05-12-2010 16:44
Sesje RPG
W działach: RPG | Odsłony: 40
Ten wpis poświęcam temu jak gram i prowadzę sesje RPGie, żeby nie musieć tego za każdym razem wklejać w sesji. Bez dalszego owijania w bawełnę przechodzę do rzeczy
1. Wszystkie sesje prowadzę na pełnej mechanice bez udziwnień i dodatków.
2. Oczekuję od graczy znajomości mechaniki, nikt nie musi być ekspertem w tej dziedzinie ale podstawowa znajomość reguł jest niezbędna
3. Historia postaci powinna być krótka ale pełna treści wolę historię wypisaną w punktach na pół strony A4 gdzie mam masę zahaczek do prowadzenia niż epopeję na 10 stron z której nie wynika nic.
4. Rzadko kiedy mam czas prowadzić przez gg dlatego większość dialogów odbywa się przez forum, jeżeli to oznacza że gracz może napisać tylko jeden akapit to trudno.
5. Długość postów lubię kiedy gracz opisuje to co robi i jak to robi, nie mam nic do retrospekcji ale wszystko z umiarem tak długo jak tło nie zaciemnia sesji to jak najbardziej do tego zachęcam.
6. Częstość odpisywania raz na 2 dni minimum, rzecz jasna jak z jakiegoś powodu gracz nie ma jak napisać wystarczy mnie wcześniej poinformować.
7. Cenię sobie szczerość więc, jeżeli graczom nie podoba się coś w moim prowadzeniu lub mi w ich grze chciałbym abyśmy sobie mogli to otwarcie powiedzieć.
8. Nie mam oporów i nigdy nie miałem przed zabijaniem postaci graczy, jeżeli gracze stają do walki na śmierć, jako MG wykorzystam każą zdolność przeciwnika by zabić ich postacie.
9. Dowolność decyzji, sesja jest dla graczy więc nie mam nic do ich decyzji jeżeli jakiś wątek ich nie pociąga mogą go całkowicie olać, ja jako Mg po prostu będę reagował na ich decyzje i wyciągał konsekwencje zgodnie z setingiem.
Sesje które prowadzę:
DnD3.5 - Królewska Krew - Sesja o planarnych uciekinierach, głowach wielkich rodów walczących o przetrwanie i odzyskanie utraconego królestwa
WFRP 2 ed - nowa rekrutacja do sesji solowej dla jednej postaci gracza, z przygodą toczącą się wybitnie w okół tej postaci i tego co z graczem ustalimy na etapie tworzenia postaci.
Sesje w których gram:
Wolsung - Operacja Wotan - PBFowa wersja gotowej kampanii do Wolsunga "Operacja Wotan" prowadzona przez Anka
[url=Zhttp://forum.polter.pl/z-kostucha-za-pan-brat-vt61593-unread.html#unread]DnD 3.5 Z kostuchą za pan brat [/url] - Piracka sesja w Zapomnianych Krainach prowadzona przez Kleberna dopiero początek ale zapowiada się ciekawie
DnD 3.5 Krótka droga do piekła solowa sesja Gestalt prowadzona przez Kleberna opowiadająca o losach konstruktu stworzonego do walki ze złem i jego starciu z brutalną rzeczywistością
DnD 3.5 Toporem go bracie, toporem! - Ponownie sesja prowadzona przez Kleberna tym razem o grupce śmiałków odpowiedzialnych za rozwój pewnej zapomnianej przez bogów wioski i ich drodze do wielkiej chwały.
Oraz z poza forum Poltera, na Zielonej Wieży:
DnD 3.5 Ogień i Młot - Wysoko poziomowa sesja obecnie 17-19 poziom opowiadająca o walce ze złym Kapłanem Filasem, który chce zawładnąć światem. Najdłuższa - 140 stron, Ponad 3450 postów i 2 lata i 9 miesięcy gry! Najlepsza, najbardziej emocjonująca sesja w jaką grałem w życiu, jeżeli MG Cain zechce poprowadzić jeszcze jakąś sesję zgłaszam się bez zastanowienia.
3.5 Skarbiec Larin Karr'a - sesja prowadzona przez znanego z Poltera Anka z początkowej wersji prostej sesji na zasadzie "idź i zdobądź przedmiot/zabij wroga" ewoluowała sesję o zagładzie Zapomnianych Krain, gdzie władze nad światem przejęli Łupieżcy umysłu, większość bohaterów i wybrańców bogów poległą w walkach, zaś sami bogowie zostali odcięci od świata. Gracze wcielają się w postacie żołnierzy Podziemia, jedynej ostoi wolnego świata.
