Od autora: Ta klasa prestiżowa stanowi konwersję klasy prestiżowej cerebremancer z Expanded Psionics Handbook. Konwersja nie ogranicza się jedynie do przetłumaczenia klasy na język polski, lecz jest zmodyfikowaniem zasad i dodaniem kilku autorskich pomysłów. Pomimo nazwy zaczerpniętej ze świata rzeczywistego, ma to być z założenia fantastyczna interpretacja tego terminu.
Poziom | Bazowa premia do ataku | Rzut obronny na Wytr. | Rzut obronny na Ref. | Rzut obronny na Wolę | Znane czary/moce | Specjalne |
1 | +0 | +0 | +0 | +2 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
|
2 | +1 | +0 | +0 | +3 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
|
3 | +1 | +1 | +1 | +3 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
Giętki umysł |
4 | +2 | +1 | +1 | +4 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
|
5 | +2 | +1 | +1 | +4 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
|
6 | +3 | +2 | +2 | +5 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
Tajemna oszczędność |
7 | +3 | +2 | +2 | +5 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
|
8 | +4 | +2 | +2 | +6 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
|
9 | +4 | +3 | +3 | +6 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
Scalenie |
10 | +5 | +3 | +3 | +7 |
+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń +1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych |
Kości wytrzymałości: k4
Wymagania
Oto wymagania, jakie postać musi spełnić, aby awansować na tę klasę prestiżową.
Umiejętności: Wiedza (tajemna) 6 rang, Wiedza (psionika) 6 rang
Czary: Umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń 2. poziomu
Moce: Umiejętność manifestowania mocy psionicznych 2. poziomu
Umiejętności klasowe: Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Psionizm (Int), Odcyfrowywanie zapisków (Int), Wiedza (tajemna) (Int), Wiedza (psionika) (Int), Zawód (Rzt).
Punkty umiejętności na każdy poziom
4 + modyfikator z Int.
Biegłość w broni i pancerzu
Psychotronik nie uzyskuje nowych biegłości w broni ani w pancerzu.
Czary/moce na dzień i Znane czary/moce
Co poziom w tej klasie prestiżowej psychotronik zyskuje zaklęcia i moce, tak jakby awansował na kolejny poziom klasy rzucających czary/manifestujących moce, których był przedstawicielem, zanim zdecydował się na tę klasę prestiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego.
Wraz z uzyskaniem pierwszego poziomu, zmieniają się jednak zasady kosztów rzucania czarów wtajemniczeń - psychotronik uzyskuje tyle punktów mocy, ile zyskałby komórek awansując w klasie zezwalającej na rzucanie czarów wtajemniczeń, lecz klasa ta zostaje potraktowana jako klasa zezwalająca na manifestację mocy.
Przykładowo: Czarodziej 3/Psion 3/Psychotronik 1 posiada aż 40 punktów mocy, niemniej jednak rzuca od teraz czary zużywając je zamiast komórek. Rzucenie czaru powoduje utratę tylu punktów mocy, ile moc psioniczna na tym samym poziomie +1 na poziom czaru; nie ma jednak możliwości zwiększania mocy zaklęcia na zasadach zwiększania siły mocy psionicznych, a postać traci wszelkie czary, jakich nauczyła się w sposób inny niż poprzez awansowanie na kolejne poziomy + bazowa wiedza z 0. i 1. poziomu. Nie może także od teraz korzystać z księgi, nowych czarów uczy się wraz z poziomami, aczkolwiek może zapisać zwój na normalnych zasadach lub aktywować z niego zaklęcie.
Wszystkie zaklęcia traktowane są od teraz jako moce psioniczne i nie bierze się pod uwagę odporności na czary, lecz odporność na psionikę.
Giętki umysł (zw) Na tym poziomie psychotronik zyskuje niewrażliwość na wrogie moce psioniczne do poziomu 3. włącznie. Trzeba jednak zauważyć, że można tę niewrażliwość ominąć podwyższając poziom mocy. Zyskuje również niewrażliwość na zaklęcia magii wtajemniczeń do 3. poziomu, ale tylko te z określnikiem "Wpływający na umysł". Zaklęcie wzmocnione za pomocą metamagii potrafi ominąć tę niewrażliwość.
Tajemna oszczędność (zn) Na tym poziomie psychotronika przestają obowiązywać zasady powodujące spory uszczerbek w punktach mocy podczas rzucania czarów. Traci od teraz tyle punktów mocy, ile kosztowałaby manifestacja mocy na tym samym poziomie +1 (a nie +1/poziom czaru).
Scalenie (zn) Na tym poziomie psychotronik może wybrać, czy rzucane zaklęcie traktowane będzie jako moc psioniczna czy na odwrót. Jest to przydatne np. wtedy, gdy wróg ma niższą odporność na czary aniżeli na psionikę, lub niższą na psionikę aniżeli na czary. W każdym razie nie jest skazany na to, że każde zaklęcie będzie potraktowane jako moc psioniczna, a moc psioniczną może potraktować jak magię. Niemniej jednak nadal niemożliwe jest zwiększanie mocy czarów na zasadach zwiększania siły mocy psionicznych, nawet jeśli wybrano zmianę mocy psionicznej w zaklęcie.