» Blog » RnI: And the winner is....
15-09-2012 01:54

RnI: And the winner is....

Odsłony: 73

...

 

 

 

Najpierw jednak reklamy, jak na porządnej gali:

 

Masz fajny pomysł na grę fabularną, setting, element świata gry?

 

Brak ci czasu, pomysłów, masz za to chęc współtworzyc z innymi zapaleńcami gry fabularne?

 

Masz fajną zajawkę na świat RPG, ale nic poza tym?

 

Twoją szufladę zalegają nigdy nie ukończone autorki, do tworzenia których straciłeś zapał?

 

Chcesz sprawdzic na szerszym forum, czy Twój pomysł jest dobry?

 

PRZYJDŹ NA WTS!!!!*

 

DOŁĄCZ DO MŁODYCH, DYNAMICZNYCH ZESPOŁÓW PRACUJĄCYCH DLA WSPÓLNEJ RADOŚCI, TWORZĄCYCH SETTINGI I GRY FABULARNE!!!

 

NIEOGRANICZONE MOŻLIWOŚCI ROZWOJU, ATRAKCYJNE POMYSŁY, CIEKAWI LUDZIE, SŁAWA I CHWAŁA NIEŚMIERTELNA SĄ NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI!

 

WYSTARCZY KLIKNĄC NA WSPÓLNE TWORZENIE SETTINGU  I ZANURZYC SIĘ W DZIESIĄTKI ŚWIATÓW I GIER, KTÓRE TYLKO CZEKAJĄ NA SKOŃCZENIE.

 

NIE WIDZISZ NIC DLA SIEBIE?

 

WRZUC WŁASNY WĄTEK, ROZPOCZNIJ KONSTRUKCJĘ NOWEJ GRY!!!

 

WTS WZYWA.

 

*Terms & Conditions apply" :) 

 

 

Po reklamie, czas na kawał.

 

Przychodzi facet do doktora i pyta - ma pan coś na wiatry?

 

Dostał latawiec.

 

 

Najpierw może troszkę od organizatora, konferansjera i mnie w jednym.

"Rzut na Inicjatywę" powstał jako "kolejna inicjatyffka zigzaka" z wielu powodów. Po pierwsze dlatego, żeby ludzi jakoś ruszyc do działania, dac im jakiś powód i cel, pomóc ukierunkowac swoje siły twórcze na coś pożytecznego. I dla własnego rozwoju, i dla radości innych.

Po drugie po to, by trochę popromowac WTS, który ostatnio trochę zaniemógł, jeśli mam byc szczery (ale nie mówcie mojemu piarowcowi). Jeśli jest szansa go jeszcze rozruszac, to taka promocja raczej  pomoże niż zaszkodzi, jeśli zaś formuła już się wypaliła, to przynajmniej RnI będzie jakimś jej zamknięciem.

Po trzecie, miało to zdopingowac obecnie pracujących na WTSie twórców do spięcia pośladków i dokończenia swoich projektów.

Po czwarte, chciałem sprawdzic pewną formułę, którą byc może wprowadzę w życie w przyszłości - ale na razie cśśśś, to tajemnica :)

Po piąte, wydawało mi się fajnym pomysłem pomóc komuś się wypromowac - nie mamy w Polsce Kickstartera, więc musimy sobie radzic inaczej.

Po szóste - chciałem pokazac, że "inicjatywy oddolne" wcale nie potrzebują wielkich środków, porywania mas populistycznymi hasełkami, że każdy może zrobic coś nie tylko dla siebie, ale także dla innych i dla społeczności z którą czuje jakąś tam (czasem daleką) solidarnośc. To zresztą już pokazaliście przy okazji Polterświąt.

Po siódme, oczywiste - brakowało mi trochę polecanek do miesięcznego targetu :)

 

Czy RnI spełniło założenia, które w nim pokładałem? Większośc tak, częśc - jeszcze nie wiem, bo efekty zaobserwujemy dopiero po jakimś czasie. Wielkim rozczarowaniem było to, że żaden z projektów WTSu nie został skończony, albo przynajmniej przygotowany do małej formy na konkurs. Byc może więc ta forma jest niewłaściwa, WTS się wypalił i był tylko nieudanym eksperymentem.

