» Settingi » Forgotten Realms [NP] » Sekolah

Sekolah


wersja do druku

Sekolah
Rekini Ojciec, Wielki Rekin, Rozmiłowany w Łowach, Ten, Który Woła z Otchłani
Pomniejsze bóstwo
Symbol: biały rekin
Plan ojczysty: Baator (Sheyruushk)
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: sahuagini, rekiny, grabież, polowanie, tyrania
Wyznawcy: sahuagini, źli druidzi, morscy kupcy
Charakter kleru: PZ, NZ, PN
Domeny: ocean, prawo, siła, tyrania, wojna, zło
Ulubiona broń: wielki topór

Złośliwy, wiecznie głodny Sekolah jest jedynym bóstwem sahuaginów. Reprezentuje żywiołową siłę niepowstrzymanej złośliwości i brutalności. Swoją rasę prowadzi do grabieży, rzezi i panowania, zaś rozrodcza natura sahuaginów upewnia go, że nie zostaną one wytrzebione. Wielki rekin pływa poprzez Dziewięć Piekieł i nawet żaden baatezu nie ośmieli się do niego zbliżyć, z powodu jego bezkompromisowego okrucieństwa. Sekolah zdolny jest do przebycia dużych odległości, aby odnaleźć krakena, kałamarnicę, czy innego morskiego potwora pokaźnych rozmiarów, który zapewniłby mu wartą tego chwilę polowania (Rekini Ojciec szuka sobie ofiar we wszystkich planach, do których może się dostać).

Jeśli uzna to za potrzebne, Ten, Który Woła z Otchłani wysyła jako swego posłańca rozwiniętego, wielkiego czarciego rekina o 16 KW - nie lubi bawić się w takie subtelności jak zsyłanie wizji czy snów. Pojawia się osobiście tylko wtedy, kiedy nie ma innego wyjścia lub kiedy jest szczególnie zadowolony z sukcesów swoich dzieci.

W jego otoczeniu na planie ojczystym zawsze znajdują się czarcie sahuaginy i złe żywiołaki wody wszystkich rozmiarów.

Historia/związki: Historia Sekolaha ginie w pomroce dziejów i niewielu jest śmiałków, którzy wykazali by się odwagą potrzebną do tego, by ją poznać.
Rekini Ojciec nie ma żadnych znanych sprzymierzeńców - ma za to wielu wrogów, z którymi ściera się ilekroć ma ku temu okazję. Najważniejszym z nich jest Sashelas z Głębin - bóg znienawidzonych przez Sekolaha morskich elfów. Do innych zalicza się większość dobrych bogów z panteonów humanoidów i morskich stworzeń.

Dogmat: Poluj i zabijaj swoich przeciwników, kiedy tylko możesz. Zjadaj ich ciała - mięso jest mięsem i wzmocni Cię w Twojej walce ze słabszymi od Ciebie. Nie okazuj litości słabym, nawet jeśli są Twoimi ziomkami. Doskonal swoje umiejętności bojowe i rozmnażaj się, by sahuagini mogli opanować wody całego świata.

Kler i świątynie: Duchowieństwo Sekolaha jest złożone wyłącznie z sahuaginów płci żeńskiej i zorganizowane hierarchicznie - starsze kleryczki rządzą młodszymi za pomocą terroru i jednocześnie próbują zająć podstępem coraz wyższą pozycję w swojej świątyni. Kapłanki przewodzą prowadzącym najazdy drużynom, wybierają swoje łupy wojenne zaraz po szlachcie i odprawiają rytuały poświęcania ofiar. Polowanie i krew są dwoma najważniejszymi ofiarami w oczach Wielkiego Rekina - niezależnie od tego, czy jest to krew rozlana w walce, czy upuszczona torturowanemu przeciwnikowi. Wymaganie Inteligencji u kapłanki nie odzwierciedla niewielkiego poważania potęgi umysłu przez Sekolaha, lecz duchowieństwo przyjmuje w swe szeregi tylko takie przedstawicielki rasy morskich diabłów, które są na tyle bystre, by ostrożnie zaplanować najazd. Sekolah wysyła swoich wyznawców aby szerzyli jego złą wolę na Planie Materialnym i w innych sferach. Jego kleryczki zwykle dowodzą armiami sahuaginów i rekinów, które pustoszą osady morskich elfów.

