoatogi. Używając ich zdolności skipujemy sobie turę, dzięki czemu unikamy przyjemności brania 5 kart i możliwości skończenia się ich w naszej bibliotece. Można też włożyć 2 Thran Foundry, które wtasowują nam cmentarz do biblioteki.

Oto parę ciekawszych kart i ich funkcje:

Boomerang/ Rescue- wracają Stasisa.

Counterspell- każdy wie o co chodzi, podstawowa kontra za 2 mana.

Daze- bardzo pomocny, w szczególności w pierwszej fazie rozgrywki, dodatkowo cofa nam wyspę na rękę.

[img right]Alliances/FoW.jpg[/img]Force of Will- każdy wie o co chodzi. (pomyśl o początkujących, może lepiej wytłumaczyć im, dlaczego Fow jest w talii)

Thwart - dobra kontra, dodatkowo cofa 3 wyspy na rękę.

Gush - dobra szukarka, cofa 2 wyspy na ręce.

Brainstorm/Impulse - szukają kluczowych kart.

Morphling - jedyny stwór, prawdziwy "superman", który tylko herbaty nie parzy. Lata, nie może być celem, odtapowuje się (bardzo ważne), możemy modyfikować jego Power i Toughness.

Powder Keg - znakomity na Stompa, Sligha oraz inne talie posiadające duże ilości stworów za 1 mana.

Do Sideboardu można jeszcze włożyć:
[img right]UD/134.jpg[/img]Masticore - absolutny morderca beatdownu, można go nawet zamienić ze Stazą, czyniąc z talii zwykłą kontrolkę
Hydroblasty
Misdirection
Perishe (już nie przesadzaj, Forsaken mogą nie wystarczyć, a untap tylko raz na turę mają)
Spellbooki

Niestety talii tej nie polecam początkującym, gdyż jeden błąd może zadecydować o naszej przegranej, oraz dlatego, iż nie należy ona do najtańszych.
To by było na tyle...
Pozdrowienia,
Effect
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.