 

Oczywiście smutek po braku w konkursie "wyhodowanych na forum" WTSów wynagradzają mi z nawiązką prace konkursowe.

Każda z nich jest na swój sposób ciekawa i inspirująca, uważam że wszystkie są przynajmniej na dobrym poziomie. Oczywiście były prace lepsze, i prace gorsze. Prace bardziej i mniej kompletne. Prace bardziej i mnie oryginalne. Prace mniej i bardziej ciekawe.

 

No i była wśród nich ta jedna, ta która zwycięży w tym konkursie.

 

Najpierw może przypomnę projekty nominowane, "które wyszły zwycięsko z drugiego etapu" - (którego nie było). 

 

And the first nominee is...

 

Neoterra

Autor - Aleksander "Pan Naczelnik" Kowaliński wraz z zespołem.

 

Neoterra to postapokaliptyczny świat SF, ograniczony do jednej planety w układzie Syriusza, na której ludzcy koloniści doprowadzili do Armageddonu. Wielkiej Wojny, która prawie zakoczyła się kompletną anihilacją nie tylko Ziemian, ale i rdzennych mieszkańców planety, Voorów. Po ponad wieku od Wojny ludzie powoli odbudowują swój dawny stan posiadania, choc tym razem Voorowie, niegdyś władający całą planetą, postanawiają pozbyc się przybyszów z planety. Pomagają im w tym wciąż żywe wśród ludzi niesnaski, które pierwotnie doprowadziły do Wojny. 

Mechanika autorska. 

 

Schlammhammer

Autor - Kordian "Sil" Krawczyk 

 

Grim&Gritty postapo/SF/Fantasy. Świat mrocznego Konstruktu, podziemnego świata korytarzy, pozostałości po dawno przebrzmiałej świetności rodzaju ludzkiego. Potomkowie dawnej rozwiniętej cywilizacji żyją w Kompleksie, rządzeni przez Kapłanów i doktryny Dau, żyją w biedzie i nędzy korytarzy Kompleksu, otoczeni Machinum, pozostałościami po dawnej cywilizacji. Obrońcami społeczności są 

 członkowie Zakonu Młota, którzy niszczą zło, zagrażające Dau - często uosabiane jako Ven, klątwa Czarnego Śluzu, który wypacza umysły i ciała. Ale zło jest wszędzie, także w samych mieszkańcach Kompleksu, dlatego praca Zakonników Młota nigdy się nie kończy.

Mechanika - Microlite20 z nakładkami autorskimi.

 

Kwiat Paproci

Autor - Rafał "Lord Koniu" Sejlis

 

Urban fantasy. Miasto Cudów, miejsce poza przestrzenią i czasem, które jest bramą z której można przejśc do wielu rzeczywistości i wymiarów. Miasto, które dotknął Upadek, zapowiedź Apokalipsy, a jednak wszystko toczy się sennie, blado, bez celu - choc trwa Wojna. Bohaterowie, przypadkowo zdawałoby się Oświeceni, to ludzie którzy widzą więcej niż inni - ich ciała zaś zdobią tajemnicze tatuaże, których znaczenia nie znają. Oświeceni szukają siebie nawzajem w dziwnym Mieście Cudów, ale co ważniejsze - szukają informacji o nadciągających wydarzeniach, a najbardziej - Kwiatu Paproci, który może spełnic każdą prośbę. Cena za odnalezienie go jest jednak wysoka.

Mechanika własna.

 

Wielka Sławia

Autor - Paulina "Kalina" Kalinowska i zespół.

 

Słowiańskie fantasy. XI wiek po Chrystusie, historia alternatywna, ludy słowiańskie nie przyjęły chrześcijaństwa, za to stworzyły ogromny twór polityczny, zwany Wielką Sławią, czy też Wschechsławią. Od morza do morza, od Łaby po Wołgę, wszędzie stoją grody słowiańskich kniaziów, którzy wspólnie dają odpór chrześcijańskim najeźdzcom, choc równocześnie sami między soba toczą spory dzielnicowe. Do tego magia Córek Czarownicy, organizacji kobiecej mającej monopol na kontrolę zduszy i demonów, oraz do tego cały panteon słowiańskich bóstw i takiż bestiariusz. Walka z najeźdzcą, polityka i czary, w to wszystko wrzuceni bohaterowie.

