» Dla Mistrzów Podziemi » Potwory » Śniegowy golem - potwór (SW: 10)

Śniegowy golem - potwór (SW: 10)


wersja do druku

Strzeż się bałwanka...

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński

Duży konstrukt
Kości Wytrzymałosci: 11k10 (65 pw)
Inicjatywa: -2 (Zr)
KP: 21 (-1 rozmiar, -2 zr, +14 naturalny)
Szybkość: 4,5 m
Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz lub wieka miotła +15/+10 wręcz
Specjalne Ataki: powiew mrozu, śnieżna piguła
Specjalne Cechy: asymilacja zimna, konstrukt, niepodatność na magię, niepodatność na obrażenia kłute, podtyp stworzenie zimna, redukcja obrażeń 20/+1, topnienie
Rzuty Obronne: Wytrw +3, Ref +2, Wola +4
Atrybuty: S 25, Zr 7, Bd -, Int -, Rzt 12, Cha 1

Klimat/teren: każda kraina w klimacie zimnym
Występowanie: pojedynczo lub banda (2-4)
Skala Wyzwania: 10
Skarb: brak
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 12-18 KW (duży), 19-33 (wielki)

Pomyśl o zimie. Śnieg spadł na ziemię, czyniąc ją biała niczym świeżo wyprane prześcieradło. Pomyśl o dzieciach bawiących się tym zimowym puchem. Rzucają się śnieżkami, zjeżdżają na saniach wykonanych przez ich ojców – rzemieślników. I lepią śnieżne figury. Czy też bałwany, jak się je powszechnie nazywa.
A teraz pomyśl o golemie. Bezrozumny strażnik - sługa czarodzieja, stworzony za pomocą magii swego pana.
Skonstruowany z dowolnego materiału. Kamień, żelazo, glina... śnieg? Czemu nie? Śnieg wzmocniony zaklęciami, jeśli nie jest trzymany przy źródłach ciepła, może długo przetrwać. Na ten właśnie pomysł wpadł pewien czarodziej o imieniu Nicolas...
Śniegowy golem to wielki, ożywiony magicznie bałwan stworzony po to, żeby być dobrym strażnikiem w krainach o zimnym klimacie - zupełnie nieprzydatny na gorącej pustyni, za to niezbędny w lodowcu.
Z wyglądu jest to najzwyczajniejszy bałwan. Wielkie, trzymetrowe cielsko stworzone ze złączonych ze sobą śnieżnych kul, ozdobionych czarnymi jak węgiel guzikami. "Twarz" składa się z kolejnych bryłek węgla (oczy i usta) i olbrzymiej marchewki imitującej nos. Na głowie zawsze ma kapelusz, a w jednej z rąk trzyma miotłę (traktowaną jak wielka maczuga). Śniegowe golemy rozumieją wspólny, ale same nie mówią w żadnym z języków. Jedyny dźwięk, jaki z siebie wydają, to pomruk brzmiący jak "Ho, ho, ho". Nikt do tej pory nie doszedł do żadnego logicznego wytłumaczenia tego faktu. Według jednych uczonych ma to być marne naśladownictwo ryku barbarzyńcy w szale, który ma przerazić wrogów. Inni zaś mówią, że Nicolas zawsze śmiał się w podobny sposób, więc i golemowi się udzieliło.

Walka

Śniegowe golemy, tak samo jak inne konstrukty, nie atakują bez wyraźnego rozkazu swego mistrza. Jednak jeżeli dojdzie już do konfrontacji, uderzają one z wielką zawziętością, nie zważając na własne rany i dążąc jedynie do wyeliminowania lub przegonienia intruza. W walce posługują się swą miotła, przy okazji ciskając w przeciwników śnieżnymi pigułami i zmrażając ich powiewem mrozu.

