» Scenariusze » Siedem pomysłów na: Morskie opowieści

Siedem pomysłów na: Morskie opowieści


wersja do druku

Pomysły na pirackie i morskie przygody

Redakcja: Julian 'Mayhnavea' Czurko
Ilustracje: Jakub 'Doktor Gurgul' Oleksów

Siedem pomysłów na: Morskie opowieści
Wielki Wyścig

Rok rocznie książę Falisci pod swym patronatem organizuje największe i najbardziej emocjonujące wyścigi morskie w Thei: regaty Porta Serafina – Freiburg. Wyścig od dwudziestu lat gromadzi wielu śmiałków, gotowych w zamian za sławę, łaskawe spojrzenia dam, bądź główną nagrodę – syrnecki artefakt z prywatnych zbiorów księcia – stanąć w szranki z załogami kilkudziesięciu innych jednostek i rzucić się w morderczy rejs przez wzburzone wody Thei. Dzięki magom Porté, każdego dnia sprawdzających położenie i stan statków, relacje z wyścigu docierają do wszystkich większych miast Thei, stając się tematem spekulacji, plotek i zakładów wśród znudzonej szlachty i kupców. Zwycięska załoga może więc liczyć na przywileje, nagrody i intratne propozycje przez cały rok, aż do czasu następnych wyścigów.

Tegoroczna edycja regat, oprócz Bohaterów, przyciąga mnóstwo śmiałków: dzielnych piratów, prywatnych kupców chcących zapewnić swym interesom darmowa reklamę, skuszonych syrneckim artefaktem Archeologistów i ambitnych wojskowych z całego kontynentu. Należy założyć, że żądni zwycięstwa żeglarze sięgną po każdy środek, mogący zbliżyć ich do zwycięstwa – sabotaż, magia (zwłaszcza wpływająca na warunki atmosferyczne Laerdom), przekupstwo czy wreszcie morderstwo są w czasie regat, codziennością, zaś zwalczające się frakcje nie znają pojęcia "fair play".


Źródło wiecznej młodości

Bohaterowie wraz z grupą członków Niewidzialnego Kolegium wyruszają na poszukiwanie tropikalnej wyspy, na której bije źródełko wody, obdarzającej pijącego wieczną młodością. Ich tropem rusza Inkwizycja chcąca dzięki jej właściwościom ugruntować swą pozycję. Morskie bitwy, potwory zamieszkujące głębiny i groźni tubylcy, którzy Inkwizytorów wezmą za mitycznych bogów – oto z jakimi problemami powinni zmierzyć się Bohaterowie.


Wyspa Siedmiu Miast

Legenda głosi, że dotarło do niej wielu marynarzy, jednak żaden z takiej wyprawy nie powrócił. Rozwiązanie tajemnicy Wyspy Siedmiu Miast na pewno przyniesie Bohaterom sławę i uznanie. Na miejscu może czekać na nich groźny potwór, ruiny olbrzymiego, syrneckiego miasta usianego pułapkami lub ukrywająca się przed światem grupa banitów, chcąca zachować fakt swego istnienia w tajemnicy. A może władcy Siedmiu Miast, związani polityczną unią, szykują wielką flotę, mającą zagrozić morskim potęgom Thei?


Utopia

Bohaterowie trafiają na odległą wyspę, której próżno szukać na mapach. Ujęci jej czarem oraz życzliwością mieszkańców i władz w postaci Tiurka, Raszida ibn Karima, Bohaterowie porzucają życie pełne przygód i niebezpieczeństw na rzecz przyjemnego i prostego życia na Utopii. Jednak pewnego dnia kontaktuje się z nimi przedstawiciel ruchu oporu i wyjawia, że mieszkańcy wyspy to "automaty" sterowane przez Tiurka za pomocą wytwarzanego przez niego narkotyku, którym skażone są studnie. Czy Bohaterowie wystąpią przeciwko tyranowi, czy też uznają że za harmonijne życie w spokoju gotowi są zapłacić każdą cenę?