Mechanika własna.

 

Mini War

Autor - Karol "Eliash" Woźniczak i zespół. 

 

Cartoon fantasy? :) Świat domu Malarza i jego tworów/zabawek, które magicznie ożywają, gdy nikogo nie ma. Figurki z gier bitewnych, przeciwstawiające się siłom Zielonego Legionu, desantujacego się z zapomnianych pudeł w piwnicy. Bohaterowie z plastiku, cyny i żywicy, walczący ze szczurami, odwiedzający tajemniczą wyrocznię, czy ruszający na quest w poszukiwaniu Kleju, by wskrzesic martwego towarzysza. Straszliwy Kot, terroryzujący świat zabawek, mający leże w Ogrodzie, skąd nikt jeszcze nie wrócił.

Mechanika Savage Worlds. 

 

Red Dream

Autor - Michał "Skryba" Ziętek i zespół.

 

soc-unreal indie? :) Ostatnia z nominowanych gier - przygoda, która spotyka mużyka Borzysława gdzieś we Mgle, spowijającej czas, przestrzeń i Syberię, może byc za kazdym razem inna, a to za sprawą duchów socrealizmu (i nie tylko), które nawiedzają go, próbując umknąc przed Kościejem Nieśmiertelnym, pragnącym zemsty.

Zemsta, intrygi, spiski, kłamstwa... to narzędzia, którymi duchy będą manipulowac historią Borzysława, by Kościej ich nie dopadł i nie zesłał na wieczną katorgę.

Mechanika autorska.

 

And the winner is...

 

Zanim do tego przejdziemy, należą się podziękowania wszystkim uczestnikom i ich zespołom. Zwłaszcza tym wszystkim, którzy pozostają w cieniu, a często odwalają najcięższą robotę, poprawiając, ulepszając i upiekszając robotę swoich "frontmenów" i "frontwomen".

Chciałbym również pogratulowac wszystkim uczestnikom, że udało się wam doprowadzic swoje projekty do końca, przynajmniej do formy, którą wysłaliście na konkurs. Dla mnie wszyscy jesteście zwycięzcami.

 

W każdej z prac konkursowych znalazłem coś ciekawego: dobry pomysł, interesujące wykonanie, nowatorskie rozwiązania, piękną inspirację, ciekawe podejście - i naprawdę jest mi przykro, że zwycięzca może byc tylko jeden. Przynajmniej tutaj, na razie.

Zachęcam was jednak wszystkich, niezależnie czy wygraliscie, czy przegraliście, żebyście kontynuowali pracę nad swoimi settingami, bo są naprawdę dobre, a kilka jest wybitnych. Ja chętnie pomogę każdemu kto chce doprowadzic sprawę do konca, to znaczy do wypuszczenia gotowej, ciekawej gry na świat. 

 

Przyznam, że decyzja była niezwykle trudna, w pewnym momencie musiałem nawet sięgnąc do "Piątego Kryterium", czyli własnego widzimisię, ale mam nadzieję, że podjąłem słuszną decyzję. 

 

Teraz dla mnie zaczyna się praca, wywiązanie się z obietnic konkursowych.

 

Przypomnę może jeszcze, czym jest nagroda.

Zwycięski zespół otrzyma ode mnie swój setting wydrukowany w 99 egzemplarzach (jeden zachowuję dla siebie!), które (mam nadzieje) pomogą rozpropagowac wasze pomysły na szerokim świecie. Czy wyślecie je do wydawnictw, jako próbki waszych możliwości, czy rozdacie znajomym i rodzinie - sami wiecie najlepiej, co zrobicie ze swoją grą dalej.

Mam nadzieję, że nagroda pojawi się jak najszybciej, na pewno zaś wyskoczy do Świąt Bożego Narodzenia tego roku.

 

A teraz już nie przedłużając, puśccie sobie werble...

 

czy może opowiedziec jeszcze dowcip?

 

 

Nie?

 

No dobrze.