Młode sahuaginki chcące wstąpić w szeregi kleru kościoła Sekolaha muszą przejść wiele bolesnych i niebezpiecznych testów. Najpopularniejszymi są: upolowanie rekina z pomocą samego trójzęba oraz znalezienie, a następnie publiczne zjedzenie jakiegoś mocno trującego, morskiego stworzenia. Każda kapłanka, która chce zyskać sobie szacunek innych powinna posiadać rekiniego towarzysza, a najlepiej kilku.

Świątynie Sekolaha są przeważnie ulokowane w najciemniejszych i najmroźniejszych wodach, z dala od oczu większości wyznawców. Głębokie rozpadliny i rafy koralowe są preferowane, podobnie jak jakiekolwiek miejsce, w którym zbierają się rekiny.
Modlitwy do Sekolaha zwykle zawierają prośby o udane polowanie i jak największą ilość rozlanej krwi. Typowa modlitwa może zaczynać się słowami: "O wielki - daj mi swą siłę, bym mógł być szybki i swe szczęki, bym mógł rozrywać mych wrogów".

Sekolah
Wojownik 20/Tropiciel* 20
*Sekolah awansuje w klasie tropiciela nieco inaczej niż normalnie - patrz: Atuty
Olbrzymi przybysz (praworządny, zły)
Boska ranga: 8
Kośći Wytrzymałości: 20k8+220 (przybysz) plus 20k10+220 (Wjk) plus 20k8+220 (Trp) (984 pw)
Inicjatywa: +16 (+12 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Prędkość: 24 m, pływanie 24 m
KP: 65 (+12 Zr, +8 boski, +26 naturalny, +9 odbicie), dotykowa 39
Ataki: Ugryzienie +70/+65/+60/+55 i pazury +68/+68/+68/+63/+58/+53
Obrażenia: Ugryzienie 6k6+25 i 6 pazurów 2k6+15
Przestrzeń/Zasięg: 6 m/4,5 m
Specjalne ataki: moce domenowe, połykanie w całości, poprawione łapanie, szał krwi, wybitne boskie zdolności, zdolności czaropodobne.
Specjalne cechy: Bezbłędna teleportacja na życzenie, boska aura (240 m, ST 27), boskie niepodatności, boże królestwo (1,5 km Plan Zewnętrzny, 240 m Plan Materialny), dzika empatia, kamuflaż, komunikacja na odległość 14 km, OC 40, odporność na ogień 13, rozumienie, mówienie i czytanie we wszystkich językach, mówienie bezpośrednio do wszystkich istot w zasięgu 12 km, RO 20/epicka, szybkie tropienie, uchylanie, ukrywanie na widoku, ulubiony wróg (elfy +6, ludzie +4, smoki +4, zwierzęta +2, sahuagini +2), Zamiana planów na życzenie, zwierzęcy towarzysz (wielki rekin).
Rzuty obronne: Wytrw +53, Ref +52, Wola +51
Atrybuty: S 40, Zr 34, Bd 32, Int 32, Rzt 32, Cha 28
Umiejętności: Ciche poruszanie +64, Jeździectwo +63, Koncentracja +53, Leczenie +53, Nasłuchiwanie** +53, Pływanie* +98, Postępowanie ze zwierzętami +60, Przeszukiwanie +53, Przetrwanie +53, Rzemiosło (alchemia) +62, Rzemiosło (pułapki) +62, Rzemiosło (wytwarzanie broni) +62, Rzemiosło (wytwarzanie pancerza) +62, Skakanie +66, Ukrywanie** +42, Używanie liny +54, Wiedza (geografia) +53, Wiedza (podziemia) +53, Wiedza (natura) +53, Wspinaczka +68, Zastraszanie +51, Zauważanie** +53
*Sekolah otrzymuje rasową premię +30 do wszystkich testów pływania (wliczona w statystyki)
**Sekolah otrzymuje premię +4 do wszystkich testów Nasłuchiwania, Ukrywania i Przeszukiwania, kiedy znajduje się pod wodą (nie wliczona w statystyki)
Atuty: Atak z doskoku, Krzepkość, Poprawiona specjalizacja w broni (ugryzienie), Poprawione zogniskowanie broni (pazury), Poprawione zogniskowanie broni (ugryzienie), Poprawiona bycza szarża, Poprawiona inicjatywa, Poprawione łapanie, Poprawione przebiegnięcie, Poprawione roztrzaskanie, Poprawiony naturalny atak (ugryzienie)*, Poprawiony naturalny pancerz*, Poprawione trafienie krytyczne (ugryzienie), Potężny atak, Potężny cios, Rozszczepienie, Potężne rozszczepienie, Ruchliwość, Uniki, Wielka wytrwałość, Wielokrotny atak*, Wirujący atak, Specjalizacja w broni (ugryzienie), Wyspecjalizowanie, Wysportowany (Athletic), Zmysł walki, Zogniskowanie broni (pazury), Zogniskowanie broni (trójząb), Zogniskowanie broni (ugryzienie).
*Sekolah otrzymuje te atuty zamiast atutów wchodzących w skład zdolności Styl walki dwoma brońmi tropiciela

