18-11-2010 18:51
SMOK - oldschool w GP
W działach: retro, RPG, SMOK | Odsłony: 11
W Sieć poszły newsy o najnowszym, trzydziestym czwartym numerze Gwiezdnego Pirata, a tu widzę, że nikt nie wspomniał o zupełnie nowym dziale - Samodzielnym Magazynie Oldschoolowych Kampanii, czyli SMOKu.
Dział startuje z trzema dłuższymi tekstami. Żądny materiałów do dowolnej wersji czy retroklona klasycznego D&D znajdzie w SMOKu:
-Renesans Starej Szkoły, wstępniak, który zwięźle wprowadza w wybrane idee oldschoolu. Jeśli ktoś jakimś cudem nie wie jeszcze, co to jest OSR, to ma okazję się dowiedzieć.
-W co grać, krótki tekst Ojca Kanonika, w którym autor opowiada, czym różnią się retroklony, retrogry i symulakra. W artykule kilka tytułów gier, o których rzadko się mówi, a które są warte przejrzenia.
-Płaski Świat, czyli minisetting w konwencji plemienno-pulpowej. Tekst zawiera mnóstwo tabel, które pozwalają szybko wygenerować napotkane w Płaskim Świecie osady. Jak to często z tabelami bywa, są uniwersalne - lubiący losowe tworzenie świata MG/MP/prowadzący z łatwością dołączy je do swojej kampanii, rozgrywającej się w dowolnym świecie. Autorem jest, tak jak poprzednio, Ojciec Kanonik.
-Labirynt Beldegara Wędrowca, moje podejście do pisania przygód - podziemi. Nacisk położony w jak największym stopniu na zagadki, w jak najmniejszym na walkę.
Razem jest tego wszystkiego 9 stron - całkiem sporo jak na początek. Uważam, że wyszło naprawdę nieźle - nie wspomnieliśmy na przykład niczego o Archie Comics i 4. edycji D&D, czyli o dwóch tematach, które rujnują prawie każdy tekst o oldschoolu.
Miłej lektury i do zobaczenia w następnym numerze!
A dla Neurocide'a i O.K.: dzięki, odwaliliście kawał dobrej roboty. Powodzenia przy kolejnych numerach!
Dział startuje z trzema dłuższymi tekstami. Żądny materiałów do dowolnej wersji czy retroklona klasycznego D&D znajdzie w SMOKu:
-Renesans Starej Szkoły, wstępniak, który zwięźle wprowadza w wybrane idee oldschoolu. Jeśli ktoś jakimś cudem nie wie jeszcze, co to jest OSR, to ma okazję się dowiedzieć.
-W co grać, krótki tekst Ojca Kanonika, w którym autor opowiada, czym różnią się retroklony, retrogry i symulakra. W artykule kilka tytułów gier, o których rzadko się mówi, a które są warte przejrzenia.
-Płaski Świat, czyli minisetting w konwencji plemienno-pulpowej. Tekst zawiera mnóstwo tabel, które pozwalają szybko wygenerować napotkane w Płaskim Świecie osady. Jak to często z tabelami bywa, są uniwersalne - lubiący losowe tworzenie świata MG/MP/prowadzący z łatwością dołączy je do swojej kampanii, rozgrywającej się w dowolnym świecie. Autorem jest, tak jak poprzednio, Ojciec Kanonik.
-Labirynt Beldegara Wędrowca, moje podejście do pisania przygód - podziemi. Nacisk położony w jak największym stopniu na zagadki, w jak najmniejszym na walkę.
Razem jest tego wszystkiego 9 stron - całkiem sporo jak na początek. Uważam, że wyszło naprawdę nieźle - nie wspomnieliśmy na przykład niczego o Archie Comics i 4. edycji D&D, czyli o dwóch tematach, które rujnują prawie każdy tekst o oldschoolu.
Miłej lektury i do zobaczenia w następnym numerze!
A dla Neurocide'a i O.K.: dzięki, odwaliliście kawał dobrej roboty. Powodzenia przy kolejnych numerach!
13
Notka polecana przez: Arkadiusz Rygiel, de99ial, Eri, Jade Elenne, JImmyKupa, MaWro, Morel, Nadarev, Neurocide, Planetourist, Qball, Scobin
Poleć innym tę notkę