Nekromancja
Poziom: Cza/Zak 8
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas trwania: 1 runda/2 poziomy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Stosując duży nakład energii magicznej jesteś w stanie wzmocnić swe teraźniejsze siły życiowe kosztem przyszłych. W chwili rzucenia czaru otrzymujesz 1 pozytywny poziom, a Twoja kategoria wiekowa zostaje obniżona o jeden stopień (jednak nie poniżej progu dojrzałości danej rasy) - efekty te utrzymują się przez 1 rundę/2 poziomy czarującego. Po tym czasie następuje odwrócenie działania czaru - na równie długi okres czasu otrzymujesz 1 negatywny poziom (który jednak nigdy nie spowoduje efektywnej utraty poziomu), a Twoja kategoria wiekowa zostaje podniesiona o jedną kategorię (jeśli już byłeś sędziwy, jesteś traktowany jak zmęczony; jeśli byłeś sędziwy i zmęczony, stajesz sie wyczerpany; jeśli już byłeś sędziwy i wyczerpany, tracisz przytomność - tak jak wówczas, gdy otrzymasz więcej punktów stłuczeń niż wynosi liczba twoich pw).
Zmiana kategorii wiekowej (zarówno w przypadku odmłodzenia, jak i postarzenia) będąca efektem tego czaru odbija się wyłącznie na atrybutach fizycznych (Siła, Zręczność i Budowa), nie wpływając w najmniejszym stopniu na atrybuty mentalne (Intelekt, Roztropność, Charyzma).
Komponent materialny: Diament wart przynajmniej 250 sz (po rzuceniu zaklęcia ulega natychmiastowej przemianie w bryłkę węgla).