 

 

Zwycięzcą konkursu Rzut na Inicjatywę jest:

 

 

Rafał "Lord Koniu" Sejlis

 

 

"Kwiat Paproci" 

 

 

Gratuluję!!! 

Komentarze


Szponer
   
Ocena:
+3
Przecież miałeś kobiety wspierać, tak się żaliłeś, że settingów nie piszą.

Oczywiście gratuluję zwycięzcy ;)
15-09-2012 02:05
Tyldodymomen
   
Ocena:
+3
"Piąte Kryterium" to nic innego jak zawoalowany szowinizm, o! Aby wybory były czyste powinieneś decyzję podjąć jednomyślnie z Emilką!
15-09-2012 02:09
Kamulec
   
Ocena:
+1
Następnym razem daj reklamy obrazkowe, tekstowych nie ma jak zablokować.

PS: Poleciłbym, ale za długie, by czytać. Mam nadzieję, że wybór słuszny. Wyrazy uznania za zorganizowanie konkursu.
15-09-2012 03:29
Eliash
   
Ocena:
+1
Gratulacje dla zwycięzcy oraz dla organizatora konkursu, bo inicjatywa była zacna :)
15-09-2012 06:46
Nuriel
   
Ocena:
+3
Przede wszystkim, gratuluję zwycięzcy ;)

Osobiście typowałem Red Dream albo Mini War zatem... cieszę się z takiego obrotu sprawy ;) Niczego nie ujmując zigzakowej inicjatywce obydwa settingi zasługują jednak na więcej niż niekomercyjne wydanie i nakład w wysokości 100 egzemplarzy.

Mini War chętnie ujrzałbym w rozbudowanej formie, na kredzie i w twardej oprawie, z mnóstwem dodatków tylko czekających na wyskoczenie z drukarni ;)

Red Dream zaś, patrząc po nakładzie pracy włożonym przez Skrybę i spółkę, jest projektem który na pewno sobie poradzi :) Tym bardziej, że to jeden z nielicznych indiasów który mnie zainteresował ;)

W każdym razie, jeszcze raz gratuluję zwycięzcy i trzymam kciuki za "przegranych" :)

EDIT: Po przeczytaniu opisu Kwiatu Paproci w blogowej notce zaczynam troszkę żałować, że nie zainteresowałem się nim wcześniej ;) Pytanie do autora - skojarzenia z Palimpsestem zaplanowane? :)
15-09-2012 08:24
Szponer
   
Ocena:
0
Wydaję mi się, że najbardziej trafne skojarzenia są z Planescepem, w wielu miejscach są aż za bardzo dosadne :P
15-09-2012 09:55
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Hej.
Dopiero wstałem po wczorajszej morderczej afterparty, jaka nastąpiła po rozdaniu nagród (byla blyskawiczna, polegala na wypicu szklanki coli i wypaleniu papierosa w kuchni) :)

Eliash prosił o feedback, więc go otrzymał przed chwilą - ale widzę Nurielu, że kompletnie się zgadzamy w kwestii Mini War- ja też widzę tę grę w formie dużo bardziej rozbudowanej i czemu nie? Komercyjnej.
Podobnie Red Dream. Choć do RD mam kilka uwag.
15-09-2012 09:56
Malaggar
   
Ocena:
+4
Zieeew... Gala nudna jak oskary:P
15-09-2012 10:36
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
To mam dla ciebie jeszcze jeden kawał, Malaggarze, myślę, że go docenisz, wraz z jego sucharowatością :P

Czym różni się kapitan Kirk od teściowej?

Niczym, i jedno i drugie siedzi na tylnym siedzieniu i wie najlepiej jak prowadzić


:D
15-09-2012 10:40
kbender
   
Ocena:
0
Gratuluję wygranej.
Chciałbym poprosić o dostęp do nadesłanych materiałów. Rozumiem, ze mam sie kontaktować z autorami? ;-)
15-09-2012 11:13
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No... tak.
Materiały Mini War masz. Wersję roboczą Lorda Konia masz na WTSie. Resztę udostępnią ci pozostali autorzy, jeśli wyrażą taką wolę.
15-09-2012 11:21
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Po prostu zastanawiam sie co teraz. Kwiat wygrał. Nie było zapisu w regulaminie, żeby udostępnić z automatu?
15-09-2012 11:56
KFC
   
Ocena:
0
Fajnie jakby autorzy tutaj wkleili linki.. :>
15-09-2012 12:08
Skryba_Ogrodnik
    Cóż
Ocena:
+4
Wynik przyjmuję z pokorą i spokojem (nie jest ci on wielką niespodzianką, wbrew pozorom) - acz nie mogę powiedzieć tego samego o Siergieju :P.