Boskie niepodatności: Niepodatność na obniżenie wartości atrybutu, wysączenie atrybutu, kwas, zimno, efekty śmierci, choroby, dezintegrację, elektryczność, wysączenie energii, efekty wpływające na umysł, paraliż, truciznę, Uśpienie, otumanienie, transmutację, uwięzienie i wygnanie.
Wybitne boskie zdolności: Awatar, Boska biegłość bitewna, Boska specjalizacja w broni (ugryzienie), Boski tropiciel, Boskie zogniskowanie broni (ugryzienie), Dodatkowa domena (ocean), Dodatkowa domena (prawo), Dodatkowa domena (tyrania), Przekształcenie postaci, Przekształcenie rozmiaru, Przywołanie istot (rekiny), Roztrzaskanie i rozłączenie, Zmiana postaci.
Zmiana postaci: Ta zdolność pozwala Sekolahowi zmienić się w dużego, sześcioramiennego sahuagina. W swojej alternatywnej formie Sekolah zachowuje wszystkie swoje zdolności i ataki, poza Połykaniem w całości.
Moce domenowe: Może oddychać pod wodą bez ograniczeń, rzuca czary zła i prawa na poziomie czarującego +1, dodaje +2 do ST wszystkich rzucanych przez siebie zaklęć z parametrem [Przymus], darmowy atut Zogniskowanie broni (trójząb), 1/dzień otrzymuje w akcji darmowej premię do Siły +20 na jedną rundę.
Zdolności czaropodobne: Sekolah używa tych zdolności jak czarujący 18. poziomu, za wyjątkiem czarów zła, które rzuca, jakby był na 19. poziomie. ST rzutów obronnych wynosi 27 + poziom czaru. Wszystkie zaklęcia domenowe (ocean, prawo, siła, tyrania, wojna, zło).
Zaklęcia tropiciela/dzień: 6/6/6/5; bazowy ST = 21 + poziom czaru.
Wyposażenie: Sekolah nie nosi przy sobie żadnego ekwipunku.

Połykanie w całości: Sekolah może wchłonąć przeciwnika którego trzyma, wykonując udany test zwarcia po jego złapaniu. Ofiara musi być wielka lub mniejsza. Stworzenie, które zostanie wchłonięte, w każdej rundzie przebywania w ciele Sekolaha otrzymuje 3k12 obrażeń miażdżonych i 2k12+10 obrażeń od kwasu od soków trawiennych Sekolaha. Może próbować się wydostać, zadając przewodowi pokarmowemu Sekolaha 50 punktów obrażeń (KP 2, nadal należy brać pod uwagę RO 43/+4). Jeśli wydostanie się z Sekolaha, mięśnie zamykają ranę - kolejny połknięty przeciwnik również musi wyciąć sobie drogę na wolność. Żołądek Sekolaha może pomieścić maksymalnie 2 wielkie, 8 dużych, 32 średnie, 128 małych albo 512 malutkich stworzeń.
Szał krwi: Raz dziennie, kiedy Sekolah otrzyma obrażenia w starciu, może w następnej rundzie wpaść w potworny szał, trawający dopóty on albo jego przeciwnik nie padnie martwy. Na czas trwania szału Sekolah otrzymuje premie +2 do Budowy i +2 do Siły oraz karę -2 do KP. Nie może sam zakończyć trwania szału.

