OnLive to usługa wykorzystująca szerokopasmowe połączenia internetowe, która umożliwi nam granie w nawet najbardziej wymagające sprzętowo tytuły bez potrzeby kupowania gry czy instalowania jakichkolwiek aplikacji. W poszczególne tytuły będziemy grać zdalnie po połączeniu z serwerem internetowym na którym będzie uruchomiona właściwa gra, na ekranie naszego monitora zobaczymy jedynie obraz wideo przesyłany do nas w czasie rzeczywistym. Właściciele usługi twierdzą że opracowali technologie umożliwiającą wysyłanie obrazu z minimalnym opóźnieniem, co uchroni graczy przed lagami i umożliwi bezproblemową rozgrywkę. Oczywiście jakość w jakiej będziemy grać ma zależeć od przepustowości łącza, aby zagrać w niskich rozdzielczościach minimalna prędkość łącza z jakiego korzystamy będzie musiała wynosić 1,5 – 2 Mb/s, obraz HD uzyskamy dopiero przy co najmniej dwukrotnie większej przepustowości. Jeżeli wszystkie te zapewnienia okażą się prawdą, będziemy mieli rzeczywiście do czynienia z małą rewolucją - przynajmniej na świecie, bo łącza w naszym kraju są nadal niestety zbyt wolne na taką zabawę.
Rewolucja w graniu na PC?
Czy nie chciałbyś zagrać w najbardziej wymagające gry na swoim wysłużonym komputerze bądź laptopie? Na odbywających się właśnie Games Development Covention zaprezentowano rozwiązanie, które teoretycznie ma nam to umożliwić.
OnLive to usługa wykorzystująca szerokopasmowe połączenia internetowe, która umożliwi nam granie w nawet najbardziej wymagające sprzętowo tytuły bez potrzeby kupowania gry czy instalowania jakichkolwiek aplikacji. W poszczególne tytuły będziemy grać zdalnie po połączeniu z serwerem internetowym na którym będzie uruchomiona właściwa gra, na ekranie naszego monitora zobaczymy jedynie obraz wideo przesyłany do nas w czasie rzeczywistym. Właściciele usługi twierdzą że opracowali technologie umożliwiającą wysyłanie obrazu z minimalnym opóźnieniem, co uchroni graczy przed lagami i umożliwi bezproblemową rozgrywkę. Oczywiście jakość w jakiej będziemy grać ma zależeć od przepustowości łącza, aby zagrać w niskich rozdzielczościach minimalna prędkość łącza z jakiego korzystamy będzie musiała wynosić 1,5 – 2 Mb/s, obraz HD uzyskamy dopiero przy co najmniej dwukrotnie większej przepustowości. Jeżeli wszystkie te zapewnienia okażą się prawdą, będziemy mieli rzeczywiście do czynienia z małą rewolucją - przynajmniej na świecie, bo łącza w naszym kraju są nadal niestety zbyt wolne na taką zabawę.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
OnLive to usługa wykorzystująca szerokopasmowe połączenia internetowe, która umożliwi nam granie w nawet najbardziej wymagające sprzętowo tytuły bez potrzeby kupowania gry czy instalowania jakichkolwiek aplikacji. W poszczególne tytuły będziemy grać zdalnie po połączeniu z serwerem internetowym na którym będzie uruchomiona właściwa gra, na ekranie naszego monitora zobaczymy jedynie obraz wideo przesyłany do nas w czasie rzeczywistym. Właściciele usługi twierdzą że opracowali technologie umożliwiającą wysyłanie obrazu z minimalnym opóźnieniem, co uchroni graczy przed lagami i umożliwi bezproblemową rozgrywkę. Oczywiście jakość w jakiej będziemy grać ma zależeć od przepustowości łącza, aby zagrać w niskich rozdzielczościach minimalna prędkość łącza z jakiego korzystamy będzie musiała wynosić 1,5 – 2 Mb/s, obraz HD uzyskamy dopiero przy co najmniej dwukrotnie większej przepustowości. Jeżeli wszystkie te zapewnienia okażą się prawdą, będziemy mieli rzeczywiście do czynienia z małą rewolucją - przynajmniej na świecie, bo łącza w naszym kraju są nadal niestety zbyt wolne na taką zabawę.
Źródło: joystiq
Tagi:
OnLive