» Blog » Savage Worlds
23-04-2010 21:27

Savage Worlds

Odsłony: 28

Savage Worlds. Dzikie Światy. Fajne światy. Właściwie fajna mechanika, fajność światów zależy od naszej fajności. Lubię myśleć, że jestem fajny, więc polska edycja Savage Worlds dała mi kopa, abym rozpoczął dokańczanie różnych spraw.

1. Underworld RPG - dawno temu obiecany mojej Przyjaciółce, całkiem niedawno obiecany mojej Dziewczynie (to naprawdę dwie różne osoby...). Początkowo planowany na Q10, jednak SW świetnie się nadaje do takiego settingu. Właściwie jedyne co trzeba zrobić to sporządzić Zawady i Przewagi dla wampirzych i wilkołaczych mocy.

2. StormHawks RPG - dawno obicany sobie samemu i byłej Dziewczynie. SH to czystej wody pulp i kino akcji, więc SW nada się rewelacyjnie.

3. Дикий Мир - czyli moja [url=http://polter.pl/,blog.html?dAłTORKA]ałtorka[/url] być może na mechanice Savage Worlds.

4. Dziwne Pola - czyli Deadlands na Dzikich Polach. Wiem, ze podobny projekt juz powstaje, więc nie wiem czy będę rozwijał ten pomysł.

5. Cztery Szable - czyli setting o rewolucyjnej Ukrainie.

6. Dziewięć Światów - czyli pomysł Szerszenia na setting oparty na mitologii Germanów. Być może namówię go na SW.

Nie wiem ile z tego uda mi się zrobić. Ale fajnie jest myśleć, że jest się fajnym...

Komentarze


Erpegis
    heh
Ocena:
+2
Do wilkołaczych mocy fajnie nadają się Zdolności nadnaturalne (podkręcenie i przyspieszenie, odporność na pociski niesrebrne to pancerz, regeneracja to leczenie itp.)
23-04-2010 22:55
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Do wampirzych tez - wtedy robisz wampira i laka na Superbohaterze.
23-04-2010 23:04
nimdil
   
Ocena:
0
Underworld RPG to nie jest coś na tym zabawnym filmie tylko coś nieco starszego: http://index.rpg.net/display-entry.phtml?mainid=339


Jaki sens robić Dzikie Pola na SWEX/SWEPL? o_O
23-04-2010 23:15
Malaggar
   
Ocena:
0
@nimdil: Nie ma, bo SW choć nawet fajny, nie odda specyfiki systemu, jakim były DP (przyznać się bez bicia, kogo kręci machanie w nich szabelką? ;) )
23-04-2010 23:30
Podtxt
   
Ocena:
0
Jeśli świat ma być z Dzikich Pól, ale ogólny klimat z Deadlands, to Savage Worlds może przypasować. Ale szczerze mówiąc, też się nad tym długo zastanawiałem ;]
23-04-2010 23:42
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Dzikie Pola to miejsce, a nie system.
24-04-2010 00:03
Malaggar
   
Ocena:
+1
Tak. Ale bez mechaniki walki z systemu DP Dzikie Pola i w ogóle XVII wiek to nie to samo.
24-04-2010 00:08
Erpegis
    hm
Ocena:
0
Bo nie ma być to samo. Dzikie Pola to mechanika walki w gruncie rzeczy, nie ma znaczenia dla prozy sienkiewicza czy rzucasz jedną czy trzema kostkami
24-04-2010 00:31
Malaggar
   
Ocena:
+1
Jasne. Ale ma znaczenie (imho) do budowy klimatu. Mechanika walki w DP dla mnie robiła to świetnie, bo czuło się, że nie jest się byle chłystkiem z dowolnego systemu, tylko ma się pełną kontrolę nad machaniem żelazem swojej postaci.
24-04-2010 00:41
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dzikie Pola a Dziwne Pola to dwie rozne sprawy. To tak jakby stwierdzic, ze Deadlands nie ma sensu, bo nigdy nie odda klimatu Aces & Eights.

@nimdil
Twoj link mi sie nie otwiera, ale od siebie dodam, ze planuje zrobic mini-autorkę na podstawie filmu o wampirach i wilkołakach, nie remake gry o nowojorskim metrze. Zdecydowanie wole moskiewskie, ma klimat i kryształowe żyrandole ;)
24-04-2010 07:28
~Raza-Toth

Użytkownik niezarejestrowany
    !
Ocena:
0
Dzikie Pola to zacny system i cieszę się, iż ktoś myśli o stworzeniu czegoś podobnego w tych realiach. Przyznam, że samemu zastanawiałem się kiedyś nad tym jakby go składnie połączyć Zewem Chtultchu. Trudno się zresztą dziwić w końcu oba systemy korzystały z procentowej mechaniki (DP 1ed.).

