» Blog » Scion - wprowadzenie do systemu
05-06-2012 14:33

Scion - wprowadzenie do systemu

W działach: RPG | Odsłony: 5

Na swoim blogu umieściłem opis Scion RPG - systemu White Wolfa o dzieciach bogów. Notka zawiera usystematyzowaną wiedzę, którą posiadać powinien każdy gracz rozpoczynający swoją przygodę w świecie tej gry:
 

Scion - wprowadzenie do systemu

Komentarze


Behir
   
Ocena:
0
To jeden z tych systemów, które mam, w które chętnie bym zagrał, ale nie mam zielonego pojęcia jak do tego podejść tak, żeby poprowadzić z sensem. Wiem, że Amerykańscy Bogowie Neila Gaimana mogą być tutaj przydatni, ale wydaje mi się, że da się wyciągnąć tu bardziej epickie motywy niż w tej książce ;).
05-06-2012 17:16
Venomus
   
Ocena:
+1
Gratuluje, właśnie sprawiłes, że zainteresowałem się jakimś erpegiem od White Wolfa. Wyczyn niemały.
05-06-2012 19:08
Beamhit
   
Ocena:
0
Scion jest fajny, mam za sobą dwie kampanie poprowadzone. To taki "Modern Exalted" tylko z bardzo uproszczoną mechaniką. A przy okazji - "Kłamca" Ćwieka też jest podobny do Sciona w klimatach. No i łatwo (i tanio) można skompletować cały system.

Scion miał jednak tego pecha, że był takim chłopcem do bicia dla Rebel Times ;)
05-06-2012 19:44
Behir
   
Ocena:
0
@ Beamhit

Aktualnie już chyba nie tak łatwo (przynajmniej w Polsce). Na Rebelu w chwili obecnej dostępny jest już tylko ten dodatek o bóstwach perskich. Mam nadzieję, że Companion jest niedostępny tymczasowo, po powiem szczerze, że móc powiedzieć, że "mam wszystko co wyszło do tego systemu oprócz przygód" to dość niecodzienne zjawisko :D
05-06-2012 20:31
_Ertai_
   
Ocena:
0
@Behir - ten system trzeba prowadzić odważnie. To czego się nauczyłem:

1) Mitologia nie jest sacrum. Jeżeli traktujemy mitologie jako nietykalną świętość to tracimy wiele z przyjemności samej gry. Czasem mitologię trzeba po prostu zbezcześcić i zinterpretować całkowicie po swojemu.
2) Rozmach. Bez względu czy wojnę toczymy głęboko w ukryciu przed światem śmiertelników czy też na ich oczach - trzeba mieć rozmach. Parafrazując Kinga - trzęsienie ziemi to dobry początek, a potem dopiero trzeba się rozkręcić :)
3) Dylemat moralny - uważam, że to bardzo ważny aspekt systemu. Stawianie Herosów w sytuacjach w których muszą podejmować trudne decyzje moralne. Zabiłbyś kogoś ze swojej rodziny, jeżeli Przepowiednia mówi, że w ten sposób ocalisz siebie, resztę rodziny, przyjaciół lub nawet świat?

@Venomous - może i nie jestem fanem, ale też nie stornię od systemów White Wolfa. Scion, chociaż na wiele sposobów podobny, ma zupełnie inny klimat niż WoD.

@Beamhit - niestety nie miałem okazji czytać Kłamcy (być może dlatego, że jak szanuje samego Ćwieka - świetny prelegent i bardzo pozytywny człowiek - tak nie trafia on w moje gusta pisarskie).

@Behir - ja dorwałem swoje egzemplarze na e-bayu. Mam trzy podstawki i Ragnarocka, ale na Companiona nawet nie poluję. Po prostu do mnie nie przemawia np. pomysł z bogami Axis/Allies (Wuj Sam? Seriusly...) i tego typu udziwnieniami. Może podchodzę ze zbytnim uprzedzeniem i może zmieniłbym zdanie gdybym zdobył podręcznik i przeczytał dokładnie, ale wystarcza mi na razie to co mam do Sciona.
05-06-2012 22:59

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.