Zwycięzcy, oczywiście, gratuluję. Zaś za "już byłą" "konkurencję" (+";)"), wciąż trzymam kciuki. Zwłaszcza za pewną wojnę w skali mikro ;).

Natomiast.

Jako że "my nie umiemy przegrywać" (czyt. nu zajetz, pagadi ;)) + "foch!" :P - wdrażamy "plan A". Nurielowi, oraz innym, których zainteresował projekt Red Dream...

... sugeruję być na Poltergeist / RPG Kepos w ten poniedziałek, 17.09, o 20:00. Mamy swoje życia, a o 2 w nocy to - a przynajmniej ja - śpimy, sorry ;).

Pozdrawiam :),
Skryba.
15-09-2012 12:10
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie, tyldo (kbenderze?), takiego zapisu nie ma w regulaminie. Jest zapis o tym, że twórcy gry zachowują do niej wszelkie prawa (pkt 17) i (w domyśle) nie wymagam od nikogo publikacji - co nie znaczy, że nie byłoby fajnie zobaczyc wszystkie gotowe prace. Wiem jednak, że przynajmniej jeden zespół z tych, które nie wygrały, nie chce publikowac niczego na razie, planując dalsze kroki, które byc może zakończą się jakąś bardziej efektowną formą wydania.
15-09-2012 12:12
Indoctrine
   
Ocena:
0
Gratulacje dla zwycięzcy - przyznam, zaskoczony jestem trochę :)

15-09-2012 12:33
kbender
   
Ocena:
+3
@zigzak
Tak, to byłem ja, bot. Dzięki za wyklarowanie.

@Indoctrine
wygrał styl ninja. obstawialem red dream ;-)
15-09-2012 13:38
Eliash
   
Ocena:
0
@Indoctrine

Bo o to chodziło, że wygra ten kto się najmniej promował :D

Ja tak w sercu czułem, że najwięcej mocy będzie miał Shlammhammer bo jego zapowiedzi były na granicy ryzykownego dowcipu lub uderzenia pełnią mocy. No i ze wszystkich zapowiedzi chyba najbardziej wzbudzał emocje. ;)
15-09-2012 14:01
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Nie o to chodziło, Eliashu.
Chodziło o wybór dobrej gry. Jako że wszystkie były dobre, wybrałem taką, ktora moim zdaniem potrzebowała promocji najbardziej. A tu akurat Kwiat Paproci wyraźnie zostawał w tyle.
Wasze gry sobie poradzą dalej same - mają dobrą recepcję społeczną, fanów, Mini War ma nawet antyfana Tyldomymena :), a Kwiat Paproci jest, uważam, cenny. Zwróćcie uwagę na mechanikę. Co prawda nie wiem, czy to co jest w drafcie na WTSie to ostateczna wersja, ale chyba bardzo zbliżona z tego co z niej pamiętam - mam jednak na świeżo wersję skończoną, i uważam że jest fajna.

Co zaś do Schlammhammera - serio, ciśnijcie sila, by to wydał, bo to będzie hit, coś czuję. Podobnie z Red Dream, czy z Mini War.

Myślę, że po kilku poprawkach i rozwinięciu niektórych elementów także Neoterra i Wielka Sławia staną się hiciorami.
15-09-2012 14:09
Tyldodymomen
    dementuje
Ocena:
+2
Mini War był moim faworytem na poważnie, szkoda że próba utarcia mi nosa spowodowała wybór według "piątego kryterium". Projektu który jest zlepkiem wolsunga i planescape'a.Niby wszystkie motywy fajne, ale konsystencja pozostawia wiele do życzenia. To troche jak w futbolu- zebranie jedenastu najlepszych piłkarzy świata w jednej drużynie nie gwarantuje sukcesu.
15-09-2012 16:01

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.