» Artykuły » Scenariusze » Przełamanie

Przełamanie


wersja do druku

Scenariusz do systemu Flames of War

Redakcja: Adam 'Aki' Kasprzak

Przełamanie
Wersja do druku w formacie PDF plik 192 KB
Podczas gdy niemieckie jednostki zostały otoczone przez aliancką straż przednią, niemieckie rezerwy dokonały kontrataku by ponownie otworzyć drogą do Seine. Przerwanie okrążenia wokół pierwszej linii pozwoliłoby zabezpieczyć się niemieckim oddziałom przed zniszczeniem. Przerwanie tego okrążenia stało się głównym celem okrążonych. Scenariusz Ucieczka używa następujących zasad specjalnych Mobile Reserves, Prepared Positions oraz Reserves. Twoje rozkazy: Obrońca: Atakowany musi ponownie otworzyć drogę między tyłami a swoimi jednostkami pierwszej linii, zanim atakujący będzie w stanie otoczyć ich i zwyciężyć. Utrzymanie otwartej drogi zaopatrzenia i ucieczki odciąża zmaltretowane oddziały pierwszej linii jednocześnie zatrzymując ofensywę atakującego. Atakujący: Utrzymanie Twojej ofensywy z równoczesnym okrążeniem i zniszczeniem jednostek pierwszej linii obrońcy otworzy Ci drogę do jednostek na tyłach wroga. Miej na uwadze mobilne rezerwy przeciwnika ponieważ mogą one zrujnować twoje najstaranniej przygotowane plany.
Przygotowanie do bitwy: 1. Zaznacz punkt centralny na stole aby podział na ćwiartki był oczywisty dla obydwu graczy. 2. Gracz grający Niemcami wybiera dwie położone po przekątnej ćwiartki. Następnie wybiera jedną z nich do wystawienia jednostek. 3. Gracz grający amerykanami będzie wystawiał jednostki na pozostałych dwóch ćwiartkach 4. Zaczynając od gracza grającego Amerykanami, każdy z graczy wystawia po jednym celu w odległości do 8''/ 20cm od środka stołu. 5. Gracz grający stroną niemiecką wystawia dowolny lub wszystkie swoje plutony w ćwiartce którą wybrał przynajmniej 8"/20cm od środka stołu używając zasad specjalnych Mobile Reserves. Wszystkie pozostałe jednostki zostają poza stołem jako rezerwy. 6. Rezerwy gracza grającego Niemcami przybywają ze skraju stołu, w przeciwnej ćwiartce niż ta którą wybrał do wystawienia jednostek głównych w odległości do 12''/30cm od rogu stołu. 7. Gracz grający Amerykanami wystawia przynajmniej połowę swoich plutonów jako rezerwę. Wszystkie pozostałe jednostki zostają wystawione w dwóch pozostałych ćwiartkach stołu w odległości przynajmniej 12''/30 od linii środkowych. 8. Wsparcie gracza strony amerykańskiej przybywa ze skraju stołu w strefie wystawiania atakującego w odległości do 16''/40cm od rogu stołu. 9. Obaj gracze wystawiają teraz swoje plutony w swoich strefach wystawiania zaczynając od broniącego się gracza. Rozpoczęcie bitwy: 1.Niemcy rozpoczynają grę w przygotowanych pozycjach (Prepared Positions). 2.Wszystkie jednostki zwiadu wykonują swój ruch zaczynając od gracza grającego stroną niemiecką. 3.Gracz grający Amerykanami ma pierwszą turę. Zakończenie gry: Gra kończy się na lub po turze szóstej jeżeli nastąpi jedno z poniższych: 1.Gracz trony amerykańskiej dokona okrążenia Niemców i zacznie swoją turę w osiadaniu wszystkich celi. 2.Gracz strony niemieckiej utrzymał otwartą drogę ucieczki i zaczął swoją turę nie mając żadnych wrogów w odległości przynajmniej 16''/40cm od swoich celi. Ustalanie zwycięzcy: Gracz strony amerykańskiej wygrywa jeśli zaczęli jedną ze swoich tur posiadając wszystkie cele. Amerykanie powstrzymali przeciwnika przed otwarciem drogi zaopatrzenia oraz otoczyli niemieckie oddziały pierwszej linii. W innym wypadku wygrywa gracz niemiecki. Niemcy przerwali okrążenie oraz odciążyli swoje odziały pierwszej linii. Siły amerykańskie: 1. Dywizja Piechoty (Confident Veteran)
  • Dowództwo kompanii - 2 Samochody pancerne M8
  • Plutony zwiadu zmechanizowanego - 3 Opancerzone plutony zwiadu
  • Pluton dział szturmowych - 3 czołgi typu Sherman M4 (105 mm)
  • Pluton lekkich czołgów - 5 czołgów M5A1 Stuart
  • Opnacerzony pluton inżynierów - wyposażony w transportery opancerzone
  • Prirytetowe wsparcie lotnicze
Siły niemieckie: 353. Niemiecka Dywizja Piechoty (Confident Veteran)
  • Dowództwo - z dwoma panzerfaustami i sekcją przeciw pancerną 8.8 RW43 Pueppchen
  • 2 Plutony grenadierów - dwie sekcje i dowódcą uzbrojonym w pistolety maszynowe oraz panzerfausty
  • Pluton CKM-ów - złożony z jednej sekcji
  • Lekki pluton przeciwpancerny - 4 działa p-panc PaK 40
  • Pluton ciężkich dział przeciwlotniczych SS (Fearless Veteran)
W rezerwie
  • Pluton pancerny SS z 2. Dywizji Pancernej SS - 3 Pantery A (Fearless Veteran)
  • Pluton niszczycieli czołgów SS z z 2. Dywizji Pancernej SS - 3 Jagdpanzery IV (Fearless Veteran)
  • Lekki pluton dział p-lot SS z 2. Dywizji Pancernej SS - 3 Sd. Kfz. 7/1 (Fearless Veteran)
  • Pluton spadochroniarzy - 2 sekcje (Fearless Veteran)
Powyższy tekst jest tłumaczeniem artykułu Ken'a Camel'a i został wcześniej opublikowany na stonie Battlefrontu
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Bez odwrotu
Scenariusz do systemu Flames of War
Potyczka
Scenariusz do systemu Flames of War
Odwrót
Scenariusz do systemu Flames of War
Przebicie
Scenariusz do systemu Flames of War
Kocioł
Scenariusz do systemu Flames of War

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.