Inne boskie moce
Sekolah to pomniejsze bóstwo, zatem może wziąć 10 w każdym teście. Traktuje również wynik 1 w testach trafienia oraz rzutach obronnych normalnie - nie jako automatyczną porażkę. Jest nieśmiertelny.
Zmysły: Sekolah widzi, słyszy czuje i wyczuwa na odległość 12 kilometrów. Ponadto wyczuwa krew z dystansu 30 kilometrów, potrzebując tylko jednej kropli, by zwęszyć jej zapach. W ramach akcji standardowej może postrzegać wszystko w zasięgu 12 kilometrów od swoich wyznawców, świętych miejsc, przedmiotów lub każdego miejsca, w którym jej imię lub tytuł zostały wypowiedziane w ciągu ostatniej godziny. W ten sposób może kontrolować nie więcej niż 5 miejsc na raz. Ma także prawo zablokować zdolność wyczuwania innych bóstw o randze równej lub niższej w dwóch odległych miejscach na raz na nie więcej niż 8 godzin.
Zmysł dziedziny: Sekolah wyczuwa wszystko, co zdarzyło się rekinom lub sahuaginom, a także każdy większy morski wypadek, w którym udział brało 500 lub więcej istot.
Akcje automatyczne: Sekolah może użyć następujących umiejętności w formie akcji darmowej, jeśli ST zadania wynosi 20 lub mniej: Ciche poruszanie, Pływanie, Przetrwanie, Nasłuchiwanie i Wiedza (natura). Ma prawo do nie więcej niż pięciu darmowych akcji na rundę.
Tworzenie przedmiotów magicznych: Sekolah może stworzyć dowolny przedmiot, który pozwala oddychać pod wodą lub usprawnia ataki naturalnym orężęm.

Awatarowie
Sekolah pod postacią swojego awatara - ogromnego białego rekina z oczami pulsującymi okrucieństwem - pojawia się niezmiernie rzadko i tylko wtedy, kiedy jest pewien, że dane przedsięwzięcie zostanie uwieńczone sukcesem. Związane jest to z faktem, że jedyny bóg sahuaginów ma wielu wrogów i żadnych sprzymierzeńców.
Awatar Rekiniego Ojca budzi przerażenie nawet w samych sahuaginach, nie mówiąc już o przedstawicielach ras im wrogich.
Awatar Sekolaha: Jak Sekolah, ale boska ranga 4; KP 57, Atak +66/+61/+56/+51 wręcz (6k6+25, ugryzienie); SC Boska aura (12 m, ST 23), OC 36, odporność na ogień 9, RO 15/epicka; MRO Wytrw +49, Ref +48, Wola +47; wszystkie modyfikatory umiejętności zredukowane o 4.
Wybitne boskie zdolności: Boska biegłość bitewna, Boska specjalizacja w broni (ugryzienie), Boski tropiciel, Boskie zogniskowanie broni (ugryzienie), Przywołanie istot (rekiny), Roztrzaskanie i rozłączenie.
Zdolności czaropodobne: Poziom czarującego 14, ST rzutu obronnego 23 + poziom czaru. Bez wybitnej boskiej zdolności Dodatkowa domena Awatar Sekolaha traci dostęp do domeny prawa oraz związanych z nią mocy domenowych.