Asymilacja zimna (zn): Śniegowy golem posiada niezwykłą zdolność do asymilacji zimnej materii. Lód i śnieg mogą zostać przez niego wchłonięte, co dodaje mu siły. Za każde 2 metry kwadratowe wchłoniętej substancji, śniegowy golem uzyskuje tymczasowo 1k10 punktów wytrzymałości. Czynność wchłaniania zajmuje mu dwie rundy na metr kwadratowy, przy czym w trakcie jej trwania golem może wykonywać jedynie jedną akcję cząstkową na turę. Wchłonięta w ten sposób materia zasila śniegowego golema przez 10 rund, po czym roztapia się.
Konstrukt: Niepodatny na moce wpływające na umysł, trucizny, choroby i podobne efekty. Nie wpływają na niego trafienia krytyczne i stłuczenia. Niepodatny na obniżenie wartości atrybutów oraz wysączenie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci.
Niepodatność na magię (zw): Jeśli nie stwierdzono inaczej, śniegowy golem jest całkowicie niepodatny na działanie większości magicznych ataków oraz efektów nadnaturalnych.
Niepodatność na obrażenia kłute (zw): Broń zadająca obrażenia kłute, nawet magiczna, nie rani śniegowego golema.
Podtyp stworzenie zimna (zw): Niepodatność na zimno; podwójne obrażenia od ognia, chyba że powiedzie się rzut obronny.
Powiew Mrozu (zn): Śniegowy golem posiada specjalną broń oddechową. Zasysając powietrze, a następnie je wypuszczając, może on zamrozić swoich wrogów. Atak ten ma postać stożku zimna o długości 9 metrów, którego golem może użyć raz na pól godziny. Każde stworzenie w jego zasięgu otrzymuje 4k6 obrażeń od zimna (udany rzut obronny na refleks o ST 22 zmniejsza obrażenia o połowę). Poza tym, każdy musi wykonać rzut obronny na refleks (ST 20). Nieudany oznacza zamrożenie i niemożność do poruszania się przez 1k4 rund.
Śnieżna Piguła (zw): Śniegowy golem może wyrwać kawałek swojego ciała, ukształtować go w formę kuli o średnicy pół metra i rzucić nim. Oderwanie takiego pocisku kosztuje golema pięć punktów wytrzymałości, które może on zregenerować za pomocą asymilacji zimna. Rzucając Pigułą, golem musi wykonać test ataku dystansowego z modyfikatorem +12. Trafione kulą stworzenie otrzymuje 3k6 obrażeń od zimna.
Topnienie: Śniegowy golem zaczyna topić się, jeżeli znajdzie się w otoczeniu, w którym panuje dodatnia temperatura – zaczyna on tracić w każdej rundzie 10 pw/każde 10 stopni powyżej zera, a jego zdolność asymilacji zimna zanika.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


~Jill Thuer

Użytkownik niezarejestrowany
    Brrr...
Ocena:
0
Och... już się boję... te magiczne bałwany :-)
25-12-2004 21:20
~Snickers

Użytkownik niezarejestrowany
    ech...
Ocena:
0
czasami nie powinno być "śnieżny", a nie "śniegowy"?
25-12-2004 21:37
~Artlon Bladewind

Użytkownik niezarejestrowany
    OH MY GOD :P
Ocena:
0
Żywe bałwany rany boskie co jeszcze, zaraz w D&D zaczną mnie atakować bombki choinkowe lub karp :D
26-12-2004 01:28
~Vister

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
POwiem jedno: NO COMMENT i Marry Christmas dear snowman Ho, Ho, Ho! :D
26-12-2004 14:21
1682

Użytkownik niezarejestrowany
    Świetny pomysł
Ocena:
0
No to moja drużyna nie wybiera się w góry w święta...
Będą woleli zostac w ciepłej karczmie....:D
Powiedzą że: "Nie lubia konfrontacji"
:D
28-12-2004 13:43
DonCorleonne
   
Ocena:
0
hehe mam świetny pomysł na scenariusz: szalony mikołaj wraz ze swoją ochroną (śniegowe golemy) terroryzuje wioski kradnąc prezenty - a wszystko to ma na celu osłabienie morale ludzi tuż przed najazdem lodowych olbrzymów
29-12-2004 09:25
~Bober

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Pokonalem go w pojedynke moim krasnoludem wojownikier w pojedynke. ale prawdopodobnie bo muj miszcz byl lagodny bo balwan . sniegowy golem niemial miotly i nie urzywal asymilacji
29-12-2004 21:51
~Traubor Balder

