» Dla Mistrzów Podziemi » Przedmioty » Shazzelim - Słaby artefakt

Shazzelim - Słaby artefakt


wersja do druku

Zguba Grających na Harfach

Autor: Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński
Ilustracje: Piotr 'Rebound' Brewczyński

Historia: Shazzelim jest magicznym sejmitarem stworzonym przez zulkira Lauzorila (lub z jego rozkazu) tylko w jednym celu – zabijania jego zaprzysięgłych wrogów - Harfiarzy. Mędrzec Elminster z Cienistej Doliny po raz pierwszy spotkał się z tym ostrzem, gdy kapitan thayjskich armii imieniem Ahlzul przybył potajemnie do Doliny Archen, aby zamordować sławną tropicielkę Dove Srebrnoręką. Pomyłkowo Ahlzul zaatakował nie Dove, lecz inną kobietę – Jalsimar, będąca rycerzem i zginął w tej walce. Ludziom Ahlzula udało się odzyskać zarówno Shazzelima jak i ciało swego kapitana, lecz później zostali zaatakowani i wybici przez ludzi z Doliny podczas ostrego sporu.

Na krótki czas Shazzelim zniknął z widzenia szerszej publiczności, lecz wkrótce został zidentyfikowany przez mędrca Helavastera z Hillsfar, gdy przywódca jednej z karawan imieniem Lhemako Tarsakh zawitał w tymże mieście mając przy sobie magiczne ostrze, które bardzo szybko znalazło się w rękach przełożonego Lhameko – Meera. Prawdopodobnie Shazzelim nie przeszedł w posiadanie dowódców Meera w Twierdzy Zenthil (chyba, że któryś z lordów z jakiegoś powodu w tajemnicy ukrył ostrze przed innymi), gdyż mógł zostać skradziony lub przekazany przez Meera komuś innemu, zanim ten zniknął.

Wygląd: Shazzelim jest sejmitarem ze stali dosyć słabej jakości, lecz o ostrym ostrzu, z gardą wykonaną na kształt wijących się węży. Rękojeść tego miecza pokryta jest skórą zabarwioną na kolor czerwony, która jednak mogła już wraz z wiekiem przybrać brązową barwę.

Działanie: Ten inteligenty Sejmitar ostrości +1 oddaje do dyspozycji posiadacza następujące moce: dowolną ilość razy w ciągu dnia może rzucić: wykrycie magii, zlokalizowanie przedmiotu; raz dziennie - uzdrowienie. Ponadto każdy bard trafiony tą bronią musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość (ST 16) lub zostanie zdezintegrowany.

Charakter: Neutralny Zły.
Artybuty: Int 16, Rzt 10, Cha 14.
Punkty Ego: 16.
Komunikacja: Werbalna (języki: wspólny, orkowy, język łotrzyków).

Silne przemiany i poznanie; PC 20; waga 2 kg.

Bibliografia:

 

  • The Magister - TSR, 1988

 

Tagi: artefakty



Czytaj również

Ślepe stado
Jak owce we mgle
- recenzja
Wszyscy na Zanzibarze
Intrygujące przygnębienie
- recenzja
Trawa
Co w Trawie piszczy?
- recenzja
II. miejsce w Konkurs(ik)u XI
Opis słabego artefaktu i szkoły magii
Mikstury i olejki nieśmierci

Komentarze


~Piku$

Użytkownik niezarejestrowany
    Troszke jak by przesadzone...
Ocena:
0
Jak dla mnie ten mieczyk jest troszke bez pomysłu i większego przemyślenia... Bo niby z kąd miecz miał by wiedzieć że ktoś jest akurat bardem?
A tak w ogóle to nie podoba mi sie zbytnio historia, również lekko przesadzona... Gdzie ten dreszczyk i tajemniczość miecza... Jak dla mnie to powinieneś lepiej sie postarać!
27-02-2004 15:18
Estel
   
Ocena:
0
Wie bo jest magiczny. A jak cos jest magiczne to to wszystko tłumaczy. Poza tym, miecz należy do kategorii przdmiotów inetligentnych.
I chyba nie powineineś miec pretensji, za pomysł, do Cahira bo na dole jest coś o bibliografi...
BTW, w BG II tez chyba był ten miecz
27-02-2004 19:32
Estel
    Grrr...
Ocena:
0
Cholera, nie dość, że sie dwa razy dodało to jeszcze napisałem miecz, tfu...sejmitar!
27-02-2004 19:38
Cahir
   
Ocena:
0
Miecz ten jest oficjalną bronia z podręcznika, niestety nie ja wymyślałem jego historię. Żeby odpowiedzidź na twoje pytanie "Skąd miecz wie kto jest bardem"?? zadam Ci Pikusiu inne pytanie. Skąd "Żądło" czyli miecz Froda Bagginsa wiedział, że w pobliżu są orki? Myślę, że na to pytanie odpowiedział już Estel:)
27-02-2004 20:01
Cahir
   