Nieszczęśliwa Syrena

U brzegów Avalonu pojawiła się syrena – nie jest to jednak mordercza służka Mabb, lecz urocza i niegroźna kobieta z rybim ogonem. Marynarze, zwabieni jej czarem, lekkomyślnie wyruszają w morze rozbijając łodzie i statki na zdradliwych rafach. Czy Bohaterowie wybawią lokalną ludność od kłopotliwego sąsiedztwa syreny? I co z nią zrobią gdy opowie im o klątwie jaką rzuciła na nią podstępna Sidhe, chcąca rozdzielić ją z ukochanym. Ten, wraz z Sidhe, podróżuje właśnie na zachód, do Bryn Bresail Czy uda im się odnaleźć statek nikczemnej Sidhe i przekonać ją do przywrócenia syrenie ludzkiej postaci i uwolnienia jej porwanego kochanka?


Port Reisa

Silny sztorm porywa statek BG i rozbija go na brzegu skalistej, zatopionej w wiecznej mgle wyspy. Ta okazuje się być sekretnym portem i skarbcem kapitana Karmazynowego Rogera, Reisa. Co zrobią Bohaterowie gdy na horyzoncie ukażą się karmazynowe żagle i bandera z czaszką? Czy czeka ich mordercza zabawa w kotka i myszkę na skalistej i mrocznej wyspie? A może Bohaterowie zdołają z niej uciec porywając okręt Reisa lub postanowią przyłączyć się do jego załogi? Cena takiego układu może być jednak bardzo wysoka…


Duch Rujeaux

Piraccy Bohaterowie trafiają na La Bucca – do niedawna największe więzienie w Thei, teraz ojczyznę Bractwa Wybrzeża. Jedynym miejscem gdzie mogą się zatrzymać jest dawny dom Williama Rujeaux – miejsce które według piratów jest nawiedzone przez zmarłego właściciela. Czy Bohaterowie zdołają przetrwać noc w domu zamieszkanym przez ducha? Może uda im się zawrzeć z nim umowę – uwolnią jego duszę w zamian za pozostawienie ich w spokoju. Śledztwo doprowadzi Bohaterów do Bagien – zdradliwego miejsca gdzie każdy krok może być tym ostatnim. Czy śmierć Rujeaux ma coś wspólnego z tajemniczym obeliskiem, znajdującym się w centrum Bagien?
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Pirackie Tatuaże
Pirackie Zaszłości i ich Historie
Nieco inny rodzaj honoru
Tłumaczenie eseju z "The Pirate Nations"
Pirackie Zalety
Tłumaczenie Zalet z "The Pirate Nations"
Bestie Siedmiu Mórz
Zwierzęta piratów
Generator Wysp
Pirackie narzędzie dla MG

Komentarze


narsilion
    aua, bolą oczy
Ocena:
0
mhrrroczne czarne tło, a na nim ostro białe litery. Po dwóch akapitach odechciało mi się czytać.
Nie dałoby się ustawić tu layoutu który choć trochę sprzyjałby czytaniu?
23-02-2009 12:53
Froger
   
Ocena:
0
Zaznacz sobie. Będziesz miał czarne litery na szarym tle. Ew. skopiuj sobie do worda czy notatnika. Nie widzę problemu.
23-02-2009 16:47
8536

Użytkownik niezarejestrowany
    @Froger
Ocena:
+1
Problem jest, skoru komus zle sie czyta. Osobiscie stosuje wlasnie metode zaznaczenia, ale faktem jest, ze oryginalny layout jest malo wygodny dla uzytkownika.
23-02-2009 17:03
Micronus
   
Ocena:
-2
Chyba dla Was:p Ja z kolei lubię biały tekst na ciemnym tle i jest to dla mnie wygodniejsze... Tak czy siak, nawet czytając czarny na białym, co jest dla mnie mniej wygodne, nie biadolę, jak to mnie bolą oczy. Bez przesady:p Zresztą, kilka ładnych lat temu (za pierwszych stałych łączy) wszystkie fajne stronki miały mroczne lejałty (rpg.net.pl także) i jakoś nie było "słychać" jojczenia, a teraz raptownie co drugi to taki delikatny, że po 5 minutach wzrok mu siada:p
23-02-2009 17:18
Darken
   
Ocena:
+3
Czyli co, morda w kubeł, bo ktoś ma drobną uwagę?
23-02-2009 17:33
8536

Użytkownik niezarejestrowany
    @Micronus
Ocena:
0
Wow, rozwaliles mnie na lopatki. Jak zaczynalem grac to RPGi byly drukowane w odcinkach, a teraz kazdy taki wygodny, ze chce miec zszyty podrecznik, kolor i hard cover. Argument istotnie wybitny.
23-02-2009 17:40
Micronus
   
Ocena:
-6
Sorry, ale ty pisząc "oryginalny layout jest malo wygodny dla uzytkownika. " zapodajesz to jako pewnik. Ja mówię, że wcale nie jest taki wygodny i że kiedyś jakoś naprawdę mało kto narzekał, że lay jest ciemny, a teraz to największe zło Internetu...

