» Blog » Sposób na potwora
08-12-2013 11:33

Sposób na potwora

W działach: RPG | Odsłony: 428

Wpadł mi do głowy szalony pomysł. Mistrzowie gry! Jeżeli jesteście znudzeni podręcznikowymi potworami, chcielibyście rzucić graczy naprzeciw jakiejś nowej, oryginalnej szkarady, a jednocześnie nie chcecie się zbytnio namęczyć wymyślając, jak ma wyglądać, albo nie potraficie dobrze opisywać, mam na to sposób!

Wyszukajcie powiedzmy 50 grafik waszych ulubionych (albo kompletnie losowych) potworów, wydrukujcie i zróbcie z tego 50 kart. Następnie weźcie kilka (4-5) osób do pomocy (mogą to być wasi gracze, ale wtedy trzeba zastosować pewien środek ostrożności*). Każdy otrzymuje jedną kartę (a więc i jeden obrazek). Następnie każdy stara się w 2-3 zdaniach opisać najbardziej wyraziste cechy potwora, którego widzi (ważne - nie ma być to opis całego potwora, a jedynie najbardziej wyrazistych cech). Uczestnicy zabawy wygłaszają swoje opisy po kolei a TY, mistrzu gry, wszystko zapisujesz. Gdy wszyscy skończą swoje opisy, możesz poświęcić chwilę na korektę i voila! Masz gotowy opis potwora na sesję. Nie musisz dokładnie wiedzieć jak on wygląda, a co najważniejsze nie musisz głowić się jak go opisać, bo opis masz już gotowy, wystarczy go odczytać, ewentualnie wkuć na pamięć.

Drugim wariantem jest wcześniejsze przygotowanie sobie listy typu:
-budowa ogólna
-Kończyny
-Głowa
-Uzębienie
-Cechy specjalne
-ew. ubiór itp.

I nakazanie każdemu uczestnikowi opisanie konkretnego elementu.

 

Enjoy!

 

*Jeżeli w zabawie uczestniczą gracze, na których będziecie chcieli owego potwora rzucić, to poczekajcie sesję lub dwie, aż zapomną co opisywali.

Komentarze


nerv0
   
Ocena:
+9

Dla mnie wygląd potwora to akurat najmniejszy problem. Problemem jest wymyślić potwora, który sprawi, że przygoda stanie się ciekawsza, a może nawet takiego, na którym cała przygoda będzie się opierać.

Bohaterowie wyruszają w ekspedycję do jakiejś sieci jaskiń, albo ruin spodziewając się radosnego zabijania orków, goblinów i plądrowania kufrów. Dostają nagłe tąpnięcie, które zasypuje wyjście i odkrywa nieznane dotąd korytarze, w których żyje coś gorszego. Ciągnące do zapachu krwi roje oślizgłych pijawek, które uciekają jedynie przed światłem i ciepłem. Motyw co prawda znany (choćby z takiego Pitch Black), ale prezentuje przeciwnika, którego gracze zapamiętają. Którego nie da się łatwo zabić. I którego raczej nie da się wymyślić opierając się na obrazkach.

Myślę, że najlepiej byłoby wymyślić sobie samą tylko listę jakichś rzeczywiście specjalnych cech (rój, widać go tylko w wodzie, żyje po drugiej stronie lustra, zmiennokształtny) i od tego zacząć budowę.

08-12-2013 12:30
WekT
   
Ocena:
+5

jeszcze lepsze to poza wymyślaniem potwora jako takiekgo popytać dlaczego (potwór)? 

I tak :

- bo jest tu coś co akurat jest jego głównym pożywieniem
- bo przybywa w to miejsce na tarło, rozród etc.
- bo to cywilizacja wkroczyła na jego tereny
- bo kłusownicy
- bo kiedyś był oswojony a teraz jego pan zginął lub ktoś potraktował go źle
- bo jest ranny
- bo nie może sięwydostać
- bo ma młode
- bo jego rój jest za duży i potwory muszą działać ekspansywnie
- bo coś przepłoszyło potwora z jego naturalnego otoczenia
- bo ktoś wpłynął na stwora magią lub technologią, jest nieszczęśliwy zniewolony
- bo kiedyś był człowiekiem teraz przemienionym w bestię
- bo on jest naturalnie dostosowany do środowiska i ma milion przewag w danym otoczeniu
- bo jest kilka grup potworów które walczą ze sobą
- bo potwory polują na ludzi dla trofeów
- bo są czystym złem
- bo potwór to ucieleśnienie koszmarów postaci ich materializacja

itp itd

08-12-2013 13:39

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.