string(15) ""
» Blog » Senny bestiariusz
11-08-2013 23:36

Senny bestiariusz

W działach: sny, oneiros, rpg | Odsłony: 137

Senny bestiariusz

W większości gier fabularnych jedną z bardziej charakterystycznych rzeczy są wrogowie, na przykład: demony Chaosu w Warhammerze, Horrory w Earthdownie, maszyny Molocha w Neuroshimie. Często ci przeciwnicy są unikalni i spotykani tylko w danym świecie, bądź też nadano im unikalne cechy.

 W "Oneiros:Karty Wyobraźni" starałem się zawrzeć wszelkie charakterystyczne dla snu postacie, które mogły by stać się przeciwnikami bohaterów graczy. Nie ma ich co prawda tak dużo jak w innych systemach, lecz są równie unikalne. Ich wygląd nie ma znaczenia, bo we śnie mogą przybrać dowolną formę, lecz różnią się siłą i pewnymi specjalnymi cechami.

W tej notce przedstawię parę niematerialnych przeciwników, których poza snem próżno szukać.

 

Konstrukty

W snach, które są zamkniętymi światami będącymi całkowicie odbiciem wspomnień i marzeń Śniącego, głównymi mieszkańcami są Konstrukty. Są to w praktyce wszyscy mieszkańcy Snu, których byt w danej chwili coś symbolizuje i z tego powodu nie dadzą się po prostu wymazać, lub też zmienić. Nie koniecznie musi być to osoba jak dawny przyjaciel lub jakiś z członków rodziny, może to też być dom, w którym wychowywał się śniący, lub też polana związana ze szczególnie miłym wspomnieniem.

Konstrukty są senną personifikacją wspomnień, lęków lub nadziei Śniącego, z tego powodu zachowują się one często jak pszczoły w ulu, i można je traktować jak rój. Są one najprostszymi przeciwnikami, jakich można napotkać we śnie

Archetyp

Atakujący policjanci (postacie z filmu "Incepcja")
W pewnym momencie bohaterowie w filmie są atakowani przez antyterrorystów, którzy próbują chronić Śniącego. Jest to spowodowane zbyt dużą ilością zmian, jakie wprowadzili oni do snu i autoimmunologiczną odpowiedzią psychiki Śniącego.

 

Cień

Cień to samoświadomy Konstrukt, który jest oddzieloną przez śniącego częścią jego samego. Ma on podobne moce jak Oneironauci, lecz jest w dużej części więźniem elementów, które w danym okresie życia wyparł z siebie Śniący. Zależnie od tego, co chcą gracze uczynić we Śnie, może pomóc, lub też stać się głównym przeciwnikiem.

Cień może być silną osobowością, która wykształciła się, aby przetrwać czasy cierpienia, schowaną głęboko chęcią ryzykowania własnym życiem, głosem dawno zagłuszonego sumienia, pragnieniem powrotu do dawnego nałogu, lub próbującymi się przypomnieć złymi przeżyciami, których odzyskanie mogłoby wiązać się ze zmianą osobowości.
Śniący tworzy swoje drugie ja, które lepiej radzi sobie w pewnych sytuacjach, lecz gdy mija ten okres w życiu, Cień zostaje zapomniany i tylko w snach wraca, aby próbować zapanować nad Śniącym.

Archetyp

Mikilok (postać z filmu "Cela")
Epizodyczna postać, będąca złym odbiciem Edwarda, dziecka leczonego w snach przez główną bohaterkę filmu. Uważa się on za najlepszego przyjaciela Śniącego i nie pozwalał na jego kontakty z innymi, co doprowadziło dziecko do stanu całkowitego zamknięcia się w sobie. Dopiero pokonanie Mikiloka uwalnia Edwarda ze stanu katatonii.

 

Nemezis

Każda ludzka jaźń tworzy rzeczy, które są dla nas nieprzyjemne, wręcz obce, często stanowiąc przeciwieństwo tego, czego pragniemy. Te chęci ukrywamy przed innymi, a nawet przed samymi sobą. Odsunięte tworzą naszą mroczną stronę, źródło naszych lęków i koszmarów.

Także Oneironauci posiadają swój Cień, który przechodzi razem z nimi do odwiedzanych Snów, tworząc Nemezis.

Oneironauci panują nad swoim umysłem w większym stopniu niż inni ludzie, lecz ciągłe zmagania z wrogimi Bytami potrafi zmęczyć każdego. Z tego osłabienia może skorzystać Nemezis, aby stworzyć swojego Awatara i utrudnić życie Oneironautom.

Archetyp

Mal (postać z filmu "Incepcja")
Główny bohater Incepcji, będąc w snach innych osób, był nieustannie nawiedzany przez tajemniczą Mal. Za każdym razem, gdy się pokazuje, utrudnia ona wykonanie powierzonego bohaterowi zadania. Później okazuje się, że jest to personifikacja jego wyrzutów sumienia.

 

Pasożyt

W świecie snów niektóre Byty potrafią karmić się energią śniących osób. Tego typu pasożytnictwo prowadzi jednak często do poważnych chorób, a nawet śmierci żywiciela. Pasożytem może być potężniejszy Duch lub słabszy Demon, który ciągle potrzebuje mocy, aby utrzymać się świecie snów.

Walka z Pasożytem polega nie tylko na bezpośrednich zmaganiach, lecz także na ochronie Śniącego i wywoływaniu głodu w pasożytniczym Bycie. Dopiero osłabiony głodem Pasożyt może być całkowicie pokonany, w przeciwnym wypadku może uciec do snu innej osoby.

Archetyp

Freddy Krueger (postać z serii filmów "Koszmar z Ulicy Wiązów")
Freddy w filmie był psychopatycznym mordercą dzieci. Uwolniony przez sąd, został zlinczowany przez mieszkańców miasteczka. Po latach powrócił jako duch, który morduje dzieci swoich zabójców. Robi to wchodząc do snów, gdzie karmi się strachem swoich ofiar, potęgowanym przez świadomość tego, że gdy zginą we śnie, to umrą także w świecie realnym.

 

Co ciekawe, większość tych postaci nie pojawia się w grach fabularnych poświęconych snom, zamiast tego wprowadza się demony lub inne stwory. Najwyraźniej w RPG odejście od schematów rzeczywistego świata, w stronę onirycznych klimatów, nie udało się.

Komentarze


Z Enterprise
   
Ocena:
0
Trzeba się będzie zainteresować tą grą.
12-08-2013 00:09
Agrafka
   
Ocena:
0
Ja jestem nią zainteresowana dawno, teraz to chcę ją po prostu kupić.
12-08-2013 10:10
Thronaar
   
Ocena:
0
Zważywszy na to, że gra jest do ściągnięcia za darmo ze strony, to nie wiem co tu kupować. Ściągać, czytać i grać. ;p
12-08-2013 10:16
Agrafka
   
Ocena:
0
Nienawidzę wersji pedeefowych. Kultura podręczników drukowanych odchodzi powoli w niepamięć. Chętnie bym zapłaciła za wersję drukowaną.
12-08-2013 10:22
Thronaar
   
Ocena:
0
Niby ludzie używają druku cyfrowego, ale nie wiem ile by mi zeszło, to na razie w to nie wchodzę.
12-08-2013 10:44

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.