Dla mnie owszem mechanika ma znaczenie, ale skoro jej twórcy sami przeskoczyli z % na d20 (dobrze, że nie trzy d20) więc Wcześniej też ukazała się konwersja Zewu Chtulthu na Cyberpunka. Podobne zapędy wykazał z czasem Ignacy Trzewiczek wydając Monastyr (oprawą/dekoracjami przypomina to Salomona) też system, któremu nie brak klimatu (mechanika 3d20 –IMHO zupełnie nie do śledztw, inna rzecz).

Zasadniczo pulpa i co za tym idzie trzymające się tej konwencji (Brawurowo& Grywalnie) Svage Worlds to przedewszystkim: Conan, Zew Chtuthu, Księżniczka Marsa (1912 nie manga), Quatermain (Indiana Jones, Rocket Men, Shadow ) ect.
24-04-2010 08:29
Majkosz
   
Ocena:
+1
Hej, ale pamiętajcie, że SW nadaje się bardzo dobrze nie tylko do przygodowej pulpy - bardzo dobrze chodzi na tej mechanice przygodowy horror (Rippers, Deadlands), daje radę konwersja Cthulhu (Realms of Cthulhu), piraci, fantasy, superbohaterowie i przygodowe s-f. Sądzę, że i Dzikie Pola by świetnie dały radę - nie mówiąc już po Polach Dziwnych.

Ale ja tak naprawdę kibicuję ałtorce Hajdamaki. :)

pozdrowienia!
24-04-2010 10:47
Kasmizar
   
Ocena:
0
A nie wiedziałem wczoraj czy pisać o swoich autorkach, a taki wypis pomysłów jest bardzo dobry. Wiadomo wtedy kto ma jakie pomysły i gdzie ewentualnie by działał.

Hajdamaka! Czepne się o Dziwne Pola. Chcesz stworzyć grę? To czemu odrzucasz ten pomysł, bo ktoś już coś takiego robi? A może połączyć siły? Wtedy istnieje większa szansa na sukces projektu.

24-04-2010 11:10
8536

Użytkownik niezarejestrowany
    @Kasmizar
Ocena:
0
Nie chce, aby wygladalo, ze kradne komus pomysl, tym bardziej, ze zbiezna jest nawet nazwa. Mroczny Pomiot od dawna reklamuje swoj setting.

Polaczyc sily mozna, chociaz poczekam na wiecej informacji na stronie poswieconej projektowi Mrocznego Pomiotu. Ja Dziwne Pola widze jako stricte Deadlands na sarmackiej Ukrainie, z zamiana Konfederacji/Unii na Korone/Kozaczyzne.
24-04-2010 11:15
   
Ocena:
0
StormHawks RPG hę?
24-04-2010 11:38
8536

Użytkownik niezarejestrowany
    @slann
Ocena:
0
Yea! Ku chwale Atmosii, na pohybel Cyklonistom!
24-04-2010 11:42
   
Ocena:
0
Slan pytał co to stormhawks:). Teraz już wie. Hmmm, a może odrazu piratów czarnych mórz?:) Tyż Savagove
24-04-2010 15:21
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Na forum PEGa byla konwersja Czarnych Morz, afair :)
24-04-2010 21:47
   
Ocena:
0
A chyba tej samej wytwórni była bajka, o jakimś ultra technologicznym świecie, w którym technologia siadła i przebudziła się magia. Były dwa królestwa, dobre i złe. W pewnym momencie jakiś mag organizował turniej w którym wzięli udział ludzie z obydwu stron. Ci co wygrali, zyskali możliwość zmiany w pewne zwierzęta (u dobrych były koloru niebieskiego, u złych zielonego) i sztandary. Jeden sztandar pozwalał przywoływać monstrum, drugi rzucać klątwy, trzeci ducha mądrości. Itp. Inni mogli przebudzać maszyny. Jednak moc sztandaró3w się wyczerpywał i musieli wykonywać zadania dla maga
27-04-2010 15:32
wild beast
   
Ocena:
0
@Hajdamaka

Zapytać zawsze nie zawadzi. Poza tym, sądzę że system pisany przez więcej osób jest bardziej grywalny, bo oparty na kilku punktach widzenia, przez to dostosowany do szerszej publiki. No i pomoc w tego projektach zawsze może się okazać niezastąpiona, zwłaszcza przy okresie "wypalenie". Co dwie głowy to nie jedna, no nie! ;]

A w ostateczności Pomiot ładnie podziękuje i będziecie pisać dwa niezależne settingi. ;)
28-04-2010 13:27

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.