Użytkownik niezarejestrowany
    Końcówka
Ocena:
0
Ten Golem jest słaby. Pokonałem go na 1 poziomie...Czyżby tytan tez był taki słaby?Co będzie na 20 poziomie...Zabiję mistrza podziemi???A może siebie??Co robić???Mam chandrę...Niech mnie ktoś przytuli!!!
31-12-2004 20:59
~Enialis

Użytkownik niezarejestrowany
    Dla mnie bomba
Ocena:
0
Użyję tego na pewno. Już widzę jak moja drużyna sobie z nim radzi. Kapłan zasieka go na śmierć, a czarodziej oszołomi go drągiem :D
05-01-2005 08:20
_yame_
   
Ocena:
0
Ja proponuje dodać mu jeszcze czar "Magiczna Piguła" działający tak samo jak magiczny pocisk maga na 20lvl :P Wtedy bedzie choć ciut trudniejszy do pokonania, bo jakoś nikt z nim problemów ni ma :]
09-01-2005 13:55
~BomBs-Er

Użytkownik niezarejestrowany
    My DamY NaWet BEz MaGa :0
Ocena:
0
raczej nas nie pokona nas jest 4 w tym 2 na 4 i 2 na 5 w tym ja a oni sa na mniejszym poziomiemie bo lamusom sie niechcialo byl jeszcze mag ale mg go wyrzucil bo tylko przeszkadzal np w czaie wojny z sembia (bylismy z Cormyrem) mag nekromanta na 3 rzucil sie na 3 zolniezy sembii ledwo przerzyl dzieki nam w ostaniej chwili przedarlismy sie i wlozylismy go do bezdennej !
19-01-2005 09:22
~J.J.Chomik

Użytkownik niezarejestrowany
    bałwanek
Ocena:
0
miotła jako maczuga-hehe.A w ogóle to golem powinien nazywać się po prostu bałwan
03-02-2005 18:40
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
dajcie mu jeszcze miotłe samobijke z worka mikołaja albo nałóżcie szablon swietogo mikołaja na niego :)
22-02-2005 13:26
~Piotrek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Całkiem fajne.Mam tylko jedno pytanie-jakie obrażenia zadaje walnięciem i miotłą?
24-02-2005 17:35
JanF
    Nie takie złe
Ocena:
0
Po prostu ani jakieś superowe ani jakieś beznadziejne
26-02-2005 14:05
~Enefghar

Użytkownik niezarejestrowany
    heh
Ocena:
0
Ciekawe co by było gdyby napotkał mnie... Taki to już ze mnie pirokinetyk, że nie lubię bałwanów...

Przepraszam. Czy dech smoka wystarczy? A może jeszcze trzeba żebym się zamienił w żywiołaka (Władca ognia)?


A tak na serio, to golem jest taki trudny, jaki wredny jest MP... Oj biedna moja drużynka. sesese... :D
07-06-2005 17:11
~Ulfgar

Użytkownik niezarejestrowany
    mhhhh...
Ocena:
0
no cóż...
a wymyślił już ktoś bóstwo św. Mikołaj?
(vide św. Cuthbert) wyznawcy muszą obowiązkowo codzienni wpadać w szał rozdawania kasiory i item'ów, a kapłani chodzić w szacie mikołaja, z bezdennym worem, i codziennie publicznie śpiewać kolędy(ueeehhh) na chwałę swojego boga
klasa prestiżowa: arcymikołaj
11-06-2005 20:53
~Zenek Ziomal

Użytkownik niezarejestrowany
    HYHY
Ocena:
0
Taak... Jeszcze ten golem powinien mieć +1 KP od kapelusza :)
hmmm jeszcze zastanawiam sie co by dala mu marchewa... może umiejętność tropienia ;D
17-06-2005 20:06
~Ivan Szary Kruk

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Naszczęście działa tylko podczas zimy, inaczej już by wylądował w mojej przygodzie.
14-07-2005 13:48
JanF
   
Ocena:
0
Pozostaje tylko problem, że nie napisałeś obrażeń zadawanych przez tego bałwana. Szczególnie interesuje mnie ta miotła:D
03-12-2005 19:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.