string(15) ""
» Blog » Rechot górskiej żaby czyli slannmechanika
10-08-2012 15:26

Rechot górskiej żaby czyli slannmechanika

W działach: Słomiany zapał | Odsłony: 4

Risufate
Tak sobie myślę, że chciałbym mieć prostą mechanikę do grania w PBF. Myślałem nad połączeniem dwóch mechanik, które bardzo lubię z dodatkiem trzeciej (Hause of bloded)
Risus miał zbyt długą walkę i nie posiadał aspektów. Fate był albo zbyt niedookreślony (2 ed) lub dziwnie nie intuicyjny (3ed)
Szkielet jest z Risusa. Ogólnie każda postać opisana jest za pomocą klisz. Każda klisza opisuje jakiś archetyp lub cechę charakteru, Może być Sarmata, Człowiek Renesansu Paladyn, Oferma, Waleczny Majętny dzierżyciel szklanego ostrza.
Każda Klisza opisana jest za pomocą wartości liczbowej, początkowo maks 4.Gdy dochodzi do testu rzuca się liczbą kości 1k10 równą sumie użytych klisz przeciwko poziomowi trudności lub sumie wyrzuconej przez oponenta.
Każdy gracz ma na początku 8/6 punktów, które może przeznaczyć na dowolne klisze. Żadna nie może wynosić więcej niż 4 i nie powinny się ze sobą pokrywać.
To zwykły Rissus
Elementami Fate są aspekty i punkty losu. Jednych i drugich każda postać ma tyle ile klisz
Waham się między dwoma wariantami.
W pierwszym każda klisza jest aspektem
Każda klisza ma przypisany aspekt
Użycie aspektu wymaga wydania punktu losu i dodaje + 5 lub przerzuca jedną kość. Wybór gracza
Punkty losu pozwalają też wprowadzić nowy element do gry (np znajomego postaci). Punkty losu ładuje się wykorzystując negatywnie aspekty. Może być to prawdomówność w przypadku paladyna czy samurajski honor u samuraja. Gdy użycie aspektu sprowadzi na postać kłopoty, odzyskuje ona punkt/punkty losu (nie zdecydowałem)
Aspekty mogą posiadać także miejsca sceny czy całe kampanie.
Przed przystąpieniem do gry każdy z graczy i mg wymyśla po 1 aspekcie świata, kampanii i jednej lokacji. z aspektem.
Z house of bloded.
Każde 5 powyżej wymaganego minmum pozwala ustanowić 1 fakt, a 15 trwale wyeliminować lub zmienić fragment świata gry

Nie wiem do końca jak zrobić z mocami nadprzyrodzonymi. Chciałbym, aby moce były niezbyt silne ale dynamiczne. Manipulacja ogniem, rozmowa ze zwierzętami.
To tyle pomysłu. Jakie widzicie błędy? Jakie macie uwagi i pomysły

Komentarze


Eva
   
Ocena:
+2
Znaczy się, jakbym znała te mechaniki, na których się opierasz, to pewnie bym zrozumiała więcej, bo teraz to nic nie kumam.
Co może być nie tylko moim problemem, więc daję znać ;) Daję znać również dlatego, że grywam w pbfy i chętnie bym poczytała ;)
10-08-2012 18:41
Krzyś
   
Ocena:
+1
Ja bym chętnie dowiedział się więcej, ale na temat rozwiązań mechanicznych stosowanych przy grze na skajpajach czy innych mamblach.
10-08-2012 18:49
   
Ocena:
0
Wiem, źle tłumacze, jutro dam na przykładach
Rissus jest datmowy i wala się pp sieci więc nietrudno złapać ale dam linka.
10-08-2012 19:13
jakkubus
   
Ocena:
0
Jeśli chodzi o magię to polecam tłumaczenie Fate'a od Alei Fantasy albo tą z Dresden Files.
10-08-2012 19:19
   
Ocena:
0
W nowym wpisie rozjaśniłem trochę sprawy.
11-08-2012 17:58

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.