» Magia [SP] » Przemiany » Przemieszczające sfery (Cza/Zak 8)

Przemieszczające sfery (Cza/Zak 8)

Przemieszczające sfery
Przywoływanie (teleportacja)
Poziom: Cza/Zak 8 (Wojenni Czarodzieje)
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: średni (30 m +3 m/poziom)
Czas trwania: koncentracja, do 1 rundy/2 poziomy
Rzut obronny: Wola neguje (Przedmiot)
Odporność na czary: Tak

Tworzysz miniaturowe (promień 2 cm) kule-teleporty (1 na 6 poziomów, maksymalnie 3), które pojawiają się obok ciebie (podany powyżej zasięg dotyczy maksymalnej odległości, na jaką mogą się od ciebie oddalić). Kule przemieszczają się z prędkością 12 metrów na rundę. Mogą podróżować przez gazy i ciecze, ale nie ciała stałe. Atakują z premią do ataku równą twojemu poziomowi, a ich ataki są atakami dotykowymi (zawsze mają tylko jeden atak w rundzie). Nie zadają obrażeń, ale powodują jeden z dwóch podanych niżej efektów (twój wybór), oba neguje udany rzut na Wolę.

Dyslokacja: Podmiot zostaje przemieszczony o 2k20•1,5 metrów w losowym kierunku (określ rzucając k8 i skonsultuj z tabelą odchyłu broni wybuchowej).

Teleportacja: podmiot zostaje teleportowany do dowolnego miejsca, w którym się zmieści, które jest zdolne go utrzymać i które znajduje się maksymalnie 1,5 metra od innej kuli stworzonej przez tego samego czarownika lub samego maga.

Kula może naraz teleportować tylko 25 kg materii na poziom czarującego. Jeżeli dyslokacja umieści podmiot w miejscu, które nie spełnia wymienionych w opisie tych efektów warunków (czyli owa ofiara nie będzie miała dość wolnej przestrzeni, by pojawić się w odpowiedniej odległości od kuli), pojawi się w najbliższym spełniającym te wymagania miejscu, otrzymując 1k6 stłuczeń za każde 1,5 m odległości między miejscem, w którym się pojawi, a oryginalnym punktem docelowym.

Gdy dwie lub więcej kul (niekoniecznie stworzonych przez ta samą osobę) zetknie się ze sobą, dochodzi do wybuchu dyslokacyjnego- wszyscy w promieniu 3 m na 1 kulę uczestniczącą w tym wybuchu muszą wykonać rzut na Wolę (ST o 5 niższe od ST czaru – jeżeli kule należały do różnych magów, użyj większego ST) lub zostaną przeniesieni na losowy plan.

Rozproszenie jednej kuli nie uszkadza w żaden sposób pozostałych, choć gdy pozostanie tylko jedna z nich, będzie mogła teleportować swoje ofiary wyłącznie do jej twórcy.

Wojenni czarodzieje z Cormyru cenią ten czar, gdyż umożliwia sianie zamętu w szeregach wroga i wielokrotne teleportacje - na przykład dowódców w bezpieczne miejsca. Ponadto, gdy czas trwania czaru będzie zbliżał się do końca, można jeszcze użyć go do "finałowego zrywu", skutecznie rozbijającego szyki i niszczącego morale - przeniesienia części armii wroga na inny plan.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Coyotl
   
Ocena:
0
Ok, ciekawe. Pytanie mam o to, czy ktokolwiek inny może je przemieszczać? Np. telekinezą, albo na jeszcze inne sposoby.
23-11-2010 21:13

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.