» Blog » Raport z sesji – Terror w Nowym Jorku
21-12-2010 08:51

Raport z sesji – Terror w Nowym Jorku

W działach: RPG | Odsłony: 16

Raport z sesji – Terror w Nowym Jorku

 

Rok 1999. Ziemianie nawiązują pierwsze walki z Obcymi, którzy wysyłają nad zieloną planetę coraz więcej swoich statków. Na Cydonii zapada decyzja o wysłaniu statku specjalnie przygotowanego do siania terroru w dużych ośrodkach miejskich. Pierwszym celem ma być Manhattan, dzielnica Nowego Jorku.

 

Postacie:

Xu-Ran – Sectoid, naukowiec badający socjologię i anatomię ludzi i ziemskich zwierząt. (Gracz)

Khadam – Ethereal w stopniu sierżanta, dowodzący oddziałem czterech Floaterów. (Gracz)

Lazim – Muton, żołnierz o niesamowitej zdolności niewidzialności w świetle widzialnym. (Gracz)

Brajan – Sectoid, informatyk i naukowiec badający komputery ludzi i analizujących zgromadzone przez nich dane. (Gracz)

Generał Wal – Ethereal, dowodzący misją i statkiem

Sierżant Piła – Muton o niskim poziomie inteligencji

 

Cele Misji:

Zasiać terror. Ludzie mają bać się obcych, ich życia mają być niczym więcej, jak strachem przed kolejnym lądowaniem obcych.

Zdobyć dane z centralnego komputera Nowojorskiej Giełdy Papierów Wartościowych (NYSE). Dane te pomogą uderzyć nie tylko siłą, ale i finezją – i pozbawić ludzi ich potężnej broni – doskonałej ekonomii.

 

Informacje od wywiadu obcych:

Ludzie będą na nich czekać, najprawdopodobniej z jakimś pokojowym powitaniem. Oddziały X-COMu będą w gotowości, ale nie w samym Nowym Jorku. Wg danych nawigatorów, dotarcie na Manhattan zajmie komandosom ok. 27’.

 

Przebieg misji:

  1. 1.       Tuż przed lądowaniem, jeden z mutonów oskarża Lazim o kradzież napoju przyjemności, czyli Mlete. Wybucha mała bójka w kantynie, jednak bez ofiar. Okazuje się, że Muton ma przyjaciela Chryssalida, który dąży do konfrontacji z Lazim.
  1. 2.       Lądowanie w Parku Waszyngtona, faktycznie, przed statkiem jest grupa pacyfistów. Khadam wydaje rozkaz natarcia. Giną setki niewinnych osób. Wal wykorzystuje bombę fuzyjną do anihilacji blisko 800 osób i ranienia kolejnych 2 tysięcy.
  1. 3.       Oddziały mutonów i floaterów, dowodzone przez Piłę i Khadana ruszają na południe, w stronę giełdy. Towarzyszą im Brajan, Xu-Ran oraz generał.
  1. 4.       Po drodze oddziały napotykają na policję, która barykaduje ulicę. Wygląda na to, że chcą opóźnić marsz Obcych. Brajan wykorzystuje atak psioniczny, zabijając kierowcę policyjnej furgonetki. Brak kontroli nad pojazdem powoduje zamieszanie wśród policji i w konsekwencji ich śmierć od broni obcych.
  1. 5.       Wal znowu używa bomby fuzyjnej, zabijając ok. 100 osób i raniąc kolejnych 500 niewinnych cywilów. Xu-Ran wstrzykuje złapanym cywilom truciznę w celu przeprowadzenia analizy ich odporności. Khadan wykorzystuje moce psioniczne do siania terroru. Z doskonałym skutkiem.
  1. 6.       W końcu oddziały dotarły do budynku Giełdy. Wejście jest dość solidne, wykorzystano 3 granaty do przebicia się przez barierę.
  1. 7.       Oddział rozdziela się. Brajan wbiega do budynku szukając komputerów. Na pierwszym piętrze mało nie pada ofiarą kuli pistoletu jednego z managerów. Szczęśliwie pancerz zatrzymał pocisk i Lazim zdążył postrzelić przeciwnika. Dowiadują się, że komputer jest w podziemiach. Brajan kopiuje część danych z komputera managera do pamięci swojego terminala.
  1. 8.       Część żołnierzy, która została na zewnątrz jest pod ostrzałem policji i SWATu. Wal traci 2 żołnierzy.
  1. 9.       Wejście do podziemi nie jest proste, winda jest chroniona hasłem. Ruszają schodami, po drodze niszcząc granatami kratę do drugiego poziomu pod ziemią.
  1. 10.   Xu-Ran i Brajan wykorzystują podczerwień do sprawdzenia, czy nie ma przed nimi ludzi. Okazuje się, że jest dwóch strażników, którym udało się ranić Khadana (na szczęście niezbyt poważnie). Giną od lasera Lazima.
  1. 11.   Wejście do komputera jest znowu za potężnymi drzwiami. Wal wydaje rozkaz powrotu, gdyż zbliżają się do nich komandosi X-COMu. Xu-Ran i Brian łamią rozkaz i próbują dostać się do komputera. Wysadzają drzwi. Po udanym ataku hakerskim, okazuje się, że plik z danymi giełdy ma ładnych paręnaście giga, i skopiowanie ich zajmie godzinę (ah, ta powolna technologia z 1999 roku…). Co więcej, wszystkie obliczenia mają miejsce w innym miejscu, tutaj plik jest tylko uaktualniany. Brajan i Xu-Ran niszczą komputer i ruszają biegiem do wyjścia.
  1. 12.   Wal sugeruje, żeby bohaterowie zostali w budynku. Gdy już będą przy wejściu, on wysadzi ulicę bombą fuzyjną i wykorzystają zamieszanie do ucieczki. Lazim wykorzystuje niewidzialność i wydostaje się z budynku niezauważony.
  1. 13.   Bomba fuzyjna faktycznie powoduje zamęt, udaje im się uciec bez strat w ludziach czy sprzęcie.
  1. 14.   Brajan sugeruje użycie pojazdu (trenował przed misją na symulatorze). Wsiadają w furgonetkę, przebijają się szczęśliwie przez zakorkowaną przecznicę i w parę minut dojeżdżają do statku.

Misja zakończyła się połowicznym sukcesem. Nie zdobyto danych z komputera, ale ludzkość będzie się bać obcych. Zginęło w sumie 4 obcych i jeden został ranny.

Sesję tę prowadziłem w systemie GURPS IV Edycja, w świecie znanym z gry UFO: Enemy Unknown. Gra była myślę względnie ciekawa: bieganie, strzelanie, kombinowanie i wykorzystywanie niesamowitych mocy psionicznych. Do tego frajda z możliwości grania tymi złymi, wczucie się w zupełnie inny sposób myślenia i wykorzystanie najnowszych technologii powodowało, że gracze mieli niezły ubaw.

Komentarze


Gruszczy
   
Ocena:
0
Zajebisty pomysł! Uwielbiałem UFO: EU :)
21-12-2010 08:57
~Exar

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No jasne, że dobry pomysł, pracuję nad dodatkiem, być może już w tym roku będzie gotowy:-).
21-12-2010 09:30
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Najzabawniejsze, jest to, że UFO to pierwsze co mi przyszło do głowy jak zobaczyłem tytuł notki na liście :) Nie turbaniaści, ale stara gra ;)
21-12-2010 13:29

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.