Duży konstrukt
Kości Wytrzymałosci: 11k10 (65 pw)
Inicjatywa: -2 (Zr)
KP: 21 (-1 rozmiar, -2 zr, +14 naturalny)
Szybkość: 4,5 m
Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz lub wieka miotła +15/+10 wręcz
Specjalne Ataki: powiew mrozu, śnieżna piguła
Specjalne Cechy: asymilacja zimna, konstrukt, niepodatność na magię, niepodatność na obrażenia kłute, podtyp stworzenie zimna, redukcja obrażeń 20/+1, topnienie
Rzuty Obronne: Wytrw +3, Ref +2, Wola +4
Atrybuty: S 25, Zr 7, Bd -, Int -, Rzt 12, Cha 1
Klimat/teren: każda kraina w klimacie zimnym
Występowanie: pojedynczo lub banda (2-4)
Skala Wyzwania: 10
Skarb: brak
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 12-18 KW (duży), 19-33 (wielki)
Pomyśl o zimie. Śnieg spadł na ziemię, czyniąc ją biała niczym świeżo wyprane prześcieradło. Pomyśl o dzieciach bawiących się tym zimowym puchem. Rzucają się śnieżkami, zjeżdżają na saniach wykonanych przez ich ojców – rzemieślników. I lepią śnieżne figury. Czy też bałwany, jak się je powszechnie nazywa.
A teraz pomyśl o golemie. Bezrozumny strażnik - sługa czarodzieja, stworzony za pomocą magii swego pana.
Skonstruowany z dowolnego materiału. Kamień, żelazo, glina... śnieg? Czemu nie? Śnieg wzmocniony zaklęciami, jeśli nie jest trzymany przy źródłach ciepła, może długo przetrwać. Na ten właśnie pomysł wpadł pewien czarodziej o imieniu Nicolas...
Śniegowy golem to wielki, ożywiony magicznie bałwan stworzony po to, żeby być dobrym strażnikiem w krainach o zimnym klimacie - zupełnie nieprzydatny na gorącej pustyni, za to niezbędny w lodowcu.
Z wyglądu jest to najzwyczajniejszy bałwan. Wielkie, trzymetrowe cielsko stworzone ze złączonych ze sobą śnieżnych kul, ozdobionych czarnymi jak węgiel guzikami. "Twarz" składa się z kolejnych bryłek węgla (oczy i usta) i olbrzymiej marchewki imitującej nos. Na głowie zawsze ma kapelusz, a w jednej z rąk trzyma miotłę (traktowaną jak wielka maczuga). Śniegowe golemy rozumieją wspólny, ale same nie mówią w żadnym z języków. Jedyny dźwięk, jaki z siebie wydają, to pomruk brzmiący jak "Ho, ho, ho". Nikt do tej pory nie doszedł do żadnego logicznego wytłumaczenia tego faktu. Według jednych uczonych ma to być marne naśladownictwo ryku barbarzyńcy w szale, który ma przerazić wrogów. Inni zaś mówią, że Nicolas zawsze śmiał się w podobny sposób, więc i golemowi się udzieliło.
Walka
Śniegowe golemy, tak samo jak inne konstrukty, nie atakują bez wyraźnego rozkazu swego mistrza. Jednak jeżeli dojdzie już do konfrontacji, uderzają one z wielką zawziętością, nie zważając na własne rany i dążąc jedynie do wyeliminowania lub przegonienia intruza. W walce posługują się swą miotła, przy okazji ciskając w przeciwników śnieżnymi pigułami i zmrażając ich powiewem mrozu.
Asymilacja zimna (zn): Śniegowy golem posiada niezwykłą zdolność do asymilacji zimnej materii. Lód i śnieg mogą zostać przez niego wchłonięte, co dodaje mu siły. Za każde 2 metry kwadratowe wchłoniętej substancji, śniegowy golem uzyskuje tymczasowo 1k10 punktów wytrzymałości. Czynność wchłaniania zajmuje mu dwie rundy na metr kwadratowy, przy czym w trakcie jej trwania golem może wykonywać jedynie jedną akcję cząstkową na turę. Wchłonięta w ten sposób materia zasila śniegowego golema przez 10 rund, po czym roztapia się.
Konstrukt: Niepodatny na moce wpływające na umysł, trucizny, choroby i podobne efekty. Nie wpływają na niego trafienia krytyczne i stłuczenia. Niepodatny na obniżenie wartości atrybutów oraz wysączenie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci.
Niepodatność na magię (zw): Jeśli nie stwierdzono inaczej, śniegowy golem jest całkowicie niepodatny na działanie większości magicznych ataków oraz efektów nadnaturalnych.
Niepodatność na obrażenia kłute (zw): Broń zadająca obrażenia kłute, nawet magiczna, nie rani śniegowego golema.
Podtyp stworzenie zimna (zw): Niepodatność na zimno; podwójne obrażenia od ognia, chyba że powiedzie się rzut obronny.
Powiew Mrozu (zn): Śniegowy golem posiada specjalną broń oddechową. Zasysając powietrze, a następnie je wypuszczając, może on zamrozić swoich wrogów. Atak ten ma postać stożku zimna o długości 9 metrów, którego golem może użyć raz na pól godziny. Każde stworzenie w jego zasięgu otrzymuje 4k6 obrażeń od zimna (udany rzut obronny na refleks o ST 22 zmniejsza obrażenia o połowę). Poza tym, każdy musi wykonać rzut obronny na refleks (ST 20). Nieudany oznacza zamrożenie i niemożność do poruszania się przez 1k4 rund.
Śnieżna Piguła (zw): Śniegowy golem może wyrwać kawałek swojego ciała, ukształtować go w formę kuli o średnicy pół metra i rzucić nim. Oderwanie takiego pocisku kosztuje golema pięć punktów wytrzymałości, które może on zregenerować za pomocą asymilacji zimna. Rzucając Pigułą, golem musi wykonać test ataku dystansowego z modyfikatorem +12. Trafione kulą stworzenie otrzymuje 3k6 obrażeń od zimna.
Topnienie: Śniegowy golem zaczyna topić się, jeżeli znajdzie się w otoczeniu, w którym panuje dodatnia temperatura – zaczyna on tracić w każdej rundzie 10 pw/każde 10 stopni powyżej zera, a jego zdolność asymilacji zimna zanika.
Śniegowy golem - potwór (SW: 10)
Tagi:
Paczka Świąteczna 2004