» Blog » PySRD something ???
01-06-2024 08:31

PySRD something ???

W działach: Polter, programowanie | Odsłony: 74

Hej!

Przeglądałem sobie tag SRD na GitHubie i wynalazłem PyDnD, czyli bibliotekę obiektową, której zadaniem jest zajmowanie się mechaniką 5 edycji DnD. I tak sobie myślę – ej! Może chciałbym stworzyć coś podobnego?

Moją pierwszą myślą był Pathfinder, ale przyznam szczerze, SRD wydaje mi się być nieco, hm… endless? (xD) Ale ten, może zakodowałbym w Pythonie mechanikę 13th Age? Tutaj SRD jest nieco mniejsze, a myślę, że gra fajna i fajno byłoby, gdyby miała swoją Pythonową bibliotekę? Hm? ;-)

W sumie wstyd się przyznać, nigdy nie przeczytałem choćby podręcznika głównego do 13th Age… Znaczy, mam całą kolekcję z jakiegoś Bundla, ale wiecie, tyle jest rzeczy do czytania, że siłą rzeczy i tak są zaległości?

Więc ogólnie to myślę, czy by nie przeczytać 13th Age, a potem stworzyć bibliotekę w Pythonie?

Jak myślicie, dobry pomysł?

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Exar
   
Ocena:
+1

Średni. Lepiej zrobić do Warhammera albo ZC. 

01-06-2024 11:09
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0

Pytanie do specjalistów od praw autorskich - do ZC można publikować fanowskie materiały, także z mechaniką, ale nie wiem, czy udostępnianie mechaniki w postaci biblioteki do jakiegoś programu komputerowego jest akceptowane przez wydawcę. Z WFRP jeszcze gorzej, bo do tego systemu nie ma, o ile się orientuję, żadnego fanowskiego programu wspieranego przez wydawcę.

01-06-2024 11:42
Kaworu92
   
Ocena:
0

Hm... wydaje mi się, że zasady gry są uważane za pewien "twór matematyczny" i podobnie jak prawa matematyki, nie podlegają prawu autorskiemu? Znaczy, pewna ekspresja zasad - np: w formie opisu mechaniki w podręczniku do RPG bądź programu komputerowego - może podlegać ochronie prawnoautorskiej, ale zasady gry same w sobie nie podlegają, o ile się orientuję.

[Inna sprawa, że chyba nigdy sąd nie wyrokował w temacie gry RPG, te wyroki dotyczą zasad gier planszowych. I z tego wynika, czemu mamy i Monopoly, i Eurobiznes - bo mechanika gry sama w sobie nie jest chroniona prawem autorskim.]

Troszkę o tym czytałem po angielsku, w sensie... ;-)

EDIT: Ah, jeszcze jedno - Exar, czemu Twoim zdaniem to kiepski pomysł? ;-) Nie twierdzę, że nie jest kiepski (może być, równie dobrze), ale chciałbym poznać jakaś argumentację w tym temacie... ;-)

EDIT2: Tutaj jest cały artykuł w temacie gier i praw autorskich: LINK

In using the word “or,” the statute lists these exclusions—ideas, procedures, processes, systems, methods of operation, concepts, principles, or discoveries—disjunctively. Thus, each has independent force and effect. This means that neither ideas nor functional elements—such as procedures, processes, systems, or methods of operation—are copyrightable.

01-06-2024 18:35

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.