Krwawiący Trójząb (Potężny artefakt)
Krwawiący Trójząb jest potężnym przedmiotem magicznym używanym przez wysokie duchowieństwo Sekolaha, ale podczas swej długiej historii nie raz wpadał już w ręce tych, którzy nie byli gotowi go dzierżyć, w tym przedstawicieli innych ras. Jeżeli broń ta nie jest zanurzona w wodzie, zachowuje się jak zwykły Ostry trójząb +5, a swoją prawdziwą moc ukazuje dopiero, kiedy znajduje się pod falami oceanu. Kiedy broń znajduje się pod wodą, z jej prętów, zakończonych ostrymi jak brzytwa rekinimi zębami, zdaje się nieustannie sączyć krew. Sprowadza ona do dzierżącego oręż wszystkie rekiny, znajdujące się do 7,5 kilometra od niego. Sahuagin władający trójzębem może rozkazywać liczbie rekinów równej ilości jego KW + premia z Cha (minimalnie +1) tak, jakby zwierzęta znajdowały się pod stałym wpływem zaklęcia Dominacja nad potworem. Pozostałe rekiny nie znajdują się pod wpływem magii trójzębu, chciaż wystarczająco potężny sahuagiński kapłan może przekonać je, by przyłączyły się do niego pomimo tego.
Każdy nie-sahuagin, który dzierży Krwawiący Trójząb przez czas dłuższy niż 5 rund szybko orientuje się, że przyciągnął uwagę wielu niebezpiecznych rekinów, przed którymi nie może uciec w taki sposób, by zachować potężną broń przy sobie. Ten sam los może spotkać młodego sahuagina z niewystarczającą ilością KW, by kontrolować liczbę rekinów potrzebną do skutecznej obrony.
Ponadto Krwawiący Trójząb posiada zdolność wzbudzania gniewu i żądzy krwi w sahuaginach. Dzierżący trójząb i wyznający Sekolaha przedstawciel tej rasy może na życzenie wywołać szał krwi we wszystkich swoich ziomkach w promieniu 30 metrów, niezależnie od tego, czy odnieśli oni jakiekolwiek obrażenia, czy nie.
Poziom czarującego: 20; Waga: 2,5 kg.


Special thanks to Jorda the Knight from Wizards.COMmunity Boards - Forgotten Realms board - for permission to translate and use his Sekolah's stats.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Vitriol Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Stary , podły Sekolah, ahhhhhhhhh
15-09-2005 14:27
~Corellon Larethian

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Widać, że to nie jest robota amatora.
Bomba!!! Trzymać tak dalej!!!
17-09-2005 17:43
~Xzar Grobowładny

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Znakomita robota.
18-09-2005 15:09
~Sandro Red Crystal

Użytkownik niezarejestrowany
    pożre nas
Ocena:
0
Sekolah to jest bóstwo wszystkich ludzi-rekinów(sahuagin), zła morski elf i itepe...
19-09-2005 23:59
~jamnior

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
bóstwo dobre ale ten artefakt..... chyba troche za słabe jak na potężny artefakt pomijając fakt że moi BG jeśli nie będą zmuszani nie weszliby do wody nawet jakby była w wannie.
23-09-2005 19:04
~Vitriol Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ten artekfakt jest potężny ale tylko w rękach Sahuaginów
24-09-2005 17:38
~Pallator

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ogólnie fajnie, tylko rysunek mi się nie podoba .. . ( jakos tak nie pasuje do całości )
27-10-2005 15:09
~demongo

Użytkownik niezarejestrowany
    rekin
Ocena:
0
Ten rysunek prędzej przedstawia rekina ze szczęk niż tego bliblabldropa-jak mu tam w końcu nie wiem czy symbol przedstawia go czy rekina(jeśli nie to musi być sahuginem) nie dano jego dokładnego opisu-bo jak rekin może trzymać broń?
09-01-2006 19:16
~Xzar Grobowladny

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wiem, że te Bostwo zostało tu umieszczone z 3 lata temu, wszystkim sie podobało i mi również, ale dopiero teraz uświadomiłem sobie, że nie jest to Bóstwo powstałe z humanoida itp.
(bystrzak ze mnie), no ale do sedna:
to Bóstwo zwierzęce, więc moglibyście dać mu inne (wyższe) statystyki.
Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi - Bóstwa zwierzęce mogą mieć o wiele większe statystyki od humanoidalnych.
Wiem, że jest to Bóg sahuaginów ale tak czy tak jest to wielki rekin. Co śmieszniejsze ma Podobne statsy fizyczne do zwykłego rekina.
Może sie wam niechcieć albo napiszecie zebym sam sobie go zmienił no ale mam chyba troche racjii co do tego że jak na Boga-Rekina jest troche za słaby. A przecież zależy wam na wiarygodności.
Z góry przepraszam za komentaż jeśli są to statystyki oficjalne.
19-02-2006 16:25
~Anonimo

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"ulubiony wróg (elfy +6, ludzie +4, smoki +4, zwierzęta +2, sahuagini +2)" a nie powinno to wyglądać tak: elfy +5, ludzie +4, smoki +3, zwierzęta +2, sahuagini +1?
23-08-2007 16:51

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.