» Blog » SilCORE - sztuczki
01-04-2012 13:13

SilCORE - sztuczki

W działach: Ferra, SilCORE | Odsłony: 12

Grając w Ferrę z Eliashem usłyszałem z jego ust stwierdzenie, że mechanika SilCORE jest nudna - nie zawiera żadnych sztuczek ani zagrań.

 

Założenia są proste.

 

Najpierw, jak sztuczki są zorganizowane.

 

Gracze tworząc postać mają do wyboru 4 opcje pochodzenia z Ziemii (Ameryki, Eurazja, Emiraty Afrykańskie i Oceania), oraz 4 opcje przynależności na Ferrze - Instytut Biotechnologii, Administracja Centralna, Kalifat Sacharyjski i Niezależni.

 

Każda z opcji dostanie drzewko w sumie 7 sztuczek - jedną sztuczkę podstawową, dwie sztuczki głónwne i po dwie (w sumie 4) specjalizacje do sztuczek głównych. Jeśli gracz weźmie jedną odnogę drzewa, nie może skorzystać z innych - biorąc Pochodzenie: Eurazja (chrom), nie mogą wybrać sztuczek innych nacji, biorąc z chromu Procesor Cywilny, mogą wybrać tylko podlegające pod nią specjalizacje.

 

Daje to w sumie do 6 sztuczek na postać, z dwóch drzewek.

 

Pytanie zasadnicze, czy uważacie, że sztuczki rzeczywiście rozkręcają system, a na gołej mechanice nie da się grać?

 

I na koniec sztuczki Pochodzenia:

 

I.I Steroid

Raz na przygodę możesz automatycznie zdać (lub wygrać przeciwstawny) test Siły, Budowy lub Wytrzymałości. Jeśli przeciwnik też wykorzysta Steroida, rzucacie kośćmi.

I.I.I Paker

Raz na przygodę możesz zwiększyć bazowe obrażenia zadawane w walce wręcz lub w zwarciu. Zadajesz (AD lub UD) x2. Chuck Norris byłby z Ciebie dumny.

I.I.II Kupa mięcha

Potrafisz przyjmować ciosy na klatę. Dosłownie. Raz na dzień możesz zignorować atak przeciwnika w walce wręcz lub bronią. Traktowany on jest jako nietrafiony.

I.II Plastikoid

Twoje Ciało jest bardziej sprężyste i gibkie niż u normalnej osoby. Stawy są bardziej mobilne, a kości wytrzymalsze. Możesz spokojnie wybić sobie bark i nastawić go po chwili na miejsce. Z łatwością wyzwalasz się z uścisków i więzów. Raz na sesję możesz automatycznie wyzwolić się z więzów, kajdanek lub chwytu. Nie oznacza to umiejętności otwierania zamków, tylko wysuwania rąk z pętli, ramion z uścisku itd.

I.II.I Sex apeal

You're so pretty, pretty, pretty. Raz na przygodę możesz uwieść postać o skłonności do Twojej płci. Ofiara nie ma prawa odmówić, bez względu na konsekwencje.

I.II.II Kameleon

Twoja twarz może zmieniać się na zawołanie. No prawie. Raz na sesję możesz zadeklarować zmianę wyglądu twarzy - w ciągu paru minut przesuną się kości policzkowe, nos, szczęka i usta, zmieni kolor oczu. A przez noc, zmieni się kolor skóry i włosów.

II. Eurazja - Chrom

Wzmocnione połączenia nerwowe dają premię +1 do inicjatywy. Zawsze wiesz, która jest data i godzina. Wbudowany kalendarz, budzik i pamięć.

II.I Procesor cywilny

Twój procesor jest biblioteką wiedzy wszelakiej. Za każdym razem, gdy będziesz wykonywać czynność związaną z wiedzą, projektowaniem lub rzemiosłem, dodajesz przemię +1 do rzutu

II.I.I SI - programator

Możesz zaprogramować swoje ciało, żeby robiło jakąś prostą czynność, podczas gdy skupiasz się na innej. Możesz robić 2 rzeczy na raz bez kary ujemnej, w walce możesz bez kary wykonać jedną dodatkową czynność motoryczną w rundzie - ruch, przeładowanie broni, dobycie broni, obronę.
Strzelanie zawsze będzie generowało karę -1.

II.I.II SI - złącze z internetem

Masz wbudowanego w głowę pipboya - nie da się go usunąć. Zawsze wiesz, czy jesteś w zasięgu satelit, sieci bezprzewodowych. Jesteś świadomy innych użytkowników. I najważniejsze. Możesz oglądać filmy i muzykę wewnątrz własnej głowy.

II.II Procesor wojskowy

Ten procesor pozwala używać sprzętu wojskowego ze sprzęgiem - zaawansowane procesory bojowe gwarantują premię +1 do celności przy ataku.

II.II.I Sensory (noktowizja i podczerwien)

Gracz może korzystać z podczerwieni lub noktowizji bez dodatkowego sprzętu. Jest to na tyle wyczerpujące dla wzroku, że korzystanie z niej dłużej niż 5 minut powoduje efekty uboczne - kary wynikające z odległości liczą się podwójnie aż do chwili gdy postać będzie mogła dłużej odpocząć.