1. Wszystkie sesje prowadzę na pełnej mechanice bez udziwnień i dodatków.
2. Oczekuję od graczy znajomości mechaniki, nikt nie musi być ekspertem w tej dziedzinie ale podstawowa znajomość reguł jest niezbędna
3. Historia postaci powinna być krótka ale pełna treści wolę historię wypisaną w punktach na pół strony A4 gdzie mam masę zahaczek do prowadzenia niż epopeję na 10 stron z której nie wynika nic.
4. Rzadko kiedy mam czas prowadzić przez gg dlatego większość dialogów odbywa się przez forum, jeżeli to oznacza że gracz może napisać tylko jeden akapit to trudno.
5. Długość postów lubię kiedy gracz opisuje to co robi i jak to robi, nie mam nic do retrospekcji ale wszystko z umiarem tak długo jak tło nie zaciemnia sesji to jak najbardziej do tego zachęcam.
6. Częstość odpisywania raz na 2 dni minimum, rzecz jasna jak z jakiegoś powodu gracz nie ma jak napisać wystarczy mnie wcześniej poinformować.
7. Cenię sobie szczerość więc, jeżeli graczom nie podoba się coś w moim prowadzeniu lub mi w ich grze chciałbym abyśmy sobie mogli to otwarcie powiedzieć.
8. Nie mam oporów i nigdy nie miałem przed zabijaniem postaci graczy, jeżeli gracze stają do walki na śmierć, jako MG wykorzystam każą zdolność przeciwnika by zabić ich postacie.
9. Dowolność decyzji, sesja jest dla graczy więc nie mam nic do ich decyzji jeżeli jakiś wątek ich nie pociąga mogą go całkowicie olać, ja jako Mg po prostu będę reagował na ich decyzje i wyciągał konsekwencje zgodnie z setingiem.
Sesje które prowadzę:
DnD3.5 - Królewska Krew - Sesja o planarnych uciekinierach, głowach wielkich rodów walczących o przetrwanie i odzyskanie utraconego królestwa
WFRP 2 ed - nowa rekrutacja do sesji solowej dla jednej postaci gracza, z przygodą toczącą się wybitnie w okół tej postaci i tego co z graczem ustalimy na etapie tworzenia postaci.
Sesje w których gram:
Wolsung - Operacja Wotan - PBFowa wersja gotowej kampanii do Wolsunga "Operacja Wotan" prowadzona przez Anka
[url=Zhttp://forum.polter.pl/z-kostucha-za-pan-brat-vt61593-unread.html#unread]DnD 3.5 Z kostuchą za pan brat [/url] - Piracka sesja w Zapomnianych Krainach prowadzona przez Kleberna dopiero początek ale zapowiada się ciekawie
DnD 3.5 Krótka droga do piekła solowa sesja Gestalt prowadzona przez Kleberna opowiadająca o losach konstruktu stworzonego do walki ze złem i jego starciu z brutalną rzeczywistością
DnD 3.5 Toporem go bracie, toporem! - Ponownie sesja prowadzona przez Kleberna tym razem o grupce śmiałków odpowiedzialnych za rozwój pewnej zapomnianej przez bogów wioski i ich drodze do wielkiej chwały.
Oraz z poza forum Poltera, na Zielonej Wieży:
DnD 3.5 Ogień i Młot - Wysoko poziomowa sesja obecnie 17-19 poziom opowiadająca o walce ze złym Kapłanem Filasem, który chce zawładnąć światem. Najdłuższa - 140 stron, Ponad 3450 postów i 2 lata i 9 miesięcy gry! Najlepsza, najbardziej emocjonująca sesja w jaką grałem w życiu, jeżeli MG Cain zechce poprowadzić jeszcze jakąś sesję zgłaszam się bez zastanowienia.
3.5 Skarbiec Larin Karr'a - sesja prowadzona przez znanego z Poltera Anka z początkowej wersji prostej sesji na zasadzie "idź i zdobądź przedmiot/zabij wroga" ewoluowała sesję o zagładzie Zapomnianych Krain, gdzie władze nad światem przejęli Łupieżcy umysłu, większość bohaterów i wybrańców bogów poległą w walkach, zaś sami bogowie zostali odcięci od świata. Gracze wcielają się w postacie żołnierzy Podziemia, jedynej ostoi wolnego świata.