» Wieści » Sekrety Grand Masquerade ujawnione!

Sekrety Grand Masquerade ujawnione!

|

Sekrety Grand Masquerade ujawnione!
Chwilę po północy czasu polskiego, na konwencie Grand Masquerade, zorganizowanym przez wydawnictwo White Wolf/CCP, ogłoszono informacje dotyczące przyszłości Świata Mroku.
  • Cały przyszły i dotychczasowy katalog podręczników World of Darkness, zarówno do starego, jak i nowego Świata Mroku, zostanie sukcesywnie udostępniony do nabycia w ramach projektu Print on Demand (druku na żądanie), prowadzonego wspólnie z firmą DriveThruRPG. Oznacza to, iż wszystkie podręczniki - nawet najbielsze z kruków - będą dostępne nie tylko na papierze, ale również jako wysokiej jakości pliki PDF.
  • Nie zatytułowana jeszcze massively multiplayer online game, znana wyłącznie jako "WoD MMO", oparta będzie o świat Wampira: Maskarady, a co za tym idzie - o stary Świat Mroku. Ujawniono, że prace nad grą trwają już od przeszło trzech lat i jeszcze nie dobiegły końca. Najwcześniejszy realny termin publikacji to pierwszy kwartał 2012. Gra ma skupiać się na polityce prowadzonej przez graczy oraz interakcji społecznej. Tutaj obejrzeć można krótki film, którym ilustrowano prezentację. Nie ma na nim co prawda rozgrywki, ale daje niezłe pojęcie o decyzjach artystycznych i estetyce gry, która wydaje się być zbliżona do udanego Vampire: Bloodlines.
  • White Wolf/CCP potwierdziło, iż będzie dostarczać graczom Świata Mroku elektroniczne narzędzia wspomagające tworzenie fan klubów oraz prowadzenie sesji (np. generator postaci tworzony wspólnie z twórcami Hero Lab).
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Twitter
Tagi: Świat Mroku | WoD MMO | WoD


Czytaj również

Pierwsze miejsce w konkursie Ekwinocjum Wiosna 2009
Drugie miejsce w konkursie Ekwinocjum Wiosna 2009, cz.2
Drugie miejsce, cz.1

Komentarze


Kastor Krieg
   
Ocena:
0
Ale heca.

Kupię sobie wszystkie stare, dobre dodatki - tradbooki i conventionbooki oraz Guides do Wstąpienia, Sabbat/Cammy/Anarch Guides do Maski, wszystko do Upiora, co ciekawsze rzeczy do Apokalipsy. Damn.

I liczę na expansion pack "Holy Warriors of Gaia" do MMO, inner-sept politics and stuff :>

Poza tym, strasznie fajnie, że wreszcie wypuszczą e-toolsy porządne, generatory i inne ciekawostki wzorem Laba.

Go White Wolf! Świat Mroku żyje i odetchnął pełną piersią. :]
25-09-2010 13:00
Farindel
   
Ocena:
0
The Pure! W PoD! YES! :D
25-09-2010 13:59
Kastor Krieg
   
Ocena:
0
To mnie akurat zmartwiło, szkoda, że nie sprzedałem Pure i Rage :P Z drugiej strony, POD może im jeszcze równie dobrze i rok zająć.
25-09-2010 14:01
Vukodlak
    Wszystko fajnie, ale...
Ocena:
0
Vampire the Masquerade: Bloodlines wcale nie był udany. Gra sypała się kompletnie od połowy. Mam teraz pewne obawy jeśli chodzi o MMO. Cóż, zobaczymy.
25-09-2010 14:27
Kastor Krieg
   
Ocena:
+1
@Vukodlak
Whaaat? :D

To była jedna z lepszych gier ever. Nie wina gry, że jej development został przyspieszony przez studio Troika pod naciskiem Activision, a potem przerwany bo Troika padła [ http://en.wikipedia.org/wiki/Vampire:_The_Masquerade_%E2%80%93_Bloodlines ].

Od tego czasu patchowaniem gry zajęli się fani - wystarczy ściągnąć ostatniego fanowskiego patcha i dostanie się grę bez bugów, ze sporą ilością dodatkowego contentu (ukrytego w pierwotnym wydaniu, bo gra była po prostu niedokończona).

Owszem, out of the box gra była niepełnowartościowa, ale i tak fajna. Z patchami fanowskimi, od przeszło trzech czy czterech lat, spokojnie można ją przejść, a od roku czy dwóch gra nabrała jeszcze dodatkowych rumieńców.

Wróć do VTMB, Vukodlaku, bo naprawdę warto. Sam przechodzę ją raz po raz, na różne sposoby i cieszę się klimatem. Jeśli podobną estetykę zobaczę w MMO, będę wniebowzięty.

A o MMO się nie obawiaj, CCP to goście od EVE Online, najbardziej złożonego i nietypowego MMORPG świata. Jeśli komuś może się udać "LARP Online" w Maskaradę, to tylko im.
25-09-2010 14:41
Szczur
    @Kastor
Ocena:
0
EVE co najwyżej tak wygląda na pierwszy rzut oka - zdecydowanie najbardziej złożone nie jest. Nietypowe owszem, ale z drugiej strony ma sporo bugów (zwłaszcza z fizyką), kule śnieżną, nudne questy, wadliwie działającą player-based economy, exploity i makra. Jest to fajny i oryginalny pomysł (grywam w końcu), ale pod względem wykonania niestety często szwankuje.
Dlatego osobiście jestem sceptyczny co do WoD MMO i tego jak będzie z jego grywalnością.
25-09-2010 15:09
Kastor Krieg
   
Ocena:
0
@Szczur
No, OK, sam nie grałem w EVE, słyszałem tylko bardzo pozytywne opinie z każdej strony. Wiem, że zwracasz bardzo dużo uwagi na zasady działania gier i masz do tego oko, więc ufam, że faktycznie coś może być zepsute.

Moje stanowisko jest raczej w rodzaju - gdyby miał to zrobić Blizzard, to byłby to fail, a z CCP może się fajnie udać.
25-09-2010 15:23
Szczur
    @Kastor
Ocena:
0
Mogę ci triala podrzucić jak coś - to sobie sam zobaczysz i wyrobisz opinię :) Na początku rzeczywiście jest zachłyśnięcie się nowością i pomysłami ale dość szybko podczas grania wychodzą mankamenty.

Blizzard to teraz maszynka do trzepania grubych milionów, niemniej jednak trudno odmówić ich grom jakości i staranności wykonania, sprawnego customer support, a jeśli oczekiwania względem Cata będą spełnione - rozmachu.
25-09-2010 15:50
Headbanger
   
Ocena:
0
łeee... niech zrobią w requiem... bardziej MI się podoba :P

Ale tak szczerze, nic dziwnego, że wybrali maskaradę do mmo - dzięki temu gracze nie będą w zasadzie zamknięci na terenie jednego miasta, do tego więcej klas i bardziej przepackich mocy można wyłuskać dla graczy. Zobaczymy.
26-09-2010 00:15
mortmaire
   
Ocena:
0
Bardzo jestem ciekaw, jak rozwiązana zostanie sprawa np. z Akceleracją - która powinna dać na wysokich stopniach de facto slow-motion. Kolejna kwestia - dominacja innych graczy pod względem wykonywania złożonych zadań, a przede wszystkim - majestat, który pomaga pod względem fabularnym.

Czekam jednak na prezentacje z gameplaya.
02-10-2010 23:37

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.