II.II.II Satlink

Raz na przygodę możesz poprosić mistrza gry o udostępnienie widoku satelitarnego danej okolicy. Satelita widzi normalnie i podczerwieni. Z oczywistych względów, nie zagląda pod skały i dachy.

III. Oceania - Nano

W twojej krwii krążą roje nanobotów przyśpieszające zdrowienie - ranu leczą się szybciej - stłuczenia natychmiast po walce, lekkie w ciągu dnia, ciężkie w ciągu tygodnia. Masz szansę wyleczyć obrażenia z ran śmiertelnych.

III.I Osobiste

Raz na sesję możesz "zakleić" nanobotami jedną ranę - w dowolnym momencie możesz zetrzeć ją z rejestru ran Twojej postaci. Jeśli będzie to rana śmiertelna, lub rana powodująca utratę przytomności, postać nadal będzie nieprzytomna i poniesie wszystkie konsekwencje utraty przytomności. Nie będzie jednak wymagała reanimacji i przestanie się wykrwawiać.

III.I.I Kopia

Zaciskając pięść, potrafisz raz na przygodę skopiować dowolny przedmiot, który by się w niej zmieścił. Utworzony przez nanoboty niczym nie będzie się różnił od oryginału. Replikacja trwa parę minut i pozwala zreplikować dowoly przedmiot trzymany przez gracza w trakcie przygody w dłoni

III.I.II Tarcza

Nanoboty w twoim ciele potrafią raz na jakiś czas zgromadzić się na powierzchni skóry, utwardzając to miejsce. Potrzebują jednak czasu na przygotowanie. Możesz raz na przygodę automatycznie uniknąć obrażeń od ataku dystansowego. Swój wybór musisz zadeklarować zaraz po rzucie przeciwnika na trafienie, przed swoim rzutem na obronę. Broń obszarowa (granaty, ładunki wybuchowe) dalej działa na Twoją postać.

III.II Zdalne

Potrafisz wysyłać swoje nanoboty na zasięg parunastu metrów. Możesz wykorzystywać swoje moce "poza ciałem" i przekazywać je innym - w tym także nano leczące.

III.II.I Remote Controll

Raz na dzień, na jedną scenę możesz podłączyć się do urządzenia elektronicznego lub mechanicznego w promieniu kilkunastu metrów i przejąć nad nim kontrolę.
Musisz wiedzieć, gdzie dokładnie jest to urządzenie i jak działa (czyli mieć umiejętności pozwalajace na jego sterowanie).

III.II.II Hack!

Możesz wybrać jedno urządzenie elektroniczne na przygodę, które będzie na stale zespolone z Twoją postacią. Możesz nim zdalnie sterować, jeśli jest w zasięgu wzroku. Sterowanie urządzeniem odbywa się za pomocą odpowiedniej umiejętności (pilotażu, komputerów itd).

IV. Emiraty Arabskie - Chem

3k6 STA (wytrzymałość). Nie męczysz się na pustyni czy biegnąc.

IV.I Juicer

Soczek we krwii pomaga. Raz na sesję możesz odpalić produkcję superadrenaliny w nadnerczach i dostać dodatkową kość do wszystkich rzutów Zmysłu Walki i umiejętności bojowych, ale po zakończonej scenie postać pada i jest nieczynna przez 12 godzin - może conajwyżej iść i wykonywać akcje proste - nie utrzyma broni ani nie zhakuje komputera.

IV.I.I Sam sok

Ciało wytwarza więcej soczku - możesz korzystać z mocy Juicer raz dziennie.

IV.I.II Bez kaca

Brak kary bo dopaleniu nadnerczy

IV.II Antyciała

Twoje białe krwinki są skuteczniejsze niż u zwykłych ludzi. Nie chorujesz na zwykłe choroby. Nadal można Cię otróć, lub możesz zakazić się śmiertelnym wirusem, rzucasz jednak dodatkową kostką na odparcie choroby, trucizny lub środka odurzającego.

IV.II.I Jakie używki?

Alkohol i narkotyki nie wywierają na tobie wrażenia. Nie masz kaca, a efekty upojenia jesteś wstanie zdjąć w każej chwili. Raz na przygodę możesz użyć tej sztuczki, żeby zniwelować działanie trucizny. Do końca przygody sztuczka będzie nieaktywna (alkohol i używki będą działać normalnie)

IV.II.II Jakie choroby?

Raz na sesję możesz wyleczyć się z choroby. Ot tak. Nie znaczy to, że przy kontakcie z zarazą nie złapiesz jej ponownie za parę godzin...

1
Notka polecana przez:
Poleć innym tę notkę

Komentarze


38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@~Pryma - wszak to nie żart primaaprilisowy.
01-04-2012 14:42
kbender
   
Ocena:
+1
Yup. Rozumiem, że data obfituje w żarty, ale tekst należy do normalnych wpisów blogowych - nie wiem co w nim za żart można uznać.
01-04-2012 18:51
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wiadomo Kto chyba nie chwycił przynęty z SilCorem. No nic.
02-04-2012 00:20

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.