Ocena:
0
Zgadza sie Estelu, w BG2 był ten miecz tak jak i wiele innych z podręcznika The Magister (min. Adjatha Wysysacz, Ilbratha, Albruin i kilka innych).
27-02-2004 20:13
sprinter
   
Ocena:
0
Moim zdaniem ten sejmitar jest calkiem fajny. Szkoda tylko ze +1, +2 to by bylo juz cos :]
27-02-2004 21:13
Estel
    Sprinter
Ocena:
0
To sobie zmień na +2 i masz. W czym problem?
27-02-2004 22:57
~Spartakus

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A można zamiesczać przedmioty z płatnych podręczników? Chyba nie!
28-02-2004 00:37
~Piotr 'Rebound' Brewczyński

Użytkownik niezarejestrowany
    Hoho...
Ocena:
0
A jednak! :P Szczególnie, że w 3-ciej edyscji takowy przedmiot nie figuruje i jest to tylko nasza propozycja. Pozatym OGL pozwala wykorzystywać materiały nią objęte bez większych ograniczeń. Następnym razem lepiej zastanowic się nad tym, co chce się napisać.
28-02-2004 16:03
~Spartakus

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ale ten przedmiot nie jest objęty OGL. Sami piszecie ze ten miecz jest oficjalną bronią. Więc może by się tak zdecydować? Zastanów się nad tym co pisesz :)
29-02-2004 21:04
Verghityax
    Spartakus
Ocena:
0
Hmm... na tej samej zasadzie można by się przyczepić do wszystkich ludzi z forum WotC, którzy zajmują się przerabianiem statystyk postaci, bóstw itd. z 2 ed. na 3. A jeżeli sami Wizardsi, którzy przecież stale kontrolują własne forum, nie mają żadnych zastrzeżeń, to w tym przypadku również nie powinno być takowych.
29-02-2004 21:58
~Spartakus

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Verghityax- Taa masz rację. Przypomniałem sobie o tym ze przecież w 2ed. ten przedmiot ma inne statystyki i wiedziałem ze "palnołem byka". Przepraszam za zamieszanie. Coś mi się pomyliło. Mam nadzieję ze się nie gniewacie :P
01-03-2004 14:23
~Ferus

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie wnikam w to, jaki związek ta broń ma czy miała z BG2 i z innego rodzaju "przeszłością", bo w świat D&D wszedłem wraz z 3 edycją. Chciałem jednak poruszyć temat inteligentnych przedmitów.
W przewodniku MP jest napuisane, że 50% magicznych przedmiotów ma inteligencję. Wyobrażcie sobie zatem karczmę słynącą z wizyt licznych poszukiwaczy przygód. Jeżeli przyjmiemy, że 25% z nich ma magiczne bronie to wniosek jest taki, że w karczmie oprucz głosów ludzi słychać co najmniej jeden głos należący do przedmitu. Za liczbę poszukiwaczy przygód w karczmie przyjąłem 10. Jeżeli jednak byłoby ich tam więcej?
Gdyby stosować się do tych zasad to chyba wszystkie przygody musiałyby być związane z jakimiś gadającymi brońmi. Osobiście bardzo się zdziwię, jeżeli umieszczę w swojej kampanii więcej niż 2 takie rzeczy.
02-03-2004 18:01
Estel
    Taaa?
Ocena:
0
Bo w moim DMG jest napisane, że tylko 15% broni i 1% innych przedmiotów posiada inteligencję...
Gramy w inną trzecią edycję?
02-03-2004 19:56
~Qball

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nieważne co pisze w podręczniku na ten temat - mnie się po prostu podoba ten sejmitar :).
09-03-2004 16:03

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Całkem fajna broń :].Tylko za mało przemyślany ten sejmitar.
10-03-2004 18:07
Cahir
   
Ocena:
0
Jeszcze raz chciałbym napisać, że sejmitar ten jest oficjalną bronią opisaną w drugiej edycji. Przerobiłem go na edycję 3, gdyż będzie o nim wzmianka w jednym z moich kolejnych artykułów. Pomyślałem, że oprócz wzmianki, dobrze będzie o nim więcej napisać. Prosze się więc już mnie nie czepiac na temat historii tylko panów z ówczesnego TSR:)Ja tu tylko sprzatam:P
11-03-2004 10:45
~ZoRg

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Kazdy bard musi wykonać test na SW lub zostanie Zdezintegrowany - Buhahaha :).
11-03-2004 12:19
~yame

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Skąd wy macie tego rysownika???
01-04-2004 13:40
_yame_
   
Ocena:
0
qrde, ciekawe że jeden słaby mieczyk wzbudził taką gadkę..... moglibyście narysować Krasomira i zamieścić jego opis....
20-05-2004 14:09

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.