[Zaraportowana minusami wycieczka osobista pod adresem pozostałych Użytkowników została zmoderowana – Mayhnavea]
23-02-2009 17:43
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
To napssz po prostu, ze nie zgadzasz sie z opinia moja i narsiliona, a nie wyjezdzaj, jacy to dzisiaj miekcy uzytkownicy, bo kiedys to blablabla.
Twoja wypowiedz, ze Tobie czyta sie dobrze do mnie dotarla i przyjalem ja. Twoja druga czesc wypowiedzi mnie rozwalila na lopatki i juz.
23-02-2009 17:46
~Albrecht

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fajny art, że tak z zupełnie innej beczki zarzucę.
23-02-2009 18:23
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
I bardzo dobrze, ze zarzuciles, bo niechcacy zaczelo sie to przeobrazac w kolejny flejm. Boje sie, ze jestem flejmogenny - co temat, to moje wypowiedzi powoduja zamieszanie. Koniec z komciami chyba.
23-02-2009 18:34
Sethariel
   
Ocena:
0
Z ciekawości chciałem przeczytać, ale po kilku zdaniach mi się odechciało, narsilion ma rację... oczy bolą.

Co do zaznaczania tekstu, nie ignorujcie proszę innych mozliwości. Mi zaznacza np. na jaskrawo-żółto a literki nadal białe :P
23-02-2009 19:16
Qball
   
Ocena:
+1
Darken + tysionc.

Layout ma klimat ale bardzo utrudnia czytanie człowiekowi któremu zależy na własnym wzroku.
W gazetach denerwuje mnie białe tło więc zawsze mam na podorędziu niebieskie kredki świecowe którymi koloruję strony. Niestety na monitorze to nie wychodzi tak fajnie a poza tym żona krzyczy że niszczę monitor a toto tanie nie jest.
23-02-2009 19:23
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie czytałem jeszcze ale grafika jest po prostu GENIALNA. Kopie, wybiera i rozczesuje.
23-02-2009 20:20
Mayhnavea
   
Ocena:
0
Heh, pierwszy flejm w dziale 7th Sea, dzięki :)
Na serio, osobiste wycieczki pod adresem innych użytkowników średnio świadczą o autorze słów, a nie adresacie. Na szczęście jest opcja edycji własnych komciów, co może być narzędziem do zachowania twarzy :]


Co do layoutu, zgadzam się z narsilionem. Tło jest czarne, kontrastuje z kolorowymi elementami strony, a przede wszystkim czcionka jest maciupka (przy większej może efekt nie jest tak wyraźny). Sam często czytam teksty bardzo późno, kiedy wzrok mam już zmęczony - i wtedy albo tekst się rozmazuje, albo pozostają powidoki. To kwestia optyki a nie ideologii, nie bez powodu istnieją normy ustalania kontrastów, nasyceń barw w druku.

Projekt nowego wyglądu działu już jest - pomysł zgłaszałem na początku mojego bycia w redakcji, układ graficzny jest już przygotowany, pozostaje tylko czekać na dostosowanie kodu strony do niego (a to chyba sporo dłubania: ustawianie obrazków, zmiana koloru czcionek dla różnych partii tekstu, itd.).

To właśnie jedna z tych rzeczy, o których myślę pisząc o "planach zmiany wystroju graficznego działu". Logo już mamy, obrazki w thumbnailsach też, fajnych grafików takowoż :) Teraz czekamy na kolejny krok.
23-02-2009 22:35
Darken
   
Ocena:
0
ha, miniflejm, który zakończył się czymś pozytywny!
26-02-2009 07:04
narsilion
    no i bardzo dobrze
Ocena:
0
brawa za reakcję
27-02-2009 14:11
E_elear
   
Ocena:
0
Tekst taki sobie, niezbyt odkrywcze i pomysłowe przygody, za to ilustracja faktycznie fajna.
01-03-2009 13:37
Ainsel
    @ Elear
Ocena:
0
Przykro mi, że nie przypadło do gustu...
09-07